Рішення
від 02.06.2023 по справі 440/3653/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 червня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/3653/23Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Ясиновського І.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Полтавській області до Приватного підприємства "АВТОСТАР" про стягнення коштів,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Полтавській області /надалі також - позивач/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства "АВТОСТАР" /надалі також; ПП "АВТОСТАР", відповідач/ про стягнення коштів з рахунків платника на погашення податкового боргу у розмірі 6878,73 грн.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05.04.2023 відкрито провадження у даній справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).

Копія такої ухвали суду направлялась підприємству за його адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: вул. Котляревського, буд. 7, м. Миргород, Полтавська область, 37600, та повернулася до суду з відміткою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання".

Оскільки копія ухвали не була вручена адресату з незалежних від суду причин, суд вважає копію такої ухвали врученою відповідачу належним чином, а відповідача таким, що правом на подання відзиву на позов не скористався.

Згідно з частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV (надалі також КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Статтею 258 КАС України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

А відповідно до частини другої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.

За відсутності клопотань сторін про розгляд справи у відкритому судовому засіданні чи за правилами загального позовного провадження, зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

ПП "АВТОСТАР" зареєстроване як юридична особа 04.04.2003, про що внесено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 25.01.2006, номер запису 15871200000000195, ідентифікаційний код 32038124 та перебуває на обліку в ГУ ДПС в Полтавській області як платник податків /а.с. 44-45/.

За відповідачем обліковується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 6878,73 грн, що виник за таких обставин.

Позивачем проведено наступні камеральні перевірки ПП "АВТОСТАР":

своєчасності сплати податкового зобов`язання по орендній платі за землю, за результатами якої складено акт перевірки № 26427/16-31-55-04-09/32038124 від 05.11.2019, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення № 0020225504 від 18.12.2019, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 12,11 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та повернулося до контролюючого органу з відміткою відділу поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання" /а.с. 68-71/;

своєчасності сплати податкового зобов`язання по орендній платі за землю, за результатами якої складено акт перевірки № 32534/16-31-55-04-09/32038124 від 26.02.2020, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення № 0018335504 від 10.04.2020, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 1919,82 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та повернулося до контролюючого органу з відміткою відділу поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання" /а.с. 55-59/;

своєчасності сплати податкового зобов`язання по орендній платі за землю, за результатами якої складено акт перевірки № 34667/16-31-55-04-09/32038124 від 10.04.2020, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення № 002895504 від 30.04.2020, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 125,11 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та повернулося до контролюючого органу з відміткою відділу поштового зв`язку "адресат відсутній за вказаною адресою" /а.с. 47-50/;

несвоєчасного подання податкової декларації з плати за землю (орендна плата за землю) за 2020 рік , за результатами якої складено акт перевірки № 44699/16-31-55-04-09/32038124 від 10.06.2020, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення № 0045725504 від 25.06.2020, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 340,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та повернулося до контролюючого органу з відміткою відділу поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання" /а.с.51-54/;

своєчасності сплати податкового зобов`язання по орендній платі за землю та узгоджених сум штрафних санкцій по орендній платі за землю, за результатами якої складено акт перевірки №1502/16-31-04-16-09/32038124 від 09.11.2020, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0044470416 від 23.12.2020, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 880,46 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та повернулося до контролюючого органу з відміткою відділу поштового зв`язку "не існує" /а.с. 60-62/;

з питань несвоєчасного подання звітної податкової декларації з плати за землю (орендна плата) за 2018 рік , за результатами якої складено акт перевірки № 9300/16-31-04-07-09/32038124 від 15.11.2021, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення № 0093420407 від 06.12.2021, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 340 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та повернулося до контролюючого органу з відміткою відділу поштового зв`язку "не існує" /а.с. 63-66/;

з питання дотримання граничних строків сплати узгоджених сум податкових зобов`язань з орендної плати за землю за травень-серпень 2019 року, за результатами якої складено акт перевірки № 11433/16-31-04-07-09/32038124 від 24.12.2021, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення № 0010530407 від 10.02.2022, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 2400,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та повернулося до контролюючого органу з відміткою відділу поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання" /а.с. 71-75/.

З огляду на положення пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України вказані податкові повідомлення-рішення вважаються врученими платнику податків.

Відомостей про оскарження вказаних податкових повідомлень-рішень судом не встановлено.

Згідно з підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України контролюючим органом нарахована пеня у розмірі 861,23 грн.

З урахуванням викладеного, за відповідачем утворилася заборгованість у розмірі 6878,73 грн.

Контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми "Ю" №10905-17 від 10.04.2018 /а.с. 16/, яка направлялася на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та повернулося до контролюючого органу з відміткою відділу поштового зв`язку "не існує" /а.с. 76/.

За приписами пункту 58.3 статті 58 ПК України податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Доказів оскарження вказаної вимоги сторонами не надано.

Позивач, вважаючи узгодженими суми зобов`язання з податку на додану вартість та податку на прибуток, звернувся до суду з цим позовом.

До матеріалів справи залучено копію довідки Головного управління ДПС у Полтавській області від 28.03.2023 вих. №4286/5/16-31-13-10-08, якою підтверджено, що відповідачем відкриті рахунки в установах банків /а.с. 11/.

Посилаючись на несплату відповідачем податкового зобов`язання у строки, визначені Податковим кодексом України, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

У відповідності до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

За змістом підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг визначено як суму узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

А відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

При цьому, як визначено пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

За приписами пункту 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

А відповідно до пункту 59.5 цієї статті, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); (підпункти 129.1.1, 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 ПК України).

Пунктом 87.1 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

За змістом статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Суд враховує, що статусу податкового боргу набуває лише узгоджена сума грошового (податкового) зобов`язання, не сплачена платником податків у визначений строк.

Визначені вказаними вище податковими повідомленнями-рішеннями податкові (грошові) зобов`язання вважаються узгодженими з моменту їх отримання платником податків та мали бути сплачені відповідачем у строк, визначений абзацом першим пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України.

У зв`язку з несплатою відповідачем податкового (грошового) зобов`язання у визначені Податковим кодексом України строки, дані зобов`язання набули статусу податкового боргу.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідач відзиву на позовну заяву, жодних заперечень чи доказів сплати суми податкового боргу до суду не надав.

Разом з тим, наявність у ПП "АВТОСТАР" податкового боргу за узгодженими грошовими зобов`язаннями підтверджено зібраними у справі письмовими доказами у їх сукупності.

За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Головного управління ДПС у Полтавській області.

Отже, позов належить задовольнити у повному обсязі.

Оскільки позивач від сплати судового збору звільнений, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 2, 3, 6-10, 72-77, 90, 241-246, 257-262 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36000, ідентифікаційний код ВП 44057192) до Приватного підприємства "АВТОСТАР" (вул. Котляревського, буд. 7, м. Миргород, Полтавська область,37600, ідентифікаційний код 32038124) про стягнення коштів задовольнити.

Стягнути кошти з рахунків, відкритих у банках, обслуговуючих Приватне підприємство "АВТОСТАР" за податковим боргом за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 6878,73 грн (шість тисяч вісімсот сімдесят вісім гривень сімдесят три копійки), на р/р UA238999980334149812000016710, Казначейство України (ЕАП), отримувач ГУК у Полт.обл/тг м.Миргород/18010600, код отримувача (ЄДРПОУ) 37959255, код класифікації доходів бюджету 18010600.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному ч.8 ст. 18, ч.ч. 7-8 ст. 44 та ст. 297 КАС України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підп. 15.5 підп. 15 п. 1 р. VII "Перехідні положення" КАС України.

СуддяІ.Г.Ясиновський

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2023
Оприлюднено05.06.2023
Номер документу111285058
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —440/3653/23

Рішення від 02.06.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні