Постанова
від 21.04.2023 по справі 760/6360/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/6360/22

Провадження №3/760/2844/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 квітня 2022 року м. Київ

Суддя Солом`янського районного суду міста Києва Аксьонова Н.М. з участю представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., захисника особи, що притягується до відповідальності - адвоката Крилача О.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України,

про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серія НОМЕР_1 , виданий 16 січня 1996 року Ленінградським РУГУ МВС в м. Києві, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2

за порушення митних правил, передбачене ст. 472 МК України,

В С Т А Н О В И В :

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №2143/10000/22 від 06 грудня 2022 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 за ст.472 МК України.

Відповідно до зазначеного протоколу установлено, що 08 листопада 2022 року з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів «хребти лосося виду Salmo Salar заморожені та шматки лосося виду Salmo Salar несортовані заморожені», у кількості 1283 коробок, вагою брутто 21169,50 кг, нетто - 19245 кг, одержувачем якого виступало ТОВ «Спіка Фіш» (код ЄДРПОУ 44361073), декларантом ФОП ОСОБА_1 (ДРФО НОМЕР_2 ), на підставі договору про надання послуг митного брокера від 01 лютого 2022 року №99/Т, до відділу митного оформлення №1 митного поста «Західний» подано електронну митну декларацію типу IM40ДЕ, якій присвоєний номер №22UA100100041994U1.

Декларантом ОСОБА_1 у вказаній митній декларації заявлені наступні відомості про товари:

товар №2 - «Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar несортовані, заморожене у вигляді шматків різних за формою та розміром, які зрізані з різних частин риби, зі шкірою, наявні тонкі колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо, без теплової обробки, без додавання солі та спецій (прянощів). Вага нетто - 7050 кг. Країна виробництва NL. Тоговельна марка: НЕТ URKER ZALMHUYS. Виробник: NL6595EG, HET URKER ZALMHUYS»;

товар №3 - «Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar несортовані, заморожене у вигляді шматків різних за формою та розміром, які зрізані з різних частин риби, зі шкірою, наявні тонкі колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо, без теплової обробки, без додавання солі та спецій (прянощів). Вага нетто - 1470 кг. Країна виробництва NL. Тоговельна марка: ZALMHUYS PROCESSING. Виробник: NL223013EG, ZALMHUYS PROCESSING B.V.».

Заявлений код товару згідно з УКТ ЗЕД - 0304992100.

Разом із митною декларацією №22UA100100041994U1 декларантом до митниці були надані наступні документи:

- контракт від 10 жовтня 2022 року №10-10-22, укладений між ТОВ «Спіка Фіш» (Україна) та компанією «Evimare Fish» (Нідерланди);

- інвойс від 02 листопада 2022 року №spikry221025, виставлений компанією «Evimare Fish» (Нідерланди) для ТОВ «СпікаФіш» (Україна) на товари «Frozen Salmo Backbones (Salmo Salar)» у кількості 715 картонних коробок по 15 кг; «Frozen Salmo Bits Pieces unsorted skin on (Salmo Salar)» у кількості 470 картонних коробок то 15 кг;

- CMR від 02 листопада 2022 року б/н;

- ветеринарно-санітарний сертифікат для експорту риби, продуктів з риби та молюсків із Нідерландів до України від 02 листопада 2022 року №259323681;

- сертифікат про походження товару від 01 листопада 2022 року №S202451719;

- копія митної декларації країни відправлення №22NLL9ZHSLAJW2WDS8;

- інші документи, зазначені у графі 44 митної декларації.

У інвойсі від 02 листопада 2022 року №spikry221025 та ветеринарно-санітарному сертифікаті для експорту риби, продуктів з риби та молюсків із Нідерландів до України від 02 листопада 2022 року №259323681, товари, заявлені декларантом у митній декларації №22UA100100041994U1, пойменовано однаково - «Frozen Salmon Bits Pieces unsorted skin on (Salmon Salar)», що в перекладі на українську означає «Заморожені шматочки та шматки лосося на шкірі (виду Salmon Salar)».

Згідно з інвойсом від 02 листопада 2022 року №spikry221025, виставленим компанією «Evimare Fish» (Нідерланди) для ТОВ «Спіка Фіш» (Україна), фактурна вартість вказаних товарів становить 40134 євро.

В період з 09 листопада 2022 року по 10 листопада 2022 року, посадовою особою підрозділу митного оформлення, з урахуванням п.2 ст.338 Митного кодексу України, проведено митний огляд товарів, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі багажу №22UA100100041994U1.

Згідно з вказаним Актом, у ході проведення митного огляду виявлено, що «в оглянутих місцях знаходиться товар, який за маркуванням, зовнішніми ознаками та інформацією зазначеною в МД ідентифікується як: Товар №1 - хребти риби морожені, різних за формою та розміром; Товар №2 являє собою шматки риби морожені вигляді шматків різних за формою та розміром, зі шкірою - 278 картонних коробок. та без шкіри - 191 картонна коробка, що частково не відповідає опису графи 31 митної декларації, на товарі присутнє маркування - NL6595EC; Товар №3 являє собою шматки риби морожені вигляді шматків різних за формою та розміром зі шкірою - 98 картонних коробок, на товарі присутнє маркування NL223013EC».

Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 23 листопада 2022 року №142000-3201-0218 надані для дослідження проби товарів №№2, 3 являють собою:

- «Товар №2 3разок №1 Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (зі шкірою). Виробник: NL6595EG, HET URKER ZALMHUYS» - суміш з частин риби родини лососевих після розділення, заморожену, яка містить складові двох видів:

1) шматочки м?яса риби - обрізки зі шкірою або без неї, різні за формою та розміром, з бокової частини риб?ячих тушок (без плавців та хребтових, черевних і реберних кісток; також на окремих обрізках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кіски, видалити які цілком неможливо). Визначена масова частка даної складової проби становить 37,36%;

2) шматки філе - різні за формою та розміром шматки м?яса риби із шкірою, зрізані з боків риби паралельно хребту та розрізані вздовж та/або впоперек (без плавців та хребтових, черевних і реберних кісток; також на окремих шматках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо). Визначена масова частка даної складової проби становить 62,64%;

- «Товар №2 Зразок №2 Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (без

шкіри). Виробник: NL6595EG, HET URKER ZALMHUYS» - різні за формою та розміром шматки м?яса риби родини лососевих, зрізані з боків риби паралельно хребту та зрізані вздовж та/або впоперек (без шкіри, плавців та хребтових, черевних і реберних кісток; на окремих шматках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо);

- №3 «Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar несортовані / Виробник:

NL223013EG, ZALMHUYS PROCESSING B.V.» - заморожені шматки філе - різні за формою та розміром шматки м?яса із шкірою риби родини лососевих, зрізані з боків риби паралельно хребту та розрізані вздовж та/або впоперек (без плавців та хребтових, черевних і реберних кісток; на окремих шматках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо).

Всі проби не піддані тепловій обробці, без додання солі та спецій (прянощів).

Визначена масова частка хлориду натрію (кухонної солі) в усіх пробах становить

менше 1%.

02 грудня 2022 року Київською митницею винесено рішення про визначення коду товару

№KT-UA100100-0115-2022, відповідно до якого

- товар №2 повинен декларуватися як: «Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (зі шкірою) - суміш з частин риби родини лососевих після розділення, заморожену, яка містить складові двох видів; 1) шматочки м?яса риби - обрізки зі шкурою або без неї , різані за формою та розміром, з бокової частини риб?ячих тушок (без плавців та хребтових, черевних і реберних кісток, на окремих обрізках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо). Визначена масова частка даної складової товару становить 37,36%; 2) шматки філе - різні за формою та розміром шматки м?яса риби із шкірою, зрізані з боків риби паралельно хребту та розрізані вдовж та/або впоперек (без плавців та хребтових, черевних та реберних кісток також на окремих шматках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо). Визначена масова частка даної складової проби становить 62,64%. 2. Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (без шкіри) - заморожені шматки філе - різні за формою та розміром шматки м`яса риби родини лососевих, зрізані з боків риби паралельно хребту та розрізані вдовж та/або впоперек (без шкіри, плавців та хребтових, черевних та реберних кісток, на окремих шматках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки). Основу товару становлять шматки філе. Товар не підданий тепловій обробці, без додання солі та спецій (прянощів).

Визначена масова частка хлориду натрію (кухонної солі) в товарі становить менше

1%.» за кодом згідно з УКТ ЗЕД 0304810000;

- товар №3 повинен декларуватися як: «Шматки лосося атлантичного виду Salmo

Salar несортовані - заморожені шматки філе - різні за формою та розміром шматки м?яса із шкірою риби родини лососевих, зрізані з боків риби паралельно хребту та розрізані вздовж та/або впоперек (без плавців та хребтових, черевних і реберних кісток, на окремих шматках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які неможливо. Товар не підданий тепловій обробці, без додання солі та спецій (прянощів). Визначена масова частка хлориду натрію (кухонної солі) в

товарі становить менше 1%.» за кодом згідно з УКТ ЗЕД 0304810000.

Відповідно до статті 257 Митного кодексу України, декларування здійснюється

шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення

дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: 5) відомості про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); код товару згідно з УКТ ЗЕД...

Згідно з частиною 1 статті 266 МК України декларант зобов?язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до

порядку, встановленого цим Кодексом.

Відповідно до положень частини 2 статті 266 МК України перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Не зважаючи на те, що в інвойсі та ветеринарному сертифікаті товари, заявлені декларантом у митній декларації №22UA100100041994U1 під №2 та №3, мають однаковий опис, перед подачею митної декларації гр. ОСОБА_1 не скористався правом, наданим йому частиною 2 статті 266 МК України.

Відповідно до статті 264 Митного кодексу України - з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Таким чином, декларантом - ОСОБА_1 у митній декларації від 08 листопада 2022 року 22UA100100041994U1 (товар №2 та №3) не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов?язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

В судовому засіданні представник Київської митниці вважав обставини, викладені в протоколі про порушення митних правил, доведеними та просив притягнути громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст.472 МК України.

Захисник просив закрити провадження у справі за відсутністю в діях громадянина України ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ст.472 МК України.

Заслухавши представника митного органу, захисника, дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до наступного висновку.

У відповідності до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно зі ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Статтею 472 МК України передбачена відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Об`єктивна сторона зазначеного правопорушення характеризується дією (недостовірне декларування), або ж бездіяльністю (недекларування). Тобто, це незаявлення за встановленою письмовою, усною, або будь-якою іншою формою відомостей або заявлення недостовірних відомостей про товари,

Відповідно до ч.2 ст.459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Із суб`єктивної сторона правопорушення, передбачене ст. 472 МК України, може бути вчинено як умисно так і з необережності.

Відповідно до ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Статтею 11 КУпАП визначено, що адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Як встановлено судом, 06 грудня 2022 року було складено протокол №2143/10000/22 про порушення громадянином України ОСОБА_1 митних правил, передбачених ст.472 МК України, а саме за незаявлення у митній декларації від 08 листопада 2022 року 22UA100100041994U1 (товар №2 та №3) за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов?язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Згідно ст.251 КУпАП та ч.1 ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУпАП.

Відповідно до ч.1 ст.257 МКУ декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом учинення дій) точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Ч.7 ст.257 МКУ встановлено, що перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Згідно ст.266 МКУ декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, та сплатити митні платежі.

Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 № 651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

У пункті 2 розділу ІІ Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зазначено, що під номером 1 у графі 31 зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення): наприклад, комплектність або завершеність (зібраний/незібраний), кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо).

Як встановлено судом, 10 жовтня 2022 року між ТОВ «СПІКА ФІШ» та компанією «Evimare Fish» (Нідерланди) укладено контракт № 10-10-22 на поставку замороженої та охолодженої риби / субпродуктів та морепродуктів.

08 листопада 2022 року з метою проведення митного оформлення до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Західний» Київської митниці декларантом подано електронну митну декларацію №22UA100100041994U1 у митному режимі імпорту.

Разом із митною декларацією №22UA100100041994U1 декларантом до митниці були надані наступні документи:

- контракт від 10 жовтня 2022 року №10-10-22, укладений між ТОВ «Спіка Фіш» (Україна) та компанією «Evimare Fish» (Нідерланди);

- інвойс від 02 листопада 2022 року №spikry221025, виставлений компанією «Evimare Fish» (Нідерланди) для ТОВ «СпікаФіш» (Україна) на товари «Frozen Salmo Backbones (Salmo Salar)» у кількості 715 картонних коробок по 15 кг; «Frozen Salmo Bits Pieces unsorted skin on (Salmo Salar)» у кількості 470 картонних коробок то 15 кг;

- CMR від 02 листопада 2022 року б/н;

- ветеринарно-санітарний сертифікат для експорту риби, продуктів з риби та молюсків із Нідерландів до України від 02 листопада 2022 року №259323681;

- сертифікат про походження товару від 01 листопада 2022 року №S202451719;

- копія митної декларації країни відправлення №22NLL9ZHSLAJW2WDS8;

- інші документи, зазначені у графі 44 митної декларації.

У вказаній митній декларації ОСОБА_1 заявлені наступні відомості про товари:

1) риба свіжоморожена: хребти лосося атлантичного виду Salmo Salar із залишками мяса та плавців, без додавання солі, перцю, цукру та спецій, без консервантів, без теплової кулінарної обробки, заморожены, вага нетто 107725 кг, країна виробництва NL, тоговельна марка: НЕТ URKER ZALMHUYS, виробник: NL6595EG, HET URKER ZALMHUYS, код товару 03031300;

2) шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar несортовані, заморожене у вигляді шматків різних за формою та розміром, які зрізані з різних частин риби, зі шкірою, наявні тонкі колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо, без теплової обробки, без додавання солі та спецій (прянощів), вага нетто 7050 кг, країна виробництва NL, код товару 0304992100;

3) шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar несортовані, заморожене у вигляді шматків різних за формою та розміром, які зрізані з різних частин риби, зі шкірою, наявні тонкі колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо, без теплової обробки, без додавання солі та спецій (прянощів), вага нетто 1470 кг, країна виробництва NL, код товару 0304992100.

Наведений у графі 31 митної декларації опис товару повністю відповідає товаросупровідним і комерційним документам. На правильність визначеного ним коду вказує, зокрема, й інформація, наведена в інвойсі № spikry221025 від 02.11.2022, транспортній накладній (CMR) б/н від 02.11.2022 та митній декларації країни відправлення MRN 22NLL9ZHSLAJW2WD58 від 02.11.2022.

Таким чином, декларантом була виконана процедура декларування відповідно до ст.257 МК України.

Разом з тим, суду не надано належних доказів на підтвердження вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил, передбаченого ст.472 МК України, а саме незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Крім того, у протоколі про порушення митних правил №2143/10000/22 від 06 грудня 2022 року митним органом не вказано, які саме відомості про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, не задекларовані ОСОБА_1 . При цьому у протоколі зазначено лише, що ним не заявлено відомості про наявність, найменування або назву, кількість тощо.

З пояснень ОСОБА_1 , які він надав Начальнику митниці, вбачається, що у митній декларації він вказав код товару, який надав йому представник ТОВ «СПІКА ФІШ» та був указаний в експортній декларації країни відправлення.

Згідно акту про проведення огляду товарів від 09 листопада 2022 року вбачається, що оглянутий товар ідентифікується як:

- Товар №1 - хребти риби морожені, різні за формою та розміром;

- Товар №2 - шматки риби морожені у вигляді шматків різних за формою та розміром зі шкірою 278 картонних коробок, та без шкіри 191 картонна коробка, що частково не відповідає опису графи 31 митної декларації, на товарі присутнє маркування: NL6595EС;

- Товар №3 - шматки риби морожені у вигляді шматків різних за формою та розміром зі шкірою 98 картонних коробок, на товарі присутнє маркування NL223013EC.

Отже з акту огляду вбачається, що лише товар №2 частково не відповідав опису графи 31 митної декларації.

Разом з тим 10 листопада 2022 року митним органом був проведений відбір проб (зразків) товарів для проведення досліджень з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД, а саме відібрано: Товар №2 зразок 1 шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (зі шкірою); товар №2 зразок 2 шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (без шкіри); товар №3 шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (зі шкірою).

Тобто митним органом були відібрані також зразки товару №3, хоча в акті огляду товару митним органом не було встановлено невідповідності такого товару опису графи 31 митної декларації.

Представник митного органу як на підтвердження вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил покликається на висновок СЛЕД Держмитслужби від 23 листопада 2022 року №142000-3201-0218, на підставі якого Київською митницею 02 грудня 2022 року винесено рішення про визначення коду товару №KT-UA100100-0115-2022.

Проте суд не може погодитися з указаним висновком експерта з наступних підстав.

Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 23 листопада 2022 року №142000-3201-0218 надані для дослідження проби являють собою:

- №1 «Товар №2 зразок №1 Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (зі шкірою). Виробник: NL6595EG, HET URKER ZALMHUYS» - суміш з частин риби родини лососевих після розділення, заморожену, яка містить складові двох видів:

1) шматочки м?яса риби - обрізки зі шкірою або без неї, різні за формою та розміром, з бокової частини риб?ячих тушок (без плавців та хребтових, черевних і реберних кісток; також на окремих обрізках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кіски, видалити які цілком неможливо). Визначена масова частка даної складової проби становить 37,36%;

2) шматки філе - різні за формою та розміром шматки м?яса риби із шкірою, зрізані з боків риби паралельно хребту та розрізані вздовж та/або впоперек (без плавців та хребтових, черевних і реберних кісток; також на окремих шматках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо). Визначена масова частка даної складової проби становить 62,64%;

- №2 «Товар №2 Зразок №2 Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (без

шкіри). Виробник: NL6595EG, HET URKER ZALMHUYS» - різні за формою та розміром шматки м?яса риби родини лососевих, зрізані з боків риби паралельно хребту та зрізані вздовж та/або впоперек (без шкіри, плавців та хребтових, черевних і реберних кісток; на окремих шматках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо);

- №3 «Шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar несортовані / Виробник:

NL223013EG, ZALMHUYS PROCESSING B.V.» - заморожені шматки філе - різні за формою та розміром шматки м?яса із шкірою риби родини лососевих, зрізані з боків риби паралельно хребту та розрізані вздовж та/або впоперек (без плавців та хребтових, черевних і реберних кісток; на окремих шматках наявні дрібні колючі кісточки або дрібні кістки, видалити які цілком неможливо). Всі проби не піддані тепловій обробці, без додання солі та спецій (прянощів).

Визначена масова частка хлориду натрію (кухонної солі) в усіх пробах становить

менше 1%. Встановлення виду риби, з якої отримано відповідні продукти, виходить за межі наявних повноважень та компетенції фахівців СЛЕД Держмитслужби. За результатами Досліджень всіх проб опис товарів у гр.31 МД від 08.11.2022 року потребує редагування, оскільки за результатами досліджень основу проби №1 становлять шматки філе, проби №2,3 ідентифіковано як шматки філе.

При цьому в описовій частині указаного висновку міститься наступне пояснення. Згідно з ДСТУ 4379:2005: фiле риби - повздовжні половини риби без кісток, зрізані з тіла риби паралельно до хребта; філе-кусок - філе риб, розрізане на поперечнi куски масою, не більшою ніж 1 кг. Відповідно до пояснень до товарної позиції 0304 УКТЗЕД, «фiле рибне» означає смужки м`яса, нарізані паралельно хребту риби, які являють собою правий чи лівий бік риби, причому голова, кишки, плавці (спиннi, анальні, хвостові, черевні, грудні) і кістки (хребет, черевні та реберні кістки, кістки зябрового апарату і т.ін.) вилучені, а в половинки не з`єднані між собою, наприклад, спинкою або черевцем. На класифікацію цих продуктів не впливає можлива наявність шкіри, яку іноді залишають у філе для того, щоб воно не розвалювалося, або для зручності нарізування на шматки. Також допускається наявність тонких колючих кісточок або дрібних кісток, видалити які цілком неможливо. До цієї товарної позиції також входить філе, нарізане шматками.

Проте із фотозображень №1, 2, 3, які містяться у висновку експерта очевидно вбачається, що на фото зображені шматки риби різні за формою та розміром, а не шматки філе. Адже указані зразки жодним чином не є смужками м`яса, що нарізані паралельно хребту риби та являють собою правий чи лівий бік риби. Також з указаних фото не можливо дійти висновку, що такі шматки риби є шматками філе, що нарізане для зручності на шматки.

Також у висновку експерта відсутня відповідь на питання, яке вказане у п.10 (завдання для дослідження), а саме чи являє собою товар - філе, нарізане на шматки.

Відтак, суд не враховує висновок експерта, відповідно до якого опис товарів у гр.31 митної декларації від 08.11.2022 року потребує редагування, оскільки за результатами досліджень основу проби №1 становлять шматки філе, проби №2,3 ідентифіковано як шматки філе.

Крім того, суд зауважує, що в акті огляду товару митним органом не було встановлено невідповідності товару№3 опису графи 31 митної декларації, а тому і висновок про ідентифікацію проби №3 як шматки філе є безпідставним.

Разом з тим, з метою доведення правильності декларування декларант вирішив провести незалежну експертизу зразків товару та 02 січня 2023 року уклав із Центральною випробувальною лабораторією Держпродспоживслужби в Київській області та м. Києві договір №28 на викоання лабораторних випробувань.

09 січня 2023 току та 03 лютого 2023 року ОСОБА_1 на підставі ч.2 ст.517 МК України звертався до Київської митниці про взяття проб і зразків для проведення незалежної експертизи. Проте таке клопотання задоволено не було.

Не погоджуючись із винесеним Киїською митницею 02 грудня 2022 року рішенням про визначення коду товару №KT-UA100100-0115-2022 ТОВ «Спіка ФІШ» оскаржило таке рішення до Київського окружного адміністративного суду (справа №320/5677/23)

Відповідно до ч.2-5 ст.69 МК України митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари. Для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Знідно ч.6 ст.69 МК України штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв`язку з неправильною класифікацією товарів, застосовуються митними органами виключно у разі, якщо прийняте митним органом рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.

Враховуючи викладене, у діях ОСОБА_1 відсутня об`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України.

Згідно з положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів: законності та презумпції невинуватості.

Відповідно до ст.62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22 грудня 2010 року №23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпції, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинності.

Така позиція Конституційного Суду України узгоджується з правовим позиціям Європейського Суду з прав людини. За змістом ч.1 ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права. У рішенні від 10 лютого 1995 року, у справі «Аллене де Рібемон проти Франції», Європейський Суд з прав людини зазначив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості значно ширше, ніж це передбачають: презумпція невинності обов`язкове не тільки для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших суспільних відносин. У рішенні «Маліга проти Франції» від 23 вересня 1998 року, Європейський суд з прав людини визнав кримінально-правовий зміст адміністративного правопорушення. Європейський суд з прав людини підкреслює, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення. У рішеннях «Ірландія проти Сполученого Королівства» від 18 січня 1978 року та «Коробов проти України» від 21 жовтня 2011 року Європейський суд з прав людини висловив позицію, що суд має право обґрунтувати свої висновки лише доказами, що випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту. Тобто таких, які не залишать місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується зі стандартом доведення «поза розумним сумнівом».

На підставі викладеного, суд вважає, що в матеріалах справи відсутні належні докази стосовно того, що громадянином України ОСОБА_1 вчинено винні дії по незаявленню за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Таким чином, вищевикладені обставини свідчать, про відсутність в діях громадянина України ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, а висновок митних органів про вину громадянина України ОСОБА_1 у вчинені правопорушення, передбаченого ст.472 МК України, є припущенням.

Згідно ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.

Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження щодо ОСОБА_1 за ст.472 МК України підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.247, 251-252 КУпАП, ст. 3, 95, 458-459, 470, 472, 495, 522, 527 Митного кодексу України,

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про притягнення громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Безпосередні предмети правопорушення, що вилучені Київською митницею 06 грудня 2022 року згідно з описом предметів від 06 грудня 2022 року до протоколу про порушення митних правил №2143/10000/22 від 06 грудня 2022 року, а саме

- заморожені шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (зі шкірою та без шкіри) - шматочки м`яса риби, шматки філе - з маркуванням NL6595EC, вагою 469х15 кг, загальною вартістю 821875,60 грн;

- заморожені шматки лосося атлантичного виду Salmo Salar (зі шкірою та без шкіри) - шматочки м`яса риби, шматки філе - з маркуванням NL223013EC, вагою 98х15 кг, загальною вартістю 171735,20 грн - повернути власнику товару ТОВ «Спіка Фіш» (ЄДРПОУ 44361073) або його уповноваженому представнику.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Солом`янського

районного суду м. Києва Н.М. Аксьонова

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.04.2023
Оприлюднено05.06.2023
Номер документу111291443
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —760/6360/23

Постанова від 02.06.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Аксьонова Н. М.

Постанова від 21.04.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Аксьонова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні