Постанова
від 14.05.2010 по справі 5889/09/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" травня 2010 р.

Справа № 2-а-5889/09/2170

                                        

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кравченка К.В.,

при секретарі –Михайленко О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Херсоні адміністративну справу за позовом  Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту  інвалідів до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «КОЛОС»про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

встановив:

В березні 2009 р. Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулося до Херсонського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «КОЛОС»  (далі - відповідач), в якому просить стягнути з відповідача суму адміністративно-господарських санкцій та пені за 2007 р. у розмірі 2667,30грн.

Позов обґрунтований тим, що відповідачем у 2007 р. не забезпечено норматив працевлаштування інвалідів, що є порушенням ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів". При цьому вказує на те, що саме на відповідача покладено обов’язок по працевлаштуванню інвалідів.  

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила задовольнити з підстав викладених в адміністративному позові.

Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду невідомі, заяв про розгляд справи за його відсутністю не надавав.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.

Враховуючи, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу – 21 осіб,  на підприємстві відповідача норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце.

           З матеріалів справи вбачається, що середньооблікова кількість штатних працівників СТОВ «КОЛОС» за 2007 р. складає 44 особи.

Таким чином, відповідно до вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" норматив працевлаштування осіб, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність складає 2 особи.

Як вбачається з матеріалів справи, звіт про працевлаштування інвалідів за 2006 р. (форма № 10-ПІ) відповідачем наданий до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту  інвалідів 19.02.2007 р. Звіт за 2007 р. (форма № 10-ПІ) відповідачем не наданий.

Судом встановлено, що в результаті проведення виїзної плнової перевірки СТОВ «КОЛОС» за 2006-2007 рр. щодо дотримання вимог ст.. 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» було виявлено порушення вказаних норм закону, а саме:  в 2007 р. середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до законодавства встановлена інвалідність склала 1 особа, норматив працевлаштування інвалідів не виконувався про, що був складений акт від 11.04.2008 р.

Відповідно до ч.3 ст.18 вказаного Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.3 ст.19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 Закону.

Згідно з ч.1 ст.18 Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Тобто цією нормою визначено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування здійснюється двома шляхами: безпосереднє звернення інваліда до підприємства або звернення інваліда до державної служби зайнятості (з подальшим його направленням на підприємство, на якому є відповідні вакансії).

При цьому, ч.3 ст.18 Закону чітко визначені обов'язки підприємства, що використовує найману працю: виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів; надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів; звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.           

Оскільки вищезазначені вимоги Закону відповідачем не виконані до СТОВ «КОЛОС» застосовані адміністративно-господарські санкції в сумі 7215,91 грн.

Згідно зі ст.. 20 цього ж Кодексу порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

На підставі викладеного та в зв’язку з тим, що станом на 12.03.2009 р. відповідачем частково сплачені адміністративно-господарські санкції в сумі 5000,00 грн. позивачем нарахована пеня в сумі 451,39 грн.

Таким чином загальний борг відповідача за 2007 рр. складає 2667,30грн.

Оскільки відповідач не надав доказів вжиття передбачених законом заходів щодо працевлаштування інвалідів у звітному періоді та не надав доказів, які б спростовували доводи позивача, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -     

постановив:

Адміністративний позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту  інвалідів задовольнити.

          Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «КОЛОС» (Херсонська область, Голопристанський район, с. Нововолодимирівка, вул.. Леніна, 42, МФО 352093, р/р 260065094 банк «Райффайзенбанк Аваль», м. Херсон, код ЄДРПОУ 32629648) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту  інвалідів (м. Херсон, пр.. 40-річчя Жовтня, 5а, отримувач УДК у м. Херсоні, банк отримувача: ГУДКУ по Херсонській області, рахунок: 31219230700002, МФО 852010, ЕДРПОУ 24104230) адміністративно-господарські санкції та пеню в сумі 2667,30грн. (дві тисячі шістсот шістдесят сім грн. 30 коп.)

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили  після закінчення апеляційного розгляду справи.

Текст постанови складений в повному обсязі та підписаний 17.05.2010 р.

Суддя                                                                                                                           Кравченко К.В.

кат. 6.11

Дата ухвалення рішення14.05.2010
Оприлюднено14.09.2010
Номер документу11133902
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5889/09/2170

Постанова від 14.05.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кравченко К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні