Рішення
від 10.09.2010 по справі 2-2526-10
ОХТИРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Копія :

Справа № 2-2526/10 р.

Рішення

Іменем України

10 вересня 2010 року Охтирськи й міськрайонний суд Сумської області в складі:

головуючого судді В ерес М.Ф.

при секретарі Марч енко О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в місті Охтирка цивільну с праву за позовом Охтирського міжрайонного прокурора в ін тересах ОСОБА_1 до Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в м. Охтирка Сумської обл асті про стягнення недоплаче ної щомісячної державної соц іальної допомоги «Дітям війн и»,

Встановив :

Охтирський міжрайонний пр окурор звернувся до суду в ін тересах ОСОБА_1 з позо вом до відповідача про стягн ення недоплаченої щомісячно ї державної соціальної допом оги відповідно до Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни», в якому просить зобов' язати відповідача ви платити на користь ОСОБА_1 недоплачену йому, як дит ині війни, щомісячну державн у соціальну допомогу за 2009 рік з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року в сумі 1792,80 гривень. Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач поси лається на те, що ОСОБА_1 належить до соціальної кат егорії «Дитина війни» і відп овідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» має право на отриманн я соціальної допомоги в розм ірі 30% від мінімального розмір у пенсії за віком. Однак, відпо відач не здійснює зазначені виплати.

Прокурор до початку судово го засідання надав суду пись мову заяву, в якій заявлений п озов підтримав повністю, спр аву просить розглянути без у часті їх представника.

ОСОБА_1 в судове засіда ння не з'явився, надав заяву пр о розгляд справи у його відсу тність, позовні вимоги підтр имує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явивс я, надав до справи письмове за перечення у якому зазначено, що дійсно дітям війни пенсії мають підвищуватись на 30% мін імальної пенсії за віком, про те відповідно до ст. 7 Закону У країни „Про соціальний захис т дітей війни”, який передбач ає механізм цих виплат, фінан сове забезпечення державних соціальних гарантій здійсню ється за рахунок коштів Держ авного бюджету України. Відп овідно до листа Міністерства юстиції України від 31.08.2007 року питання щодо такого підвищен ня у зазначеному порядку не у регульоване в управлінні Пен сійного фонду немає будь-яки х підстав проводити такі вип лати. 28.05.2008 р. Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 530, якою було визначено розмір и щомісячного грошового утри мання чи державної соціально ї допомоги, що виплачується « дітям війни» також у розмірі 10% від прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працезд атність. Управління Пенсійно го фонду в м. Охтирка Сумської області діяло у межах повнов ажень, у порядок та у спосіб, щ о визначені чинним законодав ством України, тому позовні в имоги не визнає, справу проси ть розглянути без участі їх п редставника.

Суд, проаналізував матеріа ли справи, дослідивши письмо ві докази, дійшов висновку, що позов підлягає частковому з адоволенню з наступних підст ав.

Судом встановлено, що позив ач є дитиною війни в розумінн і ст. 1 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», що також підтверджується пе нсійним посвідченням.

Законом України «Про Держа вний бюджет на 2009 рік» дію ст. 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» не зупи нено. Відповідно до ч. 2 ст. 54 Зак ону України «Про Державний б юджет на 2009 рік» розміри держа вних соціальних гарантій на 2009 рік, що визначаються залежн о від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідним и законами України, цим Закон ом, та нормативно-правовими а ктами Кабінету Міністрів Укр аїни.

Відповідним Законом, який в становлює доплату до пенсії дітям війни є Закон України « Про соціальний захист дітей війни». Таким чином, виходячи із пріоритетності законів н ад підзаконними актами, при в изначенні розміру щомісячно ї державної соціальної допом оги за період з 01.01.2009 року терит оріальні органи Пенсійного фонду України у 2009 році повинн і діяти у відповідності з при писами діючої норми ст. 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», а не відпов ідно до постанови КМУ за № 530 ві д 28.05.2008 року.

Згідно статті 54 Закон у України «Про державний бюд жет України на 2009 рік» в 2009 році розмір щомісячної соціально ї допомоги, встановленої від повідно до Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» має складати: 498 х 30 % = 149,40 гри вень щомісячно з 01.01.2009 року по 31.1 0.2009 року; 573 х 30% = 171,90 гривень щоміся чно з 01.11.2009 року по 31.12.2009 року.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими ст. 28 Закону України «Про загально обов'язкове державне пенсійн е страхування», іншого норма тивно - правового акта, який би визначав цей розмір або вс тановлював інший розмір, нем ає.

З огляду на вищевикладене, с уд вважає, що неможливо прийн яти до уваги положення ч. 3 ст. 28 зазначеного Закону, з якої ви пливає, що мінімальний розмі р пенсії за віком, встановлен ий абзацом першим частини пе ршої цієї статті, застосовує ться виключно для визначення розмірів пенсії, призначени х згідно з цим Законом, оскіль ки, наявність такої норми та відсутність іншого мінімаль ного розміру пенсії за віком не є підставою для відмови в р еалізації позивачем констит уційної гарантії, встановлен ої ст. 46 Конституції України т а права на отримання доплати до пенсії, передбаченої ст. 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни».

Статтею 64 Конституції Украї ни встановлено, що конституц ійні права і свободи людини і громадянина не можуть бути о бмежені, крім випадків, перед бачених Конституцією Україн и. При прийнятті нових законі в або внесенні змін до чинних законів не допускається зву ження змісту та обсягу існую чих прав і свобод.

Згідно Ст. 3 Цивільно-проце суального кодексу України ко жна особа має право в порядку , передбаченому цим Кодексом , звернутися до суду за захист ом своїх порушених, невизнан их або оспорюваних прав, своб од чи інтересів.

Відповідно до статті 1 Першо го протоколу до Конвенції „П ро захист прав людини та осно воположних свобод”, кожна фі зична або юридична особа має право мирно володіти своїм м айном. Ніхто не може бути позб авлений своєї власності інак ше, як в інтересах суспільств а і на умовах, передбачених за коном і загальними принципам и міжнародного права.

В пункті 34 Рішення Європейс ького суду з прав людини від 09 січня 2007 року у справі „Інтерс плав проти України” зазначен о, що поняття „майно” у першій частині статті 1 Першого про токолу має автоматичне значе ння, яке не залежить від форма льної класифікації, прийнято ї у національному законодавс тві. Питання, яке має бути розг лянуто, стосується того, наск ільки обставини справи, що ро зглядається в цілому, давали заявникові право на майнови й інтерес, захищений статтею 1 Першого протоколу.

Тобто, майно у визначенні ст . 1 Першого протоколу до Конвен ції охоплює як власне майно, т ак і майнові права - належні до виплати кошти, відповідно до національного законодавс тва.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Консти туції України органи законод авчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повно важення у встановлених Конст итуцією межах і відповідно д о законів України.

Згідно абзацу 1 п. 1 Положен ня про Пенсійний фонд Україн и, затвердженого Указом През идента України від 01.03.2002 року з а № 12/2001 року Пенсійний фонд Укр аїни центральним органом вик онавчої влади.

Відповідно до зазначеного Положення на Пенсійний фонд України покладено обов' язо к щодо: призначення пенсії, п ідготовки документів для її виплати, забезпечення своєча сного і в повному обсязі фіна нсування та виплату пенсій.

Пунктом 1.1 Положення про упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в районах, містах і район ах у містах затвердженого по становою правління Пенсійно го фонду України від 30.04.2002 року за № 8-2 управління Пенсійного фонду України у районах, міст ах і районах у містах є органа ми Пенсійного фонду України, підвідомчими відповідно гол овним управлінням цього фонд у в Автономній Республіці Кр им, областях, містах Києві та С евастополі, що разом з цими уп равліннями утворюють систем у органів Пенсійного фонду У країни та мають завданням - забезпечення призначення та виплати пенсії.

Отже, обов' язок по нарахув анню та виплаті доплати до пе нсії, яка передбачена Законо м України „Про соціальний за хист дітей війни”, покладено саме на органи Пенсійного фо нду України.

Враховуючи, що держава бере на себе обов' язок щодо випл ати позивачу 30 % доплати до пен сії поклала виконання обов' язку на центральний орган ви конавчої влади - Пенсійний фонд України, який через місц еві органи, що входять в систе му його органів, але вони не вч инили жодної дії для нарахув ання цих коштів та їх виплати , суд вважає, що вони не викона ли своїх повноважень без пов ажних причин.

Крім того, суд вважає безпід ставним посилання відповіда ча на відсутність коштів щод о забезпечення виплат зазнач еної доплати до пенсії, оскіл ьки, органи державної влади н е можуть посилатися на відсу тність коштів, як на підставу невиконання своїх зобов'яза нь, які встановлені ст. 46 Конст итуції України та зазначено нормою Закону.

Суд не може погодитися з дов одами відповідача щодо не ви значеності на законодавчому рівні питання відносно орга ну, на який покладено обов'язо к здійснення виплат підвищен ня до пенсії особам, які мають статус дитини війни.

Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення « Про Пенсійний фонд України» і здійснює свої повноваження на підставі п. 15 зазначеного п оложення через створені в ус тановленому порядку його тер иторіальні управління. Відпо відно до Закону України «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування» ріше ння про призначення та перер ахунок пенсій приймаються ра йонним управлінням Пенсійн ого фонду України за місцем п роживання пенсіонерів.

Таким чином, суд дійшов вис новку, що обов'язок по нарахув анню та виплаті доплати до пе нсії позивача, передбаченої ст. 6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» по кладено на управління Пенсій ного фонду України в м. Охтирк а Сумської області, за місцем проживання позивача.

Згідно Ст. 1,3 ЦПК України су д захищає порушені, невизнан і або оспорювані права, свобо ди чи інтереси фізичних та юр идичних осіб.

Позовні вимоги щодо зобов 'язання відповідне управлінн я Пенсійного фонду України н арахувати недоплачену щоміс ячну державну допомогу дитин і війни у визначеній позивач ем грошовій сумі, не підлягаю ть задоволенню, оскільки, суд не може перебирати на себе фу нкцію органу, на який законод авством покладено такі повно важення.

Відповідно до ст. 11 ЦПК Украї ни суд розглядає цивільні сп рави не інакше як за зверненн ям фізичних чи юридичних осі б, поданим відповідно до цьог о Кодексу, в межах заявлених н ими вимог і на підставі доказ ів сторін та інших осіб, які бе руть участь у справі.

В порядку ст. 88 ЦПК України не обхідно стягнути з Управлінн я Пенсійного фонду України в м. Охтирка Сумської області в итрати на інформаційно-техні чне забезпечення розгляду су дової справи в сумі 37 гривень в доход держави.

Відповідно до пункту 34 Ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України „Про державне мито ” від 30 квітня 1993 року, Пенсійни й Фонд України, його підприєм ства, установи, організації від сплати державного мита звільненні.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 64 Конституції Укра їни, ст. ст. 3,6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни», ст. ст. 3,10,15,60,88,212-215 Цивільног о процесуального Кодексу Укр аїни, Законом України «Про ви конання рішень та застосуван ня практики Європейського су ду з прав людини», п. 2 розділу І І Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України щодо підвідомчості справ, пов' яз аних із соціальними виплатам и», Декретом Кабінету Мініст рів України «Про державне ми то», суд

Вирішив :

Позовні вимоги Охтирськ ого міжрайонного прокурора в інтересах ОСОБА_1 зад овольнити частково.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в м. О хтирка Сумської області здій снити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з підвищенням її на 30 % мінімальної пенсії за ві ком з розміру, встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України «Про за гальнообов' язкове пенсійн е страхування» та провести в ідповідні виплати за 2009 рік за період з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року, в ідмовивши в решті позовних в имог за необґрунтованістю.

Стягнути з Управління Пенс ійного фонду України в м. Охти рка Сумської області витрат и на інформаційно-технічне з абезпечення розгляду судово ї справи в розмірі 37 гривень д о Держбюджету м. Охтирка.

Рішення суду може бути оск аржено в апеляційний суд Сум ської області через Охтирськ ий міськрайонний суд Сумсько ї області протягом десяти дн ів з дня його проголошення. Ос оби, які брали участь у справі , але не були присутні у судово му засіданні під час проголо шення рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання к опії цього рішення.

Суддя : М.Ф. Верес

З оригіналом згідно : Підпис

СудОхтирський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення10.09.2010
Оприлюднено14.09.2010
Номер документу11124066
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2526-10

Ухвала від 01.11.2010

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Коваль Анатолій Борисович

Рішення від 13.05.2010

Цивільне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Полєва Надія Миколаївна

Рішення від 10.09.2010

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Верес Микола Федорович

Рішення від 27.07.2010

Цивільне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Шавиріна Лілія Павловна

Рішення від 13.08.2010

Цивільне

Першотравневий районний суд Донецької області

Скудін Володимир Євгенович

Рішення від 30.04.2010

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Бабенко Стелла Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні