Рішення
від 08.06.2023 по справі 260/1034/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

08 червня 2023 рокум. Ужгород№ 260/1034/23

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ващиліна Р.О., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Закарпатській області до Солотвинського комунального підприємства по водопостачанню про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Солотвинського комунального підприємства по водопостачанню, в якому просить стягнути з Солотвинського комунального підприємства по водопостачанню податковий борг у розмірі 307751,29 грн. в т.ч. пеня у розмірі 17,88 грн. по наступним платежам: - 14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у розмірі 29657,54 грн.; - 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 4426,00 грн.; - 19010200 «Надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти» у розмірі 5678,37 грн.; - 11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати» у розмірі 141850,48 грн.; - 13030100 «Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення» у розмірі 54035,64 грн.; - 13020100 «Рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення)» у розмірі 65681,26 в т.ч. пеня у розмірі 17,88 грн.; - 11020202 «Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності (міської/селищної/сільської територіальної громади)» у розмірі 6422,00 грн. за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що заборгованість відповідача виникла у зв`язку з несплатою ним грошового зобов`язання, самостійно визначеного в поданих податкових деклараціях, та за рішеннями про розстрочення (відстрочення) заборгованості. Контролюючим органом було здійснено всі визначені законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу, в тому числі, скеровано на адресу такого платника податків податкову вимогу. Однак такі дії не призвели до позитивного результату, а тому сума податкового боргу підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі, надано відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву та повідомлено, що згідно з вимогами ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Зазначену ухвалу направлено на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованою кореспонденцією та вручено 01 березня 2023 року, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення, наявним в матеріалах справи.

Разом з тим, відповідач відзив на позов до суду не подав, про продовження процесуального строку для подання такого не клопотав.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

У зв`язку з вищенаведеним, враховуючи положення ч. 6 ст. 162 КАС України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані позивачем документи та матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що ухвалою господарського суду Закарпатської області №907/481/14 від 15.12.2014 було затверджено мирову угоду у справі №907/481/14 про банкрутство Солотвинського комунального підприємства по водопостачанню (далі Солотвинське КП по водопостачанню), укладену між державною податковою інспекцією у Тячівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області, публічним акціонерним товариством «Закарпаттяобленерго», Управлінням Пенсійного фонду України в Тячівському районі Закарпатської області та Солотвинським КП по водопостачанню.

Так, відповідно до умов такої заборгованість боржника перед Державною податковою інспекцією у Тячівському районі ГУ Міндоходів у Закарпатській області становить 2045080,94 грн; яку з моменту затвердження мирової угоди Солотвинське КП по водопостачанню зобов`язалося сплачувати на умовах відстрочення та розстрочення на 12 місяців.

Згідно з графіком погашення кредиторської заборгованості Солотвинського КП по водопостачанню, що є додатком до мирової угоди від 11.12.2014 у справі №907/481/14, період погашення такої заборгованості наступний:

-з 01.01.2016 по 30.11.2017 та з 01.12.2017 по 31.12.2017 545143,98 грн;

-з 01.01.2018 по 30.11.2019 та з 01.12.2019 по 31.12.2019 560380,39 грн;

-з 01.01.2020 по 30.11.2020 та з 01.12.2020 по 31.12.2020 246187,41 грн.

Рішенням Головного управління Міндоходів у Закарпатській області №39 від 19.12.2014 Солотвинському КП по водопостачанню розстрочено (відстрочено) податкову заборгованість у загальному розмірі 1351711,78 грн по наступним платежам: податок на додану вартість 93574,94 грн, податок з власників транспортних засобів 3297,60 грн, земельний податок 26636,28 грн, надходження податків і зборів до 01.01.2011 61500,47 грн, єдиний соціальний внесок 633527,00 грн, податок на прибуток підприємств, що належать до комунальної власності 6482,00 грн, податок на доходи фізичних осіб 232926,37 грн, збір за забруднення навколишнього середовища 116602,84 грн, плата за користування надрами 51040,26 грн, єдиний податок 42514,67, екологічний податок 10511,80 грн та комунальний податок 392,70 грн.

В розумінні норм п. 100.1 ст. 100 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №755-VI, із змінами і доповненнями (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - ПК України), розстроченням, відстроченням грошових зобов`язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов`язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 цього Кодексу.

Відповідно до п. 100.3 ст. 100 ПК України, розстрочення та відстрочення грошових зобов`язань або податкового боргу в межах процедури відновлення платоспроможності боржника здійснюються відповідно до законодавства з питань банкрутства.

Згідно п. 5.1 розділу 5 Порядку проведення органами державної податкової служби прощення (списання) і розстрочення (відстрочення) податкового боргу платників податків на підставі укладеної мирової угоди у справі про банкрутство, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.11.2000 №600, на підставі ухвали господарського суду про затвердження мирової угоди керівник органу державної податкової служби (або його заступник), за місцем реєстрації платника податків, зобов`язаний прийняти рішення про розстрочення (відстрочення) сум податкового боргу протягом трьох днів з дня отримання вказаної ухвали.

П. 100.6 ст. 100 ПК України передбачено, що розстрочені суми грошових зобов`язань або податкового боргу (в тому числі окремо - суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення.

Відстрочені суми грошових зобов`язань або податкового боргу погашаються рівними частками починаючи з будь-якого місяця, визначеного відповідним контролюючим органом чи відповідним органом місцевого самоврядування, який згідно із пунктом 100.8 цієї статті затверджує рішення про розстрочення або відстрочення грошових зобов`язань або податкового боргу, але не пізніше закінчення 12 календарних місяців з дня виникнення такого грошового зобов`язання або податкового боргу, або одноразово у повному обсязі (п. 100.7 ст. 100 ПК України).

З особових карток Солотвинського КП по водопостачанню вбачається, що в останнього наявна наступна заборгованість зі сплати податків та зборів за рішенням контролюючого органу про розстрочення (відстрочення) податкового боргу від 19.12.2014:

-податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) 0,54 грн;

- земельний податок з юридичних осіб 4426,00 грн,;

- податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності 6422,00 грн;

-надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти 5678,37 грн;

-податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п 141850,48 грн;

-рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення 51040,26 грн;

-рентна плата за спеціальне використання води 60412,25 грн.

Окрім того, Солотвинське КП по водопостачанню подало до Державної податкової інспекції у Тячівському районі наступні звітні податкові декларації з податку на додану вартість:

-від 20 вересня 2017 року за серпень 2017 року, в якій самостійно визначило податкове зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 12355,00 грн;

-від 15 грудня 2017 року за листопад 2017 року, відповідно до якої самостійно визначена сума податкового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету, складає 952,00 грн;

- від 19 січня 2018 року за грудень 2017 року, в якій самостійно визначило податкове зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 14577,00 грн;

-від 19 лютого 2018 року за січень 2018 року, відповідно до якої самостійно визначена сума податкового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету, складає 1509,00 грн;

-від 15 березня 2018 року за лютий 2018 року, відповідно до якої самостійно визначена сума податкового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету, складає 264,00 грн.

Також Солотвинське КП по водопостачанню подавало до контролюючого органу наступні розрахунки з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копал:

-від 26 жовтня 2017 року за ІІІ квартал 2017 року, відповідно до якого сума податкового зобов`язання за податковий період склала 1593,94 грн;

-від 26.01.2018 за ІV квартал 2017 року, відповідно до якого сума податкового зобов`язання за податковий період склала 1401,44 грн.

Окрім того, Солотвинське КП по водопостачанню подавало до контролюючого органу наступні розрахунки з рентної плати за спеціальне використання води:

-від 26 жовтня 2017 року за ІІІ квартал 2017 року, відповідно до якого сума податкового зобов`язання за податковий період склала 2794,21 грн;

-від 26.01.2018 за ІV квартал 2017 року, відповідно до якого сума податкового зобов`язання за податковий період склала 2456,92 грн.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Вказане кореспондується з положенням пп.16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК України.

Згідно зі ст. 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

П. 46.1 ст. 46 ПК України дає визначення поняттю "податкова декларація", відповідно до якого, такою є документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Ст. 54 ПК України передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до вимог п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Проте самостійно визначену суму податкового зобов`язання відповідачем сплачено не було.

Згідно пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

У зв`язку з несплатою Солотвинським КП по водопостачанню у встановлені строки податкового зобов`язання контролюючий орган нарахував в порядку ст. 129 ПК України пеню в сумі 17,88 грн.

Пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України дає визначення поняттю «податковий борг», відповідно до якого таким є сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

У зв`язку з несплатою в повному обсязі податкових зобов`язань у встановлені ПК України строки Солотвинському КП по водопостачанню було виставлено в порядку, передбаченому п. 59.1 ст. 59 ПК України, податкову вимогу від 25.02.2015 №257-25. Судом встановлено, що такий податковий борг з часу вручення платнику податку зазначеної податкової вимоги не переривався.

Незважаючи на вищенаведене, станом на день розгляду даної справи в суді відповідач податковий борг в добровільному порядку не сплатив.

Таким чином, в Солотвинського КП по водопостачанню наявний податковий борг у розмірі 307751,29 грн., в тому числі пеня у розмірі 17,88 грн. по наступним платежам:

-14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у розмірі 29657,54 грн.;

-18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 4426,00 грн.;

-19010200 «Надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти» у розмірі 5678,37 грн.;

-11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати» у розмірі 141850,48 грн.;

-13030100 «Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення» у розмірі 54035,64 грн.;

-13020100 «Рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення)» у розмірі 65681,26 в т.ч. пеня у розмірі 17,88 грн.;

-11020202 «Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності (міської/селищної/сільської територіальної громади)» у розмірі 6422,00 грн.

Нормами п. 95.3 ст. 95 ПК України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Разом з тим, згідно п. 95.2 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 ПК України).

За наведених обставин, враховуючи норми чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд вважає, що позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають задоволенню.

Судові витрати по справі відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 241, 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Позов Головного управління ДПС у Закарпатській області (місцезнаходження: вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДПРОУ ВП 44106694) до Солотвинського комунального підприємства по водопостачанню (місцезнаходження: вул. 30-років Возз`єднання, б/н, смт. Солотвино, Тячівський район, Закарпатська область, 90575, код ЄДРПОУ 32076285) про стягнення податкового боргу, - задовольнити повністю.

2. Стягнути з Солотвинського комунального підприємства по водопостачанню (місцезнаходження: вул. 30-років Возз`єднання, б/н, смт. Солотвино, Тячівський район, Закарпатська область, 90575, код ЄДРПОУ 32076285) податковий борг у розмірі 307751,29 (Триста сім тисяч сімсот п`ятдесят одна гривня 29 коп.) грн, в т.ч. пеня у розмірі 17,88 грн. по наступним платежам:

-14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у розмірі 29657,54 грн;

-18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 4426,00 грн;

-19010200 «Надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти» у розмірі 5678,37 грн;

-11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати» у розмірі 141850,48 грн;

-13030100 «Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення» у розмірі 54035,64 грн;

-13020100 «Рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення)» у розмірі 65681,26 грн, в т.ч. пеня у розмірі 17,88 грн.;

-11020202 «Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності (міської/селищної/сільської територіальної громади)» у розмірі 6422,00 грн

за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяР.О. Ващилін

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2023
Оприлюднено12.06.2023
Номер документу111410471
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —260/1034/23

Рішення від 08.06.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні