Ухвала
від 08.05.2023 по справі 758/4802/23
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/4802/23

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 травня 2023 року м. Київ

Слідчий суддя Подільського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду скаргу ОСОБА_3 на бездіяльність прокурора, щодо невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР,

В С Т А Н О В И В :

01.05.2023 ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді із скаргою, в якій просить: зобов`язати уповноважених осіб органу досудового розслідування Подільської окружної прокуратури міста Києва в оборонній сфері внести відомості до ЄРДР та почати досудове розслідування за заявою Голови ГО «НОН-СТОП» ОСОБА_3 від 26.04.2023 про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

В обґрунтування скарги зазначено, що 26.04.2023р. головою ГО «НОН-СТОП» - ОСОБА_3 , з використанням технологій електронної пошти, з накладенням ЕЦП (КЕП), з офіційної електронної пошти ГО «НОН-СТОП», а саме ІНФОРМАЦІЯ_1 , на офіційну електронну пошту Подільської окружної прокуратури міста Києва, а саме zvem7@kyiv.gp.gov.ua було подано заяву про вчинення кримінального правопорушення.

На даний час, в порушення вимог ст. 214 КПК України, відомості за вказаною заявою про вчинення кримінального правопорушення не внесені, не повідомлено про початок досудового розслідування, витяг з ЄРДР не надано.

Щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.

ГО «НОН-СТОП» є правозахисною громадською організацією, одним з напрямів діяльності якої є захист екологічних прав громадян, протидія корупції та зловживанням з боку представників влади та посадових осіб, з початку повномасштабного вторгнення займається правозахисною і волонтерською діяльністю на території міста Харкова та Харківської області. Окрім цього, ГО «НОН- СТОП» є членом Координаційної ради волонтерів при Харківській обласній державній адміністрації (далі - Рада волонтерів) та здійснює правозахисну функцію по захисту прав і свобод населення, в тому числі соціально-економічних і екологічних прав, протидії корупції, особливу увагу звертаючи на питання, що можуть завдати шкоди національній безпеці і протидії повномасштабній військової агресії з боку російської федерації.

Г0 «НОН-СТОП» виконує функцію юридичної служби Ради волонтерів та надає роз`яснення щодо правових питань для організацій, фондів і волонтерів.

Крім того, ГО «НОН-СТОП» забезпечує гуманітарну допомогу і надає правову допомогу ВПО, що вимушено змінили місце проживання внаслідок військової агресії, знищення інфраструктури, загрози життю і здоров`ю.

Внаслідок військової агресії сотні тисяч жителів східної України були вимушені отримати статус ВПО, в тому числі в м. Києві.

Волонтери і ВПО стали потерпілими від свавільної, безпідставною і незаконної системної евакуації транспортних засобів з метою стягнення на користь приватних компаній послуг з евакуації і зберігання на штраф-майданчиках.

Встановлено, що керівництво Київської міської державної адміністрації, зокрема Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради, ГУНП в м. Києві у зговорі з рядом афілійованих юридичних і фізичних осіб створили і реалізували злочинну корупційну схему, відповідно до якої:

1) Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради, зокрема під керівництвом директора Кандибора Руслана ізаступника директора Дмитра Рахматуллінастворюються неконкурентні умови щодо укладання договори із доставлення транспортних засобів (евакуації) на штраф-майданчики, за наслідком чого лише підконтрольні і афілійовані підприємства укладають зазначені договори, зокрема ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ 777», код 43156100.

2) При цьому договори складаються таким чином, щоб максимально захистити бізнес інтереси підприємців-евакуаторів, шляхом обмеження відповідальності, можливості самостійного встановлення тарифів та прийняття рішень на власний розсуд, чим обмежуються права і інтереси населення.

3) Керівництво Київської міської поліції і КМДА в інтересах зазначених підприємців-евакуаторів встановлюють дорожні знаки, що сприяють безальтернативній евакуації транспортних засобів, у випадках коли евакуація не є необхідною.

4) Інспектори з паркування, підпорядкуванні і підконтрольні Київській міській поліції і КМДА, у разі порушення вимог дорожнього знаку, постановляють безальтернативну евакуацію транспортного засобу, у випадках коли евакуація не є необхідною.

5) Інспектори з паркування, маючи корупційні і корисні мотиви, дає повідомлення щодо необхідності евакуації закріпленому за ним підприємцем-евакуатором, за що в подальшому отримує неправомірну вигоду - відкат.

6) Евакуатори доставляють транспортні засоби до штраф-майданчиків, що розташовані в м. Києві за адресами:

- вул. Набережно-Лугова, 4 ;

- Київ, вул. Хоткевича, 20-Б ;

- Київ, вул. Академіка Туполєва, 19 .

7) Потерпілі від евакуації особи сплачують:

-680 грн. штрафу (340 гривень, якщо оплатити протягом десяти днів);

-144 грн. за послуги зберігання на штраф майданчику;

-1270 грн. за послуги евакуації підприємцям-евакуаторам.

8) Підприємці-евакуатори виводять, легалізують і обготівковують отримані кошти шляхом:

-укладання фіктивних угод щодо придбання послуг, робіт чи товарів; -оренди/користування/лізингу евакуаторів;

-списання палива;

-фіктивне працевлаштування;

-спрощену облікову і податкову систему ФОП;

-?послуг конвертаційних центрів.

9) Виведені готівкові кошти розподіляються між учасниками злочинної схеми, в тому числі КМДА і поліції.

При цьому, за відсутності будь-яких законних підстав та приводів, передбачених КУПаП, а також Постановою КМУ від 14.11.2018 р. № 990 «Про затвердження Порядку тимчасового затримання інспекторами з паркування транспортних засобів та їх зберігання», ТОВ «Експедиція 777» здійснює несанкціоноване затримання транспортних засобів. Тобто, фактично, провадиться протиправна діяльність, спрямована на незаконне, таємне заволодіння транспортним засобом. При чому, обсяг таких дій поширюється на всю територію міста Києва.

Для вчинення неправомірних дій та переміщення транспортних засобів ТОВ «Експедиція 777» використовує евакуатори днз НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , НОМЕР_10 ,

НОМЕР_11 , НОМЕР_12 , НОМЕР_13 , НОМЕР_14 , НОМЕР_15 , НОМЕР_16 , НОМЕР_17 , НОМЕР_18 , НОМЕР_19 , НОМЕР_20 , НОМЕР_21 , НОМЕР_22 , НОМЕР_23 , НОМЕР_24 , НОМЕР_25 , НОМЕР_26 , НОМЕР_27 .

Згідно відомостей, наданих Департаментом транспортної інфраструктури Київської міської державної адміністрації (лист N°053-4055 від 19.04.2023) у судах перебуває понад 400 проваджень за скаргами фізичних осіб щодо оскарження постанов інспекторів з паркування Департаменту про накладення адміністративних стягнень за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованих в режимі фотозйомки (відеозапису).

Значна кількість оскаржень свідчить про фактичне систематичне вчинення неправомірних дій з боку інспекторів з паркування Департаменту транспортної інфраструктури Київської міської державної адміністрації.

На підтвердження використання ТОВ «Експедиція 777» для виводу бюджетних коштів та використання вказаного суб`єкта господарювання як конвертаційного центру та відсутності права на евакуацію транспортних засобів за порушення правил ПДР у м. Києві свідчать наступні факти.

2020 рік

Всього TOB "Експедиція 777", код: 43156100 уклали 1 договір впродовж 2020 року щодо надання послуг з перевезення транспортних засобів за бюджетні кошти на загальну суму: 700 000 грн, договори впродовж вище зазначеного періоду укладено з AT «Укрпошта» на загальну суму: 700 000 грн

АТ "Укрпошта" (21560045)

1) Послуги з перевезення транспортних засобів, технічної допомоги, транспортування майна та навантажувально - розвантажувальні послуги

700 000,00 грн

Дата: 30 травня 2020 рік

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-30-000074-b

2021 рік

Всього ТОВ "Експедиція 777", код: 43156100 уклали 1 договір впродовж 2021 року щодо надання послуг з перевезення автомобілів за бюджетні кошти на загальну суму: 1 898 160 грн, договори впродовж вище зазначеного періоду укладено з АТ «Укрпошта» на загальну суму: 1 898 160 грн.

АТ "Укрпошта" (21560045)

1) Послуги з перевезення автомобілів

1 898 160,00 грн

Дата: 14 вересня 2021 рік

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-14-003150-a

2022 рік

Всього ТОВ "Експедиція 777", код: 43156100 уклали 1 договір впродовж 2022 року щодо надання послуг з оренди транспортних засобів за бюджетні кошти на загальну суму: 260 000 грн, договори впродовж вище зазначеного періоду укладено з Львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс" на загальну суму: 260 000 грн

Львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс" (03328406)

1) Оренда транспортних засобів з екіпажем для евакуації транспортних засобів

260 000,00 грн

Дата: 07 листопада 2022 рік

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-ll-07-007019-a 2023 рік

Всього ТОВ "Експедиція 777", код: 43156100 уклали 1 договір впродовж 2023 року щодо надання послуг з оренди транспортних засобів за бюджетні кошти на загальну суму: 12 012 000 грн, договори впродовж вище зазначеного періоду укладено з Львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс" на загальну суму: 12 012 000 грн

Львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс" (03328406)

1) Оренда транспортних засобів з екіпажем для евакуації транспортних засобів

12 012 000,00 грн

Дата: 28 лютого 2023 рік

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-28-007542-a

Щодо господарської діяльності ТОВ "Експедиція 777" з 2022 по 2023 роки

ДОХОДИ.

Всього ТОВ «Експедиція 777», код 43156100, за 2022-2023 роки зроблено 315 постачань, послуг та робіт з 39 підприємствами щодо обробки даних, на загальну суму: 7 455 936,73 грн., з них: за 2022 рік - топ-5 підприємств, яким надано послуги та здійснено постачання:

1) АТ «Укрпошта», код: 21560045 на загальну суму: 5 234 348,76 грн

2) ТОВ «Автосос-сервіс», код: 35690209 на загальну суму: 652 130 грн

3) TOB «Евакуатор сервіс», код: 38216911 на загальну суму: 622 040 грн

4) ТОВ «Автодопомога», код: 39985067 на загальну суму: 505 738 грн

5) ТОВ «Експрес-Т», код: 37445259 на загальну суму: 401 880 грн

ВИТРАТИ.

Всього ТОВ «Експедиція 777», код 43156100, за 2022-2023 роки укладено 523 договори з 7 підприємствами щодо купівлі шин, гайок, охолоджуючої рідини, ламп, запобіжників, фільтрів, подовжувачів, ланцюгів, папок, а також оренди автомобілей, технічного обслуговування транспортних засобів і послуг вантажного перевезення, на загальну суму: 54 052 933,98грн., з них: за 2022 рік - топ 10 підприємств з якими укладено договори:

1) ТОВ «Автодопомога, код: 39985067, щодо технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів на загальну суму: 4 239 076,05 грн

2) ТОВ «Торгівельно-промислова компанія промімпекс», код: 38233883, щодо купівлі рукава для водяних радіаторів, металогумових кілець, адаптера кутового та гайок на загальну суму: 4 096 660,46 грн

3) ТОВ «Торгово-промислова компанія «Омега-автопоставка»», код: 33010822, щодо купівлі вогнегасників та шин на загальну суму: 2 739 859,02 грн

4) ТОВ «ТД Дакота», код: 4132337,0 щодо купівлі шин на загальну суму: 1 718 500 грн

5) ТОВ «Технологічна паливна компанія», код: 39102316, щодо закупівлі палива на загальну суму: 1 564 350,75 грн

6) ТОВ «Харківська зовнішньо торгівельна фірма «Моторімпекс», код: 30037600, щодо закупівлі гідромоторів та насосів на загальну суму: 1 234 008,43 грн

7) ТОВ «Інвент Груп», код: 33320092, щодо закупівлі мастила та моторного олива на загальну суму: 1 009 930,20 грн

8) ТОВ «Експрес-Т», код: 37445259, щодо оренди вантажних автомобілей на загальну суму: 695 884,38 грн

9) ТОВ «Зола», код: 39155483, щодо закупівлі рідини на загальну суму: 589 500 грн

10) ТОВ «Олеум Газ», код: 42151502, щодо закупівлі палива на загальну суму: 399 110 грн за 2023 рік - топ-2О підприємств з якими укладено договори:

18) TOB «Вест Рітейл Груп ЗК», код: 43601527,щодо купівлі палива дизельного на загальну суму: 285 398,96 грн

19) ТОВ «Глоба Сейл», код: 41915030, щодо купівлі дизельного палива на загальну суму: 218 587,50 грн При цьому, з метою створення уявлення конкуренції на публічних закупівлях, у тендерах приймають участь пов`язані і афілійовані підприємства. У зговорі з посадовцями тендерна процедура проводиться таким чином, щоб перемогли ТОВ «Експедиція 777» чи пов`язані структури. Після початку війни і обмеження конкуренції, ТОВ «Експедиція 777», у корупційному зговорі, укладає прямі договори за подальший відкат.

Вказане провадиться шляхом розподілу бюджетних багатомільйонних договорів на підконтрольні, афілійовані підприємства з метою отримання відкату - певного проценту від суми договору. А кошти приватних осіб пропускаються і виводяться через конвертаційні центри і фіктивні підприємства, при повній бездіяльності правоохоронних, контролюючих і податкових органів.

Внаслідок функціонування такої корупційної схеми, завдається шкода не лише місцевому та державному бюджетам, а й порушується публічний інтерес. Так, відповідно до позиції ВП ВС, висловленій у постанові від 13 лютого 2019 року у справі N»233/4308/17, «публічним інтересом» є важливі для значної кількості фізичних і юридичних осіб потреби, які, відповідно до законодавчо встановленої компетенції, забезпечуються суб`єктами публічної адміністрації.

Тобто, виконувані наразі ТОВ «Експедиція 777» функції щодо надання послуг з евакуації транспортних засобів, повинні здійснюватися комунальними підприємствами з першочерговою метою - поповнення міської та державної скарбниці за рахунок внесення коштів населенням та недопущення реалізації маніпуляцій із виводу бюджетних коштів за участю конвертаційних центрів, які, у свою чергу, навпаки - забезпечують ухилення від сплати податків.

3аключення щодо незаконності діяльності ТОВ «Експедиція 777», його контрагентів і розпорядників бюджетними коштами:

1) ТОВ «Експедиція 777» є частиною корупційної схеми топ-посадовців з системного і легалізації виводу коштів приватних осіб, що могли б надходити до державної скарбниці;

2) ТОВ «Експедиція 777» є афілійованим і пов`язаним із рядом реальних і фіктивних компаній в сфері надання послуг перевезення та евакуації транспортних засобів;

3) ТОВ «Експедиція 777» в складі конвертаційного центру виводить готівкові кошти для передачі «відкатів» розпорядникам бюджетних коштів в сфері надання послуг перевезення та евакуації транспортних засобів;

4) ТОВ «Експедиція 777» приймає участь у публічних торгах з пов`язаними особами для створення уявлення конкуренції;

5) ТОВ «Експедиція 777» формує свої фіктивні видаткові і прибуткові операції, таким чином, щоб сума податкового кредиту перевищувала податкове зобов`язання з метою ухилення від сплати податку на прибутку, ПДВ, та незаконного відшкодування ПДВ з боку держави;

6) ТОВ «Експедиція 777» є транзитером в складі конвертаційного центру для незаконного формування податкового кредиту/зобов`язань реальному сектору економіки для ухилення від сплати податків, легалізації коштів, виводу готівки, підробки прибуткових/видаткових документів;

7) ТОВ «Експедиція 777» за своєї фіктивною природою, створено з корупційною метою, враховуючи неефективною бізнес-модель, відсутність реального керівництва, основних засобів і робочої сили не може виконувати інші окрім протиправних і корупційних функцій.

Тобто, ТОВ «Експедиція 777», фактично, використовується як конвертаційний центр, з єдиною метою - вивід коштів населення, які могли б спрямовуватись на поповнення державного бюджету. При чому ТОВ «Експедиція 777» не має жодного права на евакуацію транспортних засобів за порушення правил ПДР у м. Києві, що підтверджено вищезазначеними фактами.

Так, у діях посадових осіб Київської міської ради, Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради, посадових осіб ТОВ «Експедиція 777», в тому числі керівника ОСОБА_4 вбачаються ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст.209, ч.2 ст.212, ч. 3 ст. 289, ч.2 ст. 364 КК України, а саме: ч. 3 ст. 209, а саме здійснення фінансової операції, вчинення правочину з таким майном, або переміщення, зміна форми (перетворення) такого майна, або вчинення дій, спрямованих на приховування, маскування походження такого майна або володіння ним, права на таке майно, джерела його походження, місцезнаходження, якщо ці діяння вчинені особою, яка знала або повинна була знати, що таке майно прямо чи опосередковано, повністю чи частково одержано злочинним шляхом, вчинені організованою групою або в особливо великому розмірі;

ч. 2 ст. 212, а саме, умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, яке призвело до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів в особливо великих розмірах;

ч. 3 ст. 289, а саме незаконне заволодіння транспортним засобом вчинене організованою групою, якщо предметом незаконного заволодіння є транспортний засіб, вартість якого у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

В судове засідання заявник не з`явився, у скарзі зазначив про те, що можливо проводити розгляд справи без його участі.

Прокурор у судове засідання не з`явився, надав до суду витяг з ЄРДР.

Вивчивши доводи скарги, заслухавши представника скаржника, слідчого, оглянувши матеріали кримінального провадження, слідчий суддя дійшов наступного висновку:

Частиною першою статті 303 КПК України передбачено можливість оскарження бездіяльності слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення.

Відповідно до ч. 1, 2, 4 ст. 214 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов`язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов`язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 214 КПК України бездіяльність слідчого, дізнавача, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, означає невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань впродовж 24 годин після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення.

Кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій. Під час кримінального провадження функції державного обвинувачення, захисту та судового розгляду не можуть покладатися на один і той самий орган чи службову особу. Суд, зберігаючи об`єктивність та неупередженість, створює необхідні умови для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків (частини 1, 3, 5 статті 22 КПК). Сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачених КПК.

Прокурор подав витяг з ЄРДР, на підтвердження того факту, що кримінальне провадження № 42023102070000119 за вищенаведеними фактами вже зареєстроване, свідчить про можливість (й обов`язок сторони обвинувачення) подальшого збирання доказів у цьому провадженні. На процес збирання доказів можуть впливати й інші учасники кримінального провадження, зокрема, заявник та потерпілий, їх представники, шляхом подання на підтвердження своєї заяви речей і документів (пункт 2 частини 2 статті 60 КПК), подання доказів слідчому, прокурору, слідчому судді, суду, заявлення клопотань, надання пояснень тощо (частина 1 статті 56 КПК).

Таким чином на підставі наведеного та виходячи з того, що чинним кримінальним процесуальним законом не передбачено порядку повторного зобов`язання слідчого або прокурора внесення за тією ж самою заявою про скоєння кримінальних правопорушень відомостей до ЄРДР або змінити формулювання вже здійсненої дії щодо внесення відомостей до ЄРДР, слідчий суддя дійшов висновку про відмову у задоволенні скарги.

Разом з тим, слідчий суддя звертає увагу, що ОСОБА_3 не позбавлений можливості, в рамках вищезазначеного кримінального провадження, в порядку статті 220 КПК України, звертатися до слідчого або прокурора із відповідними клопотаннями, зокрема з приводу додаткових або нових відомостей, які на його думку стосуються цього провадження.

Керуючись ст. 26, 214, 303, 305, 306, 307, 309 КПК України, слідчий суддя,

П О С Т А Н О В И В :

У скарзі ОСОБА_3 на бездіяльність прокурора, щодо невнесення відомостей про кримінальні правопорушення до ЄРДР - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.05.2023
Оприлюднено05.06.2023
Номер документу111258854
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування бездіяльність слідчого, прокурора стосовно невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань

Судовий реєстр по справі —758/4802/23

Ухвала від 21.06.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Яковлева Вікторія Сергіївна

Ухвала від 08.05.2023

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Рибалка Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні