Суддя ОСОБА_1
Справа № 644/2831/23
Провадження № 1-кс/644/635/23
12.06.2023
У Х В А Л А
про тимчасовий доступ до речей і документів
м. Харків 12 червня 2023 року
Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань у приміщенні суду клопотання прокурора Немишлянської окружної прокуратури м.Харкова Харківської області ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню №12023221180000127 від 24.01.2023 року про тимчасовий доступ до документів, -
В С Т А Н О В И В :
До Орджонікідзевськогорайонного судум.Харкова надійшлоклопотання прокурора Немишлянської окружної прокуратури м.Харкова Харківської області ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню №12023221180000127 від 24.01.2023 року про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради, юридична адреса: АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ; КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Харківської обласної ради, юридична адреса: АДРЕСА_2 , код НОМЕР_2 ; КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_3 з посиленою військово-фізичною підготовкою « ІНФОРМАЦІЯ_4 »» ІНФОРМАЦІЯ_5 , юридична адреса: АДРЕСА_3 , код НОМЕР_3 .
Як вказано в клопотанні прокурора, в провадженні СВ ВП №1 ХРУП №2 ГУ НП в Харківській області перебуває кримінальне провадження №12023221180000127 зареєстроване на підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду м. Харкова, якою задоволено скаргу голови ГО « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ОСОБА_4 та зобов`язано зареєструвати до ЄРДР його заяву про розтрату майна територіальної громади міста Харкова при здійсненні ПП « ОСОБА_5 »» капітального ремонту підвальних приміщень (укриття) у КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради, розташований за адресою: АДРЕСА_4 , у КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Харківської обласної ради за адресою: АДРЕСА_5 та у КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_5 за адресою: АДРЕСА_6 .
Попередня правова кваліфікація кримінального правопорушення - ч.4 ст.191 КК України, а саме заволодіння майном шляхом зловживання службовим становищем, вчинене в умовах воєнного стану.
Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюють прокурори Немишлянської окружної прокуратури м. Харкова.
Встановлено, що 29.11.2022 за №1У між КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради та ПП « ОСОБА_5 »» укладено договір щодо здійснення капітального ремонту підвальних приміщень (укриття) ліцею за адресою: АДРЕСА_4 , вартість договору 12469262,58 грн., строк виконання робіт до 31.12.2022.
Аналізом даних загальнодоступного Інтернет-ресурсу «Spending Єдиний веб-портал використання публічних коштів» встановлено, що наразі за договором №1У від 29.11.2022 КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради на рахунок ПП « ОСОБА_5 »» здійснено оплату на загальну суму 14885187,17 грн.
При цьому, заявником у заяві про злочин зазначено, що при здійсненні вказаних робіт передбачено придбання шпаклівки мінеральної Ceresit СТ 29 у кількості 1101,78 кг на суму 22421,22 грн., що за підрахунками складає 509,57 грн. за 1 упаковку. У Договорі вказаний товар зазначається двічі, але якщо в першому випадку вартість упаковки становить 509,57 грн. то в другому на 824,48 кг потребують виділення 18613,17 грн., тобто 581 грн. за упаковку. В той час, як ринкова ціна вказаного товару взагалі дорівнює 300 грн. за упаковку. Тобто, лише щодо придбання шпаклівки, ПП « ОСОБА_6 » завдало збитків обласному бюджету у розмірі 18 534 грн. А це лише одна позиція із понад 300 зазначених.
Також, 22.11.2022 за №7355 між КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Харківської обласної ради та ПП « ОСОБА_5 »» укладено договір щодо капітального ремонту підвального приміщення (укриття) за адресою: АДРЕСА_5 , вартість договору 6 148 344,95 грн., строк виконання робіт до 31.12.2022.
Аналізом даних загальнодоступного Інтернет-ресурсу « ІНФОРМАЦІЯ_7 » встановлено, що наразі за договором №7355 від 22.11.2022 КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на рахунок ПП « ОСОБА_5 »» здійснено оплату на загальну суму 6148344,95 грн.
Заявником у заяві про злочин зазначено, що при здійсненні вказаних робіт передбачено придбання приймально-контрольного пожежного приладу Tiras PRIME A на суму 34209,78 грн., у той час, як навіть найвища ринкова ціна товару не перевищує 29 000 грн. Таким чином, ПП « ОСОБА_6 » лише щодо придбання зазначеного приладу завдало збитків на 5 000 грн. за одиницю. При чому, таке необґрунтоване завищення вартості спостерігається по кожній позиції Договору.
Також, 29.11.2022 за №1к/р між КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »» ІНФОРМАЦІЯ_5 та ПП « ОСОБА_5 »» укладено договір щодо капітального ремонту підвального приміщення (укриття) за адресою: АДРЕСА_6 , вартість договору 8234 926,17 грн., строк виконання робіт до 31.12.2022
Аналізом даних загальнодоступного Інтернет-ресурсу «Spending Єдиний веб-портал використання публічних коштів» встановлено, що наразі за договором №1к/р вiд 29.11.2022 КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »» ІНФОРМАЦІЯ_5 на рахунок ПП « ОСОБА_5 »» здійснено оплату на загальну суму 8453189,13 грн.
Заявником у заяві про злочин зазначено, що спостерігається завищена вартість. Так, керамічна повнотіла одинарна цегла марки М100 коштує по 20 гривень за штуку. Для порівняння середня ринова вартість складає 6,6 гривень за штуку. А отже, ПП « ОСОБА_6 », за рахунок придбання цегли по завищеній ціні у кількості 2000 одиниць завдало збитків обласному бюджету у розмірі 26 800 грн. Окрім цього, планується закупівля бойлерів Drazice OKCE 1000 вартістю по 261 000 грн. без ПДВ за 1 шт. Хоча ринкова ціна не перевищує 180 000 грн. за одиницю. Таким чином, лише на придбанні 1 бойлеру обласному бюджету завдаються збитки, що перевищують 81 000 грн.
Речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати:
- договори укладені ПП « ОСОБА_5 »» з КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради 29.11.2022 за №1У за адресою: АДРЕСА_4 ; з КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Харківської обласної ради 22.11.2022 за №7355 за адресою: АДРЕСА_5 , з КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »» Харківської обласної ради 29.11.2022 за №1к/р за адресою: АДРЕСА_6 ;
- затвердженої у встановленому порядку проектної документації (робочі креслення з пояснювальною запискою) на роботи з будівництва за вищевказаним договором, із затвердженими в складі проекту індивідуальними ресурсними елементними кошторисними нормами на конструкції і роботи, які передбачаються в проекті, за відсутності для них нормативів в чинних збірниках ресурсних елементних кошторисних норм (якщо такі розцінки застосовувалися);
- виконавчої документація в повному обсязі (сертифікати, технічні паспорти та інші документи, що засвідчують якість матеріалів, конструкцій та деталей, які застосовані при виконанні ремонтно-будівельних робіт; акти на приховані роботи та акти проміжного приймання окремих відповідальних конструкцій; журнали виконання робіт, матеріали обстежень та перевірок у процесі будівництва органами державного та іншого нагляду) на роботи за вищевказаними договорами;
- актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2В) в повному обсязі (відомості ресурсів, інші розрахунки) на роботи за вказаним договором;
- журналів обліку виконаних робіт (форма №КБ-6), па підставі яких складаються акти приймання виконаних робіт (форма №КБ-2В);
- актів прихованих, дефектних робіт, квитанцій про отримання коштів від замовника за виконання робіт, кошторисної документації, ліцензії (дозволи) на виконання робі, документація щодо відповідності якості робіт, сертифікатів, технічних паспортів та інших документів, що посвідчують відповідність конструкцій та обладнання специфікаціям, державним стандартам, технічним умовам, платіжних документів щодо ціна на будівельні матеріали та тарифів фізичних обсягів виконаних робіт, документів щодо залучення для виконання робіт фізичної сили (інженерно-технічних спеціалістів та робітників), документів щодо залучення субпідрядних організацій;
- документів з приводу здійснення технічного та авторського нагляду при виконанні вищевказаних робіт (відповідні договори, журнали авторського та технічного нагляду, кваліфікаційні сертифікати осіб, які здійснюють технічний та авторський нагляд, тощо);
- документів на транспортні витрати, щодо поставки будівельних матеріалів при виконанні робіт за вищевказаними договорами;
- документально підтверджену інформацію про фактичні трудовитрати робітників-будівельників та робітників, що обслуговували машини та механізми при проведенні робіт за вищевказаними договорами;
- документально підтверджену інформацію про фактично застосовані будівельні машини та механізми та фактичні витрати машино-годин, при проведенні робіт за вищевказаними договорами;
- довідок із зазначенням форми оподаткування організації - підрядника (на загальних засадах, фіксований податок, єдиний податок), що виконували роботи за вищевказаним договором;
- договорів субпідряду та додатків до них, актів виконаних робіт, документи, що підтверджують суми затрат грошових коштів на закупівлю будівельних матеріалів на виконання робіт за вказаними договорами, акти приймання передачі виконаних робіт, список осіб з повними анкетними даними, та посадою на час виконання робіт по зазначеним договорам, податкових накладних, рахунків-фактур, видаткових, прибуткових касових ордерів, на роботи за вищевказаними договорами;
- договорів на здійснення технічного нагляду за виконанням робіт за вищевказаними договорами.
Підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи:
вказані документи перебувають у ПП « ОСОБА_5 »» у зв`язку з їх фактичним створенням відповідним підприємством, направлені на виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
Вказані у клопотанні документи мають значення доказів у кримінальному провадженні, оскільки містять відомості щодо обсягів та вартості робіт, про виконання яких службовими особами ПП « ОСОБА_5 »» вказано як виконані та за які замовником робіт сплачено кошти. Отримавши такі документи у органу досудового розслідування, відповідно до ч.2 ст.242 КПК України, буде можливість призначити судово-будівельну та судово-економічну експертизи, за наслідками проведення яких буде можливість встановити обсяги та вартість фактично здійснених ПП « ОСОБА_5 »» робіт тощо. Також за допомогою цих документів буде можливість встановити інші, важливі для кримінального провадження обставини, такі як осіб, які звітували про стан виконання робіт за вказаними договорами, складали ці документи, подавали на підпис тощо.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» закупівлі здійснюються без застосування процедур, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» на умовах спрощених закупівель або застосування електронного каталогу.
За результатом аналізу даних загальнодоступного Інтернет - ресурсу « ІНФОРМАЦІЯ_8 » встановлено, що документи з приводу здійснення публічних закупівель за вказаними договорами не в повному об`ємі долучено до електронного аукціону, не містять всіх необхідних відомостей, достатніх для проведення судово-будівельної та судово-економічної експертиз.
На вимогу органу досудового розслідування щодо отримання зазначених документів листом від 03.02.2023 ПП « ОСОБА_5 »» надало відмову.
За таких обставин, виникла необхідність у зверненні до слідчого судді з відповідним клопотанням.
В судове засідання прокурор не прибув, надав суду заяву з проханням розглядати справу за його відсутності, підтримав подане клопотання та просив про його задоволення.
Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України, якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Слідчий суддя, дослідивши надані докази, вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню, при цьому виходить із наступного.
Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Як вбачається із клопотання прокурора, останній просить, за для сприяння розкриття кримінального правопорушення, встановлення всіх співучасників кримінального правопорушення, свідків, проведення відповідних судових експертиз, надати тимчасовий доступ до документів, що знаходяться у володінні КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради, юридична адреса: АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ; КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Харківської обласної ради, юридична адреса: АДРЕСА_2 , код НОМЕР_2 ; КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_3 з посиленою військово-фізичною підготовкою « ІНФОРМАЦІЯ_4 »» ІНФОРМАЦІЯ_5 , юридична адреса: АДРЕСА_3 , код НОМЕР_3 .
Таким чином, суд задовольняє клопотання щодо надання тимчасового доступу до з метою вилучення (виїмки) оригіналів та копій документів та інформації, що знаходяться у володінні КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради, юридична адреса: АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ; КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Харківської обласної ради, юридична адреса: АДРЕСА_2 , код НОМЕР_2 ; КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_3 з посиленою військово-фізичною підготовкою « ІНФОРМАЦІЯ_4 »» ІНФОРМАЦІЯ_5 , юридична адреса: АДРЕСА_3 , код НОМЕР_3 , т.я. надання таких відомостей буде сприяти розкриттю кримінального правопорушення, а також ці відомості можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні, а іншим способом неможливо довести вказані обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-164, 166, 372 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора Немишлянської окружної прокуратури м.Харкова Харківської області ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню №12023221180000127 від 24.01.2023 року про тимчасовий доступ до документів задовольнити.
Надати старшому слідчому СВ ВП№1 ХРУП №2 ГУНП в Харківській області капітану поліції ОСОБА_7 , заступнику начальника СВ ВП№1 ХРУП №2 ГУНП в Харківській області ОСОБА_8 , слідчому СВ ВП №1 ХРУП №2 ГУНП в Харківській області підполковнику поліції ОСОБА_9 , прокурору Немишлянської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_3 тимчасовий доступ до оригіналів речей та документів, що перебувають у КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради, юридична адреса: АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ; КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Харківської обласної ради, юридична адреса: АДРЕСА_2 , код НОМЕР_2 ; КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_3 з посиленою військово-фізичною підготовкою « ІНФОРМАЦІЯ_4 »» ІНФОРМАЦІЯ_5 , юридична адреса: АДРЕСА_3 , код НОМЕР_3 , а саме:
- договори укладені ПП « ОСОБА_5 »» з КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради 29.11.2022 за №1У за адресою: АДРЕСА_4 ; з КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Харківської обласної ради 22.11.2022 за №7355 за адресою: АДРЕСА_5 , з КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »» Харківської обласної ради 29.11.2022 за №1к/р за адресою: АДРЕСА_6 ;
- затвердженої у встановленому порядку проектної документації (робочі креслення з пояснювальною запискою) на роботи з будівництва за вищевказаним договором, із затвердженими в складі проекту індивідуальними ресурсними елементними кошторисними нормами на конструкції і роботи, які передбачаються в проекті, за відсутності для них нормативів в чинних збірниках ресурсних елементних кошторисних норм (якщо такі розцінки застосовувалися);
- виконавчої документація в повному обсязі (сертифікати, технічні паспорти та інші документи, що засвідчують якість матеріалів, конструкцій та деталей, які застосовані при виконанні ремонтно-будівельних робіт; акти на приховані роботи та акти проміжного приймання окремих відповідальних конструкцій; журнали виконання робіт, матеріали обстежень та перевірок у процесі будівництва органами державного та іншого нагляду) на роботи за вищевказаними договорами;
- актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2В) в повному обсязі (відомості ресурсів, інші розрахунки) на роботи за вказаним договором;
- журналів обліку виконаних робіт (форма №КБ-6), па підставі яких складаються акти приймання виконаних робіт (форма №КБ-2В);
- актів прихованих, дефектних робіт, квитанцій про отримання коштів від замовника за виконання робіт, кошторисної документації, ліцензії (дозволи) на виконання робі, документація щодо відповідності якості робіт, сертифікатів, технічних паспортів та інших документів, що посвідчують відповідність конструкцій та обладнання специфікаціям, державним стандартам, технічним умовам, платіжних документів щодо ціна на будівельні матеріали та тарифів фізичних обсягів виконаних робіт, документів щодо залучення для виконання робіт фізичної сили (інженерно-технічних спеціалістів та робітників), документів щодо залучення субпідрядних організацій;
- документів з приводу здійснення технічного та авторського нагляду при виконанні вищевказаних робіт (відповідні договори, журнали авторського та технічного нагляду, кваліфікаційні сертифікати осіб, які здійснюють технічний та авторський нагляд, тощо);
- документів на транспортні витрати, щодо поставки будівельних матеріалів при виконанні робіт за вищевказаними договорами;
- документально підтверджену інформацію про фактичні трудовитрати робітників-будівельників та робітників, що обслуговували машини та механізми при проведенні робіт за вищевказаними договорами;
- документально підтверджену інформацію про фактично застосовані будівельні машини та механізми та фактичні витрати машино-годин, при проведенні робіт за вищевказаними договорами;
- довідок із зазначенням форми оподаткування організації - підрядника (на загальних засадах, фіксований податок, єдиний податок), що виконували роботи за вищевказаним договором;
- договорів субпідряду та додатків до них, актів виконаних робіт, документи, що підтверджують суми затрат грошових коштів на закупівлю будівельних матеріалів на виконання робіт за вказаними договорами, акти приймання передачі виконаних робіт, список осіб з повними анкетними даними, та посадою на час виконання робіт по зазначеним договорам, податкових накладних, рахунків-фактур, видаткових, прибуткових касових ордерів, на роботи за вищевказаними договорами;
- договорів на здійснення технічного нагляду за виконанням робіт за вищевказаними договорами та можливість отримання інформації, зазначеної у клопотанні на паперовому та цифровому носіях.
Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня постановлення ухвали.
Роз`яснити КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Харківської обласної ради, КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Харківської обласної ради, КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »» ІНФОРМАЦІЯ_5 , що відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя : ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2023 |
Оприлюднено | 07.05.2024 |
Номер документу | 111444653 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м.Харкова
Матвієвська Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні