Рішення
від 07.06.2023 по справі 320/3203/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 червня 2023 року м.Київ справа №320/3203/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Керівника Вишгородської окружної прокуратури Василенко М.О. до Відділу освіти Димерської селищної ради третя особа -Служба у справах дітей Димерської селищної ради Вишгородського району,про визнання протиправною бездіяльність,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся Керівник Вишгородської окружної прокуратури Василенко М.О. з позовом до Відділу освіти Димерської селищної ради, третя особа -Служба у справах дітей Димерської селищної ради Вишгородського району .

Станом на 07.06.2023 року від відповідача відзиву не надходило. Відповідано до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши обставини справи судом було встановлено наступне.

Відповідно до інформації селищного голови Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області від 25.10.2022 № 2377/03-18 упродовж 2020 - 2022 навчальних років 9 випускників закладів середньої освіти комунальної форми власності Димерської територіальної громади із числа дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, закінчили 9-ті та 11-ті класи.

Так, згідно зазначеної інформації встановлено, що навчальні заклади середньої освіти комунальної форми власності Димерської селищної ради із числа дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, протягом зазначеного періоду закінчили:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , закінчила 9-й клас Опорного загальноосвітнього навчального закладу «Катюжанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області;

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , закінчила 11-й клас навчально-виховного комплексу «Димерська гімназія загальноосвітня школа І ступеня»

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , закінчила 11- й клас навчально-виховного комплексу «Димерська гімназія- загальноосвітня школа І ступеня» Димерської селиної ради Вишгородського району Київської області.

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , закінчила у 2020 році Опорний загальноосвітній навчальний заклад «Катюжанська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області».

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , у 2020 році закінчила 9-й клас Литвинівської загальноосвітньої школи І-ІІІступенів Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області.

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , у 2021 році закінчила 9-й клас навчально-виховного комплексу «Димерська гімназія- загальноосвітня школа І ступеня»Димерськоїселищноїради Вишгородського району Київської області;

ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , у 2021 році закінчила 9 клас Глібівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Димерської селиної ради Вишгородського району Київської області;

ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , у 2021 році закінчив 9-й клас Опорного загальноосвітнього навчального закладу «Катюжанська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області».

ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , закінчила 9-й клас Опорного загальноосвітнього навчального закладу «Катюжанська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів Димерської селищноїради Вишгородського району Київської області».

Зі змісту інформації селищного головиДимерської селищної ради Вишгородського району Київської області вбачається, що жодному випускнику загальноосвітніх навчальних закладів Демидівської селиної ради із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, одноразова грошова допомога в розмірі 6 прожиткових мінімумів, яка передбачена ч. 7 ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», впродовж 2020-2022 років не виплачувалась.

Про невиплату випускникам вказаної пільгової категорії загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності, які підпорядковані у своїй діяльності Відділу освіти Демидівської селищної ради Вишгородського району Київської області, засвідчує той факт, що відповідно до змісту інформації наданої Вишгородській окружній прокуратурі від 31.10.2022 № 01-10/437, виплати не здійснювались у звязку з тим, що дане питання потребує з`ясування.

Правова позиція суду.

З преамбули Закону України «Про охорону дитинства» вбачається, що цей Закон визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров`я, освіту, соціальний захист, всебічний розвиток та виховання в сімейному оточенні встановлює основні засади державної політики у цій сфері, що грунтуються на забезпеченні найкращих інтересів дитини.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про охорону дитинства» забезпечення найкращих інтересів дитини - дії та рішення, що спрямовані на задоволення індивідуальних потреб дитини відповідно до її віку, статі, стану здоров`я, особливостей розвитку, життєвого досвіду, родинної, культурної та етнічної належності та враховують думку дитини, якщо вона досягла такого віку і рівня розвитку, що може її висловити. Охорона дитинства - система державних та громадських заходів, спрямованих на забезпечення повноцінного життя, всебічного виховання і розвитку дитини та захисту її прав.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» (надалі - Закон), статус дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, - це визначене відповідно до законодавства становище дитини, яке надає їй право на повне державне забезпечення і отримання передбачених законодавством пільг та яке підтверджується комплектом документів, що засвідчують обставини, через які дитина не має батьківського піклування; особи із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, - особи віком від 18 до 23 років, у яких у віці до 18 років померли або загинули батьки, та особи, які були віднесені до дітей, позбавлених батьківського піклування; державні соціальні стандарти для дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа, - встановлені законами, іншими нормативно-правовими актами мінімальні норми і нормативи забезпечення дітей-сиріт, дітей, які залишилися без батьківського піклування, та осіб з їх числа.

Відповідно до ст. 4 Закону заходи соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа гарантуються, забезпечуються та охороняються державою, та встановлюються незалежно від того, де така дитина або особа перебуває на утриманні та вихованні, на рівні, не меншому за встановлений прожитковий мінімум для осіб відповідного віку.

Згідно з ч. ч. 1-3 ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» держава здійснює повне забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа. Допомога та утримання таких дітей не може бути нижчою за встановлені мінімальні стандарти, що забезпечують кожній дитині рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального та соціального розвитку на рівні, не нижчому за встановлений прожитковий мінімум для таких осіб. Право на повне державне забезпечення в навчальних закладах мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, віком до вісімнадцяти років та особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, при продовженні навчання до 23 років або до закінчення відповідних навчальних закладів.

Згідно частини 7 статті 8 Закону випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше 6 прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. Нормативи забезпечення одягом і взуттям затверджуються Кабінетом Міністрів України.

При цьому, частина 7 статті 8 Закону встановлює обов`язок з виплати грошової допомоги усім випускникам навчальних закладів, не розмежовуючи їх на окремі категорії, зокрема на тих, хто продовжив навчання в іншому навчальному закладі, та тих, хто працевлаштувався та інші. Таким чином, усі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування незалежно від форми їх утримання та виховання гарантовано перебувають на повному державному утриманні. Крім того, сам факт випуску з навчального закладу є підставою для виплати одноразової грошової допомоги в розмірі не менше 6 прожиткових мінімумів, встановлених законом.

Вказане знайшло своє відображення у постановах Верховного Суду від 18.09.2018 у справі № 493/407/16-а, від 26.05.2020 у справі № 303/5848/16-а, від 05.06.2019 у справі № 159/1684/16-а, від 03.10.2019 у справі № 303/5849/16-а, від 26.05.2020у справі №303/5848/16-а, від 04.11.2020у справі № 303/5842/16-а, від 28.01.2021 у справі № 164/1907/16-а, від 28.01.2021 у справі № 169/521/16-а.

Відділ освіти Димерської селищної ради Вишгородського раону Київської області є розпорядником бюджетних коштів, передбачених на фінансування та утримання закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності на території Димерської ОТГ.

Отже, обов`язок щодо виплати випускникам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, гарантованої ч. 7 ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» одноразової грошової допомоги в розмірі не менше 6 прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку за рахунок навчального закладу або відповідної установи, покладено на Відділ освіти Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області, як розпорядника бюджетних коштів.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Суд відмовляє в коменсації понесених судових витрат позивачем, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Свідки не залучались, експертизи не проводились.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Демидівської селищної ради Вишгородського району Київської області щодо ненарахування та невиплати випускникам загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності Демидівської селищної ради Вишгородського району Київської області у 2020, 2021 та 2022 роках, які мали статус дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, одноразової грошової допомоги у розмірі 6 прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, передбаченої ч. 7 ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».

3. Зобов`язати Відділ освіти Демидівської селищної ради Вишгородського району Київської області нарахувати та виплатити всім випускникам загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності Демидівської селищної ради Вишгородського району Київської області, одноразову грошову допомогу у розмірі 6 прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, передбачену ч. 7 ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» з розміру, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020, 2021 та 2022 роки».

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Терлецька О.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2023
Оприлюднено12.06.2023
Номер документу111410785
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —320/3203/23

Рішення від 07.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 15.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні