Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження, видачу дубліката виконавчого листа, поновлення строку для його пред`явлення
02 червня 2023 року Справа №805/2322/17-а
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голошивець І.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони, поновлення строку для пред`явлення та видачу дублікату виконавчого листа по справі №805/2322/17-аза позовом Бахмутського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ерідан» про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 2 за період з січня 2017 року по квітень 2017 року в сумі 815,12 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 18 липня 2017 року в адміністративній справі № 805/2322/17-а адміністративний позов Бахмутського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області повністю задоволений. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Ерідан» (код ЄДРПОУ 22028128) на користь Бахмутського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (р/р НОМЕР_1 у ВАТ «Державний ощадний банк України» МФО 335106, код ЄДРПОУ 37868797) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з січня 2017 року по квітень 2017 року в розмірі 815 (вісімсот п`ятнадцять) гривень 12 копійок.
07 вересня 2017 року Донецьким окружним адміністративним судом був виданий виконавчий лист в адміністративній справі № 805/2322/17-а. Строк пред`явлення виконавчого листа до виконання 20 листопада 2017 року.
25 травня 2023 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони, поновлення строку для пред`явленнята видачу дублікату виконавчого листа по справі № 805/2322/17-а. В обґрунтування заяви зазначено, що листом від 29.03.2023 №б/н Бахмутський ВДВС у Бахмутському районі Донецької області повідомило Головне управління, що виконавчий лист по справі №805/2322/17-а на виконанні не перебуває та було повернуто із постановою про повернення виконавчого документа до Головного управління з дислокацією у м. Бахмут. Відповідно до додатку №1 до постанови КМУ від 08.11.2017 року №821 «Деякі питання функціонування органів ПФУ», Бахмутське об`єднане управління ПФУ Донецької області реорганізоване шляхом злиття, а правонаступником є Бахмутсько-Лиманське об`єднане управління ПФУ Донецької області як орган, що утворений внаслідок такого злиття. Відповідно до додатку до постанови КМУ від 09.10.2020 №925 «Деякі функціонування органів ПФУ», Бахмутсько-Лиманське об`єднане управління ПФУ Донецької області реорганізоване шляхом приєднання, а правонаступником є Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області та Головне управління є правонаступником усіх прав та обов`язків реорганізованих управлінь, в тому числі Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління ПФУ в Донецькій області. Виконавчий лист, який виданий Донецьким окружним адміністративним судом у справі №805/2322/17-а знаходиться у м. Бахмут, тобто на території де проводяться активні бойові дії та доступ на даний час до оригіналу не можливий.
Розглянувши матеріали справи та зазначену заяву, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до додатку №1 до постанови КМУ від 08.11.2017 року №821 «Деякі питання функціонування органів ПФУ», Бахмутське об`єднане управління ПФУ Донецької області реорганізоване шляхом злиття, а правонаступником є Бахмутсько-Лиманське об`єднане управління ПФУ Донецької області як орган, що утворений внаслідок такого злиття.
Відповідно до додатку до постанови КМУ від 09.10.2020 №925 «Деякі функціонування органів ПФУ», Бахмутсько-Лиманське об`єднане управління ПФУ Донецької області реорганізоване шляхом приєднання, а правонаступником є Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області та Головне управління є правонаступником усіх прав та обов`язків реорганізованих управлінь, в тому числі Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління ПФУ в Донецькій області.
Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів визначений Порядком здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074.
Згідно п. 6 Порядку № 1074, у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
Пунктом 8 Порядку № 1074 передбачено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Відповідно до ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно п. 5 ст. 8 Закону України «Про виконавче провадження», у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов`язкові тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом у постановах від 10 вересня 2020 року у справі № 420/5772/18, від 10 жовтня 2020 року у справі №804/958/17, від 03 грудня 2020 року у справі № 805/2173/16-а, від 30 грудня 2020 року у справі 805/4361/17-а.
З огляду на наведене, без заміни сторони у виконавчому листі або виконавчому провадженні унеможливлюється виконання рішення суду, що буде порушенням принципу обов`язковості судових рішень.
Враховуючи, що Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області є правонаступником прав та обов`язків Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління ПФУ Донецької області, яке в свою чергу було правонаступником всіх прав та обов`язків Бахмутського об`єднаного управління ПФУ Донецької області, суд дійшов до висновку замінити сторону (стягувача) по справі №805/2322/17-а з Бахмутського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, як просить заявник у свої заяві, таким чином суд дійшов висновку, що заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області слід задовольнити.
Відповідно до пункту 18.4 Розділу VII Перехідні положення КАС України, у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви.
Видача дубліката виконавчого листа є необхідною умовою для реалізації права стягувача на повторне направлення виконавчого листа до виконання відповідно до Закону України«Про виконавче провадження».
Аналіз вказаних вище положень дає підстави дійти висновку, що видача дубліката виконавчого листа можлива лише у разі втрати оригіналу виконавчого листа.
З матеріалів справи вбачається, що на виконанні в Бахмутському відділі державної виконавчої служби у Бахмутському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції перебував виконавчий лист №805/2322/17-а. Постановою державного виконавця від 23.09.2021 року у виконавчому провадженні № 62918700 виконавчий лист №805/2322/17-а був повернутий стягувачу.
Відповідно до листа Бахмутського відділу державної виконавчої служби у Бахмутському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 29.03.2023, у зв`язку з тим, що з 24.02.2022 згідно наказу Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) відділ переведено на дистанційну роботу, евакуація виконавчих документів з приміщення розташованого на території м. Бахмут не проводилась. Виходячи з викладеного було повідомлено, що станом на 29.03.2023 року у відділі на виконанні не перебуває зазначених виконавчих документів, у тому числі за №805/2322/17-а.
Статтею 376 КАС Українивстановлено, що стягувачам, які пропустили строк пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Згідно з даними програмного забезпечення суду «Діловодство спеціалізованого суду», постанова суду за даною справою набрала законної сили 18 серпня 2017 року, виконавчий лист було видано судом 07 вересня 2017 року зі строком пред`явлення до 20 листопада 2017 року, відповідно строк пред`явлення виконавчого листа до виконання станом на час розгляду даного питання судом є пропущеним.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 № 1404-VІІІ, стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Єдиною та необхідною правовою підставою для поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання є наявність в особи поважних причин його пропуску. При цьому, поважність причин є оціночною категорією та повинна визначатися, виходячи з наявності реальних обставин, які фактично унеможливили вчинення особою відповідної процесуальної дії вчасно, тобто в межах строків, установлених законодавством.
Як встановлено судом, відповідно до пункту 31 частини 11 статті 85 Конституції України та статті 5 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»Законом Українивід 24 лютого 2022 року№ 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
Станом на 01 червня 2023 року строк дії воєнного стану продовжений.
З урахуванням наведених вище обставин, суд вважає причини пропуску заявником строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання поважними, а заява про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання підлягає задоволенню.
Отже, дослідивши заяву та додані документи, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості заяви та наявності підстав для її задоволення з урахуванням необхідності виконання судового рішення, яке набрало законної сили.
Керуючись пунктом 18.4 Розділу VІІ Перехідні положення, статями 248, 256, 294, 376, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Задовольнити заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони, поновлення строку для пред`явлення та видачу дублікату виконавчого листа по справі № 805/2322/17-а.
Замінити сторону (стягувача) по справі №805/2322/17-а з Бахмутського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька область, м. Слов`янськ, пл.Соборна, 3 ЄДРПОУ:13486010).
Видати дублікат виконавчого листа в адміністративній справі № 805/2322/17-а про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Ерідан» (код ЄДРПОУ 22028128) на користь Бахмутського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (р/р НОМЕР_1 у ВАТ «Державний ощадний банк України» МФО 335106, код ЄДРПОУ 37868797) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з січня 2017 року по квітень 2017 року в розмірі 815 (вісімсот п`ятнадцять) гривень 12 копійок.
Поновити строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого Донецьким окружним адміністративним судом в адміністративній справі № 805/2322/17-а.
Повний текст ухвали складений та підписаний 02 червня2023 року.
Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 256 КАС України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.
Суддя І.О. Голошивець
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2023 |
Оприлюднено | 05.06.2023 |
Номер документу | 111293145 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голошивець І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні