печерський районний суд міста києва
Справа № 757/20760/23-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 травня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням у кримінальних провадженнях щодо організованої злочинності Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами‚ які ведуть боротьбу з організованою Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів, шляхом визначення порядку виконання ухвали про арешт майна у кримінальному провадженні № 32020100110000021 від 05.05.2020, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням у кримінальних провадженнях щодо організованої злочинності Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами‚ які ведуть боротьбу з організованою Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з метою забезпечення збереження активів у кримінальному провадженні № 32020100110000021 від 05.05.2020 з клопотанням про визначення порядку зберігання речових доказів, шляхом передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ: 41037901), в управління для реалізації або передачі в управління у порядку та на умовах, визначених ст. ст. 1, 2, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» земельну ділянку та об`єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 5310136400:04:001:0762 загальною площею 0, 1 га, на які відповідно до ухвали слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 16.03.2023 у справі № 757/10240/23-к накладено арешт.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 32020100110000021 від 05.05.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. ч. 3, 4 ст. 358, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 205-1, ч. 3 ст. 212 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , діючи умисно за попередньою змовою з невстановленими особами, які контролюють господарську діяльність ТОВ «МАРКСВЕЛ» (код ЄДРПОУ 42098305), ТОВ «БРІКМАП» (код ЄДРПОУ 42098200), ТОВ «АЙРОНКЕМ» (код ЄДРПОУ 42099466), ТОВ «ЕЛАСТІН МІКС» (код ЄДРПОУ 42274508), ТОВ «ГАЗІНТОРГ ЛТД» (код ЄДРПОУ 39865557), перебуваючи у не встановлених досудовим розслідуванням місцях, в порушення п. 44.1 ст. 44, пп. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192, п. п. 198.1, 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, ухилився від сплати податку на додану вартість ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ ЕНЕРДЖИ» (код ЄДРПОУ 40044588) за операції здійснені впродовж грудня 2018 року в загальній сумі 17 205 041,70 грн, що більш ніж у сім тисяч разів перевищує установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є особливо великим розміром.
У період серпня, листопада, грудня 2018 року ТОВ «ГАЗІНТОРГ ЛТД» поставлено 19 276,37 тис. куб. м природного газу в адресу ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ ЕНЕРДЖИ» без відображення відповідних операцій у бухгалтерському та податковому обліку шляхом прикриття незаконної діяльності через операції з ТОВ «МАРКСВЕЛ», ТОВ «БРІКМАП», ТОВ «АЙРОНКЕМ», ТОВ «ЕЛАСТІН МІКС».
Водночас, зважаючи на обставини, викладені у висновку експерта від 11.12.2021 № 141, розрахунок належної суми податку на додану вартість обраховується після 01.12.2018.
З огляду на зазначене у грудні 2018 року ТОВ «ГАЗІНТОРГ ЛТД» поставлено 8 475,39 тис. куб. м природного газу в адресу ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ ЕНЕРДЖИ» вартістю 86 025 208,50 грн без ПДВ. Тобто сума податкового зобов`язання з податку на додану вартість, який не сплачено, становить 17 205 041,70 грн.
Отже, ОСОБА_4 , діючи умисно, за попередньою змовою групою осіб, ухилився від сплати податку на додану вартість ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ ЕНЕРДЖИ» (код ЄДРПОУ 40044588) в сумі 17 205 041,70 грн, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах.
01.02.2023 ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
12.05.2023 в порядку ст. 98, 110 КПК України, винесено постанову про визнання речовим доказом - земельну ділянку та об`єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 5310136400:04:001:0762 загальною площею 0, 1 га.
16.03.2023 на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва накладено арешт на земельну ділянку та об`єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 5310136400:04:001:0762 загальною площею 0, 1 га.
Вартість вказаних речових доказів, що арештовані ухвалою слідчого судді - становить понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з положенням ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
Згідно з частиною першою статті 19 зазначеного Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Активи, визначені абзацом першим цієї статті, приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.
Вартість речових доказів (нерухомого, рухомого майна, цінностей), на які накладено арешт у вказаному кримінальному провадженні, значно перевищує 200 розмірів встановленого прожиткового мінімуму на 1 січня 2022 року. Відповідно зазначене арештоване майно підлягають передачі в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Незастосування заходів щодо передачі в управління Національному агентству майна та в результаті цього невжиття заходів щодо збереження арештованого майна утруднить або зробить неможливим (втрата, погіршення фізичного стану майна, зменшення його економічної вартості) застосування негативних наслідків у разі винесення обвинувального вироку, а у разі винесення виправдувального вироку може стати порушенням прав осіб у вигляді втрати вартості майна за час його перебування під арештом, що в обох випадках унеможливить досягнення завдань кримінального провадження.
Окрім цього, враховуючи положення ст. 24 указаного Закону, надходження в результаті вжиття заходів щодо управління арештованим майном, сприятимуть наповненню державного бюджету, відтак застосування відповідних заходів обумовлено захистом економічних інтересів держави.
Разом з тим, вжиття заходів щодо управління вказаним арештованим майном спрямовані на захист інтересів осіб, які мають законні права на дане майно, оскільки гарантує його збереження в натурі та збереження його вартості, а також дає можливість отримати дане майно за кошти про інвестовані в нього, тим самим компенсуються усі негативні наслідки застосування арешту.
Зважаючи на викладене, вжиття заходів щодо управління вказаним арештованим майном спрямоване на збереження активів, які є речовими доказами у кримінальному провадженні № 32020100110000021 від 05.05.2020.
Слідчий та прокурор до судового засідання не з`явилися. Прокурор подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, доводи клопотання підтримав в повному обсязі.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання з наступних підстав.
Головним слідчим управлінням Національної поліції України за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 32020100110000021 від 05.05.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. ч. 3, 4 ст. 358, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 205-1, ч. 3 ст. 212 КК України.
12.05.2023 в порядку ст. 98, 110 КПК України, винесено постанову про визнання речовим доказом - земельну ділянку та об`єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 5310136400:04:001:0762 загальною площею 0, 1 га.
16.03.2023 на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва накладено арешт на земельну ділянку та об`єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 5310136400:04:001:0762 загальною площею 0, 1 га.
Статтею 2 КПК України передбачено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).
Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.
Згідно з п. 4 частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.
Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх вартості.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.
Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.
Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Вимогами частини другої статті 21 Закону передбачено, що активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей,
Керуючись ст. 100 КПК України, ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання - задовольнити.
Визначити порядок зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 32020100110000021 від 05.05.2020 шляхом передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ: 41037901), в управління для реалізації або передачі в управління у порядку та на умовах, визначених ст.ст. 1, 2, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» земельну ділянку та об`єкт нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 5310136400:04:001:0762 загальною площею 0, 1 га, на які відповідно до ухвали слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 16.03.2023 у справі № 757/10240/23-к накладено арешт.
Ухвала підлягає негайному виконанню прокурором/слідчим у кримінальному провадженні № 32020100110000021 від 05.05.2020.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Київського апеляційного суду.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2023 |
Оприлюднено | 02.06.2023 |
Номер документу | 111224036 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Головко Ю. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні