Рішення
від 06.06.2023 по справі 520/12653/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

06 червня 2023 року № 520/12653/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зоркіної Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД" до Головного управління ДПС у Рівненській області як відокремлений підрозділ ДПС України, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення , зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, у якому просить:

визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області, утвореного як відокремлений підрозділ ДПС України №7645172/37657933 від 16.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №50023 від 04.10.2022 на загальну суму 9 299,70 грн.; №7645173/37657933 від 16.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №60003 від 06.10.2022 на загальну суму 40 977,58 грн.; №7625384/37657933 від 14.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №140017 від 14.10.2022 на загальну суму 1712997,40 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОЙ ТОЙ ТРЕЙД»

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені та подані Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» податкові накладні: - №50023 від 05.10.2022 на загальну суму 9 299,70 грн. (ПДВ 1 549,95 грн.) датою її фактичного подання на реєстрацію 27.10.2022; - №60003 від 06.10.2022 на загальну суму 40 977,58 грн. (ПДВ 6 829,60 грн.) датою її фактичного подання на реєстрацію 27.10.2022; - №140017 від 14.10.2022 на загальну суму 1 712 997,40 грн. (ПДВ 285 499,57 грн.) датою її фактичного подання на реєстрацію 31.10.2022.

стягнути судові витрати.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішеннями Головного управління ДПС у Рівненській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким підприємству відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вважає, що відповідачем неправомірно відмовлено в реєстрації податкових накладних, оскільки ним надано всі необхідні документи для розблокування податкових накладних, реєстрація яких відповідачем була зупинена. Таким чином, позивач вважає, що оскаржувані рішення є неправомірними, необґрунтованими, безпідставними через відсутність доказів порушення товариством податкового законодавства, у зв`язку з чим, просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні.

Представник відповідачів, згідно наданого до суду відзиву на позов, заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначив, що приймаючи спірне рішення про відмову у реєстрації податкових накладних контролюючий орган виходив з того, що не надало первинних документів, необхідних для реєстрації податкової накладної, визначених в п. 5 Порядку, для підтвердження відсутності наявності ризику за податковими накладними.

Дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.

Судом встановлено, що ТОВ «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом 37657933.

Головним управлінням ДПС у Рівненській області прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - №7645172/37657933 від 16.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №50023 від 04.10.2022 на загальну суму 9 299,70 грн.; - №7645173/37657933 від 16.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №60003 від 06.10.2022 на загальну суму 40 977,58 грн.; - №7625384/37657933 від 14.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №140017 від 14.10.2022 на загальну суму 1712997,40 грн.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Із матеріалів справи вбачається, що підприємством складено та направлено на реєстрацію податкові накладні - №50023 від 05.10.2022 на загальну суму 9 299,70 грн. (ПДВ 1 549,95 грн.); - №60003 від 06.10.2022 на загальну суму 40 977,58 грн. (ПДВ 6 829,60 грн.); - №140017 від 14.10.2022 на загальну суму 1 712 997,40 грн. (ПДВ 285 499,57 грн.).

Проте, позивачем отримано від контролюючого органу квитанції:

до ПН №50023 від 05.10.2022 «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 05.10.2022 №50023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ ДКПП товару/послуг 3304, 4903, 9503, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=2.4743%, «Р»=36.7».

до ПН №60003 від 06.10.2022 «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 06.10.2022 №60003 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ ДКПП товару/послуг 3304, 4903, 9503, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=2.4743%, «Р»=36.7».

до ПН №140017 від 14.10.2022 «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 14.10.2022 №140017 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8517, 8518, 9005, 9011, 9503,9608, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=2.4743%, «Р»=67390.8».

При цьому, суд зауважує, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, які б були достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2-7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Судом встановлено, що позивачем направлено на адресу регіональної комісії ДПС у Рівненській області повідомлення про надання пояснень, а саме: - повідомлення №176 від 11.11.2022 до податкової накладної №50023 від 05.10.2022; - повідомлення №175 від 11.11.2022 до податкової накладної №60003 від 06.10.2022; - повідомлення №169 від 10.11.2022 до податкової накладної №140017 від 14.10.2022 , до яких надані наявні документи на підтвердження реальності господарських операцій. Вказані пояснення та повідомлення було отримано контролюючим органом та прийнято до розгляду, що не заперечується сторонами по справі.

Комісією Головного управління ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняті рішення

- №7645172/37657933 від 16.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №50023 від 05.10.2022. Підстава відмови: ненадання платником податку копій документів договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: відсутні платіжні доручення/ банківські виписки, оборотно-сальдові відомості по рах.361, 632, договір з перевізником, акти транспортних послуг;

- №7645173/37657933 від 16.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №60003від 06.10.2022. Підстава відмови: ненадання платником податку копій документів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: відсутні платіжні доручення/ банківські виписки, оборотно-сальдові відомості по рах.361, 632, 28, договір з перевізником, акти наданих транспортних послуг;

- №7625384/37657933 від 14.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №140017 від 14.10.2022. Підстава відмови: ненадання платником податку копій документів договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: відсутні платіжні доручення/ банківські виписки, оборотно-сальдові відомості по рах.361, 632, договір з перевізником, акти транспортних послуг.

Не погодившись із вказаним рішенням, позивачем було надіслано до Державної податкової служби України скарги на рішення комісії регіонального рівня, в якій обґрунтовано правомірність складення податкових накладних

Державною податковою службою України прийняті рішення про відмову в задоволенні вищевказаних скарг позивача, а саме: рішення №71350/37657933/2 від 12.12.2022 стосовно скарги на рішення №7645172/37657933 від 16.11.2022; - рішення №71301/37657933/2 від 12.12.2022 стосовно скарги на рішення №7645173/37657933 від 16.11.2022; - рішення №70216/37657933/2 від 08.12.2022 стосовно скарги на рішення №7625384/37657933 від 14.11.2022. Підставами відмови зазначено ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Судом встановлено, що ТОВ «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ - 37657933) є юридичною особою приватного права, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 28.04.2011 № запису: 14801020000050163. Основним видом господарської діяльності ТОВ «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» є «Неспеціалізована оптова торгівля» (код КВЕД 46.90). Додатковими видами господарської діяльності Товариства є: - 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; - 47.65 Роздрібна торгівля іграми та іграшками в спеціалізованих магазинах; - 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; - 32.40 Виробництво ігор та іграшок

Позивачем до податкових органів подано таблиці даних з тими кодами товарів, які на постійній основі постачаються ТОВ «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» в рамках діяльності, в тому числі, товари в рамках кодів УКТЗЕД 3304, 4903, 8517, 8518, 9005, 9011, 9503, 9608, 9609 тощо.

Рішеннями №7570140/37657933 від 07.11.2022 і №7629875/37657933 від 15.11.2022 вказані таблиці даних Позивача із відповідними кодами УКТЗЕД враховані

Податкові накладні, в реєстрації яких відмовлено, виписані на виконання умов договору поставки з

1.ТОВ «ПАРИТЕТ-СМІК» договору поставки №СМ/14-13 від 09.10.2014 (надалі-Договір), відповідно до умов якого Постачальник (ТОВ «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД») зобов`язується постачати і передати у власність Покупцеві (ТОВ «ПАРИТЕТ-СМІК»), а Покупець зобов`язується приймати товари та сплатити певну грошову суму на умовах цього Договору згідно з замовленнями Покупця та товаросупровідною документацією, які складають невід`ємну частину цього Договору (п.1.1. Договору). Відповідно до п.2.1. Договору Постачальник повинен поставляти товари вчасно до складських комплексів Покупця на кожний окремий магазин у відповідній кількості та належної якості, а також у відповідності до всіх інших вимог згідно із Замовленням. Право власності і ризик випадкової загибелі переходить від Постачальника до Покупця з моменту, коли товари поставлено Покупцеві і сторони підписали видаткову накладну, що засвідчує факт отримання товарів Покупцем (п.2.10. Договору). Згідно п.2.11. Договору Постачальник буде вважатись таким, що виконав зобов`язання з поставки товару, якщо він поставив товари до складського комплексу Покупця із усією належним чином оформленою супровідною документацією. У відповідності до п.3.3. даного Договору Покупець оплачує товари по мірі їх реалізації третім особам кожні 14 (чотирнадцять) календарних днів, за умови, що Постачальник надасть належним чином оформлені податкові та товарні накладні на адресу Покупця протягом не більше 7 (семи) днів з дня поставки. Якщо Постачальник не надасть товарні та податкові накладні вчасно, Покупець має право затримати розрахунок на відповідний час затримки у наданні документів. Таким чином, згідно наведених умов Договору оплата поставленого товару зі сторони Покупця на користь Постачальника здійснюється за фактом реалізації поставленого товару через кожні 14 банківських днів Всі спірні податкові накладні були складені Позивачем за фактом настання першої події відвантаження (поставка) товар

Факт відвантаження (поставки) товару на користь Покупця ТОВ «ПАРИТЕТ-СМІК» здійснено на підставі :

видаткової накладної №6253 від 05.10.2022 на суму 9 299,70 грн.; перевезення товару відбулось на підставі товарно-транспортної накладною №ТР000006253 від 05.10.2022. Відповідно до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події дата відвантаження товару, ТОВ «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №50023 від 05.10.2022 на суму 9 299,70 грн.;

видаткової накладної №6133 від 06.10.2022 на суму 40 977,58 грн., на підтвердження поставки надано товарно-транспортною накладною №ТР000006133 від 06.10.2022. У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події дата відвантаження товару, ТОВ «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №60003 від 06.10.2022 на суму 40 977,58 грн.

Оплата поставленого товару згідно п.3.3 Договору здійснюється з відстрочкою платежу.

На підтвердження оплати товару надано платіжне доручення №25487313 від 06.10.2022, №25487397 від 13.10.2022, №25517252 від 04.11.2022, №25517507 від 25.11.2022 та банківську виписку по рахунку. Факт наявності реалізованого товару на складі позивача підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №281 «Товари на складі» за жовтень 2022.

2.ТОВ « Розетка UA» №2014/10-34 від 13.10.2014, відповідно до умов якого Постачальник (ТОВ «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Розетка. UA»), а Покупець приймати та оплатити товар в асортименті, кількості та по цінам, викладеним в Додатках до цього Договору, які є його невід`ємною частиною (п.1.1. Договору). Під додатками до цього договору розуміються рахунки та витратні накладні, що видаються Постачальником, які, крім беззаперечного доказу одержання товару Покупцем, мають силу специфікацій (п.1.2. Договору).

Відповідно до п.2.2. Договору Покупець оплачує товар, який поставляється згідно даного Договору, шляхом перерахування на рахунок Постачальника грошових коштів, при цьому сторони погодили, що оплата здійснюється на підставі актів звірки, кожні 30 (тридцять) банківських днів за товар, що був реалізований кінцевому споживачу. Згідно п.3.1. Договору передача Постачальником та прийом Покупцем товару, здійснюється на умовах базису поставки DDP згідно редакції «Інкотермс» 2010 року, місце поставки склад Покупця.

На виконання умов вказаного Договору позивачем на користь ТОВ «Розетка. UA» поставлено товар на загальну вартість 1712997,40 грн., на підтвердження чого надано видаткову накладну №6340 від 14.10.2022.

На підтвердження факту перевезення (транспортування) вказаного товару надано ТТН №ТР000006340 від 14.10.2022. В подальшому позивачем виявлено помилку у заповнення ТТН , виправлена ТТН направлена на адресу податкового органу зі скаргою на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №140017 від 14.10.2022, що підтверджується матеріалами справи.

У відповідності до ст. 187 , ст. 201 ПК України, за правилом першої події дата відвантаження товару, ТОВ «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №140017 від 14.10.2022 на суму 1 712 997,40 грн.

У відповідності до умов Договору покупцем на користь позивача сплачено частково грошові кошти за поставлений товар, що підтверджується платіжним дорученням №61193 від 14.10.2022.

На підтвердження наявності реалізованого товару на складі позивача надано оборотно-сальдову відомість по рахунку №281 «Товари на складі» за жовтень 2022.

Згідно пояснень позивача для перевезення товару за податковими накладними №50023 від 05.10.2022 і №60003 від 06.10.2022 залучено перевізника ТОВ «Торговий дім «Міст Експрес» згідно договору про надання послуг №КН-1000294 від 08.05.2015.

Факт надання послуг з перевезення товару за вказаними податковими накладними підтверджується ТТН №ТР000006253 від 05.10.2022, №ТР000006133 від 06.10.2022, актом наданих послуг №14801 від 10.10.2022, банківською випискою по рахунку та зареєстрованою ПН №339 від 06.10.2022 і №149 від 10.10.2022.

Для перевезення товару за податковою накладною №140017 від 14.10.2022 залучено перевізника ТОВ «УВК-Інтернешнл» згідно договору №8- 21/INT від 30.04.2021 про надання послуг з перевезення та супутніх послуг.

На підтвердження факту надання послуг з перевезення товару надано ТТН №ТР000006340 від 14.10.2022, акт наданих послуг №УВИ-0003146 від 16.10.2022, банківську виписку по рахунку та зареєстрованою ПН №137 від 16.10.2022.

Товар, відвантажений за вищевказаними податковими накладними імпортований, на підставі договорів з: - MAKE IT REAL LLC згідно договору №11092018 від 09.11.2018; - SERAPHIM s.r.o згідно договору №20112017 від 20.11.2017 та договору №04292021 від 29.04.2021.

Так, придбання реалізованого товару у MAKE IT REAL LLC згідно договору №11092018 від 09.11.2018 підтверджується наступними документами, а саме: - платіжними дорученнями в іноземній валюті №12 від 27.10.2020, №16 від 07.07.2021, №34 від 29.10.2021, №36 від 10.11.2021, №5 від 20.01.2022; - ВМД UA100100/2021/600744 від 02.09.2021, коносамент №WMS21064396, CMR №6350, інвойс 15231, декларація про відповідність від 02.09.2021; -ВМД UA100100/2021/615316 від 17.12.2021, коносамент №WMS21092973, CMR №4854, інвойс 16437, декларація про відповідність від 08.12.2021; - ВМД UA100100/2021/616289 від 23.12.2021, коносамент №WMS21101191, CMR №419188, інвойс 17362, декларація про відповідність від 23.12.2021; Документ сформований в системі «Електронний суд» 29.12.2022 14 - ВМД UA100100/2021/617237 від 31.12.2021, коносамент №WMS21100316, CMR №4949, інвойс 16437-1, декларація про відповідність від 09.12.2021; - ВМД UA100100/2021/617236 від 31.12.2021, коносамент №WMS21092976, CMR №4944, інвойс 16226, декларація про відповідність від 20.12.2021.

Так, придбання реалізованого товару у SERAPHIM s.r.o згідно договору №20112017 від 20.11.2017 та договору №04292021 від 29.04.2021 підтверджується наступними документами, а саме: - платіжними дорученнями в іноземній валюті №5 від 11.05.2021, №9 від 25.05.2021, №10 від 01.06.2021, №15 від 06.07.2021, №17 від 16.07.2021, №21 від 10.08.2021, №24 від 27.08.2021, №32 від 12.10.2021, №3 від 17.01.2022, №6 від 14.05.2021, №11 від 03.06.2021, №25 від 01.09.2021, №26 від 15.09.2021, №39 від 16.12.2021; - ВМД UA100100/2021/580596 від 31.03.2021, коносамент №WMS21013171А, CMR №392661, інвойс 21, декларація про відповідність від 22.10.2021; - ВМД UA100100/2021/586242 від 13.05.2021, коносамент, CMR №1568, інвойс 29, декларація про відповідність від 06.05.2021. - ВМД UA100100/2022/026969 від 16.05.2022, коносамент №6055900, CMR №425760, інвойс 24, декларація про відповідність від 07.10.2021; - ВМД UA100100/2021/586608 від 17.05.2021, коносамент №6295063140, CMR №398593, №398594, інвойс 1, декларація про відповідність від 18.05.2021; - ВМД UA100100/2021/594143 від 12.07.2021, коносамент №21412696, CMR №402462, інвойс 3, декларація про відповідність від 12.07.2021; - ВМД UA100100/2021/596419 від 28.07.2021, коносамент №SXE21050429, CMR №408217, інвойс 5, декларація про відповідність від 12.07.2021; - ВМД UA100100/2021/597406 від 05.08.2021, коносамент №SXE21050432, CMR №406978, 406979, 406980, інвойс 6, декларація про відповідність від 11.11.2021; - ВМД UA100100/2021/599077 від 18.08.2021, коносамент №21608608, CMR №407878, інвойс 9, декларація про відповідність від 09.08.2021; - ВМД UA100100/2021/599911 від 26.08.2021, коносамент №236100281081, CMR №398654 і 398653, інвойс 7, декларація про відповідність від 26.08.2021; - ВМД UA100100/2021/603241 від 23.09.2021, коносамент №236100350597, CMR №409124, 409125, 409126, інвойс 11, декларація про відповідність від 23.09.2021; - ВМД UA100100/2021/604724 від 04.10.2021, коносамент №14400188, CMR №399418, інвойс 12, декларація про відповідність від 05.10.2021; - ВМД UA100100/2021/605395 від 08.10.2021, коносамент №SXE21080340, CMR №406229, інвойс 14, декларація про відповідність від 29.09.2021; - ВМД UA100100/2021/606490 від 18.10.2021, коносамент №21809603, CMR №411378, інвойс 13, декларація про відповідність від 19.10.2021; - ВМД UA100100/2021/609304 від 05.11.2021, коносамент №SXE21090207, CMR Документ сформований в системі «Електронний суд» 29.12.2022 15 №407434, інвойс 20, декларація про відповідність від 05.11.2021. - ВМД UA100100/2021/609923 від 10.11.2021, коносамент №WMS21094498, CMR №413557, інвойс 22, декларація про відповідність від 10.11.2021; - ВМД UA100100/2021/611147 від 19.11.2021, коносамент №236100435975, CMR №4750, 7360, 7987, інвойс 15, декларація про відповідність від 21.10.2021; - ВМД UA100100/2021/613443 від 06.12.2021, коносамент №WMS21090076, CMR №418543, інвойс 18, декларація про відповідність від 17.11.2021; - ВМД UA100100/2021/613444 від 06.12.2021, коносамент №WMS21092347, CMR №418530, інвойс 23, декларація про відповідність від 17.11.2021; - ВМД UA100100/2022/022738 від 31.01.2022, коносамент №6315, CMR №2630004910, інвойс 21, декларація про відповідність від 19.11.2021; - ВМД UA100100/2022/024509 від 14.02.2022, коносамент №WMS21120517, CMR №421375, інвойс 25, сертифікат відповідності; - ВМД UA100100/2022/026971 від 16.05.2022, коносамент №000011711, CMR №425761, інвойс 3, декларація про відповідність від 21.02.2022; - ВМД UA100100/2022/036444 від 14.09.2022, коносамент №WMS21122780, CMR №424616, інвойс 1, декларація про відповідність від 16.01.2020.

Для транспортування придбаного товару у вказаних іноземних постачальників та забезпечення транспортно-експедиторського обслуговування придбаного товару позивачем залучено ТОВ «Ламан Шипінг» (код ЄДРПОУ - 40551877) та ТОВ «Ауріга ЛТД» (код ЄДРПОУ - 40567358).

Господарські відносини між позивачем та ТОВ «Ламан Шипінг» підтверджуються: договором №01 від 23.09.2016, актами здачі-прийняття робіт (наданих послуг) №LS 0013317 від 24.12.2021, №LS-0013568 від 31.12.2021, №LS-0013610 від 31.12.2021, №LS-0013567 від 31.12.2021, №LS-0006382 від 14.09.2022, №LS-0013073 від 20.12.2021, №LS-0008745 від 03.09.2021, №LS-0002971 від 17.05.2022, №LS-0009602 від 24.09.2021, №LS-0007294 від 29.07.2021, №LS-0011910 від 22.11.2021, №LS 0012632 від 08.12.2021, №LS-0001790 від 15.02.2022, №LS-0012633 від 08.12.2021, №LS-0008451 від 27.08.2021, №LS-0007641 від 06.08.2021, №LS-0001318 від 01.02.2022, №LS-0010259 від 11.10.2021, №LS-0009966 від 05.10.2021, №LS-0010575 від 19.10.2021, №LS-0002972 від 17.05.2022, №LS-0011388 від 08.11.2021, №LS-0004378 від 18.05.2021, №LS-0004244 від 14.05.2021, №LS-0011616 від 11.11.2021, а також банківськими виписками (реєстрами банківських операцій). Господарські відносини між Позивачем та ТОВ «Ауріга ЛТД» підтверджується: договором від 09.09.2019, актом виконаних робіт №AU-004517, AU-003584, платіжним дорученням №789 від 14.07.2021, №928 від 19.08.2021.

Суд зазначає, що вказані первинні документи та пояснення стосовно здійсненої господарської операції позивачем надано до контролюючого органу, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами по справі.

Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної позивачем.

Згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Щодо підстави для відмови, як відсутність первинних документів на придбання та списання ПММ, то вимогу податкового органу надати вказані документи не зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації спірних податкових накладних, а їх перелік з`явився в протоколах від 14.11.2022 № 355/17-00-18-02-03 від 16.11.2022, № 362/17-00-18-02-03.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства. Оборотно-сальдова відомість - один із стандартних звітів, який містить для кожного розрахунку залишки на початок та кінець періоду та обробки за дебетом і кредитом за обраний період, тобто не є первинним документом в розумінні ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної.

Крім того, суд враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 року по справі № 500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що за приписами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.

Враховуючи викладене, суд для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, за датою їх фактичного подання

Позивачем подано заяву про стягнення з відповідача судових витрат у розмірі 17443 грн, в тому числі 10000,00 грн. витрати на правничу допомогу, 7443,00 грн. судовий збір.

Від відповідача - ГУ ДПС у Рівненській області отримано відзив на позовну заяву, де вказано на неможливості компенсації судових витрат на правову допомогу. При цьому, представником відповідачів наголошено на обставинах того, зважаючи на майновий стан органів ДПС, внаслідок запровадження провадження воєнного стану на рахунку КВЕК 2800 («Інші поточні видатки», за яким здійснюються видатки для сплати судових витрат) в умовах воєнного стану не забезпечується фінансування.

Питання про розподіл судових витрат у справі суд враховує, що відповідно до положень частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 134 КАС України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Згідно з ч. 4 ст. 134 КАС України для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

При визначенні суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін. Ті самі критерії застосовує Європейський суд з прав людини, присуджуючи судові витрати на підставі ст. 41 Конвенції. Зокрема, згідно з його практикою заявник має право на компенсацію судових та інших витрат, лише якщо буде доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їхній розмір - обґрунтованим (рішення у справі/West Alliance Limited проти України", заява №19336/04, п. 269).

За приписами ч. 5 ст. 134 КАС України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат (ч. 3 ст. 134 КАС України).

Отже, розмір витрат на правничу допомогу адвоката, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, має визначатися згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та підтверджуватися доказами щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості. Тобто, договором про надання правової допомоги має бути визначено вартість робіт (послуг) адвоката.

Відповідно до приписів ч. 2 ст. 30 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.

Судом встановлено, що на підтвердження понесених витрат представником позивача надані до суду копії договору про надання правової (правничої) допомоги №14/12-22 від 14.12.2022, рахунків №СФ-1 від 14.12.2022 і №СФ-2 від 09.01.2023 було сплачено вартість послуг в сумі 10 000,00 грн. за договором про надання правової (правничої) допомоги №14/12- 22 від 14.12.2022, що підтверджується платіжними інструкціями №857 від 20.12.2022 на суму 5 000,00 грн. і №30 від 12.01.2023 на суму 5000,00 грн., акт наданих послуг №1 від 20.02.2023

Відповідно до положень частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Вирішуючи питання про визначення розміру витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами, суд враховує складність справи та надані адвокатом послуги, а тому суд дійшов висновку що заява позивача про стягнення судових витрат пов`язаних з правничою допомогою, підлягає задоволенню, оскільки спір виник внаслідок протиправних дій відповідача.

Суд вважає, що понесені позивачем витрати на професійну правничу допомогу відповідають критеріям співмірності, наведеним у ч. 5 ст. 134 КАС України.

Враховуючи задоволення позову, розмір витрат на професійну правничу допомогу, що підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів на користь позивача становить 10000 грн та розмір судового збору 7443,00 грн., що підлягає відшкодуванню, становить 17 443,00 грн.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОЙ -ТОЙ Трейд» (м. Харків, вул. Весніна, 5, оф.408, ЄДРПОУ 37657933) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ ВП 43983495), Головного управління ДПС у Рівненській області (33023, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12, ЄДРПОУ ВП 44070166), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДПС у Рівненській області №7645172/37657933 від 16.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №50023 від 04.10.2022 на загальну суму 9299,70 грн.; №7645173/37657933 від 16.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №60003 від 06.10.2022 на загальну суму 40 977,58 грн.; №7625384/37657933 від 14.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №140017 від 14.10.2022 на загальну суму 1712997,40 грн. поданих Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОЙ ТОЙ ТРЕЙД»

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену та подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» податкову накладну №50023 від 05.10.2022 на загальну суму 9 299,70 грн. (ПДВ 1 549,95 грн.) датою її фактичного подання на реєстрацію 27.10.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену та подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» податкову накладну №60003 від 06.10.2022 на загальну суму 40 977,58 грн. (ПДВ 6829,60 грн.) датою її фактичного подання на реєстрацію 27.10.2022;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену та подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД» податкову накладну №140017 від 14.10.2022 на загальну суму 1712997,40 грн. (ПДВ 285 499,57 грн.) датою її фактичного подання на реєстрацію 31.10.2022.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області суму витрат на правничу допомогу та сплаченого судового збору у розмірі 8721 (вісім тисяч сімсот двадцять одна) грн 50 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОЙ-ТОЙ ТРЕЙД" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України суму витрат на правничу допомогу та сплаченого судового збору у розмірі 8721 (вісім тисяч сімсот двадцять одна) грн 50 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Зоркіна Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2023
Оприлюднено09.06.2023
Номер документу111380586
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —520/12653/22

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Рішення від 06.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні