Справа № 372/3399/22
Провадження № 2-266/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 травня 2023 року Обухівський районний суд Київської області в складі:
головуючого судді Тиханського О.Б.
при секретарі Бойко В.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Обухівського районного суду Київської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісна Компанія «Долина» про визнання укладеним між ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» та ОСОБА_1 Договору про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій вказав на те, що ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» надає мешканцям містечка «Сонячна Долина», яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , комунальні послуги, зокрема централізованого водопостачання та водовідведення
Вартість послуг з водопостачання нараховується по показниках лічильників; водовідвід господарсько-побутових стоків (по лічильнику водопостачання).
ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» є єдиним підприємством, яке надає мешканцям містечка « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , житлово-комунальні послуги централізованого водопостачання, централізоване водовідведення, та займає монопольне становище.
ОСОБА_1 звернувся до ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» (звернення ОСОБА_1 від 10.08.2022 №1 направлене ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» 30.08.2022 через АТ «Укрпошта» на адресу: 08728, Київська область, Обухівський район, с. Романків, вул. Лісова, буд. 625, одержане ТОВ «Сервісна компанія «Долина» 05.09.2022) з проханням:
1. укласти з ним Договір про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення.
2. відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» взяти на абонентський облік вузли обліку водопостачання (водовідведення) встановлені в будинку за адресою: АДРЕСА_1 .
До зазначеного звернення ОСОБА_1 долучені:
- проект Договору про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення індивідуальним споживачам, складений згідно з Типовим договором затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 (в редакції Постанови КМ № 85 від 02.02.2022) для підписання.
- Належним чином завірена копія паспорту та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 ;
- Належним чином завірена копія договору дарування житлового будинку за адерсою: АДРЕСА_1 від 18.05.2021 та технічного паспорту на зазначений будинок.
- Належним чином завірена копія Договору дарування земельної ділянки кадастровий номер 3223186800:05:009:0090, площею 0,1203 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 .
- Належним чином завірена копія рахунку на оплату №1236 від 31.08.2021 ТОВ «Сервісна Компанія «Долина», якою підтверджується факт надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення.
ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» направлений підписаний ОСОБА_1 проект Договору наступного змісту:
«ДОГОВІР
з власником (користувачем) будівлі (приміщення у будівлі)
про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення
Село Романків,
Обухівський район, Київська область 17.08.2022
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сервісна Компанія «Долина», код ЄДРПОУ 43712787, місцезнаходження: 08728, Київська область, Обухівський район, село Романків, вул. Лісова, буд. 625, в особі директора Осовського Андрія Леонтійовича, який діє на підставі Статуту ТОВ «Сервісна Компанія Долина» (далі - виконавець), з однієї сторони, та ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , (далі - споживач), з іншої сторони (далі - сторони), уклали цей договір про таке.
Предмет договору та перелік послуг
1. Виконавець зобов`язується надавати споживачу послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі - послуги) відповідної якості, а споживач зобов`язується своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги за тарифами, встановленими відповідно до законодавства, в строки і на умовах, визначених цим договором.
До якості послуг встановлено такі вимоги:
склад і якість питної води повинні відповідати вимогам державних санітарних норм і правил на питну воду;
значення тиску питної води повинно відповідати параметрам, встановленим державними будівельними нормами і правилами та розміщуватися на:
(посилання на сторінку на офіційному веб-сайті органу місцевого
самоврядування та/або веб-сайті виконавця послуги)
Критерієм якості послуг з централізованого водовідведення є безперешкодне приймання стічних вод у мережі виконавця з мереж споживача за умови справності мереж споживача.
2. Інформація про споживача:
1) адреса:
вулиця: Лісова,
номер будинку: 642,
населений пункт: село Романків,
район: Обухівський район,
область: Київська область,
індекс 08728;
2) контактний номер телефону споживача: НОМЕР_2 ;
3) кількість осіб, які фактично користуються послугами: три особи.
3. Будівля (приміщення у будівлі) обладнано вузлом (вузлами) комерційного обліку централізованого водопостачання:
Порядковий номер Заводський номер, найменування
та умовне позначення
типу засобу вимірювальної техніки Показання засобу вимірювальної техніки на дату укладення договору Місце встановлення Дата останньої періодичної повірки Міжповірочний інтервал, років Примітка
1 Лічильник холодної води, виробництва PoWo Gaz,13511877 145 м3 В будинку
Порядок надання та вимоги до якості послуг
4. Виконавець забезпечує постачання послуг безперервно з гарантованим рівнем безпеки та значенням тиску.
5. Послуги надаються споживачеві безперервно, крім перерв, визначених частиною першою статті 16 Закону України Про житлово-комунальні послуги.
Послуга з централізованого водовідведення надається у мережі виконавця з мереж споживача за умови справності мереж споживача.
6. Виконавець забезпечує відповідність кількісних та якісних характеристик послуг вимогам пункту 1 цього договору на межі внутрішньобудинкових систем будівлі (інженерно-технічних систем приміщення споживача) та зовнішніх інженерних мереж постачання послуг.
7. Контроль кількісних та якісних характеристик послуг здійснюється за показаннями вузла (вузлів) комерційного обліку централізованого водопостачання.
8. У разі виникнення аварії на зовнішніх інженерних мережах постачання послуг виконавець проводить аварійно-відновні роботи у строк не більше семи діб з моменту виявлення ним факту аварії або повідомлення споживачем виконавцю про аварію.
Облік послуги
9. Обсяг спожитих у будівлі (приміщенні у будівлі) послуг визначається за показаннями засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку.
Обсяг наданих споживачеві послуг з централізованого водовідведення визначається на рівні обсягів спожитих ним послуг з централізованого водопостачання та постачання гарячої води.
Для споживача власника (користувача) будівлі, індивідуального (садибного) житлового будинку визначення додаткового обсягу стічних вод, що утворюються внаслідок випадання атмосферних опадів (дощу і танення снігу та льоду) і сніготанення та неорганізовано потрапляють до систем централізованого водовідведення виконавця, здійснюється відповідно до Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затвердженого наказом Мінрегіону від 1 грудня 2017 р. № 316.
Якщо будівлю (приміщення у будівлі) оснащено двома та більше вузлами комерційного обліку централізованого водопостачання відповідно до вимог Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання, обсяг спожитих послуг визначається як сума показань таких вузлів обліку.
10. Одиницею вимірювання обсягу спожитих споживачем послуг є куб. метр.
11. У разі коли будівля (приміщення у будівлі) не оснащена вузлом (вузлами) комерційного обліку послуг, до встановлення такого вузла (вузлів) договір не укладається.
12. У разі виходу з ладу або втрати вузла комерційного обліку послуги до відновлення його роботи або заміни комерційний облік спожитої послуги здійснюється розрахунково відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22 листопада 2018 р. № 315 (далі - Методика розподілу).
13. Початок періоду виходу з ладу вузла комерційного обліку визначається:
за даними електронного архіву в разі отримання з нього інформації щодо дати початку періоду виходу з ладу вузла комерційного обліку;
з дати, наступної за днем останнього періодичного огляду вузла комерційного обліку або зняття його показань в інших випадках.
Кінцем періоду виходу з ладу вузла комерційного обліку є день прийняття на абонентський облік відремонтованого або заміненого вузла комерційного обліку.
14. Початок періоду відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його втратою визначається з дня, наступного за днем останнього дистанційного отримання показань, або з дня, наступного за днем останнього зняття його показань (в інших випадках).
Кінцем періоду відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його втратою є дата прийняття на абонентський облік вузла комерційного обліку, встановленого на заміну втраченого.
15. На час відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його ремонтом, повіркою засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла обліку, комерційний облік ведеться розрахунково відповідно до Методики розподілу.
Початок періоду відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його ремонтом, повіркою засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла обліку, визначається з дати, наступної за днем розпломбування вузла комерційного обліку.
Кінцем періоду відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його ремонтом, повіркою засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла обліку, є день прийняття на абонентський облік.
16. Зняття показань засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку виконавцем щомісяця з 01 по 10 число місяці наступного за обліковим шляхом направлення споживачем даних не електронну пошту виконавця
У разі коли зняття показань вузла (вузлів) комерційного обліку послуг здійснюється виконавцем за допомогою систем дистанційного зняття показань, таке зняття може здійснюватися без присутності споживача (його представника).
У такому разі виконавець зобов`язаний забезпечити можливість самостійного (без додаткового звернення до виконавця в кожному окремому випадку) ознайомлення з показаннями вузла (вузлів) комерційного обліку споживачем шляхом опублікування на веб-сайті виконавця, зазначення в рахунках на оплату послуги та/або через електронну систему обліку розрахунків споживача.
17. У разі відсутності інформації про показання вузла (вузлів) комерційного обліку та/або недопущення споживачем виконавця до вузла (вузлів) комерційного обліку для зняття показань для визначення обсягу послуги, спожитої в будівлі, приймається середньодобове споживання послуг в будівлі протягом попередніх 12 місяців, а у разі відсутності такої інформації - за фактичний час споживання, але не менше 15 днів.
Після відновлення надання показань вузлів комерційного обліку виконавець зобов`язаний провести перерахунок із споживачем.
Перерахунок із споживачем проводиться у тому розрахунковому періоді, в якому отримано у встановленому порядку інформацію про невідповідність обсягу спожитих послуг, але не більше ніж за 12 розрахункових періодів.
18. Виконавець має право доступу до будівель, приміщень і споруд, у яких встановлено вузли комерційного обліку, для перевірки схоронності таких вузлів обліку, зняття показань засобів вимірювальної техніки, що є складовою вузла комерційного обліку, та періодичного огляду у порядку, визначеному статтею 29 Закону України Про житлово-комунальні послуги і цим договором.
Власник (співвласники) будівлі або його (їх) представники мають право доступу до місць установлення вузлів комерційного обліку для проведення перевірки схоронності та зняття показань. Втручання в роботу вузла комерційного обліку заборонено.
Періодичний огляд вузла (вузлів) комерційного обліку здійснюється виконавцем під час зняття показань. У разі дистанційного зняття показань періодичний огляд проводиться виконавцем не рідше одного разу на рік.
Споживач повідомляє виконавцю про недоліки в роботі вузла комерційного обліку протягом п`яти робочих днів з дня виявлення засобами зв`язку, зазначеними в розділі Реквізити і підписи сторін цього договору.
У разі коли споживач є власником (користувачем) приміщення у будівлі, а виконавець здійснює обслуговування та заміну вузла (вузлів) комерційного обліку, зокрема його огляд, опломбування/розпломбування, ремонт (у тому числі з демонтажем, транспортуванням і монтажем) та періодичну повірку засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла комерційного обліку, таке обслуговування здійснюється за рахунок плати за абонентське обслуговування.
Заміна і обслуговування, зокрема огляд, опломбування/ розпломбування, ремонт (у тому числі з демонтажем, транспортуванням і монтажем) та періодична повірка вузла (вузлів) розподільного обліку, здійснюються за рахунок споживача.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла (вузлів) комерційного обліку, здійснюється за рахунок споживача відповідно до Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 55, ст. 1803).
Ціна та порядок оплати послуги, порядок та умови
внесення змін до договору
19. Споживач вносить однією сумою плату виконавцю за послуги, що розраховується виходячи з розміру затверджених тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення та обсягу спожитих послуг, визначеного відповідно до Правил надання послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 р. № 690 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 63, ст. 2194), - в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2022 р. № 85, та Методики розподілу.
У разі коли споживач є власником (користувачем) приміщення у будівлі, а розподіл спожитих послуг здійснюється виконавцем, такому споживачу нараховується плата за абонентське обслуговування в розмірі, визначеному виконавцем, але не вище граничного розміру, визначеного Кабінетом Міністрів України, інформація про яку розміщується на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або веб-сайті виконавця
(посилання на веб-сторінку)
20. Вартість послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення визначається за обсягом спожитих послуг та встановленими відповідно до законодавства тарифами.
Станом на дату укладення цього договору тариф на послугу з централізованого водопостачання становить _18,16 грн.__ гривень за куб. метр, тариф на послугу з централізованого водовідведення становить __11.26 грн.__ гривень за куб. метр.
У разі прийняття уповноваженим органом рішення про зміну цін/тарифів на послугу з централізованого водопостачання та/або на послугу з централізованого водовідведення виконавець у строк, що не перевищує 15 днів з дати введення її у дію, повідомляє про це споживачу з посиланням на рішення відповідного органу.
У разі зміни зазначених тарифів протягом строку дії цього договору новий розмір тарифів застосовується з моменту його введення в дію без внесення сторонами додаткових змін до цього договору. Виконавець зобов`язаний забезпечити їх оприлюднення на офіційному веб-сайті.
21. Розрахунковим періодом для оплати обсягу спожитих послуг є календарний місяць.
Плата за абонентське обслуговування нараховується споживачу, який є власником (користувачем) приміщення у будівлі, щомісяця.
Початок і закінчення розрахункового періоду для розрахунку розміру плати за абонентське обслуговування завжди збігаються з початком і закінченням календарного місяця відповідно.
22. Виконавець формує та надає споживачу рахунок на оплату спожитих послуг не пізніше ніж за десять днів до граничного строку внесення плати за спожиту послугу.
Рахунок надається на паперовому носії. На вимогу або за згодою споживача рахунок може надаватися в електронній формі, у тому числі за допомогою доступу до електронних систем обліку розрахунків споживачів.
23. Споживач здійснює оплату за цим договором щомісяця не пізніше останнього числа місяця, що є розрахунковим періодом.
24. За бажанням споживача оплата послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів.
25. Під час здійснення оплати споживач зобов`язаний зазначити розрахунковий період, за який вона здійснюється, та призначення платежу (плата виконавцю, сплата пені, штрафів).
У разі коли споживачем не визначено розрахункового періоду або за зазначений споживачем період виникла переплата, виконавець має право зарахувати такий платіж (його частину в розмірі переплати) в рахунок заборгованості споживача за минулі розрахункові періоди або в рахунок майбутніх платежів споживача починаючи з найближчих періодів від дати здійснення платежу.
26. Плата за послугу не нараховується за час перерв, визначених частиною першою статті 16 Закону України Про житлово-комунальні послуги.
Права і обов`язки сторін
27. Споживач має право:
1) одержувати своєчасно та належної якості послуги згідно із законодавством та умовами договору;
2) без додаткової оплати одержувати від виконавця інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру цін/тарифів, порядок оплати, норми споживання та порядок надання послуг, а також про їх споживчі властивості;
3) на відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров`ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг та незаконного проникнення в належне йому житло (інший об`єкт нерухомого майна);
4) на усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні послуг;
5) на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості;
6) отримувати від виконавця штраф у розмірі, визначеному договором, за перевищення нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт;
7) на перевірку кількості та якості послуг у встановленому законодавством порядку;
8) складати та підписувати акти-претензії у зв`язку з порушенням порядку надання послуг, зміною їх споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт;
9) без додаткової оплати отримувати інформацію про проведені виконавцем нарахування (з розподілом за періодами та видами нарахувань) та отримані від споживача платежі;
10) розірвання договору про надання послуг за умови попередження про це виконавця не менш як за два місяці до дати розірвання договору та допуску виконавця для здійснення технічного припинення надання послуг;
11) отримувати без додаткової оплати від виконавця детального розрахунку обсягу спожитих послуг між споживачами багатоквартирного будинку (для власників (користувачів) приміщення у будівлі);
12) звертатися до суду в разі порушення виконавцем умов договору.
28. Споживач зобов`язаний:
1) раціонально використовувати питну воду, не допускати її витоку із мереж будівлі (приміщення у будівлі), індивідуального (садибного) житлового будинку;
2) утримувати в належному технічному і санітарному стані водопровідні мережі та обладнання;
3) допускати у будівлю (приміщення у будівлі) виконавців комунальних послуг або їх представників у порядку, визначеному законом і договорами про надання відповідних житлово-комунальних послуг, для ліквідації аварій, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань засобів вимірювальної техніки;
4) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених неполадок, пов`язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;
5) забезпечувати цілісність обладнання вузлів обліку послуги та не втручатися в їх роботу;
6) оплачувати надані послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, а також вносити плату за абонентське обслуговування у строки, встановлені цим договором;
7) у разі несвоєчасного здійснення платежів за послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договором;
8) інформувати протягом місяця виконавця про зміну власника будівлі споживача у разі відчуження будівлі шляхом надання виконавцю витягу або інформації з Реєстру речових прав на нерухоме майно;
9) надавати виконавцеві показання вузлів обліку холодної та гарячої води в порядку та строки, визначені договором;
10) дотримуватися правил безпеки, зокрема пожежної, та санітарних норм.
29. Виконавець має право:
1) вимагати від споживача дотримання правил експлуатації житлових та нежитлових приміщень у будинку, санітарно-гігієнічних правил і правил пожежної безпеки, вимог нормативно-правових актів у сфері комунальних послуг;
2) вимагати від споживача проведення робіт з усунення виявлених неполадок, пов`язаних з отриманням послуг, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості таких робіт;
3) доступу до будівлі (приміщення у будівлі), індивідуального (садибного) житлового будинку для ліквідації аварій, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань вузлів обліку в порядку, визначеному законом та умовами договору;
4) обмежити (припинити) надання послуг у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі в порядку і строки, що встановлені законом та договором, крім випадків, коли якість та/або кількість таких послуг не відповідає умовам договору;
5) звертатися до суду в разі порушення споживачем умов договору;
6) отримувати інформацію від споживача про зміну власника будівлі (приміщення у будівлі), індивідуального (садибного) житлового будинку у випадках та порядку, передбачених договором;
7) утворювати системи управління якістю та проводити їх сертифікацію відповідно до національних або міжнародних стандартів акредитованими органами із сертифікації.
30. Виконавець зобов`язаний:
1) надавати споживачу послуги з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення відповідно до умов договору;
2) вживати заходів до забезпечення питною водою у разі порушення функціонування систем централізованого водопостачання та водовідведення (аварійні ситуації);
3) вирішувати питання, пов`язані з порушенням функціонування систем централізованого водопостачання та водовідведення (аварійні ситуації), відповідно до плану оперативних дій із забезпечення споживачів питною водою у відповідному населеному пункті (районі);
4) відшкодовувати збитки, завдані споживачу внаслідок порушення вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та централізованого водовідведення, що сталося з його вини;
5) забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість послуг згідно із законодавством та умовами договору, зокрема шляхом створення системи управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів;
6) без додаткової оплати надавати споживачу в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру цін/тарифів, норми споживання, порядок надання послуг, їх споживчі властивості, а також іншу інформацію, передбачену законодавством;
7) у міжопалювальний період проводити підготовку об`єктів житлово-комунального господарства до експлуатації в осінньо-зимовий період;
8) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживача і проводити відповідні перерахунки розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором;
9) вживати заходів до ліквідації аварій, усунення порушень якості послуг, що сталися з вини виконавця або на об`єктах, що забезпечують надання послуг та перебувають у його власності (користуванні), у строк, встановлений договором, але не більше семи діб;
10) виплачувати споживачу штраф за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відновних робіт на об`єктах, що забезпечують надання послуг та перебувають у його власності (користуванні), у розмірі, визначеному договором;
11) своєчасно реагувати на виклики споживача, підписувати акти-претензії, вести облік вимог (претензій) споживача у зв`язку з порушенням порядку надання послуг;
12) своєчасно та за власний рахунок проводити роботи з усунення виявлених неполадок, пов`язаних з наданням послуг, що виникли з його вини;
13) інформувати споживачів про намір зміни цін/тарифів на послуги відповідно до законодавства;
14) відшкодовувати збитки, завдані майну, шкоду, заподіяну життю або здоров`ю споживача внаслідок неналежного надання або ненадання послуги та незаконного проникнення в належну йому будівлю (приміщення у будівлі);
15) контролювати дотримання установлених міжповірочних інтервалів для засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузлів комерційного обліку;
16) прибути на виклик споживача для перевірки якості надання послуги у строк не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання відповідного повідомлення споживача;
17) самостійно протягом місяця, що настає за розрахунковим періодом, здійснювати перерахунок вартості послуг за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості відповідно до порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України, а також сплачувати споживачеві неустойку (штраф) у розмірі 0,01 відсотка середньодобової вартості споживання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, визначеної за попередні 12 місяців (якщо попередніх місяців нараховується менш як 12 - за фактичний час споживання послуг), за кожен день ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості (за виключенням нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт або періоду, протягом якого відбувалися ліквідація або усунення виявлених неполадок, пов`язаних з отриманням послуг, що виникли з вини споживача).
Відповідальність сторін за порушення умов договору
31. Сторони несуть відповідальність за невиконання умов цього договору відповідно до цього договору або закону.
32. У разі несвоєчасного здійснення платежів споживач зобов`язаний сплатити пеню в розмірі
Нарахування пені починається з першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного строку внесення плати за послугу.
Для споживача, що є власником індивідуального (садибного) житлового будинку, пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.
33. У разі ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості виконавець зобов`язаний самостійно протягом місяця, що настає за розрахунковим періодом, здійснити перерахунок вартості послуг за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості відповідно до порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України, а також сплатити споживачу неустойку (штраф) у розмірі 0,01 відсотка вартості середньодобового споживання послуги, визначеної за попередні 12 місяців (якщо попередніх місяців нараховується менш як 12 - за фактичний час споживання послуги, але не менше 15 днів), за кожен день ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості (крім нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт або періоду, протягом якого відбувалися ліквідація або усунення виявлених неполадок, пов`язаних з отриманням послуг, що виникли з вини споживача).
34. Виконавець має право обмежити (припинити) надання послуг споживачу в разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця.
Попередження надсилається споживачу рекомендованим листом (з повідомленням про вручення) та за допомогою електронних систем розрахунків споживача (за наявності).
35. Обмеження (припинення) надання послуги здійснюється виконавцем відповідно до частини четвертої статті 26 Закону України Про житлово-комунальні послуги.
36. Постачання послуг у разі їх обмеження (припинення) відновлюється в повному обсязі протягом наступного дня з дати повного погашення заборгованості за фактично спожиті послуги чи з дати укладення угоди про реструктуризацію такої заборгованості.
Витрати виконавця, пов`язані з відновленням надання послуг споживачу, підлягають відшкодуванню за рахунок споживача відповідно до кошторису витрат на відновлення надання послуг, складеного виконавцем.
37. Виконавець не несе відповідальності за ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або невідповідної якості, якщо доведе, що в точці обліку послуг їх якість відповідала вимогам, установленим цим договором, та актам законодавства.
Виконавець не несе відповідальності за ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або невідповідної якості під час перерв, передбачених частиною першою статті 16 Закону України Про житлово-комунальні послуги.
Особливі умови
38. До споживачів, які використовують питну воду для виробництва продукції, для виробничих потреб та скидають до систем централізованого водовідведення стічні води технологічного походження, застосовуються норми, встановлені Законом України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення, Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженими наказом Мінжитлокомунгоспу від 27 червня 2008 р. № 190, Правилами приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, що затверджені наказом Мінрегіону від 1 грудня 2017 р. № 316, та місцевими правилами приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту.
39. Споживачі, на яких поширюється дія Закону України Про публічні закупівлі, укладають цей договір з особливостями, передбаченими Бюджетним кодексом України, Законом України Про публічні закупівлі та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють сферу державних закупівель, та визначаються сторонами відповідно до додатка до цього договору, який є невід`ємною частиною цього договору.
Для споживачів, визначених у пунктах 38 та 39, дію цього договору може бути продовжено на строк та на умовах, що передбачені нормами законодавства.
Строк дії договору, порядок і умови внесення до нього змін,
продовження строку його дії та розірвання
40. Цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє протягом одного року з дати набрання чинності.
41. Якщо за один місяць до закінчення строку дії цього договору жодна із сторін не повідомить письмово іншій стороні про відмову від договору, цей договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.
42. Припинення цього договору не звільняє сторони від обов`язку виконання зобов`язань, які на дату такого припинення залишилися невиконаними, зокрема здійснення перерахунку плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, здійснення остаточних нарахувань плати за послуги та остаточних розрахунків.
43. У разі зміни даних, зазначених у розділі Реквізити і підписи сторін цього договору, сторона письмово повідомляє про це іншій стороні у семиденний строк з дати настання змін.
Прикінцеві положення
44. Цей договір складено у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному для кожної із сторін.
45. Якщо цим договором, законодавством або письмовою домовленістю сторін не передбачено інше, повідомлення, передбачені цим договором, сторони надсилають одна одній засобами зв`язку, зазначеними в розділі Реквізити і підписи сторін цього договору.»
Не зважаючи на викладене, ТОВ «Сервісна Компанія «Долина», до дати подачі позову до Суду, Договір про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення індивідуальним споживачам за адресою: АДРЕСА_1 , з ОСОБА_1 не підписала, жодних дій для взяти на абонентський облік вузлів обліку водопостачання (водовідведення) встановлених в будинку за адресою: АДРЕСА_1 , не вжила.
Представник позивача в судове засідання не зявився, подав клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі, просить їх задовольнити, проти заочного розгляду справи не заперечує.
Відповідач в судове засідання повторно не з`явився, про день, час і місце слухання справи повідомлявся належним чином, заперечень щодо позову та клопотань про відкладення справи до суду не направляв,
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо даних про права та взаємовідносини сторін, враховуючи інтереси позивача, даючи оцінку діям відповідача, які суд оцінює, як такі, що направлені на затягування розгляду справи по суті, суд вважає за можливе вирішити справу за відсутності відповідача на підставі наявних матеріалів справи та постановити заочне рішення, що відповідає положенням ч. 4 ст. 223, ст.280 ЦПК України.
Відповідно до ч. 5,6ст. 263 ЦПК Україниобґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Суд, дослідивши письмові докази та матеріали справи вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» надає мешканцям містечка «Сонячна Долина», яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , комунальні послуги, зокрема послуги централізованого водопостачання та водовідведення.
ОСОБА_1 звернувся до ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» (звернення ОСОБА_1 від 10.08.2022 №1 направлене ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» 30.08.2022 через АТ «Укрпошта» на адресу: 08728, Київська область, Обухівський район, с. Романків, вул. Лісова, буд. 625, одержане ТОВ «Сервісна компанія «Долина» 05.09.2022) з проханням:
1. укласти з ним Договір про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення.
2. відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» взяти на абонентський облік вузли обліку водопостачання (водовідведення) встановлені в будинку за адресою: АДРЕСА_1 .
До зазначеного звернення ОСОБА_1 долучені:
- проект Договору про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення індивідуальним споживачам, складений згідно з Типовим договором затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 (в редакції Постанови КМ № 85 від 02.02.2022) для підписання.
- Належним чином завірена копія паспорту та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 ;
- Належним чином завірена копія договору дарування житлового будинку за адерсою: АДРЕСА_1 від 18.05.2021 та технічного паспорту на зазначений будинок.
- Належним чином завірена копія Договору дарування земельної ділянки кадастровий номер 3223186800:05:009:0090, площею 0,1203 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 .
- Належним чином завірена копія рахунку на оплату №1236 від 31.08.2021 ТОВ «Сервісна Компанія «Долина», якою підтверджується факт надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення.
ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» направлений підписаний ОСОБА_1 проект Договору з власником (користувачем) будівлі (приміщення у будівлі)
про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення в редакції наведеній вище.
Не зважаючи на викладене, ТОВ «Сервісна Компанія «Долина», до даного часу Договір про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення індивідуальним споживачам за адресою: АДРЕСА_1 , з ОСОБА_1 не підписала, жодних дій для взяти на абонентський облік вузлів обліку водопостачання (водовідведення) встановлених в будинку за адресою: АДРЕСА_1 , не вжила
Викладені обставини доводяться наступними доказами:
1. Факт належності ОСОБА_1 на праві власності будинку за адресою: АДРЕСА_1 , доводиться:
- договором дарування житлового будинку від 18.05.2021, відповідно до якого ОСОБА_2 подарувала ОСОБА_1 житловий будинок розташований за адерсою: АДРЕСА_1 ;
- витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №257056626 від 18.05.2021, відповідно до якого житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , належить ОСОБА_1 ;
- технічним паспортом на будинок за адресою: АДРЕСА_1 ;
- договором дарування земельної ділянки від 18.05.2021, відповідно до якого ОСОБА_2 подарувала ОСОБА_1 земельну ділянку кадастровий номер 3223186800:05:009:0090, площею 0,1203 га, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 .
- витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №257065577 від 18.05.2021, відповідно до якого земельну ділянку кадастровий номер 3223186800:05:009:0090, належить ОСОБА_1 ;
2. Факт надання ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, а також інших комунальних послуг, мешканцям містечка « ІНФОРМАЦІЯ_1 », зокрема і Позивачу як власнику будинку за адресою: АДРЕСА_1 , доводиться:
- Договором про відшкодування витрат по утриманню території містечка «Сонячна Долина» №642-Е від 2020 року між ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» (ідентифікаційний код 43712787) та ОСОБА_2 , власником будинку АДРЕСА_2 , відповідно до якого Товариство зобов`язувалося здійснювати обслуговування та утримання території містечка «Сонячна Долина». Проект договору підписаний директором ТОВ «Сервісна компанія «Сонячна» Осовським А.Л. (підпис директора засвідчений печаткою Товариства).
- Додатком №2 до Договором про відшкодування витрат по утриманню території містечка «Сонячна Долина» №642-Е від 2020 року, відповідно до якого визначено перелік комунальних послуг, які зобов`язується надавати ТОВ «Сервісна Компанія «Долина», зокрема і послуг централізованого водопостачання та водовідведення для мешканців містечка « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (Переліку послуг: п. 11 Водопостачання для поливу зелених насаджень газонів місць загального користування та газонів земельних ділянок власників; п. 13 Водопостачання; п. 14 Водовідвід господарсько-побутових стоків).
- Рахунком на оплату №1236 від 31.08.2021, який виставлений ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» ОСОБА_2 по будинку АДРЕСА_2 , відповідно до якого визначений розмір відшкодування Товариству витрат за водопостачання та водовідведення.
3. Факт надання ТОВ «Сервісна Компанія «Сонячна» послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, а також інших комунальних послуг, мешканцям містечка « ІНФОРМАЦІЯ_1 », зокрема і Позивачу як власнику будинку за адресою: АДРЕСА_1 , доводиться:
- Договором про відшкодування витрат по утриманню території містечка «Сонячна Долина» №642-Е від 2020 року між ТОВ «Сервісна Компанія «Сонячна» (ідентифікаційний код 43715767) та ОСОБА_2 , власником будинку АДРЕСА_2 , відповідно до якого Товариство зобов`язувалося здійснювати обслуговування та утримання території містечка «Сонячна Долина». Проект договору підписаний директором ТОВ «Сервісна компанія «Сонячна» Осовським А.Л. (підпис директора засвідчений печаткою Товариства).
- Додатком №2 до Договором про відшкодування витрат по утриманню території містечка «Сонячна Долина» №642-Е від 2020 року, відповідно до якого визначено перелік комунальних послуг, які зобов`язується надавати ТОВ «Сервісна Компанія «Сонячна».
- Рахунком на оплату №952 від 31.08.2021, який виставлений ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» ОСОБА_2 по будинку АДРЕСА_2 , відповідно до якого визначений розмір відшкодування Товариству витрат по утриманню мереж та території містечка.
4. Факт пов`язаності ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» та ТОВ «Сервісна Компанія «Сонячна» підтверджується відомості про зазначені Товариства, які містяться в ЄДРПОУ, а саме:
- Товариства засновані ОСОБА_3 ;
- Керівником двох товариств є ОСОБА_4 .
ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» та ТОВ «Сервісна Компанія «Сонячна» надають комунальні послуги мешканцям містечка «Сонячна Долина», але не конкурують між собою, а за домовленістю розділили між собою види послуг, які надає кожна з компаній.
5. Факт одержання ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» 05.09.2022 звернення ОСОБА_1 з проханням укласти Договір про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення будинку за адресою: АДРЕСА_1 ; взяти на абонентський облік вузли обліку водопостачання (водовідведення) встановлені в будинку за адресою: АДРЕСА_1 ; до яких долучені:
проект Договору про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення індивідуальним споживачам, складений згідно з Типовим договором затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 (в редакції Постанови КМ № 85 від 02.02.2022) для підписання.
Належним чином завіреною копією паспорту та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 ;
Належним чином завіреною копією договору дарування житлового будинку за адерсою: АДРЕСА_1 від 18.05.2021 та технічним паспортом на зазначений будинок;
Належним чином завіреною копією Договору дарування земельної ділянки кадастровий номер 3223186800:05:009:0090, площею 0,1203 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 ;
Належним чином завіреною копією рахунку на оплату №1236 від 31.08.2021 ТОВ «Сервісна Компанія «Долина», якою підтверджується факт надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;
описом вкладення у цінний лист 0410806982109, накладною АТ «Укрпошта» №0410806982109, квитанцією про оплату відправки поштового відправлення 0410806982109, трекінгом поштового відправлення 0410806982109 на сайті АТ «Укрпошта», якими підтверджується факт відправки описаних вище документів та одержання їх 05.09.2022 ТОВ «Сервісна Компанія «Долина».
Відповідно до ст. 16 ЦК України:
«1. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
2. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути:
1) визнання права;
2) визнання правочину недійсним;
3) припинення дії, яка порушує право;
4) відновлення становища, яке існувало до порушення;
5) примусове виконання обов`язку в натурі;
6) зміна правовідношення;
7) припинення правовідношення;
8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди;
9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди;
10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.
3. Суд може відмовити у захисті цивільного права та інтересу особи в разі порушення нею положень частин другої - п`ятої статті 13 цього Кодексу.
Порядок надання житлово-комунальних послуг регулюється Законом України «Про житлово-комунальні послуги», Законом України «Про захист прав споживачів» та іншими нормативними актами.
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги»:
«Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
2) виконавець комунальної послуги - суб`єкт господарювання, що надає комунальну послугу споживачу відповідно до умов договору;
5) житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг;
6) індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги;
13) споживач житлово-комунальних послуг (далі - споживач) - індивідуальний або колективний споживач.
Стаття 2. Відносини, що регулюються цим Законом
1. Предметом регулювання цього Закону є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках.
Стаття 3. Державна політика у сфері житлово-комунальних послуг
1. Державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується на таких принципах:
4) регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги у випадках, визначених законом, з урахуванням досягнутого рівня соціально-економічного розвитку, природних особливостей відповідного регіону та технічних можливостей.
Стаття 5. Перелік житлово-комунальних послуг
1. До житлово-комунальних послуг належать:
2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Стаття 6. Суб`єкти правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг
1. Учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є:
1) споживачі (індивідуальні та колективні);
2) управитель;
3) виконавці комунальних послуг.
2. Виконавцями комунальних послуг є:
5) послуг з централізованого водопостачання - суб`єкт господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання;
6) послуг з централізованого водовідведення - суб`єкт господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водовідведення;
Стаття 10. Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги
1. Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Стаття 12. Договори про надання житлово-комунальних послуг
1. Надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
2. Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Договори про надання комунальних послуг можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір, індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, колективний договір) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач (співвласник багатоквартирного будинку, власник будівлі, у тому числі власник індивідуального садибного житлового будинку), колективний споживач).
3. Істотними умовами договору про надання житлово-комунальної послуги є:
1) перелік послуг;
2) вимоги до якості послуг;
3) права і обов`язки сторін;
4) відповідальність сторін за порушення договору;
5) ціна послуги;
6) порядок оплати послуги;
7) порядок і умови внесення змін до договору, в тому числі щодо ціни послуги;
8) строк дії договору, порядок і умови продовження його дії та розірвання.
4. Порядок та особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання житлово-комунальних послуг визначаються статтями 13-15 цього Закону.
Стаття 13 Порядок укладання, зміни і припинення договорів про надання комунальних послуг
1. Договір про надання комунальної послуги укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку з метою постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку.
2. Виконавець комунальної послуги, який займає монопольне становище на ринку, за наявності у нього технічних можливостей надання комунальної послуги не вправі відмовити в укладенні відповідного договору споживачеві чи іншій особі, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача, якщо інше не передбачено законом.
3. Договір про надання комунальних послуг укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.
4. З пропозицією про укладання договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої цієї статті) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.
Якщо протягом 30 днів після отримання проекту договору (змін до нього) виконавець комунальної послуги, який одержав проект договору (змін до договору) від споживача (іншої особи, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), не повідомив про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього і при цьому не припинив надання комунальної послуги цьому споживачу (або в інший спосіб засвідчив свою волю до надання відповідної комунальної послуги споживачу), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій споживачем (іншою особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), якщо інше не передбачено цим Законом.»
Відповідно до «Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення», затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 05.07.2019 № 690 (зі змінами внесеними постановою КМ № 85 від 02.02.2022)
1. Ці Правила регулюють відносини між суб`єктом господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення (далі - виконавець), та індивідуальним і колективним споживачем (далі - споживач), який отримує або має намір отримувати послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі - послуги), а також визначеною власником (співвласниками) особою, що здійснює розподіл обсягів послуг.
5. Послуги надаються споживачу згідно з умовами типового договору про надання послуг, що укладається з урахуванням особливостей, визначених Законом України Про житлово-комунальні послуги (далі - договір), та вимогами цих Правил.
7. Виконавець забезпечує безпечне та безперервне постачання питної води споживачу, якість та тиск якої повинні відповідати вимогам законодавства та умовам договору.
14. Надання послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
Послуги надаються споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно до статей 13 і 14 Закону України Про житлово-комунальні послуги.
З пропозицією про укладення договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої статті 13 Закону України Про житлово-комунальні послуги) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.
Індивідуальний договір вважається укладеним із споживачем, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем.
Індивідуальний договір з власником індивідуальних (садибних) житлових будинків вважається укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуг, якщо такий власник не вчинив дій щодо відключення (відмови) від комунальної послуги (фактичне виконання робіт із відключення будинку).
Фактом приєднання споживача до умов індивідуального договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуг.
Крім того, Постановою Кабінету міністрів України від 05.07.2019 № 690 (зі змінами внесеними постановою КМ № 85 від 02.02.2022) затверджено Типовий договір з власником (користувачем) будівлі (приміщення у будівлі) про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про захист прав споживачів»:
«1. Нечесна підприємницька практика забороняється.
Нечесна підприємницька практика включає:
1) вчинення дій, що кваліфікуються законодавством як прояв недобросовісної конкуренції;
2) будь-яку діяльність (дії або бездіяльність), що вводить споживача в оману або є агресивною.
2. Підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився б, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації про:
6) потреби у послугах, заміні складових чи ремонті;
10) права споживача, у тому числі право відмовитися від продукції (для відповідних видів товарів, робіт і послуг), право на заміну продукції або відшкодування збитків.
3. Забороняються як такі, що вводять в оману:
2) пропонування з метою реалізації однієї продукції до реалізації іншої;
6. Правочини, здійснені з використанням нечесної підприємницької практики, є недійсними.»
Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»:
«Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
8) кінцевий споживач комунальної послуги (далі - споживач) - особа, яка здійснює кінцеве споживання комунальної послуги для власних потреб та є стороною договору про надання відповідної комунальної послуги як споживач (або є співвласником багатоквартирного будинку, об`єднання співвласників або управитель якого уклали відповідний договір про надання комунальної послуги в інтересах співвласників) згідно із Законом України "Про житлово-комунальні послуги". Для здійснення розподільного обліку споживачами вважаються також власники майнових прав на об`єкти нерухомого майна в завершеній будівництвом будівлі, право власності на які не зареєстровано;
10) обслуговування вузлів обліку - огляд, опломбування/розпломбування, періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), ремонт засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, забезпечення дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності), ремонт та заміна допоміжних засобів вузла обліку, а за згодою власника (співвласників) будівлі також охорона або страхування вузла обліку;
11) оператор зовнішніх інженерних мереж - власник зовнішніх інженерних мереж, а в разі якщо зовнішні інженерні мережі використовуються іншою, ніж власник, особою або є безхазяйними - особа, якій такі мережі власником передано у користування (управління, господарське відання, оренду, концесію) або яка здійснює фактичне користування такими мережами для транспортування відповідно теплової енергії, гарячої води, питної води;
Стаття 3. Оснащення будівель вузлами комерційного обліку
3. Оператор зовнішніх інженерних мереж не менш як за два місяці до встановлення вузлів комерційного обліку повідомляє власників (співвласників) будівлі про намір встановити такий вузол та вартість такого встановлення. Порядок такого інформування визначається Кабінетом Міністрів України.
Власник (співвласники) будівлі протягом двох місяців з дня отримання такого повідомлення має право повідомити оператору зовнішніх інженерних мереж (за своїм вибором) про:
згоду на встановлення вузла комерційного обліку на запропонованих оператором зовнішніх інженерних мереж умовах;
намір самостійно обладнати будівлю вузлами комерційного обліку у встановленому законодавством порядку.
У разі якщо протягом двох місяців з дати отримання повідомлення власник (співвласники) не надав згоду на встановлення вузла комерційного обліку на запропонованих оператором зовнішніх інженерних мереж умовах або не повідомив оператора зовнішніх інженерних мереж про намір самостійно обладнати будівлю вузлами комерційного обліку у встановленому законодавством порядку, а також у разі якщо власник (співвласники) повідомив про намір самостійно обладнати будівлю вузлами комерційного обліку у встановленому законодавством порядку, але не зробив цього протягом чотирьох місяців з дати повідомлення оператором про намір встановити вузли комерційного обліку, оснащення будівлі вузлами комерційного обліку здійснює оператор зовнішніх інженерних мереж.
У разі якщо власник (співвласники) будівлі не дає згоди або створює перешкоди для встановлення вузла комерційного обліку в місцях вводу зовнішніх інженерних мереж у будівлю, оператор зовнішніх інженерних мереж, до яких приєднана (приєднується) будівля, може вимагати встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в/на якій обладнується вузол комерційного обліку, для встановлення та обслуговування такого вузла обліку. У такому разі порядок відшкодування витрат на оснащення будівлі вузлами комерційного обліку, встановлений цією статтею, не змінюється.
4. Вузли комерційного обліку, встановлені за рахунок власника (співвласників) будівлі, належать на праві власності власнику будівлі або є спільною сумісною власністю співвласників багатоквартирного будинку. Вузли комерційного обліку приймаються виконавцем відповідної комунальної послуги та оператором зовнішніх інженерних мереж на абонентський облік протягом 14 календарних днів з дня встановлення або дня отримання виконавцем та оператором звернення власника (співвласників).
У разі порушення виконавцем відповідної комунальної послуги або оператором зовнішніх інженерних мереж строків прийняття на абонентський облік вузла комерційного обліку споживачі мають право вимагати, а виконавці і оператори на таку вимогу зобов`язані визначати обсяг спожитої комунальної послуги на основі показань вузла комерційного обліку з дати фактичного встановлення такого вузла, яка підтверджується відповідним актом, складеним між замовником і виконавцем робіт із встановлення (монтажу) вузла комерційного обліку.
6. Витрати оператора зовнішніх інженерних мереж на оснащення будівлі вузлами комерційного обліку води та теплової енергії включаються до складу тарифів на теплову енергію та відповідні комунальні послуги, крім випадків, якщо такі вузли комерційного обліку були встановлені власником (співвласниками) будівлі або були наявні при введенні в експлуатацію завершених будівництвом нових житлових і нежитлових будівель, реконструйованих, капітально відремонтованих житлових і нежитлових будівель, що приєднані (приєднуються) до зовнішніх інженерних мереж. У такому разі джерелом фінансування заходів із встановлення вузлів комерційного обліку води та теплової енергії є інвестиційна програма виконавця відповідної комунальної послуги.
10. Вузли комерційного обліку приймаються оператором зовнішніх інженерних мереж на обслуговування протягом 14 календарних днів з дня встановлення або дня отримання оператором звернення від власника (співвласників).
Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення позову, оскільки позивачем було вчинено всі дії для укладення даного договору, який повинен бути укладеним з відповідачем, як організацією яка надає відповідні послуги.
Враховуючи, що позивач поніс витрати в розмірі 2 977, 2 грн. для сплати судового збору, ці витрати повинні бути відшкодовані відповідачем, відповідно до ст.141 ЦПК України.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 4, 5, 8, 12, 13, 77, 81, 89, 141, 216, 263, 264, 265, 354 ЦПК України, відповідно до ст.ст. 15, 16, 202, 626-654, 1049 ЦК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісна Компанія «Долина» про визнання укладеним між ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» та ОСОБА_1 Договору про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення - задовольнити повністю.
Визнати укладеним між ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» та ОСОБА_1 Договору про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення від 17.08.2022, складеного згідно з Типовим договором затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 (в редакції Постанови КМ № 85 від 02.02.2022) в редакції запропонованій Позивачем, яка викладена в описовій частині рішення.
Зобов`язати ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» взяти на абонентський облік вузли обліку водопостачання (водовідведення) встановлені в будинку за адресою: АДРЕСА_1 .
Зобов`язати ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» надавати ОСОБА_1 послуги з централізованого водопостачання та водовідведення будинку за адресою: АДРЕСА_1 , згідно з умовами Договору про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення від 17.08.2022, складеного згідно з Типовим договором затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 (в редакції Постанови КМ № 85 від 02.02.2022.
Стягнути з ТОВ «Сервісна Компанія «Долина» на користь ОСОБА_1 судові витрати в сумі 2 977, 2 грн.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня отримання його копії.
У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Київського апеляційного суду.
Позивач має право оскаржити заочне рішення шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Повний текст рішення складено та підписано 31.05.2023.
Суддя О.Б. Тиханський
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2023 |
Оприлюднено | 02.06.2023 |
Номер документу | 111222160 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них |
Цивільне
Обухівський районний суд Київської області
Тиханський О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні