Постанова
від 09.06.2023 по справі 642/2919/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

09.06.2023

Справа №642/2919/23

Провадження №3/642/1146/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2023 року м. Харків

Суддя Ленінського районного суду м. Харкова Гримайло А.М., розглянувши матеріали адміністративного провадження, які надійшли від Головного управління ДПС у Харківській області Державної податкової служби України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , керівника ТОВ «ПРЕІЗ», який проживає за адресою: АДРЕСА_1

за ч.1ст.163-1КУпАП

В С Т А Н О В И В:

До Ленінського районного суду надійшли матеріали адміністративної справи про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ст.163-1 ч.1 КУпАП.

Згідно даних протоколу про адміністративне правопорушення № 601/20-40-07-30 від 24 травня 2023 при здійсненні ГУ ДПС у Харківській області позапланової виїзної перевірки ТОВ «ПРЕІЗ», (ЄДРПОУ 34389307), що розташована за адресою: м. Харків, вул. Полтавський шлях, буд. 6, офіс 10 було виявлено порушення у веденні податкового обліку з порушенням встановленого законом порядку , а саме: п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VІ з урахуванням змін та доповнень, занизило суму рядку 01 Декларацій „Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків). визначений за правилами бухгалтерського обліку" за 2022 рік на суму 75 489 600 грн.; що призвело до заниження до сплати податку на прибуток за 2022 рік на загальну суму 13 588 128 грн.; ??п. 44.1., п. 44.6 с. 44, п. 85.2 ст.85, п.п. 134.1.1. п. 134.1. ст. 134 Кодексу завищено суму рядку 01 Декларацій „Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку" за період з 01.01.2017 по 19.04.2023 на загальну суму завищення 28 740 457 грн., у тому числі за 2017 рік на суму 16 529 315 грн. за 2018 рік на суму 2942 890 грн., за 2019 рік на суму 9 268 252 грн., у зв`язку із ненаданням до перевірки даних бухгалтерського обліку, у т.ч. стосовно обліку запасів. основних засобів, також не надано первинних документів щодо обліку, реалізації та списання товарів (робіт, послуг). первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерський облік та інші документи з питань обчислення і сплати податків та зборів, тощо; ??п. 49.2, п.49.1., п.49.18 с. 49, п. 46.1, п. 40.2. ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. No2755-V1 із урахуванням змін та доповнень підприємством до контролюючого органу не надано фінансову звітність малого підприємництва за 2021 та 2022 рік, та декларації з податку на прибуток за 2021 та 2022 рік; ??п. 203.1. ст.203, п. 202.1. ст. 202, п. 49.18. ст. 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ із урахуванням змін та доповнень до податкових органів не надано декларації по ПДВ за червень 2019 - червень 2020 року та листопад 2021 року; п. 184.7 ст. 184, п. 185.1 ст. 185, п.187.1 ст.187, ст.188, п. 198.1, п. 198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1 п. 201.7. п. 201.10 ст.201,Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI із урахуванням змін та доповнень встановлено завищення податкових зобов`язань всього у сумі 4 767 567 грн., у т.ч. за 2017 рік на суму 2 588 122 грн.. за 2018 рік на суму 595 693 грн., за січень - травень 2019 року на суму 1 341 528 грн., липень 2020 року на суму 242 224 грн., заниження податкових зобов`язань в сумі ПДВ 2 580 грн. за листопад 2021 року, завищення податкового кредиту на суму ПДВ - 9 871653 грн.. у т.ч. за 2017 рік на суму 5 486 949 грн., за 2018 рік на суму 2 077 094 грн., за січень - травень 2019 року на суму 2 090 267 грн., липень 2020 року на суму 217 343 грн., за рахунок чого встановлено завищення суми від 'ємного значення по ПДВ на суму 214 934 грн., у т.ч. травень 2019 року на суму 214 934 грн. та заниження ПДВ до сплати на суму 2 580 грн., у т.ч. листопад 2021 на суму 2 580 грн.; п. 184.7 cт. 184, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, абзаців перших пп. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-V1 із урахуванням змін та доповнень не складено та не зареєстровано податкові накладні у листопаді 2021 року на загальну суму ПДВ - 2 580 грн. та у грудні 2019 року не зареєстровано податкові накладні на загальну суму ПДВ - 242 224 грн..

Вказаними діями порушено ч. 1 ст. 163-1 Кодексу про адміністративні правопорушення України. Факт порушення встановлено актом перевірки від 24 травня 2023 року № 2879/20-40-07-07-05/2617022413.

Згідно зі ст. 247 ч. 1 п. 7 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких

обставин: закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення.

Судом встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 було складено 24 травня 2023 року. Проте правопорушення передбачене ч.1 ст.163-1 КУпАП вчинено у 2022 році.

Відповідно до ч. 2ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше як через три місяці з дня його виявлення.

Визначення на законодавчому рівні устатті 38 КУпАП тривалостістроків накладення адміністративного стягнення безпосередньо пов`язано з можливістю реального впливу адміністративної відповідальності на суспільні відносини, поведінку суб`єктів, їхню правосвідомість тощо, тобто з можливістю реалізації функцій адміністративної відповідальності, яка втрачається з плином часу.

При вирішенні питання щодо закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення у зв`язку із закінченням на момент розгляду такої справи строків накладення адміністративного стягнення, визначенихст. 38 КУпАП, суд враховує положенняст. 6 Конституції України, згідно з якою органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцієюмежах і відповідно до законів України.

Кодекс України про адміністративні правопорушення,Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922VIII зі змінамита Закон України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-ХІІ не містять визначення терміну триваючого правопорушення. В той же час, від правильного визначення моменту, коли правопорушення вважається вчиненим та виявленим залежить можливість притягнення до адміністративної відповідальності.

Поняття триваючого правопорушення надавалося листом Головного контрольно- ревізійного управління України від 18.06.2009 року з посиланням на лист Міністерства юстиції України від 01.12.2003 року, а також листом Міністерства юстиції України від 17.07.2007 року.

В листі Головного контрольно-ревізійного управління України, зокрема, зазначено, що «триваючим адміністративними проступками є проступки, пов`язані з тривалим, неперервним невиконанням обов`язків, передбачених правовою нормою (наприклад, проживання без паспорта, самовільне будівництво будинків або споруд тощо), які припиняються або виконанням регламентованих обов`язків, або притягненням винної особи до відповідальності. Дуже часто ці правопорушення є наслідками протиправної бездіяльності.

Така ж сама правова позиція викладена упостанові Пленуму Верховного Суду України № 6 від 24.06.88 рокузі змінами станом на 25.05.98 р. у п. 6 якого передбачено, що при перевірці додержання органом (посадовою особою) встановленогост. 38 КУпАПстроку застосування адміністративного стягнення судам слід мати на увазі, що при правопорушеннях, які тривають (самоправне зайняття жилого приміщення -ст.151 КУпАП, порушення або невиконання встановлених правил пожежної безпеки -ст.175 КУпАП, невиконання обов`язків по вихованню і навчанню дітей -ст.. 184 КУпАПта ін..), зазначений строк обчислюється з дня виявлення правопорушення.

Тобто триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан продовжується значний час і увесь час винний безперервно скоює правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов`язків.

Правопорушення у вигляді завищення податкового кредиту з ПДВ в результаті чого занижено суму податку на додану вартість та завищено суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту є завершеним з дати здійснення цих дій, не є триваючим, а застосування адміністративного стягнення поза межами тримісячного строку з дня його вчинення, є неправомірним.

КУпАП чітко передбачає, що закінчення строків накладення адміністративних стягнень є підставою, що виключає провадження у справі на будь-якій стадії.

Тобто, приписи 247 статті КУпАП є імперативними, і чітко вказують, що суд повинен лише закрити провадження, і не вирішувати при цьому жодних інших питань.

Отже, після виключення провадження унеможливлюється здійснення будь-яких заходів, спрямованих на притягнення особи до адміністративної відповідальності. Це дає підстави вважати про відсутність у суду прав з`ясувати і встановлювати вину чи невинуватість особи в постанові про закриття провадження у справі.

Як вбачається з матеріалів справи правопорушення було вчинено у 2022 році.

На час находження справи до суду тримісячний термін накладення адміністративного стягнення, визначений КУпАП сплинув.

На думку суду, поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення є взаємовиключними рішеннями, і прийняття таких двох взаємовиключних рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, передбаченогост. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

За правиламист. 284 КУпАПрішенням, що доводить вину особи є постанова про накладення адміністративного стягнення або застосування заходів впливу, умовою якої є визначення вини.

Отже, наявність або відсутність вини встановлюється саме під час здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Враховуючи те, що з дня вчинення правопорушення минуло більше ніж три місяці, тому в силу ч.2ст.38 КУпАПадміністративне стягнення відносно ОСОБА_1 не може бути накладено, а адміністративна справа підлягає закриттю, у зв`язку з закриттям провадження, суд позбавлений встановити винність чи не винуватість ОСОБА_1 в скоєнні інкримінованого йому правопорушення.

На підставі зазначеного, керуючись статтями247,251,252,278 КУпАП, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі відносно ОСОБА_1 , заст. 163-1 ч.1 КУпАПзакрити на підставі п. 7ст. 247 КУпАП, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строку накладання адміністративного стягнення.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст.7та ч. 1 ст.287 КУпАП.

Суддя А.М. Гримайло

СудЛенінський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення09.06.2023
Оприлюднено12.06.2023
Номер документу111423913
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —642/2919/23

Постанова від 09.06.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Харкова

Гримайло А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні