РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
07 червня 2023 року м. Рівне№817/1703/16
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді О.М. Дудар, розглянувши у письмовому провадженні заяву Головного управління ДПС у Рівненській області про заміну сторони правонаступником та про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі за адміністративним позовом
Рівненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області доТовариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Лідер М" про стягнення заборгованості,В С Т А Н О В И В :
У провадженні суду перебувала справа за позовом Рівненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Лідер М" про стягнення заборгованості.
Рішенням суду від 10.01.2017 позов Рівненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області задоволено :
- стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Лідер М" (код ЄДРПОУ 39445470) заборгованість перед бюджетом зі сплати орендної плати за землю у загальній сумі 95964,91грн (дев`яносто п`ять тисяч дев`ятсот шістдесят чотири гривні дев`яносто одну копійку), а саме: до місцевого бюджету Балашівської сільської ради зі сплати орендної плати за землю у сумі 9630,1грн; до місцевого бюджету Бронницької сільської ради зі сплати орендної плати за землю у сумі 28802,91грн; до місцевого бюджету Малинської сільської ради зі сплати орендної плати за землю у сумі 46189,58грн; до місцевого бюджету Прислуцької сільської ради зі сплати орендної плати за землю у сумі 11342,27грн.
Зазначене рішення суду набрало законної сили 31.01.2017.
01.02.2017 на виконання рішення від 10.01.2017 судом видано виконавчий лист, стягувачем за яким є Рівненська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області, а боржником - Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Лідер М".
Від Головного управління ДПС у Рівненській області надійшла заява про заміну сторони правонаступником та поновлення строку для пред`явлення зазначеного виконавчого листа до виконання.
Відповідно до ч.3 ст.376 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника.
Згідно з ч.2 ст.379 КАС України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи.
Поряд з цим, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України. Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 в Україні введено в воєнний стан, який продовжено до 18.08.2023 Указом Президента України №254/2023 від 01.05.2023.
Враховуючи ці обставини та рекомендації Ради суддів України від 02.03.2022, суд вважає за необхідне розглянути заяву Головного управління ДПС у Рівненській області про заміну сторони правонаступником та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у письмовому провадженні.
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 №296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" Рівненську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Рівненській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Рівненській області.
08.05.2019 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за №16081120014011683 про припинення державної реєстрації юридичної особи Рівненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області.
Таким чином, Головне управління ДФС у Рівненській області було правонаступником Рівненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області.
Надалі постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 Державну фіскальну службу України реорганізовано шляхом поділу.
Згідно з абз.4 п.2 вказаної постанови, Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Крім того, абзацом 6 пункту 2 такої постанови визначено, що Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції, зокрема, у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску, до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 17.05.2019 зареєстровано юридичну особу Державну податкову службу України (запис №10741350000085321), а 31.07.2019 - Головне управління ДПС у Рівненській області (запис №16081020000015074).
Наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 №14 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Рівненській області, відповідно до пункту 1 якого, Головне управління ДПС у Рівненській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Рівненській області.
Таким чином, Головне управління ДПС у Рівненській області було правонаступником Головного управління ДФС у Рівненській області.
Поряд з цим, за інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (станом на час розгляду заяви), Головне управління ДПС у Рівненській області припинене як юридична особа з 01.10.2021 (запис №1006081110014015074).
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання територіальних органів державної податкової служби" від 30.09.2020 №893 вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, до якого, у тому числі, включено Головне управління ДПС у Рівненській області.
Абзацами 3 та 4 пункту 2 вказаної постанови встановлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державної податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Наказом ДПС України "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" від 30.09.2020 №529 утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління ДПС у Рівненській області.
30.09.2020 проведено державну реєстрацію Головного управління ДПС у Рівненській області як відокремленого підрозділу (ідентифікаційний код ВП 44070166) юридичної особи - ДПС України (ідентифікаційний код 43005393), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис 1000741030008085321.
01.10.2021 проведено державну реєстрацію припинення Головного управління ДПС у Рівненській області як юридичної особи (ідентифікаційний код 43142449), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис 1006081110014015074.
Наказом ДПС України "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" від 12.11.2020 №643 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Рівненській області.
Відповідно до абз.3 ч.1 вказаного Положення, Головне управління ДПС у Рівненській області як відокремлений підрозділ ДПС України є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142419).
Наказом ДПС України "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" від 24.12.2020 №755 з 01.01.2021 розпочато здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893.
Відтак, функціональні обов`язки Головного управління ДПС у Рівненській області, ліквідованого як юридична особа, передані до Головного управління ДПС у Рівненській області як територіального органу ДПС на правах відокремленого підрозділу.
Частиною 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII (далі Закон №1404-VIII) передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Згідно з ч.1 ст.379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч.4 ст.379 КАС України).
Враховуючи викладене, заява Головного управління ДПС у Рівненській області в заміни сторони правонаступником підлягає до задоволення.
Що стосується заяви в частині поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд зазначає таке.
Відповідно до ч.1 ст.12 Закону №1404-VIII, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Згідно з ч.4 ст.12 Закону №1404-VIII, строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред`явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, відстрочки або розстрочки виконання рішення.
Виходячи з аналізу наведених правових положень, строк пред`явлення виконавчого документу до виконання встановлений безпосередньо законом. Зміна цього строку судовим рішенням не допускається.
За даними комп`ютерної програми "Діловодство спеціалізованого суду", що функціонує в судах загальної юрисдикції відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2020 №30, виконавчий лист з строком пред`явлення до виконання до 01.02.2020 Головним управлінням ДПС у Рівненській області отримано 02.02.2017.
Відповідно до ч.6 ст.12 Закону №1404-VIII, стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.
Згідно з ч.1 ст.376 КАС України, стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Отже, необхідною правовою підставою для поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання є наявність поважних причин такого пропуску.
Такі причини (обставини) повинні бути об`єктивною перешкодою для особи, на користь якої винесено судовий акт, і яка вчиняє дії для отримання виконавчого документа та його пред`явлення до виконання.
Така позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 28.03.2018 у справі №2а-12192/09/0470 (провадження №К/9901/3118/17), які є обов`язковими для врахування судом в силу вимог ч. 5 ст. 242 КАС України.
Всупереч викладеному, заявник не вказав про наявність жодних об`єктивних перешкод, які слугували поважною причиною (обставиною) неможливості пред`явлення податковим органом виконавчого документа, виданого судом у справі №460/4469/19, до примусового виконання упродовж більше шести років.
У матеріалах справи відсутні докази, що стягувачем вживалися заходи для пред`явлення до примусового виконання виконавчого документа, чи поновлення строку для такого пред`явлення.
У цій справі строк пред`явлення виконавчого документа до виконання сплив.
При цьому, судом не встановлено жодних об`єктивно непереборних обставин, які б перешкоджали державному органу у встановлений законом строк пред`явити виконавчий документ до виконання, а заявник на такі обставини не посилається.
У сукупності викладеного, суд дійшов висновку, що підстави для поновлення пропущеного строку для пред`явлення до виконання виконавчого листа відсутні, а тому заява податкового органу в цій частині задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 248, 256, 294, 376, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
У Х В А Л И В :
Заяву Головного управління ДПС у Рівненській області задовольнити частково.
Замінити у справі №817/1703/16 стягувача, Рівненську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Рівненській області (ідентифікаційний код юридичної особи 39543187), його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Рівненській області, територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу (ідентифікаційний код ВП 44070166).
У задоволенні заяви Головного управління ДПС у Рівненській області в частині поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Ухвалу складено 07 червня 2023 року.
Суддя О.М. Дудар
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2023 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 111412080 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.М. Дудар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні