ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
01 червня 2023 року м. Дніпросправа № 160/19648/22
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Дніпро апеляційну скаргу Селянського (Фермерського) Господарства «Янтарний» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.02.2023 року (суддя Рищенко А.Ю., м. Дніпро, повний текст рішення складено 14.02.2023 року) в справі №160/19648/22 за позовом Селянського (Фермерського) Господарства «Янтарний» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання відновити в системі електронного адміністрування ПДВ облікові дані та записи рахунків інтегрованої картки,-
в с т а н о в и в:
09.12.2022 року С(Ф)Г «Янтарний» (далі по тексту позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі по тексту відповідач-1 або ГУ ДПС), Державної податкової служби України (далі по тексту відповідач-2 або ДПС), в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11760 від 17.10.2022 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість СФГ «Янтарний»; зобов`язати Державну податкову службу України відновити СФГ «Янтарний» в системі електронного адміністрування ПДВ облікові дані та записи рахунків інтегрованої картки, реєстраційний ліміт (сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних), який був станом на 17.10.2022 року, шляхом збільшення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.02.2023 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.
С(Ф)Г «Янтарний» не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення суду та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі. Свої вимоги обґрунтувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначав, що рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість СФГ «Янтарний» винесено з підстави подання СФГ «Янтарний» протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій, де задекларовано відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Проте податковим органом не звернуто увагу на подану уточнюючу декларацію з ПДВ за березень 2022 року, подавати уточнюючу декларацію до податкової декларації з ПДВ є правом платника, чим СФГ «Янтарний» і скористалось. Підставою згідно оскаржуваного рішення є п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України є подання особою, зареєстрованою як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій (податкових розрахунків), які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Такі обставини не відповідають дійсності, оскільки у квітні 2022 року позивачем було подано уточнюючу декларацію за березень 2022 року, в якій відображено податковий кредит в розмірі 169542,00 грн. грн. Уточнюючі декларації були подані в письмовому вигляді, що підтверджується квитанцією та описом вкладення поштового відправлення. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено Кодексом, в один із таких способів: особисто платником податків або уповноваженою на це особою, надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Апелянт вказував, що уточнююча декларація була подана в письмовому вигляді, що підтверджується квитанцією та описом вкладення поштового відправлення. Вказує, що СФГ «Янтарний» не мало об`єктивної можливості подати уточнюючий розрахунок до податкової декларації з ПДВ в електронному вигляді, оскільки у зв`язку з оголошенням воєнного стану в Україні з 24 лютого 2022 року по 27 травня 2022 року електронні сервіси ДПС України працювали зі значними обмеженнями, а платники податку на додану вартість не мали доступу до Єдиного реєстру податкових накладних. Апелянт вказував, що платник податків не може зазнавати негативних наслідків у вигляді анулювання реєстрації платника податку на додану вартість через введені обмеження у роботі електронних сервісів ДПС України та неможливості направити податкову декларацію з ПДВ з відображенням податкового кредиту, який було сформовано за операціями з придбання товарів та послуг. Уточнююча декларація за березень 2022 року була подана у належний спосіб, передбачений чинним законодавством, та контролюючим органом не було надано або надіслано повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації, то декларації вважаються прийнятими. Відповідач має обов`язок зареєструвати уточнюючі розрахунки податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок датою її фактичного подання, відповідач не надає жодних пояснень щодо поважних причин неприйняття уточненої декларації, а посилання про те, що працівниками поштового відділення порушено процедуру заповнення опису поштового вкладення не може бути поважною причиною неприйняття уточнюючої декларації. Апелянт вказував, що платник податків має право відобразити податковий кредит у будь-якому звітному періоді протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної. Жодна норма податкового кодексу не встановлює обов`язок платника податків відображати податковий кредит у кожній декларації з ПДВ. Апелянт зазначає, що контролюючий орган не заперечує, що відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних СФГ «Янтарний» має право на податковий кредит, а отже при винесенні рішення про анулювання свідоцтва платника ПДВ, не дотримано умову щодо відсутності придбання товарів/послуги протягом 12 послідовних місяців. Апелянт наголошував, що ним не було порушено вимогу пп. «г», п 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України щодо неподання контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців, оскільки у березні 2022 року директором було подано уточнюючу декларацію, в якій відображено податковий кредит в розмірі 170455,00 грн. Анулювавши реєстрацію платника податку на додану вартість, контролюючий орган позбавив позивача у підтвердженні права на мирне володіння його майном, шо призводить до втрат у господарській діяльності позивача та не узгоджується із закріпленими у правовій державі принципами юридичної визначеності та законних (легітимних) очікувань. Згідно з пунктом 200-1.1 статті 200-1 ПК України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку зокрема суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Апелянт вказував, що відновлення показників в обліковій картці на рахунку платника податку у системі електронного адміністрування ПДВ (в тому числі реєстраційного ліміту) належить до повноважень ДПС України. Повноваження контролюючого органу здійснюються у певній послідовності після дослідження питання стосовно правомірності процедури включення до облікових карток певної інформації щодо стану розрахунків платника за податками, зборами.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що анулювання реєстрації платника податку, проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Обов`язковою умовою для прийняття контролюючим органом рішення щодо анулювання реєстрації платника податків є не здійснення платником податків господарської діяльності щодо укладання правочинів, які оподатковуються ПДВ, що тягне за собою не подання відповідних декларацій або їх подання з нульовими відомостями. Обставини підтверджуються самими деклараціями з податку на додану вартість, довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, та свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях. Суд першої інстанції вказував, що платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Підставою для прийняття оспорюваного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість СФГ «Янтарний» стало складення контролюючим органом довідки від 28.09.2022 №12168/04-36-04-09/32087166 «Про подання/неподання платником ПДВ до податкового органу декларації з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців», за висновком реєстрація платника СФГ «Янтарний», код ЄДРПОУ 32087166, підлягає анулюванню відповідно до п.п.«г» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, оскільки особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку податкову декларацію, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. За період вересень 2021 року серпень 2022 року позивачем в електронній формі подавались декларації з податку на додану вартість з нульовими показниками. Позивач вказує, ним у квітні 2022 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було подано уточнюючу декларацію до податкової декларації з ПДВ за березень 2022 року, в якій було відображено податковий кредит в розмірі 169542,00 грн. Згідно п.49.3 ст.49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів, зокрема, надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Повідомлення про вручення поштового відправлення (поштового переказу) повідомлення, яким оператор поштового зв`язку доводить до відома відправника інформацію про дату та прізвище особи, якій вручено поштове відправлення (поштовий переказ). Відсутнє повідомлення про вручення відповідачу уточнюючої декларації за березень 2022 року. За даними Архіву ЕД ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» позивачем у квітні 2022 року подавалась податкова звітність, зокрема і податкова декларація з ПДВ (№9045343530 від 07.04.2022 року) саме засобами електронного зв`язку. Твердження позивача про відсутність можливості подати уточнюючий розрахунок до податкової декларації з ПДВ за березень 2022 саме в електронному вигляді є неприйнятними.
Матеріалами справи підтверджується, що Селянське (фермерське) господарство «Янтарний» зареєстровано юридичною особою 30.09.2002 року за кодом ЄДРПОУ 32087166; основний вид економічної діяльності за КВЕД: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
З 01.09.2013 року С(Ф)Г «Янтарний» зареєстровано платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 320871604128).
Встановлено, що листом від 30.09.2022 року № 52391/6/04-36-04-09 Головне управління ДПС у Дніпропетровській області запропонувало С(Ф)Г «Янтарний» надати пояснення та документи щодо підтвердження основних засобів, нематеріальних активів, залишків ТМЦ, наявність дебіторської заборгованості. Відсутні докази, коли лист одержано С(Ф)Г «Янтарний», проте такий лист долучається до матеріалів справи позивачем.
Встановлено, що рішенням Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11760 від 17.10.2022 року анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість - Селянське (фермерське) господарство «Янтарний» (код ЄДРПОУ 32087166). Рішення винесене з підстави того, що платник на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до органу Державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку податкову декларацію, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, що згідно з пп. «г» пункту 184.1 статті 184 ПК України, є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Встановлено, що прийняттю рішення про анулювання реєстрації С(Ф)Г «Янтарний», як платника ПДВ, передувало складання довідки інспектором Новомосковського відділу ГУ ДПС про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларацій з ПДВ протягом 12 послідовних місяців від 28.09.2022 року №12168/04-36-04-09/32087166. Відповідно довідки, перевіркою податкової звітності СФГ «Янтарний» встановлено подання господарством податкової звітності (декларацій) з ПДВ протягом 12 послідовних місяців (з вересня 2021 року по серпень 2022 року), яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів (послуг), при здійсненні яких формується податкове зобов`язання чи податковий кредит у таких деклараціях. С(Ф)Г «Янтарний» має за останні 12 календарних місяців обсяги оподаткування ПДВ операцій 0 гривень, в зв`язку з чим підлягає виключенню з реєстру платників ПДВ.
С(Ф)Г «Янтарний» вказує та долучає до матеріалів справи копію уточненого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за березень 2022 року. Разом з уточнюючим розрахунком було додано довідку про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду уточнюючий за березень 2022 року. С(Ф)Г «Янтарний» у якості доказу направлення уточнюючого розрахунку разом з додатками до ГУ ДПС у Дніпропетровській області надає опис цінного листа від 12.04.2022 року та поштову квитанцію, без повідомлення про вручення.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області та ДПС України пояснюють, що за даними інформаційних баз ДПС України протягом квітня 2022 року С(Ф)Г «Янтарний» надсилало на адресу ГУ ДПС податкову звітність засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», що в свою чергу свідчить про наявність можливості у С(Ф)Г «Янтарний» виконувати свій податковий обов`язок відповідно до вимог п. 49.4 статті 49 ПК України саме засобами електронного зв`язку.
До матеріалів справи долучено податкові декларації з ПДВ С(Ф)Г «Янтарний» з вересня 2021 року по серпень 2022 року, які подані не паперово, а за допомогою сервісів електронного зв`язку у тому числі за березень, квітень, травень 2022 року, місяці в яких С(Ф)Г «Янтарний» вказує, що мало труднощі у поданні податкових звітностей за допомогою електронних аналітичних систем.
ДПС України вказає, що протягом лютого травня 2022 року аналітичні, інформаційні системи у тому числі системи електронного зв`язку та подачі податкових звітностей працювали без перебоїв, суб`єкти господарювання, платники податків у тому числі і С(Ф)Г «Янтарний» безперешкодно надсилали свої податкової звітності засобами електронного зв`язку і такі звітності були прийняті та зареєстровані контролюючими органами ДПС.
Звісно, подання уточнюючої декларації з ПДВ за березень 2022 року у паперовому вигляді за допомогою засобів поштового зв`язку є правом С(Ф)Г «Янтарний». ГУ ДПС України вказує, що згідно інформаційної системи «Архів електронної звітності», інформаційної системи «Податковий блок», відсутні відомості щодо реєстрації або відмови у реєстрації уточнюючого розрахунку С(Ф)Г «Янтарний» за березень 2022 року.
Згідно п. 46.1, п. 46.5 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно пунктів 49.2, 49.3, 49.4, 49.6, 49.7 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Єдиною підставою для неприйняття податкової декларації засобами електронного зв`язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв`язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа, містить достовірні обов`язкові реквізити та надана у форматі, доступному для її технічної обробки. Платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
У разі втрати або зіпсуття поштового відправлення чи затримки його вручення контролюючому органу з вини оператора поштового зв`язку, такий оператор несе відповідальність відповідно до закону. Платник податків протягом п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення про втрату або зіпсуття поштового відправлення зобов`язаний надіслати поштою або надати особисто (за його вибором) контролюючому органу другий примірник податкової декларації разом з копією повідомлення про втрату або зіпсуття поштового відправлення.
Згідно п. 49.8, п. 49.9 ст. 49 ПК України прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають. За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
Згідно п. 50.1 ст. 50 ПК України уразі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Податкова декларація, уточнюючий розрахунок можуть подаватись платником податку особисто, надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Передбачено надсилання податкових звітностей поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, повідомлення позивач не надає.
Суд апеляційної інстанції зауважує, що питання прийняття або не прийняття, надсилання та правильність надсилання уточненого розрахунку за березень 2022 року не є предметом спору у справі. Позивач не оскаржує дії ГУ ДПС у Дніпропетровській області щодо не прийняття уточненого розрахунку.
Суд зважає, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області заперечує проти отримання уточнюючого розрахунку з ПДВ за березень 2022 року. С(Ф)Г «Янтарний» зворотнього не доводить, не надає докази (поштове повідомлення про вручення відправлення) вручення, отримання ГУ ДПС у Дніпропетровській області уточнюючого розрахунку поштою у відповідності до п. 49.3 ст. 49 ПК України.
ГУ ДПС у Дніпропетровській області, маючи податкові звітності з ПДВ позивача за дванадцять місяців, в яких самостійно задекларовано відсутність прибутку та відсутність видатків, вчинило дії передбачені ст. 184 ПК України.
Згідно з пп. «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо, зокрема, особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Згідно п. 184.2, п. 184.5 ст. 184 ПК України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а» пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б»-«з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу. З моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, складання податкових накладних.
Згідно пунктів 5.1, 5.2, 5.5, 5.6, 5.10 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1130 від 14.11.2014 року, реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо: особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. При розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт «г» пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що: не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця; включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації. Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.
Анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти «б» - «з» пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт
«г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку). За наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства. Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації. Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог статті 56 Кодексу або до суду.
Отже, С(Ф)Г «Янтарний» самостійно подавало до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців, в яких самостійно декларувало відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях протягом 12 послідовних податкових місяців. С(Ф)Г «Янтарний» має за 12 календарних місяців обсяги оподаткування ПДВ операцій 0 гривень. Відсутність постачання/придбання товарів протягом 12 послідовних місяців є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
З моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, складання податкових накладних.
Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
Не передбачено повернення судових витрат у разі відмови у задоволенні позовних вимог та вимог апеляційної скарги.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Селянського (Фермерського) Господарства «Янтарний» - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.02.2023 року в справі №160/19648/22 залишити без змін.
Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів, відповідно до ст., ст. 328, 329 КАС України.
Головуючий - суддяО.М. Лукманова
суддяЛ.А. Божко
суддяЮ. В. Дурасова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2023 |
Оприлюднено | 05.06.2023 |
Номер документу | 111265115 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні