Рішення
від 08.06.2023 по справі 400/4308/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2023 р. № 400/4308/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Брагар В. С. в порядку письмового провадження розглянув адміністративну справу

за позовом:Фермерського господарства «БОГЗА А.О.», вул. Ракетна, 2,Нова Одеса,Миколаївська область,56602,

до відповідача:Головного управління ДПС у Волинській області, Київський майдан, 4,Луцьк,43010, Державної податкової служби України, Львівська площа, 8,Київ,04053,

про:визнання протиправним та скасування рішення від 28.12.2022 № 7964819/35424661; зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 18.11.2022 № 3,

Фермерське господарство «БОГЗА А.О.» (надалі позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (надалі відповідач 1), Державної податкової служби України (надалі відповідач 2), про:

- Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №7964819/35424661 від 28 грудня 2022 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №3 від 18 листопада 2022 року, складену Фермерським господарством БОГЗА А.О.», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає що рішення відповідача є необґрунтованими як нормативно, так i документально, оскільки платником надано відповідні документи які передбачені п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 p. № 520, тобто як того вимагає відповідний Порядок, також в рішеннях контролюючий орган не здійснив посилання на конкретні документи звітів по виробництву яких саме не вистачає на думку податкового органу, оскільки платником були надані відповідні документи на підтвердження виробництва, також платником були надані платіжні доручення на перерахування коштів за поставлену продукцію, на що податковий орган не звернув увагу. Тому рішення податкового органу є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 25.04.2023 року відкрито провадження по справі призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Від відповідача, ГУ ДПС у Волинській області, надійшов відзив у якому зазначено, що Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не встановлено обов`язку податкової зазначати конкретний перелік документів, а лише пропозицію щодо надання документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, натомість обов`язком платника податків є надання повного пакету документів, вичерпний перелік яких встановлений п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, податковий орган не може наперед знати які саме документи наявні у платника податків. Також, зазначив, що ГУ ДПС у Миколаївській області не виконував своїх функцій, а тому вимога до ГУ ДПС у Миколаївській області щодо скасування спірних рішень є безпідставною.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство «БОГЗА А.О.» зареєстровано як юридична особа в установленому законом порядку. Відомості щодо юридичної особи внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (дата запису 05 листопада 2007 року, номер запису: 15171020000000533).

Позивач має статус платника податку на додану вартість. Код суб`єкта господарювання за ЄДРПОУ: 35424661.

Видами діяльності Позивач є:

01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний);

01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів

01.19 Вирощування інших однорічних і дворічних культур

01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві

46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

Між Позивачем (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «НІБУЛОН» (Покупець) (код ЄДРПОУ 14291113) був укладений Договір поставки №1230/2022 від 04жовтня 2022 року, згідно з п.1.1 якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупцю сільськогосподарську продукцію власного виробництва в асортименті, за ціною, якістю, кількістю та на умовах, узгоджених з покупцем та вказаних у Договорі та Додатках до нього, а Покупець зобов`язується здійснити приймання та оплату Товару.

Згідно з Додатком №НОЕ_1 від 18 листопада 2022 року поставці підляає товар пшениця 3-гокласу у кількості 11,22 тон на суму 72 200, 74 грн разом з ПДВ.

18 листопада 2022 року було відвантажено зазначену вище продукцію, та була підписана Видаткова накладна №3 від 18 листопада 2022 року.

За фактом відвантаження зазначеного вище Товару Позивачем у відповідності до приписів пункту 201.10 ст. 201 та пункту 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України Позивачем було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №3 від 18 листопада 2022 року.

На замовлення Покупця Позивачем був виставлений Рахунок на оплату №2 від 18 листопада 2022 року щодо товару пшениця 3-гокласу у кількості 11,22 тон на суму 72 200, 74 грн разом з ПДВ, який був частково оплачений Покупцем 06 грудня 2022 року, що підтверджується Платіжним дорученням №95 від 16 грудня 2022 року. У ході своєї господарської діяльності позивач використовує такі основні засоби виробництва, які перебувають на балансі підприємства, як: Трактор колісний 6125 М 1шт; Сівалка 1 шт; Сепаратор 4 шт; Оприскувач 1 шт; Дискова борона 1 шт; Агрегат для обробітку грунту U741/14 м 1 шт;

Позивач мав необхідну кількість Товару для реалізації її Покупцеві, адже станом на 01 листопада 2022 року унаслідок здійснення сільськогосподарської діяльності у Позивача була необхідна кількість товару власного виробництва, адже в обробітку перебуває 149,17 га землі.

Згідно з Штатним розписом на підприємстві працює 1 працівників. Податки та інші збори сплачуються до бюджету вчасно та у повному обсязі, що підтверджується Податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску. Для здійснення господарської діяльності Позивач також закуповував супутні Товари, зокрема у таких суб`єктів господарювання як: ТОВ«ЛАНДТЕХ» - основні засоби; ПП «ЯР-СТЕП»- основні засоби; ТОВ «ЕРІДОН» - засоби захисту рослин, мінеральні добрива.

На виконання приписів податкового законодавства України, а саме ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України), Позивач склав податкову накладну №3 від 18 листопада 2022 року на ТОВ СП «НІБУЛОН» на суму 72 200,74 грн., однак реєстрація вказаної ПН була зупинена Відповідачем-1 12 грудня 2022року (квитанція від 12 грудня 2022 року).Підставою зупинення реєстрації ПН згідно квитанції є посилання на п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Зокрема, зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем було направлено до податкового органу Повідомлення від 15 грудня 2022 року №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по зупиненій податковій накладній №3, з наданням копій підтверджуючих документів та відповідними поясненнями, що підтверджується квитанцією №2 від 15 грудня 2022 року. На підтвердження здійснення вказаної господарської операції, Позивачем направлено разом з Повідомленням №1 про надання пояснень в якості додатків копії таких документів:

Рахунок на оплату №2 від 18 листопада 2022 року; Видаткова накладна №3 від 18 листопада 2022 року; Платіжне доручення №95 від 06 грудня 2022 року; Податкова накладна №3 від 18 листопада 2022 року разом із квитанцією; Пояснення до податкової накладної №3 від 18 листопада 2022 року; Договір поставки №1230/2022 від 04 жовтня 2022 року; Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску; Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску; Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску; Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску; Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску; Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску; Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податківфізичних осіб, і сум утриманого з нихподатку, а також сум нарахованого єдиного внеску; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП. Квитанція до Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП. Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП. Довіреність №284 від 18 листpindex:-1$COFE_ELECTRONIC_FORM=width:64;sorting:N-1;groupindex:-1

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є висновок Комісії Відповідача-1 про: «ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів,актів приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних». У графі «Додаткова інформація» зазначено «Відсутня інформація про засів та збір пшениці, товарно-транспортні документи по операціях з реалізації пшениці».

Не погодившись із Оскаржуваним рішенням Позивачем було подано Скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7964819/35424661 від 28 грудня 2022 рокувід 23 січня 2023

Разом зі Скаргою було надано Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай на 2022 рік за формою №4-СГ. На підтвердження достатньої для реалізації кількості Пшениці, Позивачем також надавалась оборотно-сальдова відомість по рахунку 27 за 2022 рік.

Однак, за результатами розгляду скарги Відповідачем-2 було прийнято Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9312/35424661/2 від 30 січня 2023 року, яким залишено скаргу без задоволення, а Оскаржуване рішення без змін.

Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

З 01.02.2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок №1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп.«а» або «б» п.185.1 ст.185, пп.«а» або «б» п.187.1 ст.187, абзацу 1 п.п.201.1, 201.7, 201.10 ст.201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Зі спірного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної вбачається, що воно не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальні фрази. Тобто, викладена загальна правова норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкової накладної, а також без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані.

Спірне рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії та породжує неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Зазначений висновок суду узгоджується з правовою позицією, викладеною в постановах Верховного Суду від 04.12.2018 року по справі №821/1173/17 та від 10.04.2020 року №819/330/18.

Позивачем надано досить повний пакет документів, що підтверджує реальність здійснення господарської операції та правомірність складання податкової накладної.

В Рекомендації Ради Європи, зокрема Резолюцію 77 (31) про захист особи від актів адміністративних органів, зазначено, що обов`язок органу інформувати про мотиви свого рішення, віднесений до одного з п`ять основних складових (принципів) адміністративної процедури.

Ні позивачем, ні судом не заперечується, надане законодавством відповідачу право ДФС України на відмову у реєстрації податкових накладних, з підстав того, що надання платником податку копій документів, але це не є безумовним повноваженням, яке не потребує доказування або будь-якої аргументації.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, саме відповідачі повинні надати суду докази про те, що первинні документи позивача не є достатніми, для підтвердження реальності та товарності господарської операції з постачання товарів/послуг.

При цьому, відповідачі повинні конкретизувати, які саме недоліки допущено при направлені податкових накладних для їх реєстрації, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.

Відповідачем не доведено правомірність свого рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних.

Законодавство не висуває вимоги до платника податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної сканувати та надавати на адресу контролюючого органу всю власну бухгалтерію.

Наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність вищевказаних господарських операцій, за наслідками яких складені та направлені для реєстрації податкові накладні.

За таких умов, суд дійшов висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 2684,00 грн. відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19, 139, 241, 244, 242 - 246 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов Фермерського господарства «БОГЗА А.О.» (вул. Ракетна, 2,Нова Одеса, Миколаївська область, 56602, код ЄДРПОУ 35424661) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) Головного управління Державної податкової служби у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43010, код ЄДРПОУ 44106679), задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № №7964819/35424661 від 28 грудня 2022 року про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 18.11.2022 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (м. Київ, Львівська пл,8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Фермерським господарством «БОГЗА А.О.» (вул. Ракетна, 2,Нова Одеса, Миколаївська область, 56602, код ЄДРПОУ 35424661) податкову накладну № 3 від 18.11.2022 року.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Фермерського господарства «БОГЗА А.О.» (вул. Ракетна, 2,Нова Одеса, Миколаївська область, 56602, код ЄДРПОУ 35424661) судовий збір у сумі 1342,00 грн (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 коп.) сплачений платіжним дорученням № 393 від 17.04.2023 року.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, Волинська область, 43000, код ЄДРПОУ 44106679) на користь Фермерського господарства «БОГЗА А.О.» (вул. Ракетна, 2,Нова Одеса, Миколаївська область, 56602, код ЄДРПОУ 35424661) судовий збір у сумі 1342,00 грн (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 коп.) сплачений платіжним дорученням № 393 від 17.04.2023 року.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя В. С. Брагар

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2023
Оприлюднено12.06.2023
Номер документу111438830
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/4308/23

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 03.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 08.06.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні