Ухвала
від 08.06.2023 по справі 711/3607/23
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/3607/23

Номер провадження 1-кс/711/1081/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2023 року м. Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Придніпровського районного суду м. Черкаси клопотання слідчого СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №12023250000000026 від 18.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням, погодженим прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №12023250000000026 від 18.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

В обґрунтування клопотання слідчим зазначено, що СУ ГУНП в Черкаській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12023250000000026 від 18.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України.

Підставою внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань слугували матеріали оперативного підрозділу щодо виявлення фактів організації службовими особами релігійних та громадських організацій Черкаської області незаконного механізму по виїзду за кордон чоловіків призовного віку шляхом службового підроблення документів, які в подальшому слугують підставою для виїзду за межі України осіб призовного віку.

Встановлено, що ряд релігійних та громадських організацій у період з червня 2022 по грудень 2022 року здійснювали можливе підроблення службових документів шляхом внесення в них недостовірних відомостей щодо осіб, які мали виїхати за межі України з метою пошуку та ввезення на територію України гуманітарної допомоги.

Так, вказані службові документи використовувались для направлення Військовим адміністраціям за місцями дислокації таких організацій, як прохання у сприянні зазначеними у документах особам призовного віку у виїзді за межу України для пошуку та ввезення ними гуманітарної допомоги для громадян та Збройних Сил України.

Однак, значна кількість осіб, що виїхала закордон для виконання вищевказаних цілей, так і не повернулась до України у зазначений в документах термін.

Серед організацій, які були ініціаторами виїзду осіб призовного віку за кордон та які не повернулись в визначені законом терміни, окрім інших, є Консисторія (Єпархіальне управління) ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_2 зверталась до ІНФОРМАЦІЯ_3 з листом № 30 09 від 01.09.2022, в якому прохала сприяти перетину кордону громадянам України з метою ввезення гуманітарної допомоги, а саме:

- ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_2 ;

- ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , РНОКПП НОМЕР_3 ,

паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_4 ;

- ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , РНОКПП НОМЕР_5 , паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_6 .;

Відповідно до відомостей, що містяться в інтегрованій міжвідомчій інформаційно-телекомунікаційній системі щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон України (шифр - « ІНФОРМАЦІЯ_7 », Наказ від 03.04.2008 № 284/287/214/150/64/175/266/75 «Про затвердження Положення про інтегровану міжвідомчу інформаційно-телекомунікаційну систему щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон) встановлено, що зазначені особи здійснили перетин державного кордону та станом на 20.03.2023 до України не повернувся.

Крім того, від ІНФОРМАЦІЯ_8 інформації ІНФОРМАЦІЯ_9 отримано витяг відповідно до п. 12, 15 Положення про базу даних «Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України, в`їхали на тимчасово окуповану територію України або виїхали з такої території», затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_10 від 27.09.2022 за № 614, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.10.2022 за № 1319/38655, згідно якого станом на 19.04.2023 підтверджується інформація викладена вище.

Відповідно до ст. 2-8 Порядку «Правил перетинання державного кордону громадянами України», затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57, у разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв, що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб ІНФОРМАЦІЯ_11 , інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також населення України, через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_12 за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є ІНФОРМАЦІЯ_13 .

Рішення про виїзд за межі України водіїв, що здійснюють перевезення для потреб ІНФОРМАЦІЯ_11 , інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, приймається Мінінфраструктури або обласними, Київською міською військовими адміністраціями за наявності відповідного обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення, у листах від будь-якого з таких органів, підприємств, установ, організацій, закладів:

- військових, правоохоронних органів;

- військових адміністрацій;

- медичних закладів;

- відправників чи отримувачів гуманітарної допомоги.

Рішення про виїзд за межі України, яке дає можливість перетину державного кордону, приймається на строк не більше шести місяців.

Мінінфраструктури або обласні, ІНФОРМАЦІЯ_14 надсилають до Адміністрації Держприкордонслужби рішення про виїзд за межі України зазначених в абзаці першому цього пункту осіб для врахування під час їх виїзду за межі України.

Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 30 календарних днів з дня перетину державного кордону.

У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном та/або зміни мети виїзду за кордон, що встановлені цим пунктом, Мінінфраструктури та військові адміністрації скасовують своє рішення про виїзд за межі України відповідних осіб протягом семи робочих днів з моменту встановлення фактів зазначених порушень.

У разі непідтвердження мети поїздки уповноважені службові особи ІНФОРМАЦІЯ_12 відмовляють особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, у перетинанні державного кордону в порядку, визначеному частиною першою статті 14 Закону України "Про прикордонний контроль".

Таким чином, в органу досудового розслідування достатньо вважати, що службові особи зазначеної організації можуть бути причетними до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.

На теперішній час, з метою повного, всебічного розслідування кримінального провадження та можливістю проведення подальших судово почеркознавчих експертиз, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів ІНФОРМАЦІЯ_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_7 (юридична адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю вилучення їх оригіналів, а саме: листа ІНФОРМАЦІЯ_2 № 30 09 від 01.09.2022 до ІНФОРМАЦІЯ_3 , інших листів до ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_9 та ІНФОРМАЦІЯ_15 щодо сприяння в перетині державного кордону громадянам України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , листів відповідей від вказаних установ, а також завірених належним чином копій документів, що підтверджують ввезення (переміщення) останніми гуманітарної допомоги на територію України за зверненнями Консисторії (Єпархіального управління) ІНФОРМАЦІЯ_1 (митні декларації, гарантійні листи, інша супровідна документація) та документи щодо оплатної чи безоплатної передачі гуманітарної допомоги (угоди, договори купівлі-продажу, дарування, міни тощо, розписки, акти приймання-передачі, довіреності).

Обґрунтовуючи необхідність вилучення саме оригіналів зазначених в клопотанні документів, слідчий посилається на Інструкцію про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичні рекомендації з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої Наказом № 53/5 від 08.10.98 Міністерства Юстиції України.

На підставі викладеного та з метою забезпечення виконання завдань кримінального провадження щодо швидкого, повного та неупередженого розслідування, беручи до уваги, що вказані вище документи, тимчасовий доступ до яких необхідно отримати, мають важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як доказ в суді, а тому слідчий, за погодженням із прокурором, звернувся до слідчого судді з даним клопотанням.

В судове засідання слідчий не з`явився. Надав суду заяву про розгляд клопотання без його участі та без фіксації судового процесу технічними засобами, підтримав клопотання та просив суд його задовольнити.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_2 відповідно до положень ч. 2 ст. 163 КПК України в судове засідання не викликався.

Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи вищенаведене, судовий розгляд здійснювався без фіксації процесу технічними засобами.

Вивчивши клопотання та надані слідчим матеріали з кримінального провадження №12023250000000026 від 18.01.2023, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно доч.1ст.159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до п.п. 4, 8 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать зокрема: конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю; персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.

Згідно п. п. 1.2. ч.5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Відповідно до ст. 132 КПК України, - застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Згідно витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань у кримінальному провадженні №12023250000000026 від 18.01.2023 СУ ГУНП в Черкаській області здійснюється досудове розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.

Вказане досудове розслідування здійснюється на підставі матеріалів оперативного підрозділу щодо виявлення фактів організації службовими особами релігійних та громадських організацій Черкаської області незаконного механізму по виїзду за кордон чоловіків призовного віку шляхом службового підроблення документів, які в подальшому слугують підставою для виїзду за межі України осіб призовного віку.

В ході слідства встановлено, що ряд релігійних та громадських організацій у період з червня 2022 по грудень 2022 року здійснювали можливе підроблення службових документів шляхом внесення в них недостовірних відомостей щодо осіб, які мали виїхати за межі України з метою пошуку та ввезення на територію України гуманітарної допомоги.

Так, вказані службові документи використовувались для направлення Військовим адміністраціям за місцями дислокації таких організацій, як прохання у сприянні зазначеними у документах особам призовного віку у виїзді за межу України для пошуку та ввезення ними гуманітарної допомоги для громадян та Збройних Сил України.

Однак, значна кількість осіб, що виїхала закордон для виконання вищевказаних цілей, так і не повернулась до України у зазначений в документах термін.

За версією органу досудового розслідування, серед організацій, які були ініціаторами виїзду осіб призовного віку за кордон та які не повернулись в визначені законом терміни, окрім інших, є ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Слідчий суддя погоджується з тим, що з метою повного та об`єктивного розслідування даного кримінального провадження, органу досудового розслідування необхідно отримати тимчасовий доступ до службових документів, що надавались військовим адміністраціям для перетину державного кордону, а саме: листа ІНФОРМАЦІЯ_2 № 30 09 від 01.09.2022 до ІНФОРМАЦІЯ_3 , інших листів до ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_9 та ІНФОРМАЦІЯ_15 щодо сприяння в перетині державного кордону громадянам України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , листів відповідей від вказаних установ, а також завірених належним чином копій документів, що підтверджують ввезення (переміщення) останніми гуманітарної допомоги на територію України за зверненнями Консисторії (Єпархіального управління) ІНФОРМАЦІЯ_1 (митні декларації, гарантійні листи, інша супровідна документація) та документи щодо оплатної чи безоплатної передачі гуманітарної допомоги (угоди, договори купівлі-продажу, дарування, міни тощо, розписки, акти приймання-передачі, довіреності).

Разом з тим, слідчим не доведено необхідності вилучення оригіналів документів, оскільки до матеріалів клопотання не долучено постанови про призначення експертизи чи відповідного клопотання експерта, а тому слідчий суддя приходить до висновку, що на даній стадії досудового розслідування, надання завірених належним чином копій вказаних документів буде достатнім для досягнення мети зазначеного тимчасового доступу.

А тому, з метою повного, всебічного розслідування кримінального провадження, слідчий суддя погоджується з тим, що слідчому необхідно отримати тимчасовий доступ до вказаних в клопотанні документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_7 (юридична адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю вилучення належним чином завірених копій.

Слідчим доведено, що:

- вказані документи перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 , мають важливе значення для досудового розслідування, а відомості, які містяться у вказаних документах, можуть бути доказами під час судового розгляду, а також використовуватися для проведення інших слідчих та процесуальних дій;

- іншими способами, окрім тимчасового доступу до документів неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

На підставі викладеного, керуючись ст. 159, 162-164 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити частково.

Надати слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_8 та старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_9 тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_7 (юридична адреса: АДРЕСА_1 ), а саме до: листа ІНФОРМАЦІЯ_2 № 30 09 від 01.09.2022 до ІНФОРМАЦІЯ_3 , інших листів до ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_9 та ІНФОРМАЦІЯ_15 щодо сприяння в перетині державного кордону громадянам України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , листів відповідей від вказаних установ, а також завірених належним чином копій документів, що підтверджують ввезення (переміщення) останніми гуманітарної допомоги на територію України за зверненнями Консисторії (Єпархіального управління) ІНФОРМАЦІЯ_1 (митні декларації, гарантійні листи, інша супровідна документація) та документи щодо оплатної чи безоплатної передачі гуманітарної допомоги (угоди, договори купівлі-продажу, дарування, міни тощо, розписки, акти приймання-передачі, довіреності), з можливістю ознайомитись із такими документами та вилучити їх завірені копії.

В іншій частині клопотання відмовити.

Строк дії цієї ухвали один місяць з дня її постановлення.

Роз`яснити уповноваженим особам ІНФОРМАЦІЯ_2 , що відповідно до вимог ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали суду, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на отримання вказаної інформації, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.

Ухвала набирає законної сили з моменту її винесення та оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення08.06.2023
Оприлюднено07.05.2024
Номер документу111405828
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —711/3607/23

Ухвала від 08.06.2023

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Старікова М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні