Постанова
від 19.08.2010 по справі 2а-15872/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 серпня 2010 р. сп рава № 2а-15872/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 09 г од. 50 хв.

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Іванчен кова А.С.

при секретарі Лакушевої Є. В.

за участю представників ст орін:

від позивача Плітан А.О.

від відповідача не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Єнакієвської о б'єднаної державної податков ої інспекції у Донецькій обл асті

до дочірнього підприємств а відкритого акціонерного то вариства «Донецькавтотранс »

про припинення юридичної о соби, -

В С Т А Н О В И В:

Єнакієвська об'єднана держ авна податкова інспекція у Д онецькій області звернулас ь до суду з адміністративним позовом до дочірнього підпр иємства відкритого акціонер ного товариства «Донецькавт отранс» про припинення юрид ичної особи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що юридична особа не пода є до держаної податкової інс пекції податкові декларації та інші документи фінансово ї звітності з 01 січня 2008 року.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив їх задовольнити, н адавши пояснення аналогічні тим, що викладені у позовній з аяві.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи був повідомлений належним чином шляхом повід омлення у засобі масової інф ормації - газеті «Енакиевск ий рабочий» № 64 (13313) від 10 серпня 2010 року.

Відповідно до матеріалів с прави відповідач зареєстров аний як юридична особа викон авчим комітетом Єнакієвсько ї міської ради Донецької обл асті 05 червня 2003 року, діє на пі дставі статуту та знаходитьс я на обліку у Єнакієвській об 'єднаній державній податкові й інспекції Донецької област і (арк. справи 4, 5-11).

Надані позивачем докази по справі свідчать про те, що від повідач з першого кварталу 2008 року та станом на момент зве рнення позивачем до адмініст ративного суду податкових де кларацій та бухгалтерських з вітів не подає (арк. справи 12).

Згідно змісту довідки, що мі ститься в матеріалах справи, у відповідача по справі відс утня заборгованість перед бю джетом (арк. справи 13).

Проаналізувавши викладені вище обставини суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтова ними з огляду на таке.

Відповідно до статті 9 Закон у України «Про систему опода ткування», № 1251-XII від 25 червня 1991 р оку (зі змінами та доповнення ми), платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в'язані подавати до державни х податкових органів та інши х державних органів відповід но до законів декларації, бух галтерську звітність та інші документи і відомості, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов'язкови х платежів).

Відповідач, як підтверджує ться матеріалами справи, вим ог зазначеної статті не вико нував з 01 січня 2008 року.

Положеннями статті 238 Госпо дарського кодексу України пе редбачено, що за порушення вс тановлених законодавчими ак тами правил здійснення госпо дарської діяльності до суб'є ктів господарювання можуть б ути застосовані уповноважен ими органами державної влади або органами місцевого само врядування адміністративно -господарські санкції, тобто заходи організаційно-правов ого або майнового характеру, спрямовані на припинення пр авопорушення суб'єкта господ арювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.

Статтею 239 Господарського к одексу України визначено, що органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня відповідно до своїх повно важень та у порядку, встановл еному законом, можуть застос овувати до суб'єктів господа рювання, зокрема, інші адміні стративно-господарські санк ції, встановлені цим Кодексо м та іншими законами.

Згідно з частиною 2 статті 46 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізи чних осіб-підприємців», № 755-IV в ід 15 травня 2003 року (зі змінами т а доповненнями), неподання пр отягом року органам державно ї податкової служби податков их декларацій, документів фі нансової звітності відповід но до закону є підставою для п остановлення судового рішен ня щодо припинення підприємн ицької діяльності фізичної о соби-підприємця.

Таким чином, суд вважає, що п рипинення юридичної особи че рез неподання нею протягом р оку податкових декларацій, д окументів фінансової звітно сті належить до інших видів а дміністративно-господарськ их санкцій, які передбачені з аконом.

Відповідно до статті 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» дер жавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об'єднані державн і податкові інспекції здійсн юють контроль за своєчасніст ю, достовірністю, повнотою на рахування та сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), а також контролюють своє часність подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевіряють д остовірність цих документів щодо правильності визначенн я об'єктів оподаткування і об числення податків, інших пла тежів.

Положеннями пункту 17 статті 11 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні » органи державної податково ї служби наділені правом зве рнення у передбачених законо м випадках до судових органі в із заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності.

На підставі аналізу норм Го сподарського кодексу Україн и та Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців» суд вважає, що реалізаці я пункту 17 статті 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» можлива шл яхом звернення державної под аткової інспекції з позовом про припинення фізичної особ и-підприємця, не пов' язаног о з банкрутством, з метою вико нання функцій податкової слу жби, визначених у положеннях статті 10 цього Закону.

Відповідно до статті 49 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців» суд , який постановив рішення про припинення юридичної особи, в день набрання таким рішенн ям законної сили направляє й ого копію державному реєстра тору за місцем реєстрації юр идичної особи для внесення д о Єдиного державного реєстру запису про судове рішення що до припинення юридичної особ и.

Дата надходження судового рішення щодо припинення під приємницької діяльності юри дичної особи вноситься держа вним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Державний реєстратор зобо в'язаний не пізніше наступно го робочого дня з дати надход ження судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності юридичною особою внести до Єдиного державног о реєстру запис про судове рі шення щодо припинення юридич ної особи та в той же день пові домити органи статистики, де ржавної податкової служби, П енсійного фонду України, фон дів соціального страхування та фізичну особу - підприємця , щодо якої було постановлено судове рішення, про внесення такого запису.

Зазначені дії реєстратор м ає вчинити в силу наданих йом у повноважень, що не потребує додаткового судового рішенн я щодо цього суб' єкта владн их повноважень.

Відповідно до пункту 5 части ни 4 статті 50 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни громадяни України, інозем ці чи особи без громадянства , їх об'єднання, юридичні особи , які не є суб'єктами владних п овноважень, можуть бути відп овідачами лише за адміністра тивним позовом суб'єкта влад них повноважень у випадках, в становлених законом.

В даному випадку таким зако ном є Закон України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців».

Враховуючи викладене, а так ож те, що відповідач не спрост ував ненадання податкових де кларацій та документів фінан сової звітності до податково го органу протягом року, вимо ги позивача про припинення ю ридичної особи відповідача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт в ладних повноважень, а відпов ідачем - фізична чи юридична о соба, судові витрати, здійсне ні позивачем, з відповідача н е стягуються.

На підставі вищевикладено го та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 16 3, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Єнакієвської об'єд наної державної податкової і нспекції у Донецькій област і до дочірнього підприємств а відкритого акціонерного то вариства «Донецькавтотранс » про припинення юридичної о соби задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу д очірнього підприємства відк ритого акціонерного товарис тва «Донецькавтотранс» ( 86406, Д онецька обл., м. Єнакієве, вул. Кумача, 10, ідентифікаційний код 32287149).

У день набрання постановою законної сили направити коп ію постанови державному реєс тратору за місцем реєстрації юридичної особи дочірнього підприємства відкритого акц іонерного товариства «Донец ькавтотранс» для вчинення вс іх необхідних реєстраційних дій.

Постанова прийнята у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї повний текст у судовому зас іданні 19 серпня 2010 року в прису тності представника позивач а.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Донецький окружний адміністративний суд протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення. Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду а пеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

< Список >

Суддя І ванченков А. С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2010
Оприлюднено14.09.2010
Номер документу11131571
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15872/10/0570

Постанова від 19.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Іванченков А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні