Рішення
від 05.06.2023 по справі 520/5462/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

05 червня 2023 року Справа № 520/5462/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариство «АЛЬПСЕРВІС» (вул. Підлісна, буд. 1, корп. А, оф. 100, м. Харків, 61015, код ЄДРПОУ 23463151) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд :

-визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії ГУ ДПС у Харківській області № 8238175/23463151 від 09 лютого 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 29 грудня 2022 року;

-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 29 грудня 2022 року на суму 1557 568,63 грн., в тому числі ПДВ 259594,77 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення Комісії ГУ ДПС у Харківській області № 8238175/23463151 від 09 лютого 2023 року про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 4 від 29 грудня 2022 року підлягає скасуванню як протиправне, оскільки позивачем надані всі первинні документи, що засвідчують факт здійснення господарських операцій.

Ухвалою суду від 15.03.2023 відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачам, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Представником відповідача у поданому до суду відзиві на позов вказано, що відповідач проти заявленого позову заперечує з підстав його необґрунтованості та недоведеності. При цьому, представником відповідача вказано, що оскаржувані позивачем рішення були прийняті відповідачем у відповідності до норм діючого законодавства. Водночас, представником відповідача вказано на дискреційність повноважень відповідача стосовно реєстрації реалізації функції органу ДПС України про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Державна податкова служба України своїм правом на надання відзиву на позов не скористалася, відзив до суду не направила.

Від позивача надійшла відповідь на відзив, згідно якої останній підтримав заявлені раніше позиції.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Суддя Кухар М.Д. з 01.05.2023 по 15.05.2023 та з 29.05.2023 по 02.06.2023 перебувала у щорічній відпустці.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Приватне акціонерне товариство «АЛЬПСЕРВІС» є юридичною особою, зареєстрованою відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" з присвоєнням Ідентифікаційного коду юридичної особи 23463151, перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області, Холодногірська ДПІ (Холодногірський район м. Харкова) знаходиться за юридичною адресою: 61015, м. Харків, вул. Підлісна, буд. 1 корп. А, оф. 100.

Серед видів діяльності ТОВ «АЛЬПСЕРВІС» є:

41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель 23.64 виробництво сухих будівельних сумішей.

28.92 виробництво машин і устатковання для добувної промисловості та будівництва.

42.11 будівництво доріг і автострад.

46.19 діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту 46.90 неспеціалізована оптова торгівля 49.41 вантажний автомобільний транспорт.

52.21 допоміжне обслуговування наземного транспорту.

71.12 діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.

У штаті Приватного акціонерного товариства «АЛЬПСЕРВІС», станом на 01.12.2021 заходиться 39 найманих працівників.

Для здійснення господарської діяльності позивач орендує офісне приміщення, яке знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Підлісна, буд. 1 корп. А, оф. 100 на підставі Договору оренди приміщення № 04/01/2022 від 04.01.2022 та має на праві приватної власності нежитлові приміщення за адресою: Харківська обл., Харківський р-н., смт. Пісочин, пров. Транспортний, буд. 4, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.

ПАТ «АЛЬПСЕРВІС» має наступні дозвільні документи:

Дозвіл № 468.17.63 від 29.06.2017;

Дозвіл № 744.18.63 від 18.12.2018;

Дозвіл № 643.17.63 від 19.08.2017;

Дозвіл № 556.17.63 від 24.07.2017.

14 вересня 2021 року між ТОВ «Мостобудівельний загін № 112» та ПАТ «АЛЬПСЕРВІС» було укладено договір субпідряду № 1409.

Відповідно до умов Договору № 1409, Субпідрядник бере на себе зобов`язання з виконання робіт, а саме: поточний (середній) ремонт шляхопроводу Ковельського через залізничні колії по проспекту Перемоги в м. Києві (Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь за кодом ДК 021:2015-45230000-8) згідно з технічним завданням, проектною та кошторисною документацією.

Додатковою угодою № 1 від 30.12.2021 до Договору № 1409 п. 2.1. викладено в наступній редакції: строк виконання робіт по 31.12.2022.

Крім того, сторонами було погоджено відомість обсягів робіт (Додаток до Договору №1409), Договірну ціну (Додаток № 1 до Договору № 1409).

З метою належного виконання взятих на себе зобов`язань за договором № 1409 позивачем придбано необхідні матеріали, про що свідчить:

-видаткова накладна № 396 від 01.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 396 від 01.10.2021;

-видаткова накладна № 957 від 01.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 957 від 01.10.2021;

-видаткова накладна № 958 від 04.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 958 від 04.10.2021;

-видаткова накладна №397 від 04.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 397 від 04.10.2021;

-видаткова накладна № 959 від 06.10.2021;

-видаткова накладна № 398 від 08.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 398 від 08.10.2021;

-видаткова накладна № 399 від 15.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 399 від 15.10.2021;

-видаткова накладна №400 від 15.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 400 від 15.10.2021;

-видаткова накладна № 401 від 22.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 401 від 22.10.2021;

-видаткова накладна № 402 від 22.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 402 від 22.10.2021;

-видаткова накладна №1025 від 01.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 1025 від 01.11.2021;

-видаткова накладна № 421 від 02.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 421 від 02.11.2021;

-видаткова накладна № 1026 від 03.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 1026 від 03.11.2021;

-видаткова накладна № 1027 від 05.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 1027 від 05.11.2021;

-видаткова накладна № 441 від 11.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 441 від 11.11.2021;

-видаткова накладна № 3110 від 16.11.2021;

-товарно - транспортна накладна №3110 від 16.11.2021;

-ОСВ по рахунку 631.

За результатами фінансово-господарської діяльності ПАТ «АЛЬПСЕРВІС», відповідно до ст. 187.1 ПКУ, склало та надіслало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (за першою подією - виконання робіт) податкову накладну № 4 від 29 грудня 2022 року на суму 1557568,63 грн., в тому числі ПДВ 259594,77 грн.

Відповідно до п. 11 Договору № 1409, генпідрядник здійснює щомісячні та проміжні платежі за виконані роботи Субпідряднику на підставі «Акту приймання виконання будівельних робіт» (форма № Кб-2в), і «Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма № Кб-3), складених у відповідності з положеннями чинних ДСТУ та СОУ, підписаних уповноваженими представниками Сторін, протягом 5 календарних днів з дня отримання таких документів.

06.01.2023 ТОВ «Мостобудівельний загін №112» здійснило оплату виконаних робіт, про що свідчиць Виписка з банківського рахунку.

Як вбачається із Квитанції №9298660594, вказана податкова накладна № 4 від 29.12.2022 прийнята, однак її реєстрація зупинена. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної суб`єктом владних повноважень вказано наступне: "відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/ РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п. 1 "Критеріїв ризиковості операцій". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних." Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних."

Позивачем надіслано пояснення стосовно податкової накладної №4 від 29 грудня 2022 року, що підтверджується Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 від 03 лютого 2023 року та надано документи первинного бухгалтерського обліку.

За результатами розгляду наданих позивачем пояснень та документів, Комісією ГУ ДПС у Харківській області прийнято рішення № 8238175/23463151 від 09 лютого 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 29.12.2022.

Позивач, користуючись правом, передбаченим ст. 56 ПК України, подав скаргу на рішення комісії регіонального рівня № 8238175/23463151 від 09 лютого 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 29.12.2022, проте рішенням ДПС України № 17599/23463151/2 від 21.02.2023 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін.

Не погоджуючись зі вказаними рішеннями позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи оцінку правомірності прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, суд керується такими приписами законодавства, чинного на момент виникнення спірних правовідносин та виходить з наступних підстав та мотивів.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок сплати податкових зобов`язань, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Вимоги щодо оформлення податкових накладних, їх видачі та внесення до ЄРПН встановлені ст.201 Податкового Кодексу України.

Відповідно до п. 201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження..

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України - письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно з п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПК України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 74.2 ст.74 ПК України передбачено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 (далі - Порядок № 1165), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п. 11 Порядку № 1165. у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1)номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригу вання;

2)критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації..

Відповідно до п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520. зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 р. за № 1245/34216) (далі - Порядок № 520), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520. прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 6 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Відповідно до п. 7 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, ;Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентом, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Як вбачається з Рішення Комісії ГУ ДПС у Харківській області № 8238175/23463151 від 09 лютого 2023 року підставою для відмови у реєстрації податкових накладних слугувало ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Разом з тим, як встановлено судом, позивачем надано документи первинного бухгалтерського обліку:

-договір оренди приміщення № 04/01/2022 від 04.01.2022;

-витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності;

-дозвіл № 468.17.63 від 29.06.2017;

-дозвіл № 744.18.63 від 18.12.2018;

-дозвіл № 643.17.63 від 19.08.2017;

-дозвіл № 556.17.63 від 24.07.2017;

-договір субпідряду №1409 від 14.09.2021;

-додаткова угода № 1 від 30.12.2021 до Договору субпідряду № 1409 від 14.09.2021;

-видаткова накладна №396 від 01.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 396 від 01.10.2021;

-видаткова накладна № 957 від 01.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 957 від 01.10.2021;

-видаткова накладна № 958 від 04.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 958 від 04.10.2021;

-видаткова накладна №397 від 04.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 397 від 04.10.2021;

-видаткова накладна № 959 від 06.10.2021;

-видаткова накладна № 398 від 08.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 398 від 08.10.2021;

-видаткова накладна № 399 від 15.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 399 від 15.10.2021;

-видаткова накладна №400 від 15.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 400 від 15.10.2021;

-видаткова накладна № 401 від 22.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 401 від 22.10.2021;

-видаткова накладна № 402 від 22.10.2021;

-товарно - транспортна накладна № 402 від 22.10.2021;

-видаткова накладна №1025 від 01.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 1025 від 01.11.2021;

-видаткова накладна № 421 від 02.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 421 від 02.11.2021;

-видаткова накладна № 1026 від 03.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 1026 від 03.11.2021;

-видаткова накладна № 1027 від 05.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 1027 від 05.11.2021;

-видаткова накладна № 441 від 11.11.2021;

-товарно - транспортна накладна № 441 від 11.11.2021;

-видаткова накладна № 3110 від 16.11.2021;

-товарно - транспортна накладна №3110 від 16.11.2021;

-ОСВ по рахунку 631.

Суд також звертає увагу на те, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Також суд вказує, що при вирішенні питання про реєстрацію податкових накладних адміністративний суд не досліджує зміст господарських правовідносин.

Завдання суду полягає у дослідженні документів первинного бухгалтерського обліку в аспекті їх належності для цілей підтвердження реальності господарських операцій.

Необхідність підтвердження реальності господарських операцій переслідує публічно-правові цілі - встановлення належності виконання платниками податків визначених законодавством податкових обов`язків.

Вказані висновки узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 10.04.2020 по справі № 819/330/18.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про необґрунтованість Рішення Комісії ГУ ДПС у Харківській області № 8238175/23463151 від 09 лютого 2023 року про відмову в реєстрації реєстрації податкової накладної № 4 від 29 грудня 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, тому відповідач не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної № 4 від 29 грудня 2022 року.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну № 4 від 29 грудня 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Як вбачається зі змісту п. 201.16 ПК України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 повноваженнями щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань, входить до компетенції ДПС України.

Згідно положень п.2, п.4 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Водночас, суд зазначає, що відповідно до ч.4 ст.245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Отже, суд наділений повноваженнями щодо зобов`язання відповідача прийняти рішення, і це прямо вбачається п.4 ч.2 та ч.4 ст.245 КАС України.

З огляду на наведене, враховуючи те, що судом визнано протиправним рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області № 8238175/23463151 від 09 лютого 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд дійшов висновку, що позовна вимога про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну № 4 від 29 грудня 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 2 КАС України - завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч.2 ст.77 КАС України - в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до вимог ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Приватного акціонерного товариство «АЛЬПСЕРВІС» до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії ГУ ДПС у Харківській області № 8238175/23463151 від 09 лютого 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 29 грудня 2022 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну № 4 від 29 грудня 2022 року на суму 1557568,63 грн., в тому числі ПДВ 259594,77 грн. датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057) на користь Приватного акціонерного товариство «АЛЬПСЕРВІС» (вул. Підлісна, буд. 1, корп. А, оф. 100, м. Харків, 61015, код ЄДРПОУ 23463151) сплачений судовий збір у розмірі 1073,60 грн (одна тисяча сімдесят три гривні 60 копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) витрати по оплаті судового збору на користь Приватного акціонерного товариство «АЛЬПСЕРВІС» (вул. Підлісна, буд. 1, корп. А, оф. 100, м. Харків, 61015, код ЄДРПОУ 23463151) у розмірі 1073,60 грн (одна тисяча сімдесят три гривні 60 копійок).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення .

Повний текст рішення складено 05 червня 2023 року.

Суддя Кухар М.Д.

Дата ухвалення рішення05.06.2023
Оприлюднено07.06.2023
Номер документу111319129
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/5462/23

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 13.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Рішення від 05.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні