ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2023 року Справа № 160/7023/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бондар М.В. розглянувши у спрощеному (письмовому) провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства Криничанської селищної ради «КОМУНАЛЬНИК» про стягнення суми податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС у Дніпропетровській області, позивач) до Комунального підприємства Криничанської селищної ради «КОМУНАЛЬНИК» (далі КП КСР «КОМУНАЛЬНИК», відповідач), в якій позивач просить суд стягнути податковий борг з платника податків Комунального підприємства Криничанської селищної ради «КОМУНАЛЬНИК» до бюджету у сумі 182 124,02 грн.
В обґрунтуванні позову зазначено, що станом на теперішній час в інтегрованих картках платника податків КП КСР «КОМУНАЛЬНИК» обліковується не заявлений до суду податковий борг по податку на додану вартість на загальну суму 182 124,02 грн., який виник в наслідок несплати сум грошового зобов`язання визначених у податкових повідомленнях-рішеннях: від 15.03.2021 №0028891812 на загальну суму 163108,89 грн. (залишок несплаченої суми 137 489,07 грн.), від 15.03.2021 № 0028261812 на загальну суму 44 469,25 грн., які були направлено за податковою адресою відповідача та повернуті із зазначенням причини невручення «за закінченням терміну зберігання» та несплаченої пені у сумі 165,70 грн. Інформація щодо оскарження вищезазначених податкових повідомлень-рішень у контролюючого органу відсутня. Таким чином, загальна сума податкового боргу становить 182 124,02 грн. 3 урахуванням вимог ст. 56, 57 Податкового кодексу України, у зв`язку з несплатою КП КСР «КОМУНАЛЬНИК» у встановлені строки нарахованих сум, грошові зобов`язання набули статусу податкового боргу. Відповідно до статті 59 Податкового кодексу України, у зв`язку з несплатою до бюджету сум податкового боргу, контролюючим органом було сформовано податкову вимогу форми «Ю» від №0090443-1307-0419 від 09.06.2021, яку було направлено засобами поштового зв`язку на податкову адресу КП КСР «КОМУНАЛЬНИК» та отримано відповідачем 26.06.2021.
Ухвалою суду від 11.04.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи у порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України. Цією ж ухвалою суду встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
На адресу КП КСР «КОМУНАЛЬНИК» (вул. Будівельників, буд. 5, смт. Кринички, Дніпропетровська обл., 52300), яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, судом направлено копію ухвали про відкриття провадження у справі, проте конверт повернувся до суду з довідкою поштової установи про повернення «за закінченням терміну зберігання».
Суд звертає увагу на висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 20.03.2020 року по справі №804/1318/18 та постанові від 24.09.2019 року по справі №825/1109/19, що добросовісний платник податків зобов`язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Враховуючи норму частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач вважається належним чином повідомленим про відкриття провадження у справі.
Представник відповідача суду відзив на позов не надав, про причини неподання відзиву суд не повідомив.
На підставі частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Судом встановлено, що КП КСР «КОМУНАЛЬНИК» зареєстроване як юридична особа; види економічної діяльності: основний: 36.00 Забір, очищення та постачання води; інші: 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, 96.03 Організування поховань і надання суміжних послуг, 96.09 Надання інших індивідуальних послуг, н.в.і.у., 37.00 Каналізація, відведення й очищення стічних вод, 38.11 Збирання безпечних відходів
КП КСР «КОМУНАЛЬНИК» на час подання позову до суду перебуває на обліку в ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
15.03.2021 ГУ ДПС у Дніпропетровській області виписало податкове повідомлення-рішення №0028891812, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію з ПДВ у розмірі 163180,89 грн.
15.03.2021 2021 ГУ ДПС у Дніпропетровській області виписало податкове повідомлення-рішення №0028262812, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію з ПДВ у розмірі 44469,25 грн.
Внаслідок порушення строку сплати узгодженої суми податкових зобов`язань з ПДВ, позивачем нараховано відповідачу пеню у розмірі 165,70 грн.
У зв`язку з несплатою до бюджету сум податкового боргу, контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми «Ю» №0090443-1307-0419 від 09.06.2021, яку направлено засобами поштового зв`язку на податкову адресу КП КСР «КОМУНАЛЬНИК» та отримано відповідачем 26.06.2021.
На момент вирішення спору в суді доказів сплати суми податкового боргу надано не було та доказів оскарження податкових повідомлень-рішень надано не було.
У зв`язку з вищевикладеним позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.
Вирішуючи спір по суті позовних вимог, суд виходить з такого.
Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 58.1 ПК України, у разі коли сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V Податкового Кодексу України, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно із пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до пункту 56.1 статті 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Інформація щодо оскарження податкових-повідомлень рішень від 15.03.2021 №0028891812 на загальну суму 163108,89 грн. (залишок несплаченої суми 137 489,07 грн.), від 15.03.2021 № 0028261812 на загальну суму 44 469,25 грн., відсутня.
Відповідно до положень пункту 56.18 статті 56 ПК України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
У зв`язку з несплатою КП КСР «КОМУНАЛЬНИК» у встановлені строки нарахованих сум, грошові зобов`язання набули статусу податкового боргу.
В порядку статті 129 ПК України ГУ ДПС у Дніпропетровській області нараховано пеню у розмірі 165,70 грн.
Відповідно до статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, податковий орган надсилає йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання податкового повідомлення-рішення.
Податковим органом сформовано податкову вимогу форми «Ю» №0090443-1307-0419 від 09.06.2021.
Згідно із підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Керуючись підпунктами 95.1-95.3 статті 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Оскільки, у матеріалах справи відсутні докази сплати відповідачем податкового боргу у зазначеному розмірі, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача податкового боргу у заявленому розмірі.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням наведеного, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки, наявних у матеріалах справи доказів в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що позивач звільнений від сплати судового збору та ним не були понесені витрати, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Дніпропетровській області адреса: (адреса: вул. Сімферопольська, буд. 17а, м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 44118658) до Комунального підприємства Криничанської селищної ради «КОМУНАЛЬНИК» (адреса: вул. Будівельників, буд. 5, смт. Кринички, Дніпропетровська обл., 52300; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 36679668) - задовольнити повністю.
Стягнути податковий борг з Комунального підприємства Криничанської селищної ради «КОМУНАЛЬНИК» до бюджету у сумі 182 124 (сто вісімдесят дві тисячі сто двадцять чотири) гривні 02 копійки шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2023 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 111437713 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні