Постанова
від 06.12.2019 по справі 760/30678/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/9094/19

в справі 760/30678/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 грудня 2019 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в період із 09.06.2016 року по 07.08.2017 року - керівникТОВ «НОВАРО ГРУП» (ЄДРПОУ 39980980, Україна, 04209, м. Київ, вул. Озерна, буд. 3, кв. 338), зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий 19.11.2007, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

06 листопада 2019 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшов протокол про порушення митних правил № 0532/10000/19 від 18.07.2019, з якого вбачається, що 14.09.2016, в зоні діяльності Одеської митниці ДФС

(п/п «Одеський морський торгівельний порт» м/п «Одеса - порт») із території Турецької Республіки через митний кордон України в контейнері № ARKU8424449 на адресу ТОВ «НОВАРО ГРУП» (ЄДРПОУ 39980980) переміщено товар - «готові текстильні вироби, покривала, ковдри, подушки, рушники, постільна білизна», в кількості - 679 місць, загальною вагою брутто - 8613,50 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 15.09.2016 № 100000000/2016/855421 на підставі товаросупровідних документів: Bill of Lading (коносамент) від 05.09.2016 № ARKIST0000198039 та інвойс від 22.08.2016 № 2208.

Після прибуття в зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначений товар - «готові текстильні вироби, покривала, ковдри, подушки, рушники, постільна білизна», був заявлений декларантом ТОВ ТОВ «НОВАРО ГРУП» (ЄДРПОУ 39980980) - гр. ОСОБА_1 (гр.54 МД) на митному посту «Західний» за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 16.09.2016 № 100270001/2016/269595, оформлений та випущений у вільний обіг.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці був наданий контракт від 01.07.2016 № TR01-07/2016, укладений між продавцем - компанією «ARZUM TEKSTIL PAZARLAMA TIC.LTD. STI» (KEMALPASA MAH. GENCTURK CADDESI No: 10 LALELI-ISTANBUL / TURKEY) та покупцем - компанією ТОВ «НОВАРО ГРУП» (ЄДРПОУ 39980980) в особі керівника підприємства гр. ОСОБА_1 , а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

При цьому, ТОВ «НОВАРО ГРУП» (ЄДРПОУ 39980980) до митного контролю та оформлення було подано інвойс від 22.08.2016 № 2208, виставлений компанією «ARZUM TEKSTIL PAZARLAMA TIC.LTD. STI» (Туреччина) до ТОВ «НОВАРО ГРУП» (ЄДРПОУ 39980980) на товар «готові текстильні вироби, покривала, ковдри, подушки, рушники, постільна білизна», кількістю місць - 679 місць, загальною вагою брутто - 8613,50 кг, вартістю - 19755,27 доларів США (USD).

З метою з`ясування всіх обставин щодо вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України із території Турецької Республіки вказаного контейнера із товаром, одержувачем якого виступало ТОВ «НОВАРО ГРУП», Київською міською митницею ДФС листом від 01.06.2018 № 1780/8/26-70-20-05 ініційовано відповідний запит до митних органів Турецької Республіки.

04.06.2019 (вх.№ 2297/8) до Київської міської митниці ДФС листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 27.05.2019 № 16744/7/99-99-20-02-01-17 надіслано відповідь митних органів Турецької Республіки на вищевказаний запит.

Митні органи Турецької Республіки надали копії документів щодо експорту вказаних товарів із території Республіки Туреччина в Україну, а саме: завірену копію експортної митної декларації типу ЕХ 3 № 16343100ЕХ179018, завірену копію інвойсів від 31.08.2016 №№ 237668-237669-237670, 237671-237672.

Відповідно до інформації, зазначеної у експортній митній декларації типу ЕХ 3 № 16343100ЕХ179018, компанією «ARZUM TEKSTIL PAZARLAMA TIC.LTD. STI» (Туреччина), в контейнері № ARKU8424449, на адресу «HOME Textile Marketing» (Республіка Казахстан) експортовано товар «готові текстильні вироби, покривала, ковдри, подушки, рушники, постільна білизна» кількістю місць - 679, вагою брутто - 8613,50 кг, вартість якого становить - 86 282,60 доларів США (USD).

Згідно інвойсів від 31.08.2016 №№ 237668-237669-237670, 237671-237672 на підставі яких було здійснено експорт за вищевказаною експортною митною декларацією ЕХ 3 № 16343100ЕХ179018, вартість цього товару також становить - 86 282,60 доларів США (USD).

За результатами співставлення отриманих документів, встановлено, що інформація про товари, які було експортовано із Території Республіки Туреччина за експортною митною декларацією типу ЕХ 3 № 16343100ЕХ179018, за рядом ознак стосується товарів, митне оформлення яких було здійснено в Україні ТОВ «НОВАРО ГРУП» за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 16.09.2016 № 100270001/2016/269595, а саме: номер контейнера, найменування, загальна кількість місць та вага брутто товарів є співставними, за виключенням їх вартості та одержувача.

Так, згідно інвойсу від 22.08.2016 № 2208, наданого компанією ТОВ «НОВАРО ГРУП» в якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його подальшого митного оформлення у Київській міській митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 16.09.2016 № 100270001/2016/269595 становить - 19 755,27 доларів США (USD), а відповідно до документів надісланих митними органами Турецької Республіки сумарна вартість вказаних товарів відправлених на експорт в контейнері № ARKU8424449, в кількості місць - 679, вагою брутто - 8613,50 кг, в країні експорту становила - 86 282,60 доларів США (USD).

Згідно із п.2 статті 53 Митного кодексу України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є в тому числі й копії митної декларації країни відправлення.

Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів».

При цьому, згідно з абз. 2 цього пункту Постанови: Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації…

Також, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови:

«Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».

Отже, переміщений в контейнері № ARKU8424449 товар - «готові текстильні вироби, покривала, ковдри, подушки, рушники, постільна білизна» кількістю місць - 679, вагою брутто - 8613,50 кг, вартістю - 86 282,60 доларів США (USD) (вказаною в митній декларації ЕХ 3 № 16343100ЕХ179018 та інвойсах від 31.08.2016 №№ 237668-237669-237670, 237671-237672 на підставі яких було здійснено експорт товарів із території Турецької Республіки), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (14.09.2016) складає - 2 280 102,69 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів та його одержувача.

Таким чином, в діях громадянки ОСОБА_1 ., встановлені ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 статті 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом використання спеціально виготовлених сховищ (тайників), та поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані щодо найменування та кількості товару.

Предмети правопорушення - не вилучалися, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущений у вільний обіг, у зв`язку з чим в разі прийняття рішення про застосування конфіскації, просимо стягнути вартість предметів.

Загальна вартість предметів правопорушення складає 2 280 102,69 грн.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС щодо притягнення громадянки ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 483 МК України, посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення останнім митних правил.

Особа, що притягується до адміністративної відповідальності в судове засідання не з`явилась, про дату та час розгляду справи повідомлена належним чином, про причини неявки суду не повідомила.

Суд заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши матеріали справи, дійшов до висновку про притягнення громадянки ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності з наступних підстав.

Згідно з ст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.

Відповідно до пункту 2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності можуть бути громадяни, які на момент вчинення порушення митних правил досягли 16-річного віку, а при вчиненні таких порушень підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, громадянка ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства, за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому порядку, і зобов`язаним надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Громадянка ОСОБА_1 , підписавши контракт від 01.07.2016 за №TR01-07/2016 та інвойс від 22.08.2016 №2208, які є невід`ємними частинами контракту, як директор компанії ТОВ «НОВАРО ГРУП», взяла на себе зобов`язання поставляти продукцію у відповідності до вказаного контракту та додатків до нього.

Невиконання громадянкою ОСОБА_1 взятих на себе зобов`язань, зокрема не поставлення товарів за асортиментом та кількістю і відповідності до інвойсу, призвело до переміщення даних товарів через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві дані.

Таким чином, дії громадянки ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та їх кількості.

Дослідивши матеріали справи, суддя приходить до висновку, що винуватість громадянки ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, повністю підтверджується дослідженими у судовому засіданні доказами, які містяться в матеріалах справи.

Таким чином, враховуючи, що безпосереднім предметом правопорушення митних правил є товар, суд вважає за необхідне застосувати до громадянки ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил.

Керуючись ст. ст. 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 373, 483, 511, 527-529 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винною громадянку ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Накласти на громадянку ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил - 2 280 102,69 грн., який необхідно сплатити за наступними реквізитами: Одержувач: УДКСУ у Солом`янському районі; Код ЄДРПОУ: 38050812; МФО: 899998; Банк одержувача: ГУ ДКСУ у м. Києві, р/р №31119106526010. Призначення платежу: код 050 від (ПІП платника) та стягнути вартість випущених в обіг товарів в розмірі 2 280 102,69 грн. на користь держави, які необхідно сплатити за наступними банківськими реквізитами: Одержувач: УДКСУ у Солом`янському районі; Код ЄДРПОУ: 38050812; МФО: 899998; Банк одержувача: ГУ ДКСУ у м. Києві, р/р №31119106526010. Призначення платежу: код 051 від (ПІП платника), за ПМП 0532/10000/19 від 18.07.2019

Стягнути з громадянки ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 384,20 грн., який підлягає сплаті за наступними реквізитами: УДК СУ Солом`янського району м. Києва, код одержувача /код за ЄДРПОУ/: 38050812, рахунок одержувача: 31212206700010, банк одержувача: ГУ ДКУ у м. Києві, код банку одержувача /МФО/: 820019, код класифікації доходів бюджету: 220301 01.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя:

Дата ухвалення рішення06.12.2019
Оприлюднено05.06.2023
Номер документу111291596
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/30678/19

Постанова від 23.06.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 06.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 06.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні