Ухвала
від 31.05.2023 по справі 914/145/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

31.05.2023 р. справа № 914/145/23

Господарський суд Львівської області у складі судді Долінської О.З., за участю секретаря судового засідання Яворської В.В.,

розглянувши матеріали справи за позовом: Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави, м. Львів

до відповідача 1: Львівської міської ради, м. Львів

до відповідача 2: Обслуговуючого кооперативу Гаражно-будівельний кооператив Лемберг Кар Плюс, м. Львів

про: визнання недійсним рішення та скасування державної реєстрації права власності

Представники сторін:

від прокурора: Леонтьєва Н.Т. прокурор Львівської обласної прокуратури

від відповідача-1: Кузь І.І. представник згідно повноважень, які містяться в матеріалах справи

від відповідача-2: Семків В.В. адвокат, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю серії КС № 5414/10 від 08.10.2015 р.; ордер на надання правничої (правової) допомоги серії ВС № 1185673 від 06.02.2023 р.

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Господарського суду Львівської області поступила позовна заява Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави до відповідача 1: Львівської міської ради, до відповідача 2: Обслуговуючого кооперативу Гаражно-будівельний кооператив Лемберг Кар Плюс про визнання недійсним рішення та скасування державної реєстрації права власності.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.01.2023 р., справу № 914/145/23 розподілено судді Долінській О.З.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 11.01.2023 р., прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Судом постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначити на 08.02.2023 р.

08.02.2023 р. представником відповідача 2 подано на адресу суду відзив на позовну заяву з додатками за вх. № 3266/23.

08.02.2023 р. представником відповідача 1 подано на адресу суду відзив на позовну заяву з додатками за вх. № 3217/23.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 08.02.2023 р., підготовче засідання у даній справі призначено на 08.03.2023 р.

Протокольною ухвалою суду від 08.03.2023 р., продовжено строк підготовчого провадження у справі № 914/145/23 на тридцять днів у відповідності до ч. 3 ст. 177 ГПК України, за клопотанням прокурора.

В судовому засіданні 08.03.2023 р., відповідно до ст. 216 ГПК України, оголошувалась перерва до 05.04.2023 р.

29.03.2023 р. від прокурора надійшли письмові пояснення у даній справі за вх. № 7822/23.

05.04.2023 р. представником відповідача 2 подано на адресу суду клопотання про залишення без руху позовної заяви Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави до відповідача 1: Львівської міської ради, до відповідача 2: Обслуговуючого кооперативу Гаражно-будівельний кооператив Лемберг Кар Плюс про визнання недійсним рішення та скасування державної реєстрації права власності за вх. № 8478/23.

Крім того, 05.04.2023 р. представником відповідача 2 подано на адресу суду додаткові пояснення у даній справі з додатками за вх. № 8479/23.

В судовому засіданні 05.04.2023 р., відповідно до ст. 216 ГПК України, оголошувалась перерва до 26.04.2023 р.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 26.04.2023 р., відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача-2 про залишення без руху позовної заяви Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави до відповідача 1: Львівської міської ради, до відповідача 2: Обслуговуючого кооперативу Гаражно-будівельний кооператив Лемберг Кар Плюс про визнання недійсним рішення та скасування державної реєстрації права власності за вх. № 8478/23 від 05.04.2023 р.

В судовому засіданні 26.04.2023 р., відповідно до ст. 216 ГПК України, оголошувалась перерва до 17.05.2023 р.

15.05.2023 р. прокурором подано на адресу суду додаткові пояснення у даній справі з додатками за вх. № 12042/23.

17.05.2023 р. від представника відповідача 2 надійшли на адресу суду додаткові пояснення у даній справі з додатками за вх. № 12297/23.

В судовому засіданні 17.05.2023 р., відповідно до ст. 216 ГПК України, оголошувалась перерва до 31.05.2023 р.

30.05.2023 р. представником відповідача 2 подано на адресу суду клопотання про закриття провадження у справі № 914/145/23 з додатками за вх. № 13555/23.

Крім того, 30.05.2023 р. представником відповідача 2 подано на адресу суду клопотання про залишення позову без розгляду у даній справі з додатками за вх. № 13556/23. Вказане клопотання представника відповідача 2 про залишення позову без розгляду у справі № 914/145/23, суд вважає за необхідне розглянути в наступному судовому засіданні.

31.05.2023 р. прокурор в підготовче судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, письмових поясненнях за вх. № 7822/23 від 29.03.2023 р. та поясненнях, наданих в судовому засіданні. Просив суд відмовити у задоволенні клопотання представника відповідача 2 про закриття провадження у справі № 914/145/23 з підстав, які викладено в додаткових поясненнях за вх. № 12042/23 від 15.05.2023 р.

31.05.2023 р. представник відповідача 1 в підготовче судове засідання з`явився, позов Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави просив суд задоволити повністю з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву за вх. № 3217/23 від 08.02.2023 р. та поясненнях, наданих в судовому засіданні. Просив суд відмовити у задоволенні клопотання представника відповідача 2 про закриття провадження у справі № 914/145/23.

31.05.2023 р. представник відповідача 2 в підготовче судове засідання з`явився, проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву за вх. № 3266/23 від 08.02.2023 р., та поясненнях, наданих в судовому засіданні. Підтримав подане клопотання про закриття провадження у справі № 914/145/23, просив суд його задоволити.

Представник відповідача 2 у клопотанні про закриття провадження у справі № 914/145/23 за вх. № 13555/23 від 30.05.2023 р. зазначає про те, що відповідно до ухвали Львівської міської ради від 16.11.2017 № 2588 «Про затвердження меморандуму про порозуміння між Львівською міською радою та Рясне-Руською сільською радою» затверджено меморандум про порозуміння між Львівською міською радою та Рясне- Руською сільською радою, який підписаний у м. Львові 03.11.2017 (надалі - Меморандум).

Аргументуючи свою позицію щодо залучення Львівської міської ради у статусі відповідача, прокурор вказує на те, що з 29.11.2020 повноваження Рясне-Руської сільської ради закінчились, а її правонаступником стала Львівська міська рада. Відповідач 2 зазначає, що оскільки прокурором заявлено 2 позовні вимоги про визнання недійсними рішень Рясне-Руської сільської ради, Львівську міську раду залучено в даній позовній заяві в статусі Відповідача 1 - як правонаступника Рясне-Руської сільської ради.

Також відповідач-2 зазначає про те, що до Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась Рясне-Руська сільська рада з позовом до Кабінету Міністрів України, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Львівської обласної державної адміністрації, в якому просила: визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.05.2020 №624-р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області» в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ; визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №718-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області» в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ з адміністративним центром у м. Львів.

В обгрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що оскаржуваними розпорядженнями, Кабінет Міністрів України затвердив Перспективний план територій та затвердив території територіальних громад разом з визначенням адміністративних центрів територіальних громад, включивши Рясне-Руську сільську раду до складу Львівської ОТГ із центром у м. Львів, порушивши процедуру розробки та затвердження нормативного акту Кабінету Міністрів України, а саме: без проведення консультацій з уповноваженими представниками Рясне-Руської сільської ради, а також з порушенням Європейської хартії місцевого самоврядування та принципу добровільності об`єднання територіальних громад.

Відповідно до рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.12.2021 року у справі №640/15962/20, яке залишено без змін Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.05.2022 року, позовні вимоги Рясне-Руської сільської ради до Кабінету Міністрів України, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Львівської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022562, адреса: 79008, м. Львів, вул. Винниченка, 18) задоволено у повному обсязі. Визнано протиправним та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від

27.05.2020№624-р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області» в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ. Визнано протиправним та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №718-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області» в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ з адміністративним центром у м. Львів.

Відповідач-2 зазначає про те, що постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття. Тобто, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.12.2021 року у справі №640/15962/20 набрало законної сили 27.05.2022 року і є обов`язковим до виконання.

Відповідач -2 вказує на те, що прокурор в позові посилається на Ухвалу Львівської міської ради від 29.12.2020року №6 «Про функціонування Львівської міської територіальної громади» як підставу того, що Львівську міську раду визначено правонаступником прав та обов`язків місцевих рад, які приєднуються до Львівської територіальної громади.

Відповідач -2 вважає, що суд повинен винести ухвалу закриття провадження у справі, оскільки стороною у спірних правовідносинах являється юридична особа, яка припинена, а правонаступник відсутній, у зв`язку із набранням законної сили рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.12.2021 року у справі №640/15962/20.

Розглянувши в судовому засіданні клопотання представника відповідача 2 про закриття провадження у справі № 914/145/23 за вх. № 13555/23 від 30.05.2023 р., дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників справи, суд зазначає наступне.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.05.2022, залишено без змін рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.12.2021, яким визнано протиправним та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.05.2020 № 624 -р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу ОТГ.

Визнано протиправним та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 718-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області» в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ з адміністративним центром у м.Львів.

Водночас, суд зазначає, що результати виборів недійсними не визнавались.

У відповідності до ч. 3 ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому Законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції (ч. 1 ст. 143 Конституції України).

Відповідно до ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Концепція народовладдя, яка закріплена в Конституції України, передбачає взаємозв`язок безпосередньої (здійснення народного волевиявлення через вибори, референдуми тощо) та представницької (здійснення влади народом через органи державної влади та органи місцевого самоврядування) демократії, а також відсутність переваги жодної з цих форм здійснення влади народом.

Положеннями розділу III «Вибори. Референдум» Конституції України унормовується порядок прийняття владних рішень самим народом, здійснення основного з політичних прав громадян - виборчого і, нарешті, формування ключових ланок державного механізму.

З наведеного вбачається, що Рясне-Руською сільською радою висловлено заперечення проти об`єднання з Львівською ОТГ, що не співвідноситься з принципом добровільності, який, за визначенням, вимагає активної або мовчазної згоди.

У відповідності до вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» від 17.11.2020 року № 1009-ІХ, І. внесено зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме розділ Y «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктами 6-1 і 6-2 такого змісту: "6-1. До прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України, закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень: 1) у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади); 2) після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами (далі - ради, що припиняються), їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною сформованою територіальною громадою (далі - новообрана рада), персонального складу її виконавчого комітету. Протягом зазначеного строку, сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу; 4) сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади, з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту.

Відповідно до ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», перша сесія новообраної міської, селищної, сільської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією. Її відкриває й веде голова виборчої комісії. На першій сесії сільської, селищної, міської ради голова виборчої комісії інформує раду про підсумки виборів депутатів та голови і визнання їх повноважень, після чого засідання веде вже новообраний голова.

Висновками Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду, викладеними у постанові від 11.10.2019 у справі №812/1408/16, публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під яким розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права до іншого.

При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладаються на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функцій від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Верховний Суд у постанові від 11.10.2019 у справі №812/1408/16 виділяє два види правонаступництва: фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією), та процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва, суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.

У разі ж відсутності правонаступників, суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач, суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

Як встановлено судом, Розпорядженням Кабінету Міністрів України №718-р від 12.06.2020, на виконання п. 7-1 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» було визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Львівської області згідно з додатком. Додатком до вказаного Розпорядження передбачено утворення Львівської територіальної громади, до складу якої увійшли території Львівської, Брюховицької, Винниківської, Грибовицької, Грядівської, Дублянської, Зашківської, Лисиничівської, Малехівської, Рудненської, Рясне-Руської територіальних громад. Адміністративним центром новоствореної територіальної громади визначено місто Львів.

29.11.2020 відбулася перша сесія новообраних депутатів Львівської міської ради. Відтак, з цього моменту закінчилися повноваження усіх місцевих рад, які були обрані на попередніх місцевих виборах, у тому числі Рясно-Руської сільської ради і правонаступником прав та обов`язків останньої стала Львівська міська рада.

Ухвалою Львівської міської ради №6 від 29.12.2020 «Про функціонування Львівської міської територіальної громади» Львівську міську раду визначено правонаступником прав та обов`язків місцевих рад, які приєднуються до Львівської територіальної громади.

Ухвалою Львівської міської ради №7 від 29.12.2020 «Про припинення місцевих рад шляхом приєднання до Львівської міської ради» Рясно-Руську сільську раду припинено шляхом приєднання до Львівської міської ради.

Незважаючи на наявні судові рішення, як юридична особа територіальна громада села Рясне Руське чи Рясно-Руська сільська рада на даний час не зареєстровані, а відтак не можуть представляти свої інтереси в суді.

На підставі наведеного, суд вважає за необхідне, відмовити у задоволенні клопотання представника відповідача-2 про закриття провадження у справі за вх. № 13555/23 від 30.05.2023 р.

У зв`язку з наведеним, суд вважає за необхідне, підготовче засідання у даній справі відкласти на червень 2023 року.

В судовому засіданні 31.05.2023 р. оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Керуючись ст.ст. 2, 177, 182, 183, 185, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні клопотання представника відповідача-2 про закриття провадження у справі за вх. № 13555/23 від 30.05.2023 р. відмовити.

2. Підготовче засідання відкласти на 28.06.23 на 11:20 год. Судове засідання відбудеться за адресою: 79014, Львів, вул. Личаківська, 128, 2 поверх, зал судового засідання. Інформацію про номер залу судового засідання буде розміщено на дошці оголошень.

3. Явка учасників справи в судове засідання.

4. Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - lv.arbitr.gov.ua/sud5015/.

Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 235 ГПК України.

Повний текст ухвали складено 02.06.2023 р.

Суддя Долінська О.З.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення31.05.2023
Оприлюднено07.06.2023
Номер документу111309735
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —914/145/23

Ухвала від 21.08.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 26.07.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 28.06.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 31.05.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 26.04.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 08.02.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 11.01.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні