Справа № 405/3539/23
1-кс/405/1701/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2023 року слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кропивницький клопотання старшого слідчого в ОВС ВРОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області майора поліції ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні № 42021120000000163 від 30.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий за погодженням з прокурором звернувся в суд з клопотанням, в якому просить надати старшому слідчому в ОВС ВРОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області майору поліції ОСОБА_3 , старшому слідчому ВРОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_4 , та слідчим, яких включено до складу групи слідчих у кримінальному провадженні № 42021120000000163 від 30.08.2021 дозвіл на тимчасовий доступ документів та вилучення (здійснити їх виїмку), які належать (перебувають у володінні) ІНФОРМАЦІЯ_1 (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ), а саме належним чином завірених копій наступних документів: заяви (клопотання) фізичних, юридичних осіб щодо передачі земель у приватну власність з числа вищевказаних земельних ділянок або за рахунок земель колишнього Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » чи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (з усіма додатками); висновки та протоколи земельних комісій щодо прийняття та розгляду таких заяв (клопотань), висновки та обґрунтування спеціалістів та посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_4 з цього приводу; протоколи (з додатками) та рішення (в т.ч. проєкти) сесій ІНФОРМАЦІЯ_4 щодо розгляду таких заяв (клопотань), про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, а також про державну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки; журнали вхідної кореспонденції, до яких реєструвались такі звернення; посадові інструкції (функціональні обов`язки) працівників ІНФОРМАЦІЯ_4 , положення про комісії (комітети) селищної ради та її виконавчих органів; рішення про початок повноважень Приютівського селищного голови, про постійні комісії ІНФОРМАЦІЯ_4 , про розподіл функціональних повноважень з керівництва селищної ради з додатками; листування між ІНФОРМАЦІЯ_5 та ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (у т.ч. зі структурними підрозділами); документацію щодо зарахування земельного податку на рахунки селищної ради за вищевказані земельні ділянки чи сплату земельного податку ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » або Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період з 2011 року.
В обґрунтування клопотання вказує, що у провадженні слідчого відділу СУ ГУ Національної поліції в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021120000000163 від 30.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
У ході проведення слідчих (розшукових) дій встановлено, що Державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_3 » відноситься до сфери управління Міністерства економіки України, з 2011 року є правонаступником майна, всіх прав і обов`язків реорганізованого шляхом приєднання до ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в тому числі й права постійного користування земельною ділянкою площею 5390,3000 га на території Приютівської селищної (колишньої Лікарівської сільської) ради Олександрійського району Кіровоградської області.
Олександрійський кінний завод 174 було утворено у 1934 році та з того часу він був постійним користувачем земельних ділянок на території Лікарівської сільської (тепер Приютівської селищної) ради Олександрійського району Кіровоградської області.
Державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_3 » засноване згідно з наказом Міністерства аграрної політики від 19 серпня 2010 року №510 «Деякі питання розвитку кінної галузі», на основі державної власності.
В подальшому, на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України № 2305-р від 1 грудня 2010 року «Про деякі питання розвитку конярства» та наказу Міністерства аграрної політики України № 33 від 1 лютого 2011 року «Про реорганізацію державних підприємств діяльність яких пов`язана з розвитком конярства» Державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_2 » реорганізовано шляхом приєднання до Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » зі створенням на базі Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відокремленого підрозділу (філії) без прав юридичної особи. Відповідно до пункту 2 вказаного наказу ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » визнано правонаступником майнових прав і обов`язків реорганізованих державних підприємств, зокрема ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »
11 серпня 2011 року Комісією з реорганізації Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було підписано передавальний акт, відповідно до якого Державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_3 » стало правонаступником всіх майнових та немайнових прав, а також обов`язків Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
На підставі вищевказаного передавального акта до Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » перейшли права щодо користування земельними ділянками на території Лікарівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області площею 5390.3 га.
У довідках ІНФОРМАЦІЯ_6 від 23 червня 2010 року, від 28 січня 2013 року, від 4 лютого 2014 року, від 5 лютого 2015 року, від 17 жовтня 2017 року №1586 вказано про те, що ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на праві постійного користування належить 5390.3000 га на території Лікарівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області.
Про належність та постійне використання ДІЇ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » земель на території Приютівської селищної (колишньої - Лікарівської сільської) ради Олександрійською району Кіровоградської області свідчить також наступні факти.
ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » станом на даний час здійснено дії з реєстрації права постійного користування щодо земельних ділянок, розташованих на території Приютівської селищної (колишньої Лікарівської сільської) ради Олександрійського району Кіровоградської області у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на земельні ділянки площею 4331.9403 га.
За згадані вище ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » декларується і сплачується плата за землю за ділянки на території Приютівської селищної (колишньої - Лікарівської сільської) ради Олександрійського району Кіровоградської області площею 5390.3000 га.
ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » здійснюється засівання земельних ділянок на території Приютівської селищної (колишньої - Лікарівської сільської) ради Олександрійського району Кіровоградської області, подається відповідна статистична звітність про наявність земельних ділянок, про здійснені посіви на них. зібраний врожай.
На даний час на земельних ділянках на території Приютівської селищної (колишньої - Лікарівської сільської) ради Олександрійського району Кіровоградської області, які перебувають в постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », посіяні сільськогосподарські культури, які є власністю ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
Наказом ІНФОРМАЦІЯ_7 від 12 лютого 2018 року №11-299/14 -18-СГ було надано ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у постійне користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих на території Лікарівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області, орієнтовним розміром 5165,4000 га. в тому числі: 3449,2000 га - рілля, 54 ,0000 - багаторічні насадження, 73,1000 га - сіножаті, 972,2000 га - пасовища, 75,8000 га - землі під сільськогосподарськими та іншими господарськими будівлями і дворами, 37,2000 га - під господарськими шляхами та прогонами, 3,9000 - землі, які перебувають у стадії меліоративного освоєння та відновлення земельні родючості ґрунтів, із цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на підставі наданого дозволу про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Лікарівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області за межами населеного пункту були понесені витрати в розмірі 1 272 300 гри. на роботи землевпорядних організацій, які розробили відповідні проекти відведення земельних ділянок га на цій підстав до Державного земельного кадастру були внесені відомості про сформовані земельні ділянки.
Наказами ІНФОРМАЦІЯ_7 №11-708/14-21-СГ від 24 лютого 2021 року, №11-1129/14-21-СГ від 19 березня 2021 року було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в постійне користування сільськогосподарського виробництва за межами населеного пункту на території Лікарівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області та передано ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в постійне користування земельні ділянки площею 4282,1288 (119 земельних ділянок з кадастровими номерами згідно додатку до наказу ІНФОРМАЦІЯ_7 №11-1129/14-21-СГ від 19 березня 2021 року:
3520384600:02:000:9601; 3520384600:02:000:9604; 3520384600:02:000:9607;
3520384600:02:000:9605; 3520384600:02:000:9690; 3520384600:02:000:9691;
3520384600:02:000:9692; 3520384600:02:000:9693; 3520384600:02:000:9611;
3520384600:02:000:9613; 3520384600:02:000:9615; 3520384600:02:000:9617;
3520384600:02:000:9618; 3520384600:02:000:9620; 3520384600:02:000:9621;
3520384600:02:000:9622; 3520384600:02:000:9626; 3520384600:02:000:9627;
3520384600:02:000:9628; 3520384600:02:000:9629; 3520384600:02:000:9632;
3520384600:02:000:9633; 3520384600:02:000:9634; 3520384600:02:000:9635;
3520384600:02:000:9638; 3520384600:02:000:9639; 3520384600:02:000:9642;
3520384600:02:000:9643, 3520384600:02:000:9640; 3520384600:02:000:9653;
3520384600:02:000:9654, 3520384600:02:000:9655; 3520384600:02:000:9672;
3520384600:02:000:9674, 3520384600:02:000:9675; 3520384600:02:000:9676;
3520384600:02:000:9677, 3520384600:02:000:9678; 3520384600:02:000:9679;
3520384600:02:000:9680, 3520384600:02:000:9055; 3520384600:02:000:9681;
3520384600:02:000:9682, 3520384600:02:000:9689; 3520384600:02:000:9694;
3520384600:02:000:9695, 3520384600:02:000:9697; 3520384600:02:000:9698;
3520384600:02:000:9699, 3520384600:02:000:9701; 3520384600:02:000:9705;
3520384600:02:000:9706, 3520384600:02:000:9707; 3520384600:02:000:9719;
3520384600:02:000:9720, 3520384600:02:000:9721; 3520384600:02:000:9725;
3520384600:02:000:9731, 3520384600:02:000:9752; 3520384600:02:000:9805;
3520384600:02:000:9811, 3520384600:02:000:9582; 3520384600:02:000:9583;
3520384600:02:000:9584, 3520384600:02:000:9585; 3520384600:02:000:9586;
3520384600:02:000:9592, 3520384600:02:000:9595; 3520384600:02:000:9596;
3520384600:02:000:9598, 3520384600:02:000:9056; 3520384600:02:000:9724;
3520384600:02:000:9641, 3520384600:02:000:0063; 3520384600:02:000:0064;
3520384600:02:000:0066, 3520384600:02:000:0067; 3520384600:02:000:0071;
3520384600:02:000:0073, 3520384600:02:000:0074; 3520384600:02:000:0658;
3520384600:02:000:0666, 3520384600:02:000:9424; 3520384600:02:000:9425;
3520384600:02:000:9426, 3520384600:02:000:9037; 3520384600:02:000:9432;
3520384600:02:000:9437, 3520384600:02:000:9438; 3520384600:02:000:9442;
3520384600:02:000:9443, 3520384600:02:000:9444; 3520384600:02:000:9446;
3520384600:02:000:9550, 3520384600:02:000:9552; 3520384600:02:000:9553;
3520384600:02:000:9556, 3520384600:02:000:9557; 3520384600:02:000:9558;
3520384600:02:000:9559, 3520384600:02:000:9560; 3520384600:02:000:9563;
3520384600:02:000:9564, 3520384600:02:000:9566; 3520384600:02:000:9567;
3520384600:02:000:9568, 3520384600:02:000:9569; 3520384600:02:000:9570;
3520384600:02:000:9571, 3520384600:02:000:9572; 3520384600:02:000:9573;
3520384600:02:000:9574, 3520384600:02:000:9575; 3520384600:02:000:9576;
3520384600:02:000:9577, 3520384600:02:000:9578; 3520384600:02:000:9579;
3520384600:02:000:9580; 3520384600:02:000:9581; та площею 431,4809 га (три земельні ділянки з кадастровими номерами 3520384600:02:0009056, 3520384600:02:0009057, 3520384600:02:0009055).
ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » до липня 2021 року було зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право постійного користування земельними ділянками, розташованими на території Приютівської селищної (колишньої - Лікарівської сільської) ради Олександрійського району Кіровоградської області, площею 4331,9403 га.
30 липня 2021 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » стало відомо про те, що у Державному реєстрі прав у квітні та у липні 2021 року державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_8 були прийняті рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, на підставі яких до Державного реєстру прав були внесені записи про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки площею 4530,8545 га, що вказані вище по тексту та які перебувають у постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », за ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Земельний кодекс Української РСР 1970 року (стаття 15) встановлював безстрокове і тимчасове користування землею. Землекористувачами визначалися: колгоспи, радгоспи, інші сільськогосподарські державні, кооперативні, громадські підприємства, організації і установи; промислові, транспортні, інші несільськогосподарські державні, кооперативні, громадські підприємства, організації та установи; громадяни.
Відповідно до пункту 5 Постанови Верховної Ради УРСР «Про порядок введення в дію Земельного кодексу Української РСР» від 18 грудня 1990 року 562-ХІІ громадяни, підприємства, установи, організації, які мають у користуванні земельні ділянки, надані їм до введення в дію Кодексу, зберігають свої права на користування до оформлення ними у встановленому порядку прав власності на землю або землекористування.
За змістом пунктів 1, 7 розділу X «Перехідні положення» Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи зберігають право на земельні ділянки, отримані ними до 1 січня 2002 року у власність, тимчасове користування або на умовах оренди у розмірах, що були передбачені раніше діючим законодавством
Згідно із абзацом першим пункту 2 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про державний земельний кадастр» земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 13.11.2019 у справі № 823/1984 /16 міститься правовий висновок про те, що відсутність у юридичної особи акта про право постійного користування земельною ділянкою не є достатньою підставою для позбавлення права землекористування. Державний акт про право постійного користування земельною ділянкою є документом, який посвідчує наявність такого права. Існування права постійного користування земельною ділянкою у відповідного суб`єкта не залежить від наявності чи відсутності у нього такого державного акта.
Аналогічна за змістом правова позиція міститься й у постанові Верховного Суду від 06.07.2021 у справі № 903/704 /20.
Верховний Суд у постановах від 05.11.2019 у справі № 906/392/18, від 12.01.2021 у справі № 908/1947/19 дійшов висновку, що право постійного користування земельною ділянкою, набуте у встановленому законодавством порядку, відповідно до законодавства, що діяло на момент набуття права постійного користування, не втрачається та не припиняється. Така ж правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 27.01.2021 у справі №906/706/19, від 12.02.2020 у справі № 914 /748/19, від 31.01.2019 у справі № 914 /839/18, а також від 10.10.2018 у справі № 907/916/17.
Верховний Суд у постанові від 06.10.2020 у справі № 917/1198/16 зазначив, що право постійного землекористування є безстроковим і може бути припинене тільки з підстав, передбачених у ст. 141 Земельного кодексу України, перелік яких є вичерпним.
Право користування земельною ділянкою, як і будь-яке інше право юридичної особи (яка припиняється в результаті реорганізації) переходить до її правонаступника (постанови Верховного Суду від 10.01.2018 у справі №922/2310/16, від 15.01.2020 у справі № 925/361/19, від 06.02.2018 у справі №911/46/15, від 02.04 .2018 у справі № 910/3561/16, від 19.04 .2018 у справі №910/9322/16, від 26.04 .2018 у справі № 914 /1874 /17, від 08.05.2018 у справі №926/2346/16, від 27.06.2018 у справі № 920/676/1739).
Також слід врахувати, що згідно частини 3 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: 1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення; 2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов`язкової реєстрації.
Тобто право постійного користування, яке виникло на підставі державних актів за законодавством, що діяло до 01.01.2013, визнається дійсним.
Отже, не зважаючи на факт реєстрації чи нереєстрації права постійного користування землею у Державному реєстрі прав. Дії «Конярство України» має право постійного користування.
Державна реєстрація прав не є підставою набуття речового права, а вважається лише засвідченням державою вже набутого особою речового права, що унеможливлює ототожнення факту набуття речового права з фактом його державної реєстрації. Досліджуючи обставини існування в особи речового права, суд має передусім встановлювати підстави, на якій особа набула таке право, оскільки за законом сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення речового права, така підстава виникнення речового права законом не передбачена. Відповідну правову позицію викладено у постановах Верховного Суду від 12.03.2019 у справі № 911/3594 /17, від 05.06.2019 у справі № 392/1829/17, від 24.01.2020 у справі № 910/10987/18, від 29.08.2019 у справі №910/10984 /18. від 11.06.2020 у справі № 910/10006/19.
У пункті 8.4. постанови Верховного Суду від 16.01.2020 у справі №916/2675/15 зауважено, що за змістом норм Земельного кодексу УРСР в редакції закону від 08.07.1971, Земельного кодексу України від 18.12.1990 та від 25.10.2001 з подальшими змінами та доповненнями (до набуття чинності змін з 01.01.2013) порядок передачі та набуття права користування (постійного користування) на землі державної власності сільськогосподарського призначення протягом дії вказаних законів не змінювався - правовстановлюючий характер мало рішення органу, до повноважень якого належало розпорядження відповідними землями, про передачу земельної ділянки державної власності сільськогосподарського призначення в користування (постійне користування), яке було підставою для набуття прав на цю ділянку, а оформлення цього права з видачею, зокрема державного акта, мало посвідчувальний характер (зокрема, статті 4 , 16, 20 Земельного кодексу УРСР в редакції закону від 08.07.1971 тощо).
Вказане дає підстави для висновку про те, що ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » є постійним користувачем земельних ділянок площею 5390,3000 га на території Приютівської селищної (колишньої Лікарівської сільської) ради Олександрійського району Кіровоградської області. При цьому, факт відсутності оригіналу державного акта у зв`язку зі сплином значного періоду часу чи нереєстрації права постійного користування у Державному реєстрі прав не є обставиною, яка свідчить про відсутність у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » права постійного користування землею площею 5390,3000 га на території Приютівської селищної (колишньої Лікарівської сільської) ради Олександрійського району Кіровоградської області.
У рішеннях про державну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки за ІНФОРМАЦІЯ_1 як підстава для державної реєстрації вказане рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 № 307 від 9 липня 2021 року. На офіційному веб-сайті ІНФОРМАЦІЯ_4 за веб-посиланням ІНФОРМАЦІЯ_9 можна знайти вказане рішення цієї селищної ради, яке називається: «Про передачу сільським, селищним, міським радам («Землю - громадам»), тобто базовому рівню місцевого самоврядування, повноважень з розпорядження всіма землями державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах відповідних територіальних громад та реєстрацію земельних ділянок комунальної власності», в якому вказано: «Враховуючи висновки та пропозиції постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування територій, будівництва, архітектури, охорони пай яток, історичного середовища та благоустрою, керуючись ст.ст. 26 , 33, 59 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 12, 59, 122 ,124,134 та п. 24 Перехідних положень Земельного кодексу України, Законом України від 28.04.21 року № 1423, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно ти їх обтяжень», ст. ст. 51. 85, 88 Водного кодексу України. СЕЛИЩНА РАДА ВИРІШИЛА:
1.Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до п. 24 Перехідних положень Земельного кодексу України і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність ІНФОРМАЦІЯ_1 з моменту державної реєстрації права власності на такі земельні ділянки (Додаток І ).
2.Державному реєстратору зареєструвати за ІНФОРМАЦІЯ_10 на дані земельні ділянки, що знаходяться в оренді, згідно з (Додатком 1).
3.З дня набрання чинності державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, що передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними. ... ».
Тобто, як видно, державна реєстрація права власності та ІНФОРМАЦІЯ_1 була здійснена, зокрема, на підставі пункту 24 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України, Закону України 1423-ІХ від 28.04 .2021 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин». У відповідності до підпункту «а» пункту 24 Прикінцевих положень Земельного кодексу України в редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин», який набрав чинності 27.05.2021, з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель, що використовуються органами державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями на праві постійного користування (у тому числі земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні державних лісогосподарських підприємств, та земель водного фонду, що перебувають у постійному користуванні державних водогосподарських підприємств, установ, організацій, ІНФОРМАЦІЯ_11 , національних галузевих академій наук. Тобто, у зв`язку з набранням чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» не вважаються землями комунальної власності територіальних громад землі державної власності, що використовуються державними підприємствами на праві постійного користування. Зважаючи на те, що станом на дату набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » використовувало на праві постійного користування земельні ділянки з кадастровими номерами: 3520384600:02:000:9601;
3520384600:02:000:9604; 3520384600:02:000:9607; 3520384600:02:000:9605;
3520384600:02:000:9690, 3520384600:02:000:9691; 3520384600:02:000:9692;
3520384600:02:000:9693, 3520384600:02:000:9611; 3520384600:02:000:9613;
3520384600:02:000:9615, 3520384600:02:000:9617; 3520384600:02:000:9618;
3520384600:02:000:9620, 3520384600:02:000:9621; 3520384600:02:000:9622;
3520384600:02:000:9626, 3520384600:02:000:9627; 3520384600:02:000:9628
3520384600:02:000:9629, 3520384600:02:000:9632; 3520384600:02:000:9633;
3520384600:02:000:9634, 3520384600:02:000:9635; 3520384600:02:000:9638;
3520384600:02:000:9639, 3520384600:02:000:9642; 3520384600:02:000:9643;
3520384600:02:000:9640, 3520384600:02:000:9653; 3520384600:02:000:9654;
3520384600:02:000:9655, 3520384600:02:000:9672; 3520384600:02:000:9674;
3520384600:02:000:9675, 3520384600:02:000:9676; 3520384600:02:000:9677;
3520384600:02:000:9678, 3520384600:02:000:9679; 3520384600:02:000:9680;
3520384600:02:000:9055, 3520384600:02:000:9681; 3520384600:02:000:9682;
3520384600:02:000:9689, 3520384600:02:000:9694; 3520384600:02:000:9695;
3520384600:02:000:9697, 3520384600:02:000:9698; 3520384600:02:000:9699;
3520384600:02:000:9701, 3520384600:02:000:9705; 3520384600:02:000:9706;
3520384600:02:000:9707, 3520384600:02:000:9719; 3520384600:02:000:9720;
3520384600:02:000:9721, 3520384600:02:000:9725; 3520384600:02:000:9731;
3520384600:02:000:9752, 3520384600:02:000:9805; 3520384600:02:000:9811;
3520384600:02:000:9582, 3520384600:02:000:9583; 3520384600:02:000:9584;
3520384600:02:000:9585, 3520384600:02:000:9586; 3520384600:02:000:9592;
3520384600:02:000:9595, 3520384600:02:000:9596; 3520384600:02:000:9598;
3520384600:02:000:9056, 3520384600:02:000:9724; 3520384600:02:000:9641;
3520384600:02:000:0063, 3520384600:02:000:0064; 3520384600:02:000:0066;
3520384600:02:000:0067, 3520384600:02:000:0071; 3520384600:02:000:0073;
3520384600:02:000:0074, 3520384600:02:000:0658; 3520384600:02:000:0666;
3520384600:02:000:9424, 3520384600:02:000:9425; 3520384600:02:000:9426;
3520384600:02:000:9037, 3520384600:02:000:9432; 3520384600:02:000:9437;
3520384600:02:000:9438, 3520384600:02:000:9442; 3520384600:02:000:9443;
3520384600:02:000:9444, 3520384600:02:000:9446; 3520384600:02:000:9550;
3520384600:02:000:9552, 3520384600:02:000:9553; 3520384600:02:000:9556;
3520384600:02:000:9557, 3520384600:02:000:9558; 3520384600:02:000:9559;
3520384600:02:000:9560, 3520384600:02:000:9563; 3520384600:02:000:9564;
3520384600:02:000:9566, 3520384600:02:000:9567; 3520384600:02:000:9568;
3520384600:02:000:9569, 3520384600:02:000:9570; 3520384600:02:000:9571;
3520384600:02:000:9572, 3520384600:02:000:9573; 3520384600:02:000:9574;
3520384600:02:000:9575, 3520384600:02:000:9576; 3520384600:02:000:9577;
3520384600:02:000:9578, 3520384600:02:000:9579; 3520384600:02:000:9580;
3520384600:02:000:9581 сільськогосподарського призначення, що розташовані на території Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, земельні ділянки не вважаються землями комунальної власності територіальної громади. Право постійного користування ДП ІНФОРМАЦІЯ_3 більшістю земельних ділянок станом на момент прийняття рішень про державну реєстрацію права комунальної власності за ІНФОРМАЦІЯ_5 було зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Тому державні реєстратори речових прав на нерухоме майно, на переконання ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », не мали права приймати рішення про державну реєстрацію щодо реєстрації права власності на вказані земельні ділянки за ІНФОРМАЦІЯ_1 , а остання - приймати рішення про передання собі права власності на землі державної власності які використовуються на праві постійного користування ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». Через вказану незаконну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки, які не вважаються комунальною власністю, ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » не має змоги закінчити реєстрацію права постійного користування на земельні ділянки площею 221.4968 га на території Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області.
Таким чином, ІНФОРМАЦІЯ_1 самостійно та протиправно зареєструвала за собою право комунальної власності на землі державної власності, які, згідно Закону, не перейшли у комунальну власність територіальних громад. На сьогодні існує загроза розпорядження (передача у земельними ділянками, якими власність. продаж, оренда, емфітевзис тощо) згаданими вище користується ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та які є державною власністю.
Вказане свідчить про те, що державу було протиправно позбавлено права на 4530,8545 га землі, а щодо ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » існує загроза позбавити його права постійного користування на цю площу земель.
Окрім того, існує ризик власності незаконного проникнення на земельні ділянки, які використовуються ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », самовільне захоплення таких земельних ділянок і протиправний збір врожаю, який належить ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
Наведені обставини свідчать про серйозне порушення прав держави та Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » і потребують негайного втручання органів державної влади для захисту державних інтересів.
У зв`язку з викладеним, виникла необхідність у отриманні дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ).
Обґрунтуванням необхідності у проведенні тимчасового доступу до документів із можливістю їх вилучення являється потреба у встановленні об`єктивної істини під час досудового розслідування.
Повноваження слідчого щодо можливості витребування документів у підприємства мають бути реалізовані шляхом застосування такого заходу забезпечення кримінального правопорушення, як тимчасовий доступ до речей і документів, підстави та процедури отримання якого регламентовані главою 15 КПК України (ст. ст. 159-166).
Отже, доступ до вищевказаних документів, які містять охоронювану законом таємницю можливий лише шляхом отримання ухвали слідчого судді про надання тимчасового доступу до речей і документів.
Слідчим надано заяву про розгляд клопотання без його участі, якою підтримав клопотання та просив його задовольнити, крім того слідчий ставить питання про здійснення розгляду клопотання без виклику володільця речей і документів, відтак, згідно ч. 2 ст. 163 КПК України прийнято рішення про розгляд справи за даної явки.
Оскільки, згідно частини 4 ст. 163 КПК України відсутність слідчого та особи, у володіння якої знаходяться речі та документи, не є перешкодою для розгляду клопотання, суд визнав можливим розгляд справи за даної явки.
Дослідивши надані стороною кримінального провадження матеріали, слідчий суддя прийшов до таких висновків.
Встановлено, що у провадженні СУ ГУНП в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021120000000163 від 30.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, за вищевикладених обставин.
У відповідності до ч. 3 ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий прокурор звертається із клопотанням.
Згідно чинного Кримінального процесуального законодавства України тягар доказування перед слідчим суддею, судом наявності підстав застосування заходів забезпечення кримінального провадження покладено на слідчого та прокурора як на суб`єктів, які здійснюють кримінальне провадження, а тому вони мають обґрунтувати необхідність застосування заходів його забезпечення.
Тимчасовий доступ до речей і документів зазначених у клопотанні та їх вилучення не тягне негативних наслідків передбачених п. 10 ч. 1 ст. 309 КПК України.
Згідно ч. 2 ст. 163 КПК України якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Відповідно до ч. 4 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбаченихчастиною другоюцієї статті.
Статтею 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст.160 КПК України, у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів зазначається зокрема: підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.
Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що документи до яких слідчий просить отримати доступ, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як докази, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів є неможливо, а тому існує необхідність у наданні тимчасового доступу до речей і документів, а клопотання підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.131, 132, 159-166, 369-372 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого задовольнити.
Надати старшому слідчому в ОВС ВРОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області майору поліції ОСОБА_3 , старшому слідчому ВРОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_4 , та слідчим, яких включено до складу групи слідчих у кримінальному провадженні № 42021120000000163 від 30.08.2021, дозвіл на тимчасовий доступ документів та вилучення в належним чином завірених копіях (здійснити їх виїмку), які належать (перебувають у володінні) ІНФОРМАЦІЯ_1 (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ), а саме належним чином завірених копій наступних документів: заяви (клопотання) фізичних, юридичних осіб щодо передачі земель у приватну власність з числа вищевказаних земельних ділянок або за рахунок земель колишнього Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » чи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (з усіма додатками); висновки та протоколи земельних комісій щодо прийняття та розгляду таких заяв (клопотань), висновки та обґрунтування спеціалістів та посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_4 з цього приводу; протоколи (з додатками) та рішення (в т.ч. проєкти) сесій ІНФОРМАЦІЯ_4 щодо розгляду таких заяв (клопотань), про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, а також про державну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки; журнали вхідної кореспонденції, до яких реєструвались такі звернення; посадові інструкції (функціональні обов`язки) працівників ІНФОРМАЦІЯ_4 , положення про комісії (комітети) селищної ради та її виконавчих органів; рішення про початок повноважень Приютівського селищного голови, про постійні комісії ІНФОРМАЦІЯ_4 , про розподіл функціональних повноважень з керівництва селищної ради з додатками; листування між ІНФОРМАЦІЯ_5 та ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (у т.ч. зі структурними підрозділами); документацію щодо зарахування земельного податку на рахунки селищної ради за вищевказані земельні ділянки чи сплату земельного податку ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » або Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період з 2011 року по дату винесення даної ухвали.
Строк дії ухвали визначити 60 днів до 07.08.2023 року.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя Ленінського
районного суду м. Кіровограда ОСОБА_5
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2023 |
Оприлюднено | 07.05.2024 |
Номер документу | 111394207 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Шевченко І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні