Справа № 487/3143/23
Провадження № 1-кс/487/1636/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.06.2023 року місто Миколаїв
Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 , внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22022230000000490 від 27.10.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 5 ст. 111-1 КК України, про арешт майна,-
ВСТАНОВИВ:
05.06.2023 року старший слідчий відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 за погодженням з прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_4 в рамках здійснення досудового розслідування кримінального правопорушення, відомості щодо якого 27.10.2022 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22022230000000490, звернувся до Заводського районного суду міста Миколаєва з клопотанням, в якому просив накласти арешт в кримінальному провадженні №22022230000000490 на майно, а саме гараж, який розташований за адресою: Херсонська область, м. Херсон, кооператив «Херсонес», гараж № НОМЕР_1 , який належить ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в цілому, з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання, заборонивши останньому користуватись, розпоряджатись зазначеним майном та відчужувати його.
Слідчий у судове засідання не прибув, до початку розгляду клопотання подав заяву про розгляд справи за його відсутності.
У відповідності до ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
За таких обставин, розгляд даного клопотання проведено без виклику підозрюваного ОСОБА_5 та його захисника, оскільки є реальні підстави вважати, що в разі отримання відомостей про звернення органу досудового розслідування з указаним клопотанням до суду, вищевказане майно може бути відчужене третім особам.
Дослідивши клопотання та докази, якими воно обґрунтовується, слідчий суддя приходить до наступних висновків.
Слідчим управлінням ГУНП в Херсонській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню відомості про яке внесені 27.10.2022 за № 22022230000000490 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні злочинів, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 24.08.1991 Верховною Радою УРСР схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави Україна.
У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 зазначено, що Верховна Рада УРСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах. Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди. Положеннями Конституції України передбачено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою.
Згідно з ч. 1 ст. 65 Конституції України захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України є справою всього Українського народу та обов`язком громадян України.
Ґрунтуючись на Декларації про державний суверенітет України та Конституції України, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Відповідно до пунктів «а», «b», «c», «d, «g» статті 3 Резолюції 3314 (ХХІХ) Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних націй «Визначення агресії» від 14 грудня 1974 року застосування російською федерацією збройної сили проти України становить злочин збройної агресії та порушує Меморандум про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05 грудня 1994 року.
У світлі положень IV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12 серпня 1949 року та Додаткового протоколу Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів (Протокол 1) від 08 червня 1977 року, одним із наслідків збройної агресії російської федерації проти України стала тимчасова окупація частини території України.
Резолюцією Генеральної асамблеї Організації Об`єднаних Націй «Агресія проти України» A/RES/ES-11/1 від 02 березня 2022 року визнається, що російська федерація (далі - рф) вчинила агресію проти України, порушивши базові норми ООН, і від російської організації вимагається припинити збройну агресію проти України, включаючи де окупацію Криму та Донбасу, негайно, повністю та безумовно вивести всі свої збройні сили з території України в межах міжнародно визнаних кордонів.
Рішенням міжнародного суду Організації Об`єднаних Націй від 16 березня 2022 року на найвищому юридичному рівні констатовано факт вторгнення рф на територію України.
24 лютого 2022 року президент рф оголосив початок так званої «спеціальної військової операції», наслідком чого є повномасштабне збройне вторгнення на територію України, що полягає у здійсненні окупації частини території суверенної держави Україна, в тому числі Херсонської області, за допомогою збройних формувань рф, що складаються з регулярних з`єднань та підрозділів, підпорядкованих міністерству оборони російської федерації, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам російської федерації, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих російською федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації російської федерації, яку складають її державні органи та структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України та підконтрольні рф самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 на всій території України введено воєнний стан, який продовжено відповідним Указом Президента України №341/2022 від 17.05.2022 терміном на 90 діб, Указом Президента України №573/2022 від 12.08.2022, Указом Президента України №757/2022від 21.11.2022строком на90діб,Указом ПрезидентаУкраїни №58/2023від 06.02.2023строком на90діб,Указом ПрезидентаУкраїни №254/2023від 01.05.2023,яким строкдії воєнногостану вУкраїні продовжуєтьсяз 05години 2023року 30хвилин 20травня 2023року строкомна 90діб (тобтодо 18серпня 2023року), з подальшим затвердженням вказаних вище указів Президента України відповідними Законами України.
Так, 24 лютого 2022 року військовослужбовці збройних сил російської федерації та підконтрольні їм учасники незаконних збройних формувань шляхом збройної агресії незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Харківській, Київській, Сумській, Чернігівській, Миколаївській, Запорізькій, Херсонській, інших областях та здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, після чого здійснили окупацію частини України, в тому числі міста Херсон, Херсонської області.
Відповідно доч.1ст.1Закону України«Про забезпеченняправ ісвобод громадянта правовийрежим натимчасово окупованійтериторії України» № 1207-VII, від 15.04.2014, тимчасово окупована російською федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється діяКонституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Тимчасова окупація рф територій України, визначених частиною 1 статті 3 Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для рф жодних територіальних прав. За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території.
Згідно статті 42 IV-ї Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додаток до неї Положення про закони і звичаї війни на суходолі (1907 року), територія визнається окупованою, якщо вона фактично перебуває під армією супротивника.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) Скадовська територіальна громада, в тому числі місто Скадовськ перебуває в тимчасовій окупації.
Після окупації Скадовської територіальної громади Херсонської області представниками збройних формувань російської федерації встановлено фактичний контроль над суспільним життям на цій території України та узурповані всі владні повноваження шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, впровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади міста, фактичної ліквідації приватної власності, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного та психологічного впливу окремих категорій та верств населення, в тому числі незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.
Разом з тим, в період квітня травня 2022 року, представники збройних формувань рф всупереч порядку, встановленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Херсонської міської територіальної громади цілеспрямовано створили підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію - так звану «військово-цивільну адміністрацію Херсонської області», в яку входили органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.
При цьому, представники контрольованих російською федерацією самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних та комунальних підприємств, установ, організацій на тимчасово окупованій частині Скадовської територіальної громади Херсонської області та мали за мету інтеграцію і подальше незаконне включення захопленої частини суверенної України до складу російської федерації.
У травні 2022 року (більш точну дату досудовим розслідуванням не встановлено), всупереч Конституції України, Законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та міжнародно-правових актів ратифікованих Україною, на тимчасово окупованій території Херсонської міської територіальної громади Херсонського району Херсонської області, підпорядкованою, керованою та фінансованою російською федерацією окупаційною адміністрацією так званою «військово-цивільною адміністрацією Херсонської області», в яку входили органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, серед яких і так званий департамент охорони здоров`я Херсонської області, який є структурним підрозділом у сфері надання медичної допомоги та очолюваний його керівником ОСОБА_6 (досудове розслідування відносно останнього проводиться в іншому кримінальному провадженні), розпочато насильницьке захоплення медичних закладів розташованих на тимчасово окупованій території Херсонської області за силової підтримки військових збройних сил російської федерації.
У подальшому так званою «військовою цивільною адміністрацією Херсонської області» та незаконно створеним окупаційною адміністрацією органом так званим «департаментом охорони здоров`я Херсонської області» у травні 2022 року (більш точну дату досудовим розслідуванням не встановлено) призначено ОСОБА_5 на посаду, так званого «временно исполняющего обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница» (мовою оригіналу - російською), де згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань знаходиться комунальне некомерційне підприємство «Скадовська центральна лікарня» Скадовської районної ради Херсонської області, ідентифікаційний код юридичної особи: 02004060, за адресою: 75700, Херсонська область, Скадовський район, місто Скадовськ, вулиця Шмідта, будинок 24, засновник Скадовська районна рада.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» державні,громадські абоінші органи,підприємства, установи, організації, посадові особи та громадяни зобов`язані забезпечити пріоритетність охорони здоров`я у власній діяльності, не завдавати шкоди здоров`ю населення і окремих осіб, у межах своєї компетенції подавати допомогу хворим, інвалідам та потерпілим від нещасних випадків, сприяти працівникам органів і закладів охорони здоров`я в їх діяльності, а також виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством України про охорону здоров`я.
Громадянин України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживав на території міста Скадовськ, достеменно поінформований, що у 2014 році розпочалася збройна агресія російської федерації проти України, а також про те, що вона переросла у широкомасштабне вторгнення військ російської федерації на територію суверенної держави до громадянства якої він належить.
ОСОБА_5 , усвідомлюючи, що Україна є унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, об`єктивно розуміючи зміст загальновідомих подій про те, що збройні формування російської федерації, шляхом вчинення воєнного нападу 24.02.2022 захопили місто Скадовськ, в травні 2022 року (більш точну дату досудовим розслідуванням не встановлено), умисно, з метою завдання шкоди Україні, бажаючи реалізувати та підтримати рішення та дії країни-агресора та її окупаційної адміністрації щодо встановлення контролю на території тимчасово окупованого міста Скадовськ, становлення і зміцнення окупаційної влади та недопущення контролю Української влади, шляхом утворення та функціонування на території Херсонської області так званого «департаменту охорони здоров`я Херсонської області» та так званого «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница» (мовою оригіналу - російською) в порушення вимог ст. 65 Конституції України, якою передбачено обов`язок громадян України щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, прийняв пропозицію невстановлених представників окупаційної адміністрації держави-агресора рф та добровільно обійняв посаду так званого «временно исполняющего обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница» (мовою оригіналу - російською).
Продовжуючи свої незаконні дії, направлені на забезпечення діяльності незаконно створеної так званого «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница» (мовою оригіналу - російською), інших дій, спрямованих на підтримку та реалізацію рішень, дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора, ОСОБА_5 , перебуваючи у м. Скадовськ по вулиці Шмідта, 24 за місцем розташування так званої так званого «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница» (мовою оригіналу - російською), перебуваючи на псевдопосаді «временно исполняющего обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница» (мовою оригіналу - російською), активно виконував завдання, покладені на нього окупаційною владою держави-агресора щодо становлення і зміцнення окупаційної влади та недопущення контролю Української влади, шляхом забезпечення функціонування на території Скадовської територіальної громади так званого «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница» (мовою оригіналу - російською).
Так, ОСОБА_5 ,перебуваючи напосаді так званого «временно исполняющего обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральнаягородская больница»(мовоюоригіналу -російською), видав наказ № 1 від 29.07.2022 «Об уведомлении работников про реорганизацию КНП «Скадовская центральная городская больница» Скадовського городского совета КНП«Скадовский центр первичной медико санитарной помощи» Скадовського городского совета со всеми структурными подразделениями» на підставі розпорядження так званої військово цивільної адміністрації № 077-р від 08.06.2022 «О реорганизации государственных учреждений здравоохранения Херсонськой области» в «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения «Скадовская центральнаягородская больница»(мовоюоригіналу -російською), надав усну вказівку здійснити інвентаризацію всього майна, яке знаходилось на балансі Комунального некомерційногопідприємства «Скадовськацентральна міськалікарня» Скадовськоїміської радита в подальшому перереєстрував лікарню на російське законодавство.
Крім того, ОСОБА_5 , як «временно исполняющий обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница» безпосередньо агітував людей до працевлаштування до незаконно створеної установи та в разі відмови погрожував звільненням з займаних посад в лікувальних закладах охорони здоров`я України, а також вчинив дії щодо реалізації рішеньокупаційної адміністраціїдержави-агресора,зокрема організував та виплачував заробітну плату в рублях медичному персоналу, чим виконав указ голови незаконно створеної військової-цивільної адміністрації Володимира Сальдо № 026-р від 23.05.2022 «О введении бивалютной зоны в Херсонской области».
Також, ОСОБА_5 в період окупації представниками збройнихформувань російськоїфедерації м. Скадовськ, Херсонської області перебуваючи на псевдопосаді «временно исполняющего обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральнаягородская больница» проводив зібрання підлеглих працівників, на якому наголошував, що медичний заклад перейшов під юрисдикцію нової окупаційної влади, орієнтував на необхідності підвищення кваліфікації шляхом проходження навчання у м. Сімферополь чи Кабардіно-Балкарської республіки, оплата праці буде здійснюватись відповідно до російського законодавства, тобто у російських рублях, орієнтував медичний персонал на необхідність першочергового надання медичної допомоги російським військовим, яке є в пріоритеті від отримання аналогічних послуг населенням, яке проживає на тимчасово окупованій території.
Продовжуючи злочинну діяльність, направлену на становлення ізміцнення окупаційноївлади танедопущення контролюУкраїнської влади, з метою введення у роботу, очолюваного медичного закладу, російських стандартів у медичній сфері, ОСОБА_5 на виконання наказу начальника незаконно створеного департаменту охорони здоров`я військової-цивільної адміністрації у Херсонській області № 323 від 16.08.2022, заборонив співробітникам цього медичного закладу внесення даних в медичні інформаційні системи, пов`язані з українською інформаційно телекомунікаційною системою «Електронна система охорони здоров`я eHeaith», тим самим підтримав та реалізував вищевказане рішення окупаційної адміністрації держави-агресора.
Крім того, задля підвищення авторитету окупаційної влади та забезпечення роботи, очолюваної псевдоустанови, ОСОБА_5 організував отримання, зберігання та використання російської гуманітарної допомоги (памперси, родильні пакети, медичні препарати тощо).
Тим самим ОСОБА_5 вчинив умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору та окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні, шляхом створення умов для функціонування медичної установи в умовах окупації, для втілення медичних стандартів держави-агресора на території Скадовської територіальної громади Херсонської області.
Таким чином, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України (пособництво державі-агресору), кваліфікуючими ознаками якого є: умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво) та окупаційній адміністрації держави-агресора, вчинені громадянином України, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора.
Крім того, згідно з Конституцією України Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією (далі - РФ) 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.
У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі - Декларація) вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.
Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.
24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави - України. Згідно з указаним документом територія України є неподільною та недоторканною.
Незалежність України визнали держави світу, серед яких і рф.
Статтями 1, 2Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Згідно зі статтею 5Конституції України носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.
Відповідно до статей 132-134 Конституції Українитериторіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території.
До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська. Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Місто Севастополь має спеціальний статус, Автономна Республіка Крим (далі АР Крим) є невід`ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання.
24 лютого 2022 року президент рф публічно оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України.
24.02.2022 військовослужбовці зс рф шляхом збройної агресії із застосуванням зброї незаконно вторглися на територію України через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, Донецькій та Луганській областях та здійснили збройний напад на державні органи влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення для держави і у такий спосіб здійснили тимчасову окупацію частини території України.
З метою протидії збройній агресії у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, в Україні з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб введено воєнний стан, який продовжується у визначеному законом порядку.
З 24.02.2022 по цей час більшу частину території Херсонської області захоплено військовослужбовцями зс рф і вона знаходиться під тимчасовою окупацією держави-агресора, що визначено Переліком територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 25 квітня 2022 року, затвердженим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75.
Відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»тимчасово окупована рф територія України (тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування рф та окупаційна адміністрація рф встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування рф встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації рф.
Статтею 73 Конституції України, визначено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішується питання про зміну території України.
15 липня 2022 року Центральною виборчою комісією України прийнято Постанову № 82 від «Про неприпустимість організації підготовки та проведення на тимчасово окупованих територіях України псевдореферендумів», відповідно до якої проведення будь-яких виборів та референдумів в умовах воєнного стану прямо заборонено частиною першоюстатті 19 Закону України "Про правовий режим воєнного стану". Аналогічні заборони встановлено такожВиборчим кодексом УкраїнитаЗаконом України "Про всеукраїнський референдум".
Згідно із ст. 1 Закону України «Про всеукраїнський референдум» від 26.01.2021, всеукраїнський референдум є формою безпосередньої демократії в Україні, способом здійснення влади безпосередньо Українським народом, що полягає у прийнятті (затвердженні) громадянами України рішень шляхом голосування у випадках і порядку, встановленихКонституцією Українита цим Законом.
Відповідно до ч.1 ст. 18 Закону України «Про всеукраїнський референдум» від 26.01.2021, всеукраїнський референдум щодо зміни території України - це форма прийняття громадянами України, які мають право голосу, рішення щодо затвердження прийнятого Верховною Радою України закону про ратифікацію міжнародного договору про зміну території України. Призначення всеукраїнського референдуму щодо зміни території України здійснюється постановою Верховної Ради України.
Призначення всеукраїнського референдуму з питань, визначених указаною статтею Конституції України, належить до повноважень Верховної Ради України (пункт 2частини першої статті 85 Основного Закону України).
Верховна Рада України не ухвалювала жодних рішень щодо призначення всеукраїнського референдуму стосовно будь-яких питань про зміну території України.
Згідно із ч. 1 ст. 20 Закону України «Про всеукраїнський референдум» від 26.01.2021, у разі введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або окремих її місцевостях призначення (проголошення) та проведення всеукраїнського референдуму забороняється.
ОСОБА_5 , як громадянин України, був обізнаним, що Україна є унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, об`єктивно розуміючи зміст загальновідомих подій про те, що збройні формування російської федерації, шляхом вчинення воєнного нападу 24.02.2022 захопили місто Скадовськ, узурпували владу та мали за мету інтеграцію і подальше незаконне включення захопленої частини суверенної України до складу російської федерації шляхом приєднанням частини території України, а саме Херсонської області до рф, оскільки голова так званої«Військово-цивільноїадміністрації Херсонськоїобласті» на виконання вимог військово-політичного керівництва рф у порушення порядку, встановленогоКонституцією України, у вересні 2022 року (більш точна дата досудовим розслідуванням не встановлена), публічно проголосив про проведення незаконного референдуму з питань входження до складу рф тимчасово окупованої території Херсонської області, у тому числі в м. Скадовськ.
З метою підтримання тимчасової окупації Херсонської області та легітимізування перебування військових рф на території України, ОСОБА_5 , використовуючи організаційно-розпорядчі функції, надані йому внаслідок зайняття псевдопосаді «временно исполняющего обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница», перебуваючи в тимчасово окупованому АДРЕСА_1 , діючи умисно, на шкоду суверенітетові, територіальної цілісності та незалежності України, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, підтримуючи агресію російської федерації на території України, в порушення всіх положеньЗакону України«Про всеукраїнськийреферендум» від26січня 2021року №1135-ІХ прийняв участь в організації окупаційною владою держави-агресора незаконного референдуму, метою якого було приєднання тимчасово окупованих територій до рф, для проведення якого надав приміщення актової зали на базі очолюваного ним «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница».
Крім того, ОСОБА_5 , маючи на меті забезпечення належного проведення незаконного референдуму, шляхом згуртування та мобілізацію інших навколо псевдореферендуму, а також забезпечення явки населення та незаконного голосування в підтримку держави-агресора, вимагав від підлеглих працівників медичного закладу взяти участь у проведенні незаконного референдуму та голосування, під погрозою звільнення з роботи в разі відмови, та особисто контролював хід проведення референдуму у приміщенні актової зали на базі очолюваного ним «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Скадовская центральная городская больница».
Внаслідок таких незаконних та неправомірних дій ОСОБА_5 стало можливим визнання російською федерацією незаконного референдуму як таким, що відбувся, та як наслідок визнання за його результатами незаконного приєднання територій Херсонської області до складу рф.
Таким чином, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у колабораційній діяльності, а саме у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, кваліфікуючими ознаками якого є: участь в організації та проведенні незаконного референдуму на тимчасово окупованій території.
Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власником гаражу, який розташований за адресою: Херсонська область, м. Херсон, кооператив «Херсонес», гараж № НОМЕР_1 , в цілому на праві приватної власності є ОСОБА_5 , РНОКПП НОМЕР_2 .
Таким чином, є передбачені кримінальним процесуальним законом підстави для арешту майна гараж, який розташований за адресою: Херсонська область, м. Херсон, кооператив «Херсонес», гараж № НОМЕР_1 .
Відповідно до Наказу начальника ГУНП в Херсонській області №365 від 15.05.2023 змінено місце дислокації органу досудового розслідування СУ ГУНП в Херсонській області на територію Заводського району м. Миколаїв за адресою: Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Біла, 44.
Враховуючи те, що санкція ч. 5 ст. 111-1 та ч. 1 ст. 111-2 КК України передбачає покарання у вигляді конфіскації майна, у кримінальному провадженні є підстави, передбачені ст. 170 ч. 2 п. 3 КПК України накладення арешту на майно підозрюваного ОСОБА_5 , який є власником гаражу, який розташований за адресою: Херсонська область, м. Херсон, кооператив «Херсонес», гараж № НОМЕР_1 .
У відповідностідо п.2ч.1ст.170КПК України, завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Згідно зч.2ст.170КПК України,арешт майнадопускається зметою забезпечення: 1)збереженняречових доказів; 2)спеціальноїконфіскації; 3)конфіскаціїмайна яквиду покаранняабо заходукримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; 4)відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Приймаючи до уваги те, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, який відповідно до ч. 1 ст. 111-2 КК України карається позбавленням волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої, з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання, необхідно накласти арешт на належне ОСОБА_5 на праві власності майно, а саме: гараж, який розташований за адресою: Херсонська область, м. Херсон, кооператив «Херсонес», гараж № НОМЕР_1 .
Керуючись ст. ст. 131-132, 170-173 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт в кримінальному провадженні №22022230000000490 на майно, а саме: гараж, який розташований за адресою: Херсонська область, м. Херсон, кооператив «Херсонес», гараж № НОМЕР_1 , який належить ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,із забороною розпоряджатися та користуватися вказаним майном.
Ухвала підлягаєнегайному виконанню,яке доручити старшому слідчому відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 .
Копію ухвали не пізніше наступного робочого дня після її постановлення надіслати підозрюваному ОСОБА_5 та його захиснику адвокату ОСОБА_7 .
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Заводський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2023 |
Оприлюднено | 07.05.2024 |
Номер документу | 111397526 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Заводський районний суд м. Миколаєва
Темнікова А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні