ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
Іменем
України
РІШЕННЯ
"24" жовтня 2007 р.
справа № 20-2/384
За позовом суб'єкта
підприємницької діяльності ОСОБА_1
(НОМЕР_1,
АДРЕСА_1)
до відповідача регіонального
відділення Фонду державного майна України в Автономної Республіки Крим та місті
Севастополі (99011, м. Севастополь, вул. Повсталих, 6)
третя особа, яка не заявляє
самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Севастопольська
міська Рада (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 3)
про зобов'язання провести оцінку та укласти договір
купівлі-продажу павільйону.
Суддя Шевчук
Н.Г.
Представники сторін:
позивача
- ОСОБА_2, довіреність НОМЕР_2 від 12.07.2007;
відповідача
- Сазонов О.В., довіреність № 5 від
26.03.2007;
третьої особи
- не з'явився.
СУТЬ СПОРУ:
Суб'єкт підприємницької діяльності
ОСОБА_1 (далі - СПД ОСОБА_1) звернулась до господарського суду міста
Севастополя з позовною заявою до Регіонального відділення Фонду державного
майна України в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (далі -РВ ФДМУ
в АРК та м. Севастополі) про визнання права на викуп окремо розташованого
павільйону газводи (закусочна “Оболонь) загальною площею 39.1 м.кв., що
знаходиться за адресою: АДРЕСА_2, без земельної ділянки та зобов'язання
Регіонального відділення Фонду державного майна України в Автономній Республіці
Крим та м Севастополі провести оцінку та укласти договір купівлі-продажу
вищевказаного майна без земельної ділянки, на якій воно розташоване.
В обґрунтування позовних вимог
позивач посилався на статті 2, 7, 27 Закону України «Про приватизацію
державного майна», статті 2, 7, 8 Закону України «Про приватизацію невеликих
державних підприємств (малу приватизацію)”, статті 20, 649, 777 Цивільного кодексу України, статтю 181
Господарського кодексу України та вважає, що його право на викуп окремо
розташованого павільйону газводи (закусочна “Оболонь) загальною площею 39.1 м.
кв., що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 порушено, так як з дати прийняття
згідно наказу Фонду державного майна України
№ 274 від 15.02.2007 року рішення про затвердження Переліку об'єктів
державної власності, що підлягають приватизації пройшло понад шість місяців,
але жодної дії органом приватизації щодо підготовки об'єкта малої приватизації
до продажу не виконано.
Ухвалою суду від 01.10.2007 до
участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на
предмет спору, на стороні відповідача залучена Севастопольська міська Рада.
Відповідач у відзиві на позов
позовні вимоги не визнав, з підстав, викладених у ньому, основні з яких
полягають в тому, що згідно зі статтею 128 Земельного кодексу України продаж
громадянам та юридичним особам земельної ділянки, на якій розташований об'єкт
приватизації, здійснюється державними органами приватизації у порядку,
затвердженому Кабінетові Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів
України від 12 травня 2007 року N 710 затверджений Порядок продажу у 2007 році
земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають
приватизації. Вказаним Порядком встановлено спосіб продажу земельної ділянки
державної власності, на якому розташований об'єкт, що підлягає приватизації
-аукціон.
Згідно пункту 4 статті 18-1 Закону
України «Про приватизацію державного майна»покупці об'єктів, що підлягають
приватизації, разом з об'єктом приватизації здійснюють придбання земельних
ділянок, що знаходяться під ними, на аукціоні. Відповідач згоден з тим, що
діючим законодавством встановлені різні способи приватизації об'єктів державного
нерухомого майна і земельних ділянок державної власності, на яких розташований
об'єкт приватизації, але РВ ФДМУ в АРК та м. Севастополі не має можливості проведення приватизації
нерухомого майна окремо розташованого павільйону газводи (закусочна “Оболонь)
загальною площею 39.1 м.кв., що знаходиться за адресою АДРЕСА_2, способом викуп
з одночасним відчуженням земельної ділянки способом аукціону.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору,
на стороні відповідача, Севастопольська міська Рада в поясненнях до позову
повідомило, що спір не зачіпає її інтересів, тому просить розглянути справу по
наявним у ній матеріалам.
Розглянувши матеріали справи,
дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд
В С Т А Н О В
И В :
Наказом Фонду державного майна
України № 274 від 15.02.2007 прийнято
рішення про затвердження Переліку об'єктів державної власності, що підлягають
приватизації, при цьому під № 42 вказаного наказу до Переліку включено об'єкт
-„окремо розташований павільйон газводи (закусочна “Оболонь) загальною площею
39,1 м.кв. , що знаходиться за адресою АДРЕСА_2, та орендується СПД ОСОБА_1”.
Вказаним наказом затверджено спосіб
приватизації зазначеного об'єкта, - викуп (із земельною ділянкою). Тобто,
об'єктом приватизації є сукупність нерухомого майна (павільйон) та
земельна ділянка.
В той же час, позивач згідно
діючого законодавства має права на викуп орендованого майна, тобто окремо
розташованого павільйону газводи (закусочна “Оболонь) загальною площею 39.1
м.кв. , що знаходиться за адресою АДРЕСА_2, без земельної ділянки.
Так, відповідно до пункту 51
«Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки», затвердженої Законом
України "Про Державну програму приватизації" від 18 травня 2000 року
N 1723-III у випадку ухвалення рішення про приватизацію орендованого майна
(будинку, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо
орендарем за згодою з орендодавцем здійснені
за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, які неможливо
відокремити від відповідного об'єкта без нанесення йому шкоди, вартістю не менш
чим 25 відсотків залишкової (відбудовної за вирахуванням зношування) вартості
майна (будинку, споруди, приміщення). Оцінка вартості об'єкта приватизації у
цьому випадку здійснюється із застосуванням експертної оцінки. Таке ж право
одержує орендар у випадку ухвалення рішення про приватизацію відповідно до
законодавства України.
Права позивача на викуп
орендованого майна підтверджуються також пунктом 8 листа ВАСУ від 25.04.2001
року № 01-8/500 «Про деякі питання практики застосування при вирішенні спорів
законодавства про приватизацію державного майна», що посилається на пункт 51
розділу IX Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки (затверджена
Законом України від 18.05.2000 N 1723-III), яким передбачено право пріоритетного (пільгового)
викупу орендарем орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення)
за умови здійснення ним за рахунок власних коштів за згодою орендодавця
невідокремленого поліпшення (капітального ремонту тощо) вартістю не менше 25 %
залишкової вартості будівлі (споруди, приміщення). Здійснення приватизації
способом, не передбаченим чинним законодавством для даного об'єкта, є підставою
для визнання угоди приватизації недійсною.
Згідно пункту 2 статті 777 Цивільного
кодексу України наймач, який належно виконує свої обов'язки за договором найму,
у разі продажу речі, переданої у найом, має переважне право перед іншими
особами на її придбання.
Згідно статті 2 Закону України “Про
приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” об'єктами
малої приватизації є:
- цілісні майнові комплекси
невеликих державних підприємств, віднесених Державною програмою приватизації до
групи А;
- окреме індивідуально визначене
майно;
- об'єкти незавершеного будівництва
та законсервовані об'єкти.
У зв'язку з тім, що окремо
розташований павільйон газводи (закусочна “Оболонь) загальною площею 39.1 м.кв.
, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 відноситься до окремого індивідуально
визначеного майна, відчуження якого здійснюється згідно діючого законодавства
про приватизацію, РВ ФДМУ в АРК та м. Севастополі зобов'язане діяти згідно
процедур, встановлених Законом України “Про приватизацію невеликих державних
підприємств (малу приватизацію)”.
Процедури відчуження окремого індивідуально
визначеного майна встановлені, в тому числі, статтею 8 Закону України “Про
приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, згідно якої
з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його
підготовка до приватизації.
Підготовка об'єкта малої
приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають
ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову
вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом; готують та публікують
інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях
та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації;
проводять у разі необхідності реорганізацію або ліквідацію державного
підприємства; замовляють у разі потреби проведення екологічного аудиту.
Строк підготовки об'єкта малої
приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття
рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають
приватизації.
В той же час, згідно статті 7
Закону України «Про приватизацію державного майна»державні органи приватизації
у межах своєї компетенції здійснюють, в тому числі, продаж земельних ділянок
державної власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.
Процедура продажу у 2007 році
земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що
підлягають приватизації (далі - земельні ділянки) визначена Порядком продажу у
2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти,
що підлягають приватизації, який затверджено постановою Кабінету Міністрів
України від 12 травня 2007 року N 710.
Згідно пункту 4 вказаного Порядку
державні органи приватизації з урахуванням
затверджених переліків об'єктів, що підлягають приватизації, формують
перелік земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти приватизації (далі -
перелік земельних ділянок у складі об'єкта аукціону).
Відповідно до пункту 21 вказаного
Порядку продаж земельної ділянки разом з розташованим на ній об'єктом приватизації
здійснюється на відкритому засіданні аукціонної комісії, яка утворюється
державним органом приватизації з числа спеціалістів і експертів, представників
територіального органу Держземагентства, органу місцевого самоврядування,
балансоутримувача, трудового колективу об'єкта, що приватизується (у разі
приватизації єдиного майнового комплексу підприємства).
На підставі вищевказаного суд
дійшов висновку, що немає законних підстав здійснювати приватизацію майна
павільйону, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2, способом викуп з одночасним
продажем земельної ділянки способом аукціон, а також що не має законних підстав
здійснювати приватизацію майна павільйону, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2,
у складі об'єкту приватизації разом з земельною ділянкою способом аукціон.
За таких обставинах суд вважає
позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 82, 84-85, 115,
116 Господарського процесуального
кодексу України суд
В И Р І Ш И В
:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати право
суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 (НОМЕР_1, АДРЕСА_1,
ідентифікаційний код НОМЕР_3) на викуп окремо розташованого павільйону газводи
(закусочна “Оболонь) загальною площею 39.1 м.кв., що знаходиться за адресою
АДРЕСА_2, без земельної ділянки.
3. Зобов'язати
Регіональне відділення Фонду державного майна України в Автономній Республіці
Крим та м Севастополі (99011, м. Севастополь, пл. Повсталих, 6, код у ЄДРПОУ
20677058) провести оцінку та укласти із суб'єктом підприємницької діяльності
ОСОБА_1 (НОМЕР_1, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_3) договір
купівлі-продажу окремо розташованого павільйону газводи (закусочна “Оболонь)
загальною площею 39.1 м.кв. , що знаходиться за адресою АДРЕСА_2, без земельної
ділянки.
Суддя
Н.Г.Шевчук
Рішення оформлено відповідно
до вимог ст. 84 Господарського
процесуального кодексу України
і підписано
29.10.2007.
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2007 |
Оприлюднено | 14.11.2007 |
Номер документу | 1112223 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Шевчук Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні