< Список >
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
20 серпня 2010 року Справа № 2а-2871/10/1170
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого судді Могил ан С.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адм іністративну справу
за позовом: Маловисківс ького районного центру зайня тості
до відповідача: Відділу освіти Маловисківської райо нної державної адміністраці ї
про стягнення економічних санкцій,
Маловисківський ра йонний центр зайнятості звер нувся з позовом до Відділу ос віти Маловисківської районн ої державної адміністрації п ро стягнення економічних сан кцій в розмірі 1 700,00 грн., застос ованих рішеннями №1105-14/02144074 від 20.0 5.2010 р. та №1105-20/02144074 від 09.06.2010 р., вказавш и, що Інспекцією по контролю з а додержанням законодавства про зайнятість населення Кі ровоградського обласного це нтру зайнятості проведено пе ревірку додержання законода вства про зайнятість населен ня у Кіровоградській дитячій міській лікарні, за наслідка ми якої складено акт контрол ьного заходу від 19.05.2010 р. №116. Пере віркою встановлено, що відпо відачем працевлаштовано гро мадянку Молдови ОСОБА_ 2 та громадянку Росії ОСОБА_4, без одержання дозво лу державної служби зайнятос ті, чим порушено ч. 2 ст. 8 Закону України «Про зайнятість нас елення»та п. 2 Порядку оформле ння іноземцями та особами бе з громадянства дозволу на пр ацевлаштування в Україні. На підставі акту контрольного заходу винесено рішення про застосування економічних са нкцій за порушення законодав ства про зайнятість населенн я №1105-14/02144074 від 20.05.2010 р. та №1105-20/02144074 від 0 9.06.2010 р.
16.08.2010 р. до суду надійшло заперечення відповідача про ти адміністративного позову (а.с.22-23) у відповідності до яког о позов ним не визнається у по вному обсязі, оскільки позив ач прийняв рішення про засто сування економічних санкцій за межами строку притягненн я до адміністративної відпов ідальності, а справа про прит ягнення до адміністративної відповідальності розглянут а без виклику Відділу освіти Маловисківської районної де ржавної адміністрації.
У відповідності до п. 3 ч. 1 ст . 183? КАС України справа розглян ута в порядку скороченого пр овадження.
Дослідивши подані позива чем та відповідачем документ и і матеріали, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, адміністрат ивний суд,
ВСТАНОВИВ:
Відділ освіти Маловискі вської районної державної ад міністрації 25.10.2000 р. зареєстров аний як юридична особа Малов исківською районною державн ою адміністрацією Кіровогра дської області, що підтвердж ується свідоцтвом про держав ну реєстрацію юридичної особ и (а.с.12) та зареєстрований у Мал овисківському районному цен трі зайнятості як платник ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття.
У відповідності до п.1 Полож ення про державну службу зай нятості, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів УРС Р від 24.06.1991 р. №47 державна служба зайнятості складається з Дер жавного центру зайнятості Мі нпраці, центру зайнятості Ав тономної Республіки Крим, об ласних, Київського та Севаст опольського міських, районни х, міськрайонних, міських і ра йонних у містах центрів зайн ятості, центрів організації професійного навчання незай нятого населення, центрів пр офесійної орієнтації населе ння, інспекцій по контролю за додержанням законодавства п ро зайнятість населення.
Згідно п. 1 Положення про інс пекцію по контролю за додерж анням законодавства про зайн ятість населення, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів УРСР від 24.06.1991 р. №47 інспекц ія по контролю за додержання м законодавства про зайнятіс ть населення (далі - інспекц ія) входить до складу державн ої служби зайнятості. Інспек ція здійснює контроль за вик онанням законодавства про за йнятість населення підприєм ствами, установами та органі заціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботод авцями.
19.05.2010 р. Інспекцією по контрол ю за додержанням законодавст ва про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості проведено планову перевірку додержанн я законодавства про зайнятіс ть населення у Кіровоградськ ій дитячій міській лікарні, з а наслідками якої складено а кт контрольного заходу від 19.0 5.2010 р. №116 (а.с.8-9).
Перевіркою встановлено, що у трудових відносинах з Відд ілом освіти Маловисківської районної державної адмініст рації перебувала ОСОБА_4, яка на підставі наказу №17 від 10.09.1999 р. прийнята на роботу вчит елем музики з 01.09.1999 р. (а.с.10, зі зво ротнього боку).
У відповідності до тимчасо вої посвідки на постійне про живання (а.с.11) ОСОБА_4 є гром адянкою Росії і має дозві л на постійне проживання в Ук раїні.
На підставі акту контрольн ого заходу винесено рішення про застосування економічни х санкцій за порушення закон одавства про зайнятість насе лення №1105-14/02144074 від 20.05.2010 р. (а.с.6), яким відносно Відділу освіти Мал овисківської районної держа вної адміністрації застосов ано економічні санкції в роз мірі 850,00 грн.
Перевіркою встановлено, що у трудових відносинах з Відд ілом освіти Маловисківської районної державної адмініст рації перебувала ОСОБА_2, яка на підставі наказу №16 від 30.08.1999 р. прийнята на роботу вчит елем математики з 01.09.1999 р. (а.с.10).
У відповідності до довідки Відділу у справах громадянс тва, імміграції та реєстраці ї фізичних осіб УМВС України в Кіровоградській області в ід 07.06.2010 р. №8/2404 ОСОБА_2 є громад янкою Молдови і з 16.09.2003 р. отр имала дозвіл на імміграцію в Україну (а.с.11, зі зворотного бо ку).
На підставі акту контрольн ого заходу винесено рішення про застосування економічни х санкцій за порушення закон одавства про зайнятість насе лення №1105-20?/02144074 від 09.06.2010 р. (а.с.7), яки м відносно Відділу освіти Ма ловисківської районної держ авної адміністрації застосо вано економічні санкції в ро змірі 850,00 грн.
У відповідності до вимог ст . 8 Закону України «Про правови й статус іноземців та осіб бе з громадянства»від 04.02.1994 р. №3929-Х ІІ іноземці та особи без гром адянства мають рівні з грома дянами України права та обов ' язки в трудових відносинах , якщо інше не передбачено зак онодавством України та міжна родними договорами України. Іноземці та особи без громад янства, які постійно прожива ють в Україні, а також яким над ано статус біженця в Україні , мають право працювати на під приємствах, в установах і орг анізаціях або займатися іншо ю трудовою діяльністю на під ставах і в порядку, встановле них для громадян України. Іно земці та особи без громадянс тва, які прибули в Україну для працевлаштування на визначе ний термін, можуть займатися трудовою діяльністю відпові дно до одержаного у встановл еному порядку дозволу на пра цевлаштування.
Відповідно до положень ч.2 с т. 8 Закону України «Про зайнят ість населення»від 01.03.1991 р. №803-Х ІІ (в редакції, чинній на момен т виникнення спірних відноси н) іноземці та особи без грома дянства, крім найнятих відпо відно до угоди про розподіл п родукції, які прибули в Украї ну на визначений термін, одер жують право на трудову діяль ність лише за наявності в них дозволу на працевлаштування , виданого державною службою зайнятості України, якщо інш е не передбачено міжнародним и договорами України. Працев лаштування в Україні іноземц ів, найнятих інвестором у меж ах і за посадами (спеціальніс тю), визначеними угодою про ро зподіл продукції, здійснюєть ся без отримання дозволу на п рацевлаштування.
На час працевлаштування ОСОБА_4 та ОСОБА_2, оформл ення іноземцям та особам без громадянства дозволу на пра цевлаштування в Україні здій снювалося відповідно до Тимч асового положення про умови і порядок оформлення іноземн им громадянам дозволів на пр ацевлаштування в Україні, за твердженого наказом Міністе рства праці України від 05.05.1993 р. №27 (далі - Тимчасове положенн я).
У відповідності до п. 1 Тимч асового положення дозвіл на працевлаштування (згідно з д одатком) оформлюється інозем ному громадянину та особі бе з громадянства (надалі - іно земний громадянин), який має н амір займатися в Україні тру довою діяльністю за умов, якщ о в країні (регіоні) відсутні п рацівники, які спроможні вик онувати цей вид роботи, або є д остатні обґрунтування доціл ьності використання праці ін оземних фахівців, якщо інше н е передбачене міжнародними д оговорами України
Згідно п. 2 Тимчасового пол оження дозвіл на працевлашту вання оформляється і видаєть ся Державним центром зайнято сті Міністерства праці Украї ни або з його дозволу центрам и зайнятості Республіки Крим , областей, міст Києва та Севас тополя для роботи на зазначе ному підприємстві, установі, організації на певній посад і (за фахом).
Таким чином, відповідачем п ри прийомі на роботу громадя нки Молдови ОСОБА_2 та громадянки Росії ОСОБ А_4 не дотримано вимог Тимча сового положення про умови і порядок оформлення іноземни м громадянам дозволів на пра цевлаштування в Україні.
В судовому засіданні встан овлено, що на момент прийнятт я рішень про застосування ек ономічних санкцій за порушен ня законодавства про зайняті сть населення №1105-14/02144074 від 20.05.2010 р. та №1105-20/02144074 від 09.06.2010 р. трудова дія льність ОСОБА_2 з відповід ачем не припинялася, відпові дних дій, спрямованих на отри мання відповідних дозволів н а працевлаштування громадян ки Молдови ОСОБА_2 та г ромадянки Росії ОСОБА_ 4 відповідачем не здійснено , а тому суд вважає наявними до кази використання їх праці б ез відповідного дозволу, що с відчить про тривалість самог о порушення. Доказів скасува ння рішень №1105-14/02144074 від 20.05.2010 р. та № 1105-20/02144074 від 09.06.2010 р. або органом, яки й їх прийняв, або в судовому по рядку відповідачем не надано .
У відповідності до п. п. «г»п .8 Положення про інспекцію по к онтролю за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення, інспекції надається п раво застосовувати економіч ні санкції до підприємств, ус танов і організацій, незалеж но від форм власності й госпо дарювання, за порушення зако нодавства про зайнятість нас елення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайня тість населення»і за недодер жання вимог статей 8 і 18 зазнач еного Закон.
Згідно ч. 3 ст.8 Закону України «Про зайнятість населення»( в редакції діючій на час вчин ення відповідачем порушення законодавства про зайнятіст ь населення) у разі використа ння праці іноземців або осіб без громадянства без дозвол у державної служби зайнятост і України з підприємств, уста нов і організацій, незалежно від форм власності, державна служба зайнятості стягує шт раф за кожну таку особу у п' я тдесятикратному розмірі нео податковуваного мінімуму до ходів громадян.
Таким чином, Інспекцією по к онтролю за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення Кіровоградського обла сного центру зайнятості вірн о визначено відповідачу екон омічні санкції в розмірі по 850 ,00 грн. за кожне порушення, а всь ого - 1 700,00 грн.
Суд вважає заперечення від повідача безпідставними, оск ільки він не притягувався до адміністративної відповіда льності, до нього були застос овані економічні санкції за порушення законодавства про зайнятість населення, визна чені Законом України «Про за йнятість населення», після в иявлення 19.05.2010 року у встановле ному порядку порушення, що вб ачається зі змісту рішень пр о застосування економічних с анкцій.
Відповідно до абз.2 ч.4 ст.8 Зак ону України «Про зайнятість населення»у разі несплати (а бо відмови від сплати) протяг ом місяця у добровільному по рядку зазначеного штрафу йог о стягнення провадиться в ус тановленому законом порядку . Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що позовні вимоги Маловисківського районного центру зайнятості про стягн ення з відповідача економічн их санкцій в розмірі 1 700,00 грн., з астосованих рішеннями №1105-14/021440 74 від 20.05.2010 р. та №1105-20/02144074 від 09.06.2010 р. пі длягають задоволенню в повно му обсязі.
Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
На підставі викладе ного, керуючись ст. ст. 86, 94, 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Відділу о світи Маловисківської район ної державної адміністрації , код ЄДРПОУ 02144074 (26200, м. Мала Виска , Кіровоградської області, ву л. Жовтнева, 49/2) на користь Мало висківського районного цент ру зайнятості економічні сан кції за порушення законодавс тва про зайнятість населення в розмірі 1 700,00 грн. (одна тисяча сімсот грн. 00 коп.), застосовани х рішеннями №1105-14/02144074 від 20.05.2010 р. та №1105-20/02144074 від 09.06.2010 р.
Постанова суду набир ає законної сили після закін чення строку подання апеляці йної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може б ути оскаржена до Дніпропетро вського апеляційного адміні стративного суду через Кіров оградський окружний адмініс тративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10- денний строк з моменту отримання ко пії постанови.
Суддя
Кіровоградського окружн ого
адміністративного суду С.В. Могилан
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2010 |
Оприлюднено | 14.09.2010 |
Номер документу | 11132065 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. Могилан
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні