Справа № 463/2065/23
Провадження № 2/463/1058/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 травня 2023 року Личаківський районний суд м. Львова
в складі: головуючого судді Головатого Р.Я.
з участю секретаря судових засідань Афанасьєва Д.С.
розглянувши у м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Львівського міського комунального підприємства «Львівводоканал», третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Нова оселя», про захист прав споживачів шляхом спонукання до вчинення дій і надання договірних комунальних послуг,-
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою до відповідача, просить визнати чинним укладений 1999 року сторонами договір на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізаційної мережі та нечинною зміну в особових рахунках з ОСОБА_1 на ОСОБА_2 і зобов`язати вчинити дії із поновлення взаєморозрахунків за особовим рахунком № НОМЕР_1 саме з ОСОБА_1 ; визнати протиправною бездіяльність за зверненнями ОСОБА_1 від 30.05.2022 та від 30.06.2022 та спонукати вчинити дії на негайне виконання послуг із реєстрації з 01.06.2022 у взаєморозрахунках за Водопостачання приладу обліку типу "GIDROTEK" E-T 1,6-U заводський №00747042 випуску 12.02.2022, здійснити у встановленому порядку пов`язані із цим роботи з його опломбування; визнати потерпілим через не невчасне опломбування приладу обліку надання послуг із водопостачання та водовідведення та скасувати всі без лічильника виставлені до оплати рахунки у сумі 2 989 грн. 08 коп., як приписки в період з 01.06.2022 по день подачі позовної заяви, зобов`язати здійснити перерахунок загальної оплати на користь ЛМКП «Львіводоканалу» за надання послуг за той же період за помісячними показами прийнятого в експлуатацію з 01.06.2022 водолічильника і діючими на той час тарифами та з урахуванням сплачених Споживачем за цей же період коштів у сумі 1236 грн 60 коп.; стягнути матеріальні збитки судових та інших пов?язаних із цим витрат на користь ОСОБА_1 у сумі 743 грн. 52 коп. та на відшкодування моральної (немайнової) шкоди - трикратну суму їх величини у сумі 2 232 грн.; визнати незаконними грубі порушення прав споживача і громадянина та в якості реагування - ухвалити окрему ухвалу про недопустимість в подальшому таких дій природнього монополіста і необхідність здійснення власником господарського суб?єкта ЛМКП «Львівводоканал» позапланових перевірок й прийняття за їх результатами до нього передбачених чинним законодавством заходів адміністративно-фінансового впливу у вигляді штрафів та стягнень до державного і місцевих бюджетів з метою їх наповнення та притягнення до юридичної відповідальності, як правопорушника й виявлення недбайливих його працівників.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що відповідачем безпідставно і самочинно та всупереч договірного права (ст. 626, 630, 631 ЦК України) і ст.5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» тощо Відповідач своєю бездіяльністю фактично намагається не визнавати Договору. Хоча він і пояснює перед контрольними органами, що відносини наші « ...за договором...», проте їх не виправляє. У результаті цього, наприклад, шляхом односторонньої з 2016 року безпідставної заміни присвоєного за Договором Споживачеві особового рахунку № НОМЕР_2 на новий о/р № НОМЕР_1 , який перевів на ОСОБА_2 . Отож, протиправно та поза Договором їй тим самим приписано у взаєморозрахунки за ЖКП замість споживача інший спірний о/р № НОМЕР_1 на іншу особу. І це вчинене протиправно при цьому, коли у ОСОБА_3 не проживає з 2008 року і тому чекати від неї якихось заяв не має сенсу. Так є, оскільки, наприклад, на даний час вона виконує роботу для свого роботодавця за кордоном, як не з Греції, то із Туреччини, а тепер і з Судану в Африці тощо. ОСОБА_2 , залишається лишень у помешканні зареєстрованою лишень з причин і через незавершене будівництво поза Львовом власного і з чоловіком житла, з яким одружилася у 2014 році.
Відповідачем, як монополістом цей факт із заміни о/р вчинений протиправно із залученням третіх позадоговірних осіб, без жодних від позивача отриманих як споживача повноважень, його персональних даних та поза встановленим порядком. Зокрема це вчинене в порушення п.3 Правил-313, п.2 Правил-190, п. 5 Правил-85, а також ч.3, 7, 14, 20, 22 ст. 1 Закону-ЗПС та ч.2, 5, 7, 13 п.1 ст. 1 Закону-ЖКП. Не дивлячись на вживання споживачем раніше заходів із виправлення цієї ситуації та надсилання ще у 2018 році документів із додаванням навіть довідки про склад сім`ї (Форма-2) вони Відповідачем так і не виконані і не приведені до умов Договору дотепер. Тобто це порушення добровільно ним не припинене до цього часу. Таким чином взаємовідносини із Споживачем, не дивлячись на перманентні звернення позивача із заявами, так і залишаються не приведеними до договірних умов.
Крім цього, відповідачем порушуються права споживача також ще і в частині протиправної бездіяльності Відповідача у спірних випадках, а саме не виконання заявлених позивачем 30.05.2022 до виконання робіт, пов?язаних з Договором. Необхідність їх спричинена аварійною ситуацією. Необхідність надання додаткових послуг в частині заміни у взаєморозрахунках новопридбаного позивачем 26.05.2022 приладу обліку водопостачання типу «GIDROTEK» Е-Т 1,6-U, заводський №00747042 випуску 12.02.2022. Ця протиправна бездіяльність є також триваючою та, знову ж таки, доводиться листом відповідача від 01.08.2022 №ДВ-8755. І навіть його надання, якщо розглядати на відповідність вимог Закону України «Про звернення громадян» та Закону-ЖКП, а також Закону-ЗПС є з порушеннями, оскільки замість послуг і робіт він є «відповіддю» на заяву споживача від 30.05.2022р. до слова, подану засобами електронної комунікації і, до речі, неодноразово (щомісячно) повторювану при надісланні в такий спосіб показів. Окрім того, також після не реагування на неї відповідачем, ще й вимушено рекомендованим листом через Укрпошту від 30.06.2022р. №7905400730936 було подано скаргу споживача, яка як відомо за законодавством про звернення має вищий статус звернень. Натомість і на неї, як виявляється відповіли замість узгодження порядку, умов та строків виконання робіт аж 01.08.2022. Тобто цей папірець виданий замість узгодження конкретного порядку надання послуг, виписування рахунка для оплати і виконання робіт по спірному-ВЛ надісланий аж у конверті від 16.09.2022. І знову ж таки зроблене це всупереч чинному Порядку прийняття приладу обліку на абонементний облік, затвердженому наказом Мінрегіонбуду ЖП України від 12.10.2018р. №270. Необхідність їх проведення була викликана технічним збоєм в наданні водопостачання до помешкання, який до речі в попередній раз був напевне що спричинений самим же відповідачем, бо при виконанні повірки старих ВЛ, їх намагалися знімати. Тобто саме при необхідності ліквідації аварії за актами від 26.05.2022 відбулося розпломбування обох тих ВЛ, а саме споживання гарячої за №247344, який за зверненням позивача від 30.05.2022 тут же був вчасно ЛКП «Залізничнетелоенерго» повірений та опломбований. При цьому споживач, подаючи заяву від 30.05.2022, так само діяв, нагадуючи про необхідність виконання робіт також і з ВЛ холодної води за №169425, який потребував заміни через пошкодження при ліквідації аварії на спірний ВЛ. І він згідно п.2 Розділу ІІ Порядку-270 також мав би бути вчасно опломбований. Отож зрозуміло, що у цьому випадку споживача в порушення п. 2 Розділу ІІ Порядку-270 було відповідачем просто відфутболено Листом-8755. Отже в ситуації, що склалася тут із триваючим порушенням прав споживача за договором і в цій частині існує необхідність судового їх захисту. Оскільки не прийняття спірного водолічильника та його не опломбування дає відповідачу можливість зловживати правом і виставляти до оплати тисячні й навіть технічно не вмотивовані пропускною техніко-технологічною здатністю труби водопостачання до Помешкання рівні ніби то споживання до оплати.
Так, конкретно не опломбування монополістом вузла індивідуального обліку споживача ОСОБА_1 в частині подачі холодного водопостачання до помешкання, як показали подальші свідомі порушення відповідача, спричиняють значні матеріальні збитки та моральну шкоду. У такий спосіб останній в порушення прав споживача їх не надає, а роботи із опломбування не виконує що, окрім всього іншого, може бути доведено, як це й визначене процесуальним правом (ст. 171 ЦПК України) Третьою стороною або свідченнями свідків, як це й визначене правовими приписами ст. 90 ЦПК України. Також це доводиться доказами, а саме наданими споживачеві помісячними рахунками-повідомленнями на оплату із фальшуванням у них показів спірного-ВЛ і на тій основі виведення квазі-боргів по відношенню до реальних рівнів споживання, відображених у помісячно поданих показах. І це є в наявних у позивача і доданих до ПЗ скрінах помісячних їх подавань (ст. 83 ЦПК України).
Окрім цього, можна сказати, що відповідачем навіть допущене ще й фальшиве формування безпідставних боргів споживачеві в акаунті «Комунальні платежі» Інтернет-банкінгу «Приват-24», відкритому на ОСОБА_1 , як контрагента Приват-Банку. Про цей випадок також із порушення прав від 01.03.2023 здійснено звернення споживача до установи банку і при отриманні споживчої інформації щодо цього випадку до суду вона може бути надана додатково. Проте зазначені тут порушення через протиправну бездіяльність тривають та мають бути припинені судом шляхом зобов?язання відповідача вчинити дії та виконати роботи, так як до часу подання П3 вони є триваючими. Така протиправна бездіяльність мало того, що призводить до прямих матеріальних збитків за весь період з липня 2022 по час подання ПЗ, а ще й додаткових трат через приписки рівнів споживання водопостачання спочатку за неіснуючим з 26.05.2022р. водолічильником №169425, а потім із невчасним прийняттям у взаєморозрахунки спірного-ВЛ та не опломбування його на водоводі до помешкання взагалі поза його показами рівнів Водопостачання.
Крім цього, не опломбовуючи з червня по вересень 2022 року спірний ВЛ, покази якого позивачем щомісячно подавалися для зарахування ним при взаєморозрахунках, Монополіст здійснював за інерцією нарахування спочатку за знятим ще 26.05.2022 водолічильником №169425, оскільки після поданої 30.05.2022 заяви споживача про його зняття та заміну шляхом монтажу в аварійних умовах спірного-ВЛ, відповідач ще декілька місяців продовжував у своїх рахунках, а саме за травень-липень 2022 року протиправно зазначав його, тобто «дані» знятого водолічильника «Покази». У такий спосіб так протиправно діяли аж до того часу, коли орган ДПС не вчинив до них запиту. І йому та споживачеві замість виконання робіт і надання послуг в конверті аж у вересні 2022 року було надано «відповідь» Листом-8755. Отож у ті місяці споживач вимушено оплачував вищі суми в десятки разів більші, чим позивачу спричинені збитки. Вони виникли внаслідок переплати у порівнянні із поданими показами спірного-ЛВ і тому цей період, а саме з 1 червня 2022р. по даний час є спірним у взаємовідносинах.
Крім цього, з жовтня 2022 року відповідач як монополіст розпочав виставляти до оплати весь рівень споживання за загальнобудинковим ВЛ. Тобто приладом для більш аніж 160 квартир і до 10-ти торгово-виробничих суб?єктів господарювання (крамниці, аптеки, ломбарди тощо). Всі ті юрособи розміщені у викуплених помешканнях першого із 9-ти поверхів буд. АДРЕСА_1 . А тому не відомо як вони - комерційні структури й абоненти з Водопостачання проводять оплату. Отож, тепер у цей же спірний період, коли не прийнято та не опломбовано спірний ВЛ. У результаті з жовтня 2022 протиправно щомісячно до оплати намагаються виставляти через банківський сервіс просто суми до двох тисяч гривень. Є вже випадки навіть помісячних рахунків на суми більше як одну тисячу гривень на місяць.
Подання Споживачем щомісячно показів за спірним ВЛ на рівні 2-4 куб. м. до уваги не беруться, а виставлена внаслідок такої протиправної й позадоговірної свідомої з нанесенням прямих матеріальних збитків діяльності монополіста претензія споживача від 21.11.2022 з цього приводу рекомендованим листом, хоча й Укрпоштою вручена 25.11.2022, проте взагалі залишена поза увагою. Навпаки продовжують надаватися до оплати рахунки замість споживача на ім?я абонента та погрози-попередження про «борги». Тобто знову робиться все так, як було тоді у 2020 році із намаганням задавнити такі квазіборги і напевне що знову на непрозорій основі захочуть через суди стягувати їх. Тому вважає, що тут є ознаки порушення правил водопостачання у формі неприйняття на облік спірного ВЛ і його не вчасне опломбування в узгоджені терміни, а ще робиться спроба на постійній основі застосування у взаєморозрахунках загально будинкового водолічильника.
З урахуванням наведеного, на підставі доводів, викладених у позовній заяві, а також долучених до неї документів, просить позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою від 28.03.2023 постановлено прийняти до розгляду та відкрити провадження у справі, розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Визначити відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали для подання відзиву на позовну заяву, клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін. Роз`яснити відповідачу право протягом зазначеного строку надіслати суду відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), що підтверджують заперечення проти позову. Відповідно до вимог ч. 4 ст. 178 ЦПК України одночасно з надісланням відзиву до суду копію відзиву та доданих до нього документів відповідач зобов`язаний надіслати іншим учасникам справи, документи, на підтвердження чого додаються до відзиву. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи. Відповідач вправі пред`явити зустрічний позов у строк визначений для подання відзиву. Визначити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив, клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін, а відповідачу п`ятиденний строк з дня його отримання для подання заперечення, копія яких одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи, документи, на підтвердження чого додаються до відповіді на відзив та заперечення відповідно. Визначити третій особі п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали для подання пояснення на позовну заяву та десятиденний строк з дня вручення відзиву для подання пояснення на відзив, копія яких одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи, документи, на підтвердження чого додаються до пояснення.
25.04.2023 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач просить в задоволенні позову відмовити за безпідставністю, оскільки 23.12.1996 між ЛМКП «Львівводоканал» та ОСОБА_1 було укладено договір на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізаційної мережі та відкрито особовий рахунок № НОМЕР_2 за адресою: АДРЕСА_2 на споживача ОСОБА_1 . Нарахування за послуги водопостачання та водовідведення згідно з даним договором ЛМКП «Львівводоканал» проводило до липня 2008р.
Відповідно до рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради №667 від 27.06.2008 впроваджено схему виробник-виконавець-споживач послуг з водопостачання та водовідведення з 01.07.2008, тому ЛІМКП «Львівводоканал» як виробник послуг з централізованого водопостачання та водовідведення уклало договір з ЛКП «Нове» (на балансі якого знаходиться будинок по АДРЕСА_1 ) на водопостачання та водовідведення, як виконавцем послуг з водопостачання та водовідведення, предметом діяльності якого було надання цих послуг.
Тому, саме з 01.07.2008р. Позивач повинен був здійснювати оплату за послуги водопостачання та водовідведення у ЛКП «Нове».
У зв?язку з передачею споживачів м. Львова на баланс Львівських комунальних підприємств, всі особові рахунки, які раніше були відкриті мешканцям в ЛМКП «Львівводоканал» були занулені.
Проте, 26.04.2014 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» від 10.04.2014р. №1198-VII, яким, зокрема, внесено зміни до Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до положень нової редакції Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - ЛМКП «Львівводоканал», як підприємство питного водопостачання, визнано не лише «Виробником» послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, а і одночасно «Виконавцем» послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).
Постановою КМУ №532 від 01.10.2014 року «Про внесення змін до Постанови КМУ №869 від 01.06.2014 року», визначено Порядок формування тарифу на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) та чітко визначено і відокремлено послугу з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем), тобто послугу, яку надає Виконавець, і послугу з централізованого водопостачання та водовідведення, послугу, яку надає Виробник.
29.01.2016 Міністерство юстиції України оприлюднило Постанову Національної Комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2868 від 26.11.2015 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) суб?єктам господарювання, які є виконавцями цих послуг».
Відповідно до положень ч.6 ст.32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» цей тариф вводився в дію з 17.02.2016 та саме з цієї дати ЛМКП «Львівводоканал» приступив до виконання обов?язків «Виконавця» послуг, у зв?язку з чим всім споживачам послуг було відкрито нові особові рахунки. За адресою Позивача було відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 на прізвище ОСОБА_2 , згідно з інформацією, переданою з ЛКП «Нове». На даний час в особову картку споживача ОСОБА_2 внесено зміни на ОСОБА_1 (відомість про нарахування та оплату за централізоване постачання холодної води та водовідведення додається ).
Отже, у відповідності до чинного законодавства, всі раніше укладені договори на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізаційної мережі втратили чинність.
В серпні 2022 за адресою: АДРЕСА_2 було знято з обліку прилад обліку холодної води, у зв?язку з його заміною позивачем. У відповідності до п. 2 ч. 3 «Порядку прийняття приладу обліку на абонентський облік», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 12 жовтня 2018 року №270 - власник приміщення у будівлі, яке є самостійним об?єктом нерухомого майна, власник будівлі, в якій окреме приміщення не є самостійним об?єктом нерухомого майна, подає виконавцю відповідної комунальної послуги або визначеній власником (співвласниками) будівлі іншій особі, яка здійснює розподіл між споживачами обсягів комунальних послуг, письмову заяву в довільній формі про прийняття вузла розподільного обліку (приладу - розподілювача теплової енергії) на абонентський облік, у якій зазначає: найменування юридичної особи або прізвище, ім?я, по батькові фізичної особи, яка є власником приміщення або будівлі: поштову адресу заявника (власника або представника власника (співвласників) будівлі); спосіб отримання повідомлення та адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв?язку з ним та відповідний засіб зв?язку з ним (адреса електронної пошти тощо); місцезнаходження приміщення, в якому встановлено вузол розподільного обліку / приладу розподілювача теплової енергії; перелік документів, що додаються до заяви: копія документа, що підтверджує право власності на приміщення; копія декларації про відповідність засобу вимірювальної техніки; копія супровідної документації до засобу (засобів) вимірювальної техніки, що входять до складу вузла обліку / копія супровідної документації до приладу - розподілювача теплової енергії; копія акта приймання-передавання робіт із встановлення вузла обліку / приладу - розподілювача теплової енергії (за наявності). Цю заяву підписує власник будівлі, приміщення або його представник. Споживач має сплатити за дану послугу при подачі заяви на реєстрацію лічильника.
Згідно з Постановою НКРЕКП №1341 від 02.11.2017 року «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 10 березня 2016 року №302», з Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення виключено абзац 11 пункту 3.3 - витрати на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів обліку води (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб воду), що є власністю фізичних осіб - мешканців приватного сектору, а також витрати на формування обмінного фонду засобів обліку води.
Постановою НКРЕКП №1342 від 02.11.2017 року «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)», затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 10 березня 2016 року №303, було вилучено абзац 7 пункту 3.4 - витрати на проведення робіт з періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку холодної води для мешканців багатоквартирного житлового фонду, у тому числі на їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, а також витрати на формування обмінного фонду засобів обліку холодної води.
Отже, у тарифи на послуги централізованого водопостачання та централізоване постачання холодної води з використанням внутрішньобудинкових систем не закладено витрати на повірку квартирних лічильників.
Відтак, з грудня 2017 року, на відміну від тарифів на електричну енергію та газ, у які закладено витрати на повірку приладів обліку електроенергії та газу (абз.4 пункт 4 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»), всі роботи пов?язані з періодичною повіркою квартирних засобів обліку води (демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюються за рахунок власників таких засобів, тобто споживачів.
Щодо загальної вартості повірки приладів обліку, то вона залежить від багатьох чинників, зокрема, розміру мінімальної заробітної плати, діаметра приладу обліку, їх кількості, здійснення демонтажу та монтажу приладу обліку тощо.
У зв?язку з тим, що витрати на проведення робіт з періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку холодної води для мешканців багатоквартирного житлового фонду виключено з тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення, ЛМКП «Львівводоканал» наказом №ОД-254 від 05.04.2022р. затвердило розмір плати за повірку, монтаж/демонтаж, опломбування, розпломбування приладів обліку води, кранів та/або заглушок водопровідного вводу.
Оскільки, позивачем не подавалась заява на реєстрацію приладу обліку холодної води та не було надано підтвердження оплати за дану послугу, то ЛМКП «Львівводоканал» не мало правових підстав для проведення реєстрації приладу обліку холодної води в квартирі Позивача, а отже жодної протиправної бездіяльності за зверненнями ОСОБА_1 не було вчинено.
Крім того, ОСОБА_1 неодноразово повідомлялось про необхідність звернення в ЛМКП «Львівводоканал» з заявою про реєстрацію приладу обліку води який встановлено в його квартирі (після заміни в серпні 2022р.).
Оскільки прилад обліку води в квартирі позивача було знято з обліку, а новий не взято на абонентський облік, тому нарахування за послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення проводилось згідно з нормами водоспоживання з врахуванням показань загальнобудинкового (комерційного) приладу обліку води за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 22 листопада 2018 року №315, весь обсяг води, який увійшов до будинкової мережі та облікований вузлом комерційного обліку, має бути розподілений між споживачами.
Так, споживачі, в помешканнях яких встановлено вузли розподільного обліку, будуть отримувати рахунки за показниками приладів розподільного обліку. Різниця між обсягами комунальної послуги, визначеної на підставі показників вузла комерційного обліку (будинкового) та сумою обсягів визначених вузлами розподільного обліку (квартирними), розподілятиметься між споживачами, квартири (приміщення) яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами. Тобто, споживачі, які мають зареєстровані прилади обліку, платитимуть за їх показниками, а споживачі, яким нарахування проводиться згідно норм споживання, сплачуватимуть за весь обсяг води, що залишився нерозподіленим.
Таким чином нарахування за послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення може проводитись або згідно з показниками зареєстрованих та взятих на облік приладів обліку води, або згідно з нормами водоспоживання.
З урахуванням наведеного, ЛМКП «Львівводоканал» правомірно здійснює нарахування позивачу у відповідності до чинного законодавства України, тому правових підстав для проведення будь-яких перерахунків позивачу немає.
Також відповідач вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню і вимоги позивача щодо відшкодування матеріальних збитків судових та інших пов?язаних із цим витрат в сумі 743,52 грн. та моральних збитків в сумі 2232,00 грн., оскільки позивач не представив належних доказів в підтвердження заподіяної йому шкоди та вини відповідача.
Твердження Позивача щодо незаконних грубих порушень прав споживача зі сторони ЛМКП «Львівводоканал» є безпідставними та такими, що не відповідають дійсності, оскільки ЛМКП «Львівводоканал», як підприємство монополіст, у своїй діяльності керується виключно чинним законодавством України і не може діяти всупереч його положень.
З позовної заяви позивача незрозуміло, які саме його права, свободи або законні інтереси порушені.
Так, позивачу неодноразово повідомлялось про необхідність подачі заяви про реєстрацію приладу обліку води для взяття його на абонентський облік, однак, жодної заяви щодо реєстрації приладу обліку води з проведеною оплатою за дану послугу від ОСОБА_1 в ЛМКП «Львівводоканал» не надходило.
02.05.2023 від позивача надійшла відповідь на відзив (пояснення позивача на відзив відповідача), у яких позивач зазначив, що відповідач протягом майже року порушує ПС та не опломбовує новопридбаного водолічильника і не реагував на заяви споживача ні від 30.05.2022., ні від 30.06.2022, тому доводи відповідача є безпідставними та підтримав позовні вимоги з урахуванням уточнення і конкретизації спірного періоду з 01.01.2022р. по 01.04.2023р., за який мають бути скасовані всі нарахування відповідача та здійсненні перерахунки за показами справних квартирних приладів обліку фактичного споживання послуги з водопостачання та водовідведення за Договором та з урахуванням здійснених позивачем, як споживачем, помісячних оплат, тобто так як це наведено в уточненому розрахунку позовних вимог (додатки 17, 18).
Моральна немайнова шкода визначена на основі звернення до лікарів відповідного профілю, оскільки у післяковідний період змінилися стани здоров?я взагалі, а в стресових ситуаціях, пов?язаних із порушеннями ПС, неправдивими приписками тощо спричинені ще й моральні страждання та разові розлади здоров?я, не кажучи вже того, що довелося змінювати звичайних ритм наукових досліджень, як члена-кореспондента Транспортної академії України і навіть припиняти їх на час цих судових баталій і в цьому також є порушення ще й норм Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», що в умовах ВС також є неприпустимим (додаток 19). Тобто все те, що визначене нами у П3 і нарахування на основі конкретно наданих доказів можливе за рекомендованою судовою практикою захисту ПС на підставі ст. 22 Закону-ЗПС, а також ст. 1167 із Глави 82 того ж ЦК України. Крім цього, позивач має статус науковця та потерпає від неправомірних дій відповідача у час ВС, тобто вироблення логістичних методів і моделей є важливим науковим напрямом для розроблення й упровадження у практику ведення воєнних дій для захисту і відвоювання наших територій.
22.05.2023 від відповідача надійшли заперечення, у яких відповідач зазначає, що показники лічильника позивача не враховуються, оскільки прилад обліку не зареєстрований та не взятий на абонентський облік. Посилання позивача на невиконання робіт та бездіяльність відповідача згідно його заяв від 30.05.2022р. та 30.06.2022р. не відповідають дійсності, оскільки заява від 30.05.2022р., долучена позивачем до матеріалів справи, судячи з її тексту була скерована надавачу послуг з гарячого водопостачання, яким не є ЛМКП «Львівводоканал». Крім того, в даній заяві не зазначено вірної електронної адреси відповідача ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ). До заяви позивача від 30.06.2022р. не долучено доказів отримання даної заяви Відповідачем. Отже, всі звинувачення позивача в бездіяльності відповідача є безпідставними.
Твердження позивача про використання відповідачем у своїй роботі «непогодженої та ніким не затвердженої методики» є необґрунтованим, оскільки ЛМКП «Львівводоканал» в своїй роботі керується виключно чинним законодавством і Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, на неправомірність якої посилається Позивач затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №315 від 22 листопада 2018 року. Крім того, ЛМКП «Львівводоканал» в своїй роботі керується Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017р., де статтею 10 передбачено розподіл обсягів комунальних послуг між споживачами з відсилкою на вказану Методику.
Щодо відшкодування матеріальних збитків та моральної (немайнової) шкоди, то позивачем не надано доказів, що підтверджують розмір заявлених матеріальних збитків, а також не підтверджено, що розлади здоров?я у позивача відбулись з вини відповідача.
Зважаючи на вищевикладене, відповідач вважає, що ЛМКП «Львівводоканал» жодних порушень прав споживача щодо позивача не вчиняло, всім споживачам, які звертаються в ЛМКП «Львівводоканал» з заявами про реєстрацію приладів обліку холодної води у встановленому порядку, проводиться реєстрація (опломбування) даних приладів у відповідності до чинного законодавства.
Крім цього, 22.05.2023 від третьої особи надійшли пояснення, у яких зазначено, що 26.05.2022 у квартирі АДРЕСА_3 представниками аварійної служби ТОВ УК «Нова Оселя» проведено ремонтно-відновлювальні роботи для усунення аварії (витоку гарячої води), під час яких було зірвано пломби на лічильнику холодної води №169425 та гарячої води №247344, оскільки такі змонтовані дуже близько один до одного, про що працівниками ТОВ УК «Нова Оселя» складено відповідний акт про розпломбування та роз`яснено позивачу щодо його подальших дій та звернення до ЛМКП «Львівводоканал» і ЛКП «Залізничтеплоенерго» відповідно. У вересні позивач звернувся до третьої особи з тим, що прилад обліку холодної води не опломбований, а на його заяву отримано претензійну відповідь.
Відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши повно і всебічно всі обставини справи та оцінивши в сукупності зібрані у справі докази, суд встановив наступне.
Позивач проживає за адресою: АДРЕСА_2 та є споживачем комунальної послуги з водопостачання та водовідведення, яку надає та здійснює « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи у 1996 році між ЛМКП «Львівводоканал» та ОСОБА_1 було укладено договір на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізаційної мережі та відкрито особовий рахунок № НОМЕР_2 за адресою: АДРЕСА_2 на споживача ОСОБА_1 . Нарахування за послуги водопостачання та водовідведення згідно з даним договором ЛМКП «Львівводоканал» проводило до липня 2008р.
Відповідно до рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради №667 від 27.06.2008 впроваджено схему виробник-виконавець-споживач послуг з водопостачання та водовідведення з 01.07.2008, тому ЛІМКП «Львівводоканал» як виробник послуг з централізованого водопостачання та водовідведення уклало договір з ЛКП «Нове» (на балансі якого знаходиться будинок по АДРЕСА_1 ) на водопостачання та водовідведення, як виконавцем послуг з водопостачання та водовідведення, предметом діяльності якого було надання цих послуг.
Тому, саме з 01.07.2008р. Позивач повинен був здійснювати оплату за послуги водопостачання та водовідведення у ЛКП «Нове».
У зв?язку з передачею споживачів м. Львова на баланс Львівських комунальних підприємств, всі особові рахунки, які раніше були відкриті мешканцям в ЛМКП «Львівводоканал» були занулені.
Проте, 26.04.2014 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» від 10.04.2014р. №1198-VII, яким, зокрема, внесено зміни до Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до положень нової редакції Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - ЛМКП «Львівводоканал», як підприємство питного водопостачання, визнано не лише «Виробником» послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, а і одночасно «Виконавцем» послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).
Постановою КМУ №532 від 01.10.2014 року «Про внесення змін до Постанови КМУ №869 від 01.06.2014 року», визначено Порядок формування тарифу на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) та чітко визначено і відокремлено послугу з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем), тобто послугу, яку надає Виконавець, і послугу з централізованого водопостачання та водовідведення, послугу, яку надає Виробник.
29.01.2016 Міністерство юстиції України оприлюднило Постанову Національної Комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2868 від 26.11.2015 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) суб?єктам господарювання, які є виконавцями цих послуг».
Відповідно до положень ч.6 ст.32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» цей тариф вводився в дію з 17.02.2016 та саме з цієї дати ЛМКП «Львівводоканал» приступив до виконання обов?язків «Виконавця» послуг, у зв?язку з чим всім споживачам послуг було відкрито нові особові рахунки. За адресою Позивача було відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 на прізвище ОСОБА_2 , згідно з інформацією, переданою з ЛКП «Нове». На даний час в особову картку споживача ОСОБА_2 внесено зміни на ОСОБА_1 .
З урахуванням наведеного суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання чинним укладений 1999 року сторонами договір на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізаційної мережі та нечинною зміну в особових рахунках з ОСОБА_1 на ОСОБА_2 і покладення обов`язку вчинити дії із поновлення взаєморозрахунків за особовим рахунком № НОМЕР_1 саме з ОСОБА_1 .
Відносини між суб`єктом господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення (далі - виконавець), та індивідуальним і колективним споживачем (далі - споживач), який отримує або має намір отримувати послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі - послуги), а також визначеною власником (співвласниками) особою, що здійснює розподіл обсягів послуг регулюються Правилами надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 р. № 690, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2022 р. № 85 (далі - Правила).
Судом встановлено, що у зв`язку з аварійною ситуацією 26.05.2022 у квартирі за адресою: АДРЕСА_2 , де проживає позивач, розпломбовано лічильник обліку холодної води №169425 (кінцевий показник 659) та лічильник обліку гарячої води №247344 (кінцевий показник 559), про що працівниками ТОВ УК «Нова Оселя» складено відповідні акти.
Згідно з п.23 Правил опломбування і розпломбування (за необхідності) здійснюється згідно з Порядком прийняття приладу обліку на абонентський облік, затвердженим наказом Мінрегіону від 12 жовтня 2018 р. № 270 (далі - Порядок).
Відповідно до п.2 Розділу ІІІ Порядку власник приміщення у будівлі, яке є самостійним об`єктом нерухомого майна, власник будівлі, в якій окреме приміщення не є самостійним об`єктом нерухомого майна, подає виконавцю відповідної комунальної послуги або визначеній власником (співвласниками) будівлі іншій особі, яка здійснює розподіл між споживачами обсягів комунальних послуг, письмову заяву в довільній формі про прийняття вузла розподільного обліку (приладу - розподілювача теплової енергії) на абонентський облік, у якій зазначає: найменування юридичної особи або прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи, яка є власником приміщення або будівлі; поштову адресу заявника (власника або представника власника (співвласників) будівлі); спосіб отримання повідомлення та адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв`язку з ним та відповідний засіб зв`язку з ним (адреса електронної пошти тощо); місцезнаходження приміщення, в якому встановлено вузол розподільного обліку / приладу - розподілювача теплової енергії; Перелік документів, що додаються до заяви: копія документа, що підтверджує право власності на приміщення; копія декларації про відповідність засобу вимірювальної техніки; копія супровідної документації до засобу (засобів) вимірювальної техніки, що входять до складу вузла обліку / копія супровідної документації до приладу - розподілювача теплової енергії; копія акта приймання-передавання робіт із встановлення вузла обліку / приладу - розподілювача теплової енергії (за наявності).
При цьому, згідно з ч.4 ст.17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.
Як вбачається з матеріалів справи позивач 30.05.2022 скерував заяву про здійснення необхідних дій для опломбування водолічильника, однак така адресована надавачу послуг з гарячого водопостачання та скерована на невідому електронну адресу.
30.06.2022 позивач на ім`я директора відповідача написав скаргу, у якій зазначив про необхідність заміни у встановленому порядку приладу обліку №169425 на новий такий же з іншим №00747042 та його опломбування.
Разом з тим, позивачем не представлено доказів звернення до відповідача із заявою, що відповідає вимогам п.2 Розділу ІІІ Порядку та з долученням до такої усіх необхідних документів, незважаючи на те, що відповідач листами неодноразово повідомляв відповідачу про необхідність звернення в ЛМКП «Львівводоканал» з заявою про реєстрацію приладу обліку води, який встановлено в його квартирі після заміни.
Відповідно до ст.12, 81 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
З урахуванням наведеного, оскільки позивачем не представлено суду доказів звернення до відповідача із належно оформленою заявою про реєстрацію приладу обліку води, відсутні підстави стверджувати, що останнім допущено бездіяльність, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправною бездіяльності за зверненнями ОСОБА_1 від 30.05.2022 та від 30.06.2022 та спонукання вчинити дії на негайне виконання послуг із реєстрації з 01.06.2022 у взаєморозрахунках за Водопостачання приладу обліку типу "GIDROTEK" E-T 1,6-U заводський №00747042 випуску 12.02.2022, здійснити у встановленому порядку пов`язані із цим роботи з його опломбування є безпідставними та задоволенню не підлягають.
Не вбачає суд підстав і для задоволення позовних вимог в частині скасування всіх виставлених без лічильника до оплати рахунків та покладення обов`язку здійснити перерахунок загальної оплати на користь ЛМКП «Львіводоканалу» за надання послуг за той період за помісячними показами прийнятого в експлуатацію водолічильника і діючими на той час тарифами та з урахуванням сплачених споживачем за цей період коштів, оскільки як зазначалося вище, судом встановлено, що у зв`язку з аварійною ситуацією 26.05.2022 у квартирі за адресою: АДРЕСА_2 , де проживає позивач, розпломбовано лічильник обліку холодної води №169425 (кінцевий показник 659) та лічильник обліку гарячої води №247344 (кінцевий показник 559), про що працівниками ТОВ УК «Нова Оселя» складено відповідні акти.
Згідно з п.21 Правил до встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку обсяг споживання наданих послуг у будівлі визначається відповідно до Методики розподілу.
Відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 22 листопада 2018 року №315, весь обсяг води, який увійшов до будинкової мережі та облікований вузлом комерційного обліку, має бути розподілений між споживачами.
Так, споживачі, в помешканнях яких встановлено вузли розподільного обліку, будуть отримувати рахунки за показниками приладів розподільного обліку. Різниця між обсягами комунальної послуги, визначеної на підставі показників вузла комерційного обліку (будинкового) та сумою обсягів визначених вузлами розподільного обліку (квартирними), розподілятиметься між споживачами, квартири (приміщення) яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами. Тобто, споживачі, які мають зареєстровані прилади обліку, платитимуть за їх показниками, а споживачі, яким нарахування проводиться згідно норм споживання, сплачуватимуть за весь обсяг води, що залишився нерозподіленим.
Таким чином нарахування за послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення може проводитись або згідно з показниками зареєстрованих та взятих на облік приладів обліку води, або згідно з нормами водоспоживання.
З урахуванням наведеного, оскільки прилад обліку води в квартирі позивача було знято з обліку, а новий не взято на абонентський облік, тому нарахування за послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення правомірно проводилось відповідачем згідно з нормами водоспоживання з врахуванням показань загальнобудинкового (комерційного) приладу обліку води за адресою: АДРЕСА_1 .
У справі «Серявін та інші проти України», №4909/04, §58, рішення від 10.02.2010 Європейський суд з прав людини зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент.
Враховуючи вищенаведене, оскільки судом відмовлено у задоволенні вищевказаних позовних вимог, а решта позовних вимог ОСОБА_1 є похідними від них, тому суд приходить до висновку, що такі також задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.12, 13, 81, 89, 137, 141, 247, 259, 263-265, 268, 352, 354 ЦПК України, -
ухвалив:
в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Львівського міського комунального підприємства «Львівводоканал» відмовити у повному обсязі.
На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом 30 днів з дня його складення до Львівського апеляційного суду через Личаківський районний суд м.Львова. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне найменування (ім`я) учасників справи та їх місце проживання (місцезнаходження):
Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_3 .
Відповідач: Львівське міське комунальне підприємство «Львівводоканал», місцезнаходження: 79017, м.Львів, вул.Зелена, 64, код ЄДРПОУ - 03348471.
Третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Управляюча компанія «Нова оселя», місцезнаходження: 79054, м.Львів, вул.Симона Петлюри, 2, код ЄДРПОУ - 43437900.
Повне судове рішення складено 24.05.2023.
Суддя Р.Я.Головатий
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2023 |
Оприлюднено | 07.06.2023 |
Номер документу | 111314217 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Личаківський районний суд м.Львова
Головатий Р. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні