Ухвала
від 06.06.2023 по справі 45/15б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

06.06.2023 Справа № 45/15б

Господарський суд Донецької області у складі судді Лейби М.О., за участі помічника (за дорученням) Лабуня С.Є., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за заявою ініціюючого кредитора (заявника) Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області

до боржника Колективного сільськогосподарського підприємства Приморське, с.Приморське, Новоазовський район, Донецька область

про банкрутство

ліквідатор арбітражний керуючий Маглиш Л.С.

Представники сторін:

від кредитора Підгайний О.І. (в режимі відеоконференції)

ліквідатор: не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 04.07.2007 за заявою Державної податкової інспекції у Новоазовському районі, м.Новоазовськ, Донецька область порушена справа про банкрутство боржника Колективного сільськогосподарського підприємства Приморське, с.Приморське, Новоазовський район, Донецька область, введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою від 17.07.2007 боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 3 місяці та призначений ліквідатор.

У зв`язку з виниклою необхідністю строк ліквідаційної процедури неодноразово продовжувався, про що були постановлені відповідні ухвали суду.

У зв`язку з проведенням на території міста Донецька та Донецької області антитерористичної операції відповідно до Указу Президента України №405/2014 від 14.04.2014 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України, матеріали справи №45/15б були втрачені.

Ухвалою від 13.06.2018 відновлено втрачену справу №45/15б про банкрутство Колективного сільськогосподарського підприємства Приморське на стадії ліквідаційної процедури частково за наявними документами.

Ухвалою від 16.09.2022 ліквідатором у справі призначено арбітражного керуючого Маглиш Ладу Сергіївну.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатором до суду для затвердження надані звіт та ліквідаційний баланс банкрута, які призначені до розгляду в судовому засіданні 14.03.2023.

07.03.2023 на електронну адресу суду надійшов звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражному керуючому за підсумками процедури ліквідації (з додатками). Звіт та додані до нього документи підписані кваліфікованим та удосконаленим електронним підписом. Підпис перевірено протоколом створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису. Розгляд звіту призначено в судовому засіданні 14.03.2023.

Ухвалою від 14.03.2023 розгляд справи відкладено на 11.04.2023.

14.03.2023 на електронну адресу суду з накладанням кваліфікованого електронного підпису від ліквідатора надійшла заява вих.№02-04/116 від 13.03.2023 про заміну сторони у справі (процесуальне правонаступництво) - Державну податкову інспекції у Новоазовському районі Донецької області на Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області. Вказана заява призначена до розгляду в судовому засіданні 11.04.2023.

Через систему "Електронний суд" до суду надійшло клопотання представника Головного управління ДПС у Донецькій області Підгайного О.І. про участь в усіх судових засіданнях в режимі відеоконференції в приміщені Господарського суду Львівської області.

Ухвалою від 10.04.2023 задоволено клопотання представника Головного управління ДПС у Донецькій області Підгайного О.І. про участь в усіх судових засіданнях в режимі відеоконференції, визначено проводити судові засідання у справі в режимі відеоконференції за участі представника Головного управління ДПС у Донецькій області Підгайного О.І. за умови наявності технічної можливості проведення судових засідань в режимі відеоконференції.

Ухвалою від 11.04.2023 задоволено заяву ліквідатора про заміну сторони (кредитора), замінено кредитора Державну податкову інспекцію у Новоазовському районі, м.Новоазовськ, Донецька область на Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області.

Також, 11.04.2023 судом постановлено ухвалу про відкладення розгляду звітів ліквідатора на 16.05.2023.

15.05.2023 на електронну адресу суду від ліквідатора надійшли: лист про долучення доказів та уточнення до звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення витрат арбітражному керуючому за підсумками процедури ліквідації по справі №45/15б. Вказані документи підписані кваліфікованим та удосконаленим електронним підписом. Підпис перевірено протоколом створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису. У поданих уточненнях ліквідатором заявлено клопотання про виплату основної грошової винагороди та відшкодування за рахунок коштів ініціюючого кредитора витрат, понесених арбітражним керуючим Маглиш Л.С. під час виконання нею обов`язків ліквідатора КСП "Приморське", у затвердженому судом розмірі.

Ухвалою від 16.05.2023 затверджено звіт ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражному керуючому за підсумками процедури ліквідації. Розгляд справи в частині звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу відкладено на 06.06.2023. Розгляд питання про виплату основної грошової винагороди та відшкодування витрат понесених арбітражним керуючим Маглиш Л.С. призначено в судовому засіданні 06.06.2023.

Ухвалою від 06.06.2023 задоволено клопотання ліквідатора про виплату основної грошової винагороди та відшкодування витрат понесених арбітражним керуючим Маглиш Л.С., стягнуто з ініціюючого кредитора на користь арбітражного керуючого Маглиш Л.С. основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора та витрати, понесені під час виконання повноважень ліквідатора.

Станом на 06.06.2023 від кредитора заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило. Учасники справи були повідомлені про місце, час та дату засідання суду належним чином. Копії ухвал суду були надіслані на електроні адреси учасників справи. Електронні примірники ухвал були доставлені на електронні скриньки згідно із відповідними довідками про доставку, сформованими в автоматизованій системі бази даних «Діловодство господарського суду».

Також, з метою повідомлення учасників справи про розгляд цієї справи, відповідне оголошення розміщено на офіційному веб-порталі судової влади України на офіційному веб-сайті Господарського суду Донецької області у рубриці "Повідомлення для учасників процесу" розділу "Інше".

Крім того всі процесуальні документи розміщені в Єдиному державному реєстрі судових рішень, що у силу статей 2, 4 Закону "Про доступ до судових рішень" свідчить про наявність додаткової можливості сторін справи ознайомитись із судовими рішеннями.

Від ліквідатора до суду надійшло клопотання про розгляд справи за її відсутності.

В судовому засіданні 06.06.2023 (в режимі відеоконференції) був присутній представник ініціюючого кредитора.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до частини 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з матеріалами справи податковий орган, як учасник справи, яким безпосередньо ініційовано провадження у справі про банкрутство, мав достатньо часу для реалізації ним процесуальних прав передбачених ГПК України, в тому числі, права на висловлення (викладення шляхом надіслання на поштову/електронну адреси суду) своєї позиції щодо стану провадження у справі про банкрутство в цілому так і щодо поданого ліквідатором звіту про проведену роботу.

Станом на момент розгляду справи в судовому засіданні 06.06.2023 кредитор процесуальних позицій (пояснень тощо) не висловив (не надіслав). Будь-яких заяв, клопотань тощо щодо неможливості реалізації ним своїх процесуальних прав на подання власної позиції (пояснень тощо) щодо звіту ліквідатора до суду не надходило.

Поряд з цим суд зазначає, що процедури банкрутства, мають строковий характер. Відтак, всі учасники провадження у справі про банкрутство, мають належним чином користуватися наданими Законом правами та власними повноваженнями сприяти дотриманню визначених строків судових процедур, задля зменшення негативних наслідків надмірною тривалістю цих процедур як для кредиторів так і боржника.

Дослідивши звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, а також інші надані документи, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази, суд встановив:

Згідно з частиною 1 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 62 Кодексу України з процедур банкрутства усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси.

На виконання вимог статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства в ході ліквідаційної процедури з метою встановлення належних банкруту всіх видів майнових активів (майна та майнових прав), які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та які в подальшому підлягають реалізації з метою задоволення вимог кредиторів та витрат, пов`язаних з процедурою ліквідації, ліквідатором вжито всіх необхідних заходів з пошуку, виявлення та повернення майнових активів банкрута.

Як вбачається із матеріалів справи, ліквідатором було проведено інвентаризацію майна банкрута та для розшуку майна банкрута направлені запити до відповідних державних органів та установ, які ведуть облік активів та мають інформацію щодо матеріальних активів юридичним особам, здійснюють реєстрацію та облік рухомого і нерухомого майна, у тому числі до: Державного космічного агентства України, Державної служби України з безпеки на транспорті, АТ «Укрзалізниця», Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Донецькій області, Державної інспекції архітектури та містобудування України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба), податкового органу, Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області, Державної авіаційної служби України, Департаменту з питань цивільного захисту, мобілізації та оборонної роботи Донецької обласної державної адміністрації, органу ДВС, Східного міжрегіонального управління державної служби України з питань праці, Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Донецькій та Луганській областях, Державного агентства меліорації та рибного господарства України (Держрибагенство), Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, в тому числі до Головних управлінь Держгеокадастру по областях.

За результатами отриманих відомостей та згідно проведеного аналізу інформації оприлюдненої у відповідних Реєстрах та автоматизованих інформаційно-пошукових систем, що містяться в мережі Інтернет, а також проведеної інвентаризації, ліквідатором з`ясовано відсутність зареєстрованих за боржником на праві власності майна, зокрема, щодо якого боржник є користувачем, балансоутримувачем або зберігачем, та яке підлягає поверненню його власнику відповідно до закону або договору, корпоративних прав, відкритих у банківських установах рахунків КСП Приморське. Рахунків в цінних паперах, на яких би обліковувалися акції іменні прості, бездокументарні, також не виявлено. Виконавчі документи, щодо стягнення з банкрута грошових коштів на користь юридичних та фізичних осіб, на виконанні в органах державної виконавчої служби також відсутні.

За результатами інвентаризації складено акт інвентаризації майна від 09.01.2023. Виходячи зі змісту статті 105 ЦК України, законодавство передбачає, що учасники юридичної особи мають право альтернативного призначення осіб, уповноважених на здійснення ліквідації юридичної особи. Ліквідація може здійснюватися або колегіальним органом (ліквідаційною комісією), або одноособово фізичною особою (ліквідатором).

В даному випадку повноваженнями на проведення процедури ліквідації був наділений тільки ліквідатор одноособово, а інші працівники в штаті підприємства банкрута, у тому числі і матеріально-відповідальні особи, були відсутні, у зв`язку з чим проведення інвентаризації майна проводилося одноособово ліквідатором без створення інвентаризаційної комісії та без участі матеріально-відповідальних осіб з огляду на їх фізичну відсутність та відсутність у інших осіб відповідних повноважень.

Надані наявні документи посвідчують відсутність у боржника основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, дебіторської заборгованості та іншого майна.

Отже, у банкрута відсутні будь-які майнові активи у вигляді рухомого чи нерухомого майна, яке є основним джерелом формування ліквідаційної маси та за рахунок якого можливо було би задовольнити кредиторські вимоги. Майно, що є предметом застави, у банкрута також відсутнє. Вказане також підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта станом на 21.11.2022, Витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна станом на 27.12.2022.

Банкрут КСП Приморське не є засновником інших юридичних осіб (суб`єктів господарської діяльності), відомості про філії (інші відокремлені підрозділи) відсутні. Документів, які підлягають передачі до архівної установи ліквідатору не передавалося.

Подані вся наявна документація разом із підсумковим звітом та ліквідаційний баланс банкрута підтверджують факт неможливості погашення боржником кредиторської заборгованості та відповідають його дійсному майновому стану. Матеріали справи не містять доказів спростування вищевказаних обставин.

Ліквідатором до реєстру вимог кредиторів включені вимоги єдиного ініціюючого кредитора: Головного управління ДПС у Донецькій області як правонаступника ДПІ у Новоазовському районі Донецької області. Проте у зв`язку з недостатністю майнових активів кредиторські вимоги третьої черги залишилися незадоволеними.

Вимог кредиторів щодо виплати заборгованості із заробітної плати за три місяці роботи, що передують порушенню справи про банкрутство чи припиненню трудових відносин у разі звільнення працівника до порушення справи про банкрутство не встановлено. Вимог кредиторів щодо виплати авторської винагороди, аліментів, а також вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян також не встановлено. Заяв з вимогами до боржника від можливих кредиторів до суду не подано.

Суд зазначає, що контролюючий орган як кредитор який ініціював провадження у справі про банкрутство будучи обізнаним про відкриття провадження у справі про банкрутство за його заявою, не був позбавлений права та можливості проведення в подальшому документальних позапланових перевірок підприємства боржника. У постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 15.08.2018 у справі №922/2945/17, від 03.12.2020 у справі №908/3338/19, Верховний Суд зауважив, що перехід боржника до ліквідаційної процедури не перешкоджає податковим органам, вжити заходів щодо перевірки діяльності боржника на предмет наявності (відсутності) у нього заборгованості зі сплати податкових платежів, оскільки податковим законодавством України не визначається стадія процедури банкрутства, у якій така перевірка повинна бути проведена.

У постановах Верховного Суду від 10.05.2018 у справі № 922/2431/17, від 14.05.2019 у справі №905/1675/18, від 19.05.2020 у справі №908/2332/19, від 17.08.2020 у справі №904/4398/19 була висловлена правова позиція стосовно того, що норми чинного податкового законодавства та законодавства про банкрутство не містять заборони щодо проведення податковим органом перевірки боржника після визнання останнього банкрутом.

Станом на теперішній час скарги та заперечення стосовно проведення ліквідаційної процедури до суду не надходили.

Ліквідатором в ході здійснення ліквідаційної процедури було проведено всі належні заходи, покладені на нього Кодексом України з процедур банкрутства та які є обов`язковими при здійснені ним ліквідаційної процедури з огляду на необхідність вжиття персональних заходів з розшуку майна банкрута з метою його включення до ліквідаційної маси. Його дії мали саме мету пошуку і виявлення майна банкрута.

Згідно із частинами 2 та 3 статті 65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна або майно не виявлено чи відсутнє, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний окремо зазначити такі майнові активи у ліквідаційному балансі та подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу (частина 1 статті 65 Кодексу України з процедур банкрутства).

Оскільки провадження у справі про банкрутство КСП «Приморське» було відкрито на підставі статті 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», яка не визначала обов`язку ліквідатора створювати комітет кредиторів, формування складу комітету кредиторів не здійснювалося. Разом з тим ініціюючим кредитором не було прийнято рішення про схвалення звіту та ліквідаційного балансу КСП «Приморське".

В статті 58 Кодексу України з процедур банкрутства встановлений присічний термін ліквідаційної процедури, з урахуванням чого за висновком суду ліквідаційна процедура не може залежати від непогодження кредитором звіту за підсумками ліквідаційної процедури та ліквідаційного балансу банкрута. В даному випадку, як встановлено судом та зазначено вище, ліквідатором здійснено всі можливі дії щодо пошуку/виявлення майна банкрута.

Відповідно до частини 7 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство у разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом

З огляду на вище встановлене та враховуючи вимоги статей 61, 62, 65 Кодексу України з процедур банкрутства, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута КСП Приморське та закриття провадження у справі.

Керуючись статтями 2, 9, 58, 60, 61, 62, 64, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 3, 12, 42, 77-79, 86, 232, 233, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Колективного сільськогосподарського підприємства Приморське , с.Приморське, Новоазовський район, Донецька область.

Ліквідувати юридичну особу Колективне сільськогосподарське підприємство Приморське (код ЄДРПОУ 00848581).

Вимоги кредиторів, не задоволені за відсутністю майна, вважати погашеними.

Закрити провадження у справі №45/15б про банкрутство Колективного сільськогосподарського підприємства Приморське (адреса: 87643, Донецька обл., Новоазовський район, село Приморське, (Приморська с/р); код ЄДРПОУ 00848581).

Ліквідатору в триденний строк надати суду акт про передачу документації підприємства банкрута (за її наявності) до архівної установи.

Копію даної ухвали надіслати ліквідатору, боржнику, кредитору, податковому органу, органу ДВС за місцезнаходженням боржника, державному органу з питань банкрутства, а також державному реєстратору за місцезнаходженням боржника для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи банкрута.

Ухвала набрала законної сили з моменту її прийняття 06.06.2023 та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Східного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту її прийняття.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Повний текст ухвали складено та підписано 06.06.2023.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення06.06.2023
Оприлюднено07.06.2023
Номер документу111336798
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —45/15б

Судовий наказ від 06.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 06.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 06.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 06.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 06.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 05.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 16.05.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 11.05.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 24.04.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 11.04.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні