ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 червня 2023 року Справа № 280/2101/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання: Тетерюк Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом
Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 166; код ЄДРПОУ ВП 44118663)
до Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕКЛАЙТ» (69060, м. Запоріжжя, вул. Горна, буд. 15 ; код ЄДРПОУ 42829126)
про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі позивач, ГУ ДПС у Запорізькій області) до Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕКЛАЙТ» (далі відповідач), у якій позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕКЛАЙТ», з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику, податковий борг на загальну суму 10371,00 грн з податку на додану вартість на р/р UА218999980313010029000008001, отримувач - ГУК у Зап.обл/ Запорізька обл./14060100, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 37941997.
В обґрунтування заявлених вимог посилається на те, що за даними податкового обліку відповідач має податковий борг з податку на додану вартість в сумі 10370,00 грн. Платнику податків направлено податкову вимогу про сплату боргу, однак податковий борг не погашений, у зв`язку з чим контролюючий орган звертається до суду з позовом про стягнення податкового боргу на виконання наданих Податковим кодексом України (далі ПК України) повноважень. Просить позов задовольнити.
Ухвалою суду від 10.04.2023 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
На зареєстровану адресу відповідача за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, м.Запоріжжя, вул. Горна, буд. 15, направлено копію ухвали про відкриття провадження у справі від 10.04.2023, поштове відправлення повернулось до суду без вручення з відміткою від 19.04.2023 адресат відсутній за вказаною адресою.
Згідно з пунктом 5 частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
З аналізу пунктів 99, 116, 117 Правил надання послуг поштового зв`язку (затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 №270) слідує, що у разі відсутності адресата поштові відправлення повертаються об`єктом поштового зв`язку відправнику за закінченням встановленого строку зберігання.
Як зазначив Верховний Суд у постановах від 13.10.2021 у справі №340/4259/20, від 24.11.2021 у справі №280/228/20 тощо, до повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку з позначками за закінченням терміну зберігання, адресат вибув, адресат відсутній і т. п., з врахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.
Враховуючи, що судом вчинено всі необхідні та достатні дії для повідомлення відповідача про судовий розгляд даної справи, наявні підстави вважати, що відповідач вважається таким, що повідомлений про судовий розгляд належним чином.
На підставі наявних у суду матеріалів встановлено такі обставини.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та податкового обліку ТОВ «РЕКЛАЙТ» (код ЄДРПОУ 42829126) зареєстровано як юридична особа, дата державної реєстрації: 19.02.2019, номер запису в реєстрі: 11031020000046240, види економічної діяльності (за КВЕД): 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Запорізькій області.
Згідно довідки про податкову заборгованість, ТОВ «РЕКЛАЙТ» має податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 10370,00 грн, який виник з таких підстав:
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 10.01.2020 №0012/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.02.2020 №0020584904, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за листопад 2019 року в розмірі 170,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою за закінченням терміну зберігання;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 11.02.2020 №0379/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.03.2020 №0026754904, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2019 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою адресат відсутній за вказаною адресою ;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 17.03.2020 №0871/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.04.2020 №0036824904, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2020 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою за закінченням терміну зберігання;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 08.04.2020 №1185/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 15.05.2020 №0052044904, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2020 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою за закінченням терміну зберігання;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 18.05.2020 №2264/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.06.2020 №0060724904, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2020 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою ТОВ «РЕКЛАЙТ» не існує;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 19.06.2020 №2597/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.07.2020 №0065344904, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2020 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою ТОВ «РЕКЛАЙТ» не існує ;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 15.07.2020 №2813/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 31.07.2020 №0071054904, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за травень 2020 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою ТОВ «РЕКЛАЙТ» не існує ;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 18.08.2020 №3266/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.09.2020 №0082634904, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за червень 2020 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою ТОВ «РЕКЛАЙТ» не існує ;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 16.09.2020 №3552/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.10.2020 №0024000412, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за липень 2020 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою ТОВ «РЕКЛАЙТ» не існує ;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 21.10.2020 №3775/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.11.2020 №0016080412, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2020 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з не залежних від позивача причин;
- на підставі висновків Акту камеральної перевірки від 19.11.2020 №1118/08-01-49-04/42829126 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.12.2020 №0057810412, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за вересень 2020 року в розмірі 1020,00 грн. Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою за закінченням терміну зберігання .
Отже, загальна сума грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом, становить 10 370,00 грн.
Контролюючий орган направляв на адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкову вимогу форми Ю від 21.04.2020 №9732-49, відповідно до якої станом на 20.04.2020 загальна сума податкового боргу відповідача становить 1 190,00 грн. Податкова вимога направлена на податкову адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до контролюючого органу без вручення з відміткою Підприємство не існує.
У зв`язку з несплатою відповідачем грошового зобов`язання з податку на додану вартість протягом граничних строків, позивач звернувся до суду з даним позовом на виконання наданих ПК України повноважень.
Суд зазначає, що відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 14.1.39 ПК України (тут і в подальшому в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, вважається податковим боргом.
Тобто виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов`язаний з несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання протягом установленого строку.
Згідно з пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
За приписами ст.31 ПК України строком сплати податку та збору визначається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку і сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.
У силу п.36.1 ст.36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені Податковим кодексом, законами з питань митної справи.
Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).
Пунктом 120.1 ст.120 ПК України передбачено, що неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Згідно з пп. 54.3.3 п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.58.2 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з п.58.3 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно п.42.2 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Абзацом 6 п.42.4 ст.42 ПК України визначено, що у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Як встановлено судом, контролюючий орган в межах наданих повноважень застосував до платника податків штрафні (фінансові) санкції за несвоєчасне подання останнім податкової звітності та виконав обов`язок щодо направлення на адресу відповідача податкових повідомлень-рішень, які вручені відповідачу належним чином, у тому числі у відповідності до п.42.4 ст.42 ПК України.
Враховуючи відсутність доказів оскарження податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку, визначена ними сума грошового зобов`язання є узгодженою та набула статусу податкового боргу.
Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п.59.5 даної статті ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що відповідачу у встановленому законом порядку направлено податкову вимогу, яка вручена платнику податків належним чином. За даними інтегрованої картки платника податків, після направлення податкової вимоги сума податкового боргу збільшилась, податковий борг не був погашений, у зв`язку з чим податкова вимога додаткового не надсилалась, що узгоджується з положеннями чинного податкового законодавства.
Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п.95.1 ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 ст.95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.4 ст.95 ПК України визначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи вищевикладене, сума узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.
Контролюючий орган просить стягнути з платника податків податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 10371,00 грн.
Водночас, з матеріалів справи судом встановлено, що загальна сума грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом на підставі податкових повідомлень-рішень, становить 10370,00 грн.
Доказів наявності податкового боргу в решті суми 1,00 грн позивачем не надано.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідач зобов`язаний погасити податковий борг у розмірі 10370,00 грн.
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення, або спростовували наявність податкового боргу, суду не надано.
Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що позивачем доведено наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 10370,00 грн, у зв`язку з чим позовні вимоги є частково обґрунтованими та підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Позивачем не надано доказів понесення витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим розподіл судових витрат не здійснюється.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 205, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕКЛАЙТ» у банках, обслуговуючих такого платника, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 10370,00 грн (десять тисяч триста сімдесят гривень 00 коп.) на р/р UА218999980313010029000008001, отримувач - ГУК у Зап.обл/ Запорізька обл./14060100, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 37941997.
В іншій частині в задоволенні позову відмовити.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Повне найменування сторін та інших учасників справи:
Позивач Головне управління ДПС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 166; код ЄДРПОУ ВП 44118663.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕКЛАЙТ», місцезнаходження, 69060, м. Запоріжжя, вул. Горна, буд. 15 ; код ЄДРПОУ 42829126.
Повне судове рішення складено 05.06.2023.
Суддя М.О. Семененко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2023 |
Оприлюднено | 07.06.2023 |
Номер документу | 111316912 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні