Постанова
від 27.08.2010 по справі 2а-1800/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

< Список >

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

27 серпня 2010 року Справа № 2а-1800/10/1170

Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого судді Могил ан С.В., розглянувши у судовому засіданні о 14-30 год. адміністра тивну справу

за позовом: Кіровоградс ької об' єднаної державної п одаткової інспекції

до відповідача: Автогар ажного кооперативу «Інгул»

про припинення підприємни цької діяльності юридичної о соби,

за участю:

секретаря судового засід ання - Канюки І.І.,

представників:

позивача - не з' явився,

відповідача - не з' явився,

Державна податкова інспе кція у м. Кіровограді звернул ася з позовом до Автогаражн ого кооперативу «Інгул»пр о припинення підприємницько ї діяльності юридичної особи та зазначила, що відповідач з ареєстрований у виконавчому комітеті Кіровоградської мі ської ради та взятий на облік ДПІ у м. Кіровограді. Пози вач просить припинити підпри ємницьку діяльність Автог аражного кооперативу «Інг ул»з підстави, визначеної ч. 2 ст. 38 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців»- наявності в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням.

Ухвалою Кіровоградськог о окружного адміністративно го суду від 27.08.2010 р. допущено зам іну позивача - Державної под аткової інспекції у м. Кірово граді на її правонаступника - Кіровоградську об' єднан у державну податкову інспекц ію.

В судове засідання п редставник позивача не з' яв ився, до суду надійшла заява п ро розгляд справи без його уч асті та про підтримання позо вних вимог у повному обсязі (а .с.36).

У судове засідання предст авник відповідача не з' явив ся, кореспонденція двічі нап равлена за адресою, зазначен ою в Єдиному державному реєс трі підприємств та організац ій України: 25006, м. Кіровоград, ву л. 20-річчя Міліції, 14 (а.с.29) поверн улася до суду з відміткою «за закінченням терміну зберіга ння (а.с.14, 37).

У відповідності до ч. 8 ст. 35 КА С України, вважається, що пові стку вручено юридичній особі , якщо вона доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру, або за а дресою, яка зазначена її пред ставником, і це підтверджуєт ься підписом відповідної слу жбової особи.

Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином.

Дослідивши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Автогаражний коопера тив «Інгул»зареєстрований у виконавчому комітеті Кірово градської міської ради 06.07.1993 р. (а.с.5) та взятий на облік ДПІ у м . Кіровограді (а.с.10).

Згідно витягу з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців (а.с.5-7) державним реє стратором до Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців внесено запис про відсутніст ь Автогаражного коопера тиву «Інгул»за місцезнаходж енням.

Пунктом 1 ст. 59 Господарсько го кодексу України передбаче но, що припинення діяльності суб' єкта господарювання зд ійснюється шляхом його реорг анізації (злиття, приєднання , поділу, перетворення) або лік відації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням ін ших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх пр авонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - з а рішенням суду.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Госп одарського кодексу України в изначено, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування відповідно до своїх повноважень та у поряд ку, встановленому законом, мо жуть застосовувати до суб' є ктів господарювання адмініс тративно-господарську санкц ію у вигляді скасування держ авної реєстрації та ліквідац ія суб' єкта господарювання .

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Госпо дарського кодексу України у разі здійснення суб' єктом г осподарювання діяльності, що суперечить закону чи устано вчим документам, до нього мож е бути застосовано адміністр ативно-господарську санкцію у вигляді скасування держав ної реєстрації цього суб' єк та та його ліквідації.

Згідно з частиною 1 статті 33 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців »від 15.05.2004р. №755-IV юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам у результаті злиття, приє днання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результ аті ліквідації за рішенням, п рийнятим засновниками (учасн иками) юридичної особи або уп овноваженим ними органом, за судовим рішенням або за ріше нням органу державної влади, прийнятим у випадках, передб ачених законом.

Підпунктом 5 пункту 2 статті 38 вищевказаного Закону визна чено, що підставою для постан овлення судового рішення щод о припинення юридичної особи , що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема , є наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дати внесення д о Єдиного державного реєстру запису про державну реєстра цію припинення юридичної осо би.

Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов' язано з банкру тством юридичної особи, визн ачений статтею 38 вищевказано го Закону.

Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.

Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб' єк та владних повноважень у вип адках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»державні податкові інспекції в района х, містах, районах у містах вхо дять до системи органів держ авної податкової служби.

Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», яка передбач ає право органів державної п одаткової служби звертатися до суду з заявою про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості і не містить повноважен ь щодо звернення до суду із по зовною заявою про припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

Проте, суд вважає, що позива ч має право на звернення до су ду з позовом про припинення п ідприємницької діяльності ю ридичної особи у зв' язку з н еподанням останньою протяго м року органам державної под аткової служби звітності про отримані доходи. Даний висно вок суду ґрунтується на підс таві наступних законодавчих актів.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни «Про судоустрій», суд здій снює правосуддя на засадах в ерховенства права, забезпечу є захист гарантованих Консти туцією України та законами п рав і законних інтересів юри дичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України «Пр о судоустрій», усім суб' єкт ам правовідносин гарантуєть ся захист їх прав і законних і нтересів незалежним і неупер едженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ні хто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого в она віднесена процесуальним законом.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що ча стина 2 статті 124 Конституції У країни передбачає право юрид ичної особи на захист судом с воїх прав, встановлює юридич ні гарантії їх реалізації, на даючи можливість кожному зах ищати права будь-якими не заб ороненими засобами. Кожна ос оба має право вільно обирати не заборонений законом засі б захисту прав, у тому числі су довий захист. Право на судови й захист своїх прав не може бу ти обмежене. Суб' єкти право відносин, у тому числі юридич ні особи, у разі виникнення сп ору можуть звертатися до суд у за його вирішенням. Юридичн і особи мають право на зверне ння до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підст аві Конституції України. Дер жава має забезпечувати захис т прав усіх суб' єктів права власності, в тому числі у судо вому порядку. Право юридично ї особи на звернення до суду з а вирішенням спору не може бу ти обмежене законом, іншими н ормативно-правовими актами.

Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»визначено, що функцію по контролю за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевірку достовірності цих документі в щодо правильності визначен ня об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, покладено на держав ні податкові інспекції.

Отже, Кіровоградську ОДПІ с лід вважати органом, на який д ержавою покладено обов'язок щодо здійснення діяльності у зазначених правовідносинах , в тому числі і діяльності спр ямованої на захист інтересів держави, а тому суд приходить до висновку, що позивача слід вважати уповноваженим орган ом держави, який має право на з вернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спор у у даній справі.

Таким чином, в судовому засі данні знайшов підтвердження факт наявності в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням, а тому позовні вимоги є об ґрунтованими та підлягають з адоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративни й позов задовольнити в повно му обсязі.

2. Припинити підприємницьк у діяльність юридичної особи Автогаражного кооперат иву «Інгул»(код ЄДРПОУ 26240776, адр еса: 250006, м. Кіровоград, вул. 20-річ чя Міліції, 14).

Після набрання постановою законної сили, копію постано ви направити Державному реєс тратору виконавчого комітет у Кіровоградської міської ра ди для виконання вимог ст.38 За кону України „Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” .

Постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення строку подання апеля ційної скарги, якщо таку скар гу не було подано.

Постанова суду може б ути оскаржена до Дніпропетро вського апеляційного адміні стративного суду через Кіров оградський окружний адмініс тративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі від повідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постан ови у повному обсязі, апеляці йної скарги.

Суддя

Кіровоградського окружн ого

адміністративного суду С.В. Могилан

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2010
Оприлюднено14.09.2010
Номер документу11132053
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1800/10/1170

Постанова від 27.08.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні