Рішення
від 05.06.2023 по справі 260/3872/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

05 червня 2023 року м. Ужгород№ 260/3872/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гаврилка С.Є., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Закарпатській області до Тячівського виробничого управління житлово комунального господарства про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

15 травня 2023 року до Закарпатського окружного адміністративного суду звернулося з позовом Головне управління ДПС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, буд. 52, код ЄДРПОУ 43143065) до Тячівського виробничого управління житлово комунального господарства (90500, Закарпатська область, Тячівський район, м. Тячів, вул. Незалежності, буд. 15, код ЄДРПОУ 03344183), яким просить суд: "1. Прийняти позовну заяву до провадження суду; 2. Розглянути без участі представника позивача; 3. Винести судове рішення, яким стягнути з Тячівського виробничого управління житлово комунального господарства код ЄДРПОУ - 03344183 із місцезнаходженням: 90500, Закарпатська обл., Тячівський р-н, м. Тячів, вул. Незалежності, буд. 15 податковий борг у розмірі 2035190,29 грн. в т.ч. пеня у розмірі 90 046,27 грн. за платежами: 30 14010100 "Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" у розмірі 1160051,61 грн. в т.ч. пеня у розмірі 20 246,40 грн.; 8513020401 "Надходження рентної плати за спеціальне використання води від підприємств ЖКГ" у розмірі 41 464,60 грн; 19010200 "Надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти" у розмірі 117786,58 грн в т.ч. пеня у розмірі 3853,49 грн.; 85 11010100 "Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п" у розмірі 633 321,88 грн в т.ч. пеня у розмірі 59 812,25 грн; 30 11011000 "Військовий збір" у розмірі 31333,59 грн в т.ч. пеня у розмірі 3364,55 грн; 85 13030100 "Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення" у розмірі 49724,67 грн в т.ч. пеня у розмірі 1627,28 грн; 85 13020100 "Рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) " у розмірі 1507,36 грн в т.ч. пеня у розмірі 1142,30 грн., за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, у тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.".

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 травня 2022 року було прийнято вказану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення та (або) викликом учасників справи.

У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, яке було надіслано на адресу відповідача, що вказана в позовній заяві, таке повернулася до суду з відміткою "інші причини" (а.с.а.с. 244, 245).

Порядок вручення повістки встановлений статтею 126 КАС України. Однак даною статтею не врегульовано порядок вручення інших судових документів.

Відповідно до статті 7 частини 6 КАС України, зокрема, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).

Таким чином, суд вважає за необхідне застосувати аналогію та керуватися положеннями статті 126 КАС України.

Відповідно до статті 126 частини 11 КАС України встановлено, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до статті 251 частини 6 пункту 4 КАС України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

Також необхідно врахувати висновок Верховного Суду в ухвалі від 24 березня 2021 у адміністративному провадженні № К/9901/35851/20 про те, що до повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, тому примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку з позначками "за закінченням терміну зберігання", "адресат вибув", "адресат відсутній" і т.п., з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.

Таким чином, у розумінні статті 126 частини 11 КАС України ухвала про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в даній адміністративній справі вважається врученою відповідачу належним чином.

Разом з тим, 20 вересня 2021 року Закарпатським окружним адміністративним судом було повторно надіслано відповідачу ухвалу про відкриття провадження в даній справі та у відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення яке повернулася на адресу суду, відповідачем 04 жовтня 2021 року було отримано ухвалу суду (а.с.а.с. 106, 112).

Відтак, судом вжито достатніх необхідних законодавчо встановлених заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження та про можливість подання відповідачем відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали суду. Разом з тим, відповідачем відзиву на позовну заяву чи клопотань до суду не подано.

Відповідно до статі 162 частини 6 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Обґрунтовуючи свої вимоги позивач вказує, що за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 2035190,29 грн в тому числі пеня у розмірі 90046,27 грн. за платежами: "Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" у розмірі 1160051,61 грн в тому числі пеня у розмірі 20246,40 грн; "Надходження рентної плати за спеціальне використання води від підприємств ЖКГ" у розмірі 41464,60 грн; "Надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти" у розмірі 117786,58 грн в тому числі пеня у розмірі 3853,49 грн; "Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п" у розмірі 633321,88 грн в тому числі пеня у розмірі 59812,25 грн; "Військовий збір" у розмірі 31333,59 грн в тому числі пеня у розмірі 3364,55 грн; "Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення" у розмірі 49724,67 грн в тому числі пеня у розмірі 1627,28 грн; "Рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення)" у розмірі 1507,36 грн в тому числі пеня у розмірі 1142,30 грн. Вказаний податковий борг відповідачем не сплачений.

Відповідач своїм правом на подання відзиву на позов не скористався.

Відповідно до статті 229 частини 4 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані сторонами докази, заслухавши сторони та їх представників, всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 36 Податкового Кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до статті 16 пункту 16.1 підпункту 16.1.4 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Щодо платежа "Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)".

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку щодо своєчасної сплати податку на додану вартість, за наслідками якої складено акт перевірки від 12 березня 2018 року №345/12-01/03344183 (а.с. 28).

На підставі вказаного акту перевірки позивачем винесено податкове повідомлення-рішення від 26 березня 2018 року № 0012781201 про зобов`язання відповідача сплатити штраф у розмірі 4700,40 грн (отримано відповідачем 26 березня 2018 року) (а.с. 29).

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку щодо своєчасної сплати податку на додану вартість, за наслідками якої складено акт перевірки від 27 червня 2018 року № 934/12-01/03344183 (а.с. 30).

На підставі вказаного акту перевірки позивачем винесено податкове повідомлення-рішення від 13 липня 2018 року № 0026701201 про зобов`язання сплатити штраф у розмірі 2017,65 грн. (отримано відповідачем 13 липня 2018 року) (а.с. 31).

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку з питань термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за наслідками якої складено акт перевірки від 02 серпня 2018 року № 1167/12-01/03344183 (а.с.а.с. 32,33).

На підставі вказаного акту перевірки позивачем винесено податкове повідомлення-рішення від 16 серпня 2018 року № 0031801201 про зобов`язання сплатити штраф у розмірі 139725,69 грн (отримано відповідачем 16 серпня 2018 року) (а.с.а.с. 34, 35).

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку щодо своєчасної сплати податків та зборів, за наслідками якої складено акт перевірки від 20 жовтня 2020 року №1001/04-13/03344183 (а.с.а.с. 36, 37).

На підставі вказаного акту перевірки позивачем винесено податкове повідомлення-рішення від 05 листопада 2020 року № 000/971/07-16-04-13 про зобов`язання сплатити штраф у розмірі 5989,47 грн, яке було надіслане засобами поштового зв`язку та отримане відповідачем 19 листопада 2020 року (а.с.а.с. 38, 39).

Відповідно до статті 57 пункту 57.3 Податкового кодексу України (далі ПК України) у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідачем не погашено вищевказані суми боргу, а також податкові повідомлення-рішення не були оскаржені ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

Відтак, податковий борг по податкових повідомленнях-рішеннях є узгодженим.

Відповідачем було подано до контролюючого органу:

податкову декларацію з податку на додану вартість від 18 вересня 2017 року № 9189746386 (за серпень 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 14175 грн (а.с. 40);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 жовтня 2017 року № 9216895910 (за вересень 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 15377 грн (а.с. 41);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 15 листопада 2017 року № 9240914103 (за жовтень 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 19125 грн (а.с. 42);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 грудня 2017 року № 9271102571 (за листопад 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 13429 грн (а.с. 43);

уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 25 січня 2018 року № 9005365443 (за серпень 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 3434 грн (а.с. 44);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 17 січня 2018 № 9295306641 (за грудень 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 21448 грн (а.с. 45);

уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 06 лютого 2018 року№ 9012541401 (за червень 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 1884 грн (а.с. 46);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 09 лютого 2018 року № 9016034045 (за січень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6449 грн (а.с. 47);

нову податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 березня 2018 року № 9047335243 (за лютий 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 13914 грн (а.с. 48);

звітну нову податкову декларацію з податку на додану вартість від 17 квітня 2018 року № 9069892472 (за березень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 13630 грн (а.с. 49);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 17 травня 2018 року № 9095570619 (за квітень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 28288 грн (а.с. 50);

нову податкову декларацію з податку на додану вартість від 18 червня 2018 року № 9121542663 (за травень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 18330 грн (а.с. 51);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 18 липня 2018 року № 9147706541 (за червень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 23 632 грн (а.с. 52);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 16 серпня 2018 року № 9173255076 (за липень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 13882 грн (а.с. 53);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 вересня 2018 року № 9201289991 (за серпень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 18005 грн (а.с. 54);

нову податкову декларацію з податку на додану вартість від 17 жовтня 2018 року № 9226241048 (за вересень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 20 340 грн (а.с. 55);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 13 листопада 2018 року № 9248805656 (за жовтень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 12431 грн (а.с. 56);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 17 січня 2019 року № 9306871152 (за грудень 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 36898 грн (а.с. 57);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 лютого 2019 року № 9025483097 (за січень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 20 309 грн (а.с. 58);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 26.03.2019 року № 9055368187 (за лютий 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 17 092 грн (а.с. 59);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 17 квітня 2019 року № 9076135507 (за березень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 12 661 грн (а.с. 60);

нову податкову декларацію з податку на додану вартість від 20 травня 2019 року № 9103805102 (за квітень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 14934 грн (а.с. 61);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 13 червня 2019 року № 9125360473 (за травень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 25 623 грн (а.с. 62)

податкову декларацію з податку на додану вартість від 12 липня 2019 року № 9151520375 (за червень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 18 653 грн (а.с. 63);

уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 22 серпня 2019 року № 9189013753 (за травень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 200 грн (а.с. 64);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 серпня 2019 року № 9185561445 (за липень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 12257 грн (а.с. 65);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 13 вересня 2019 року № 9209702058 (за серпень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 9 204 грн (а.с. 66);

уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 21 жовтня 2019 року № 9244862538 (за травень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 грн (а.с. 67);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 16 жовтня 2019 року № 9241204427 (за вересень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 20 464 грн (а.с. 68);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 12 листопада 2019 року № 9266006420 (за жовтень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 22 027 грн (а.с. 69);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 13 грудня 2019 року № 9300698221 (за листопад 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 14 939 грн (а.с. 70);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 10 січня 2020 року № 9321942766 (за грудень 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 28 647 грн (а.с. 71);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 лютого 2020 року № 9029019069 (за січень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 8935 грн (а.с. 72);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 березня 2020 року № 15582565 (за лютий 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 16017 грн (а.с. 73);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 21 квітня 2020 року № 19399733 (за березень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 15578 грн (а.с. 74);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 15 травня 2020 року № 22283290 (за квітень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 18 576 грн (а.с. 75);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 12 червня 2020 року №2 5129324 (за травень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 13082 грн (а.с. 76);

уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за 01 травня 2020 року № 9169290068 (за травень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 24 849 грн (а.с.а.с. 77, 78);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 16 липня 2020 року № 9169274416 (за червень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 18 578 грн (а.с. 89);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 12 серпня 2020 року № 9195962920 (за липень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 21 827грн (а.с. 90);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 21 вересня 2020 року № 9237807135 (за серпень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 22 590 грн (а.с. 91);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 січня 2021 року № 9369356054 (за вересень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 25 522 грн (а.с. 92);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 січня 2021 року № 9369406161 (за жовтень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 17 289 грн (а.с. 93);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 січня 2021 року № 9369436513 (за листопад 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 19 110 грн (а.с. 94);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 21 січня 2021 року № 9370276594 (за грудень 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 39441 грн (а.с. 95);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 17 лютого 2021 року № 9027862363 (за січень 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 13 760 грн (а.с. 96);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 18 березня 2021 року № 9055496596 (за лютий 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 15 756 грн (а.с. 97);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 16 квітня 2021 року № 9088708449 (за березень 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 21 669 грн (а.с. 98);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 18 травня 2021 року № 9129783692 (за квітень 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 20329 грн (а.с. 99);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 16 червня 2021 року № 9161571247 (за травень 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 16672 грн (а.с. 100);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 20 липня 2021 року № 9198575265 (за червень 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 31150 грн (а.с. 101);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 18 серпня 2021 року № 9237669026 (за липень 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 20549 грн (а.с. 102);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 15 вересня 2021 року № 9268907704 (за серпень 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 20 733 грн (а.с. 103);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 29 жовтня 2021 року № 9325580729 (за вересень 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 35 827 грн (а.с. 104);

податкову декларацію з податку на додану вартість від 19 листопада 2021 року № 9351117135 (за жовтень 201 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 17 846 грн (а.с. 105).

Відповідно до статті 54 підпункту 54.1. ПКУ платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно із статтею 56 пунктом 56.11 ПК України, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до статті 203 пункту 203.1. ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно із статтею 203 пунктом 203.2 ПК України сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Зазначені суми податку не були сплачені відповідачем.

Щодо платежа "Надходження рентної плати за спеціальне використання води від підприємств ЖКГ".

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку щодо своєчасності подання податкової декларації з рентної плати за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення), за наслідками якої складено акт перевірки від 09 вересня 2021 року № 9811/07-16-04-00/03344183 (а.с.а.с. 116, 117).

На підставі вказаного акту винесено податкове повідомлення- рішення від 21 жовтня 2021 року № 000/8595/07-16-04-00/03344183 про застосування штрафних санкцій у розмірі 1020 грн, яке отримане відповідачем 29 жовтня 2021 року(а.с.а.с. 118, 119).

Відповідно до статті 57 пункту 57.3 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідачем не погашено вищевказану суму боргу та податкове повідомлення-рішення не було оскаржене ні в адміністративному, ні в судовому порядку. Відтак, податковий борг по податковому повідомленні-рішенні є узгодженим.

Відповідачем було подано до контролюючого органу:

податкову декларацію з рентної плати від 08 листопада 2017 року № 9233116951 (за III квартал 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 2833,67 грн (а.с. 120);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 02 лютого 2018 року № 9297770702 (за IV квартал 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 3 261,43 грн (а.с. 121);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 23 квітня 2018 року № 9074082460 (за І квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 3 792,87 грн (а.с. 122);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 26 липня 2018 року № 9154057726 (за II квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 3 396,16 грн (а.с. 123);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 05 листопада 2018 року № 9240953287 (за III квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 3 191,98 грн (а.с. 124);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 06 лютого 2019 року № 9309738461 (за IV квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 5 345,39 грн (а.с. 125);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 24 квітня 2019 року № 9082689494 (за І квартал 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 696,06 грн (а.с. 126);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 30 липня 2019 року № 9165775653 (за II квартал 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 1 518,39 грн (а.с. 127);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 05 листопада 2019 року № 9258383378 (за III квартал 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 663,99 грн (а.с. 128);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 30 січня 2020 року № 9333127773 (за IV квартал 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 885,38 грн (а.с. 129);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 19 травня 2020 року № 22844499 (за І квартал 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 545,34 грн (а.с. 130);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 21 липня 2020 року № 9172737749 (за II квартал 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 674,80 грн (а.с. 131);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 14 січня 2021 року № 9365011200 (за III квартал 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 667,11 грн (а.с. 132);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 15 січня 2021 року № 9367137345 (за IV квартал 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 956,30 грн (а.с. 133);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 08 червня 2021 року № 9149636991 (за І квартал 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 1 928,73 грн (а.с. 134);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 05 серпня 2021 року № 9219915640 (за II квартал 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 2 226,18 грн (а.с. 135);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 29 жовтня 2021 року № 9325592693 (за III квартал 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 7 860,82 грн (а.с. 136).

Відповідно до статті 255.1 пункту 1 ПК України платниками рентної плати за спеціальне використання води є: первинні водокористувачі - суб`єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об`єктів; суб`єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Порядок подання декларації, строки сплати, відповідальність платників рентної плати та контроль за її справлянням визначено статтями 257 і 258 ПК України (стаття 255 пункт 12. ПК України).

Відповідно до статті 257 пункту 1 ПК України базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті(нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю.

Відповідно до статті 257 пункту 5 ПК України сума податкових зобов`язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

Зазначені суми податку не були сплачені відповідачем.

Щодо платежа "Надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти".

Відповідачем було подано до контролюючого органу:

податкову декларацію екологічного податку від 09 листопада 2017 року № 9234303869 (за III квартал 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 5 897,98 грн (а.с. 144);

звітну податкову декларацію екологічного податку від 02 лютого 2018 року № 9297774063 (за IV квартал 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 5 818,65 грн (а.с. 145);

податкову декларацію екологічного податку від 23 квітня 2018 року № 9074082183 (за І квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 491,70 грн (а.с. 146);

податкову декларацію екологічного податку від 26 липня 2018 року № 9154065060 (за II квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 444,56 грн (а.с. 147);

податкову декларацію екологічного податку від 05 листопада 2018 року № 9240953248 (за III квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 7 414,49 грн (а.с. 148);

податкову декларацію екологічного податку від 13 лютого 2019 року № 9310422309 (за IV квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 7 881,52 грн (а.с. 149);

податкову декларацію екологічного податку від 03 травня 2019 року № 9088595743 (за І квартал 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 7 218,55 грн (а.с. 150);

податкову декларацію екологічного податку від 30 липня 2019 року № 9165775674 (за II квартал 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 7 388,56 грн (а.с. 151);

податкову декларацію екологічного податку від 05 листопада 2019 року № 9258400456 (за III квартал 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 7 388,56 грн (а.с. 152);

податкову декларацію екологічного податку від 10 лютого 2020 року № 9334112275 (за IV квартал 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 142,72 грн (а.с. 153);

податкову декларацію екологічного податку від 18 травня 2020 року № 22642125 (за І квартал 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 203,23 грн (а.с. 154);

податкову декларацію екологічного податку від 04 серпня 2020 року № 9186751787 (за II квартал 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 180,86 грн (а.с. 155);

податкову декларацію екологічного податку від 26 січня 2021 року № 4219182 (за III квартал 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 189,89 грн (а.с. 156);

податкову декларацію екологічного податку від 26 січня 2021 року № 4221887 (за IV квартал 2020 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 396,28 грн (а.с. 157);

податкову декларацію екологічного податку від 11 травня 2021 року № 9116598153 (за І квартал 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 968,91 грн (а.с. 158);

податкову декларацію екологічного податку від 20 липня 2021 року № 9198748454 (за II квартал 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 7 030,83 грн (а.с. 159);

податкову декларацію екологічного податку від 29 жовтня 2021 року № 9325592705 (за III квартал 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 6 875,80 грн (а.с. 160).

Відповідно до статті 250 пункту 250.2 ПКУ платники екологічного податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об`єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об`єктів.

Відповідачем податкове зобов`язання з екологічного податку не сплачено.

Щодо платежа "Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування" та "Військовий збір, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування".

Працівниками контролюючого органу проведено документальну планову виїзну перевірку, за наслідками якої складено акт перевірки від 01 жовтня 2018 року № 1017/13-12/03344183 (а.с.а.с. 180-196)

На підставі вказаного акту перевірками винесено податкове повідомлення-рішення від 08 жовтня 2018 року № 0191501307 про збільшення суми грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені на загальну суму 633 321,88 грн (за податковими зобов`язаннями у розмірі 380405,42 грн., штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 193 104,21 грн, пеня у розмірі 59 812,25) (а.с. 197).

На підставі вказаного акту перевірками винесено податкове повідомлення-рішення від 08 жовтня 2018 року № 0191511307 про збільшення суми грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з військового збору, пені на загальну суму 31 333,59 грн. (за податковими зобов`язаннями у розмірі 12 207,02 грн., штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 15 762,02 грн, пеня у розмірі 3 364,55) (а.с. 198).

Відповідно до статті 57 пункту 57.3 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідачем не погашено вищевказану суму боргу та податкові повідомлення-рішення не були оскаржені ні в адміністративному, ні в судовому порядку. Відтак, податковий борг по податкових повідомленнях-рішеннях є узгодженим.

По платежу "Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення" та "Рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) ".

Відповідачем було подано до контролюючого органу:

звітну податкову декларацію з рентної плати від 08 листопада 2017 року № 9233116894 (за III квартал 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 3 565,27 грн (а.с. 207);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 02 лютого 2018 року № 9297770698 (за IV квартал 2017 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 4 050,68 грн (а.с. 208);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 23 квітня 2018 року № 9074082451 (за І квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 4 140,42 грн (а.с. 209);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 26 липня 2018 року № 9154057966 (за II квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 7 813,12 грн (а.с. 210);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 05 листопада 2018 № 9240953284 (за III квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 11 282,22 грн (а.с. 211);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 06 лютого 2019 року № 9309738454 (за IV квартал 2018 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 15 480,12 грн (а.с. 212);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 08 червня 2021 року № 9149636891 (за І квартал 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 526,20 грн (а.с. 215);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 05 серпня 2021 року № 9219915645 (за II квартал 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 607,35 грн (а.с. 216);

звітну податкову декларацію з рентної плати від 29 жовтня 2021 року № 9325592694 (за III квартал 2021 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 550,80 грн (а.с. 217).

Відповідно до статті 252 пункту 252.1 підпункту 252.1.1 ПК України платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб`єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об`єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами(далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об`єктах (ділянках) надр.

Відповідно до статті 257 пункту 1 ПК України базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті(нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю.

Відповідно до статті 257 пункту 5 ПК України сума податкових зобов`язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

Зазначені суми податку не були сплачені відповідачем.

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку щодо своєчасної сплати податків і зборів, за наслідками якої складено акт перевірки від 11 грудня 2020 року № 3003/04-13/03344183 (а.с. 224).

На підставі вказаного акту перевірками винесено податкове повідомлення-рішення від 19 січня 2021 року № 000/106/07-16-18-09 про зобов`язання сплатити штраф за платежем Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення у розмірі 81,21 грн (а.с.а.с. 226, 227);

На підставі вказаного акту перевірками винесено податкове повідомлення-рішення від 19 січня 2021 № 000/107/07-16-18-09 про зобов`язання сплатити штраф за платежем Рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) у розмірі 365,06 грн (а.с.а.с. 228, 229).

Указані податкові повідомлення-рішення були надіслані засобами поштового зв`язку та отримані відповідачем 24 січня 2021 року.

Вищевказані податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувались ні в адміністративному, ні в судовому порядку і залишаються ним не сплаченими в повному обсязі, відтак, є узгодженими.

Відповідно до статті 56 пункту 56.11 ПК України, не підлягає оскарженню податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до статті 57 пункту 57.3 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до статті 56 пунктів 56.1, 56.2, 56.12, 56.15, 56.18 ПК України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Якщо відповідно до цього Кодексу контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов`язання платника податків за причинами, не пов`язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу. Скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою. З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Відтак, податковий борг по податковим повідомленням-рішенням є узгодженим.

Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.156 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Статтею 14 пунктом 14.1 підпунктом 14.1.175 ПК України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.162 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Відповідно до статті 129 пункту 129.1 підпункту 129.1.1 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Відповідно до статті 129 пункту 129.1 підпункту 129.1.2 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Відповідно до статті 129 пункту 129.4 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Відповідно до статті 129 ПК України відповідачу було проведено нарахування пені у загальній сумі 90 046,27 грн. за платежами: "Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" у розмірі 20 246,40 грн; "Надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти" у розмірі 3 853,49 грн; "Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п" у розмірі 59 812,25 грн; "Військовий збір" у розмірі 3 364,55 грн; "Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення" у розмірі 1 627,28 грн; "Рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення)" у розмірі 1142,30 грн.

Однак, вказана сума пені залишається відповідачем не сплачена в повному обсязі.

Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.153 даного Кодексу податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Згідно зі статтею 59 пунктом 59.1 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що позивачем з метою погашення податкового боргу було сформовано відповідачу податкову вимогу №450-17 від 24 березня 2017 року, яку було направлено на адресу відповідача засобами поштового зв`язку, рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, однак даний лист був повернутий на адресу податкового органу у відповідності до довідки Ф.20. (а.с. 230).

Судом встановлено, що у зв`язку з несплатою узгоджених сум відповідачу на підставі п статті 59 пункту 59.1 Податкового кодексу України, виставлено податкову вимогу від 12 січня 2016 року № 15-23 про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями, яку було отримано нарочно 12 січня 2016 року (а.с. 230).

У якості доказу безперервності податкового боргу додаємо постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2017 у справі № 807/1300/17, яка набрала законної сили 13 листопада 2017 року (а.с.а.с. 231-233).

Відповідно до статті 58 пункту 58.3 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений з поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

При цьому, з часу виставлення податкової вимоги податковий борг не переривався. Заперечень щодо суми податкового боргу або доказів його сплати відповідачем суду не надано.

Податковий борг відповідача підтверджений матеріалами справи, зокрема обліковою (інтегрованою) карткою платника податків та розрахунком податкового боргу (а.с.а.с. 13-28, 79-82, 106-115, 137-143, 161-179, 199-206, 213, 214, 218-223)

Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.19 ПК України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.34 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до статті 102 пункту 102.4 ПК України, у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Відповідно до статті 95 пункту 95.3 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до статті 95 пункту 95.4 ПК України контролюючий на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 77 частини 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Станом на час розгляду даної справи у суду відсутні докази сплати відповідачем даного податкового боргу.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними і допустимими доказами, такі відповідачем не спростовані (відзиву на позов відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.

Застосоване судом законодавство використане в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин.

Керуючись статтями 242-246 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Позов Головного управління ДПС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ 43143065) до Тячівського виробничого управління житлово комунального господарства (90500, Закарпатська область, Тячівський район, м. Тячів, вул. Незалежності, буд. 15, код ЄДРПОУ 03344183) про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з Тячівського виробничого управління житлово комунального господарства (90500, Закарпатська область, Тячівський район, м. Тячів, вул. Незалежності, буд. 15, код ЄДРПОУ 03344183) за рахунок коштів, що належить Тячівському виробничому управлінню житлово комунального господарства (90500, Закарпатська область, Тячівський район, м. Тячів, вул. Незалежності, буд. 15, код ЄДРПОУ 03344183) на праві власності, в тому числі тих, які знаходять на рахунках у банківських установах податковий борг у розмірі 2035190,29 (два мільйони тридцять п`ять тисяч сто дев`яносто гривень 29 копійок) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяС.Є. Гаврилко

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2023
Оприлюднено07.06.2023
Номер документу111316726
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —260/3872/23

Рішення від 05.06.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні