Справа № 560/6310/23
РІШЕННЯ
іменем України
12 червня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМТРАНС" до Державної служби України з безпеки на транспорті Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом від 11.04.2023 в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову № 348522 від 15.03.2023 про застосування адміністративно-господарського штрафу у сумі 34000,00 гривень відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІМТРАНС».
В обґрунтування позовних вимог вказує, що станом на момент проведення перевірки 30.01.2023 у позивача TOB «ТІМТРАНС» під час транспортування вантажу «свіжа капуста» були наявні всі документи передбачені статтями 34, 53 ЗУ «Про автомобільний транспорт». Відповідач у своїй постанові вказує, що позивачем порушено вимоги ст. 53 ЗУ «Про автомобільний транспорт», виконання міжнародних перевезень вантажів без документів визначених ст. 53 даного Закону, водночас відповідач у постанові не вказує, який саме документ для міжнародних вантажних перевезень був відсутній у позивача на момент виконання перевезення, перелік документів є вичерпним.
Відповідно до ухвали від 14.04.2023, суд відкрив спрощене провадження без повідомлення учасників справи, та витребував докази.
09.05.2023 до суду надійшов відзив на позов, згідно якого відповідач просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що перевіркою було виявлено, що керування транспортним засобом здійснювалося водієм ОСОБА_1 (в слоті цифрового тахографа знаходилась картка водія іншої особи) без роздруківки на паперовому носії режиму праці та відпочинку. Акт про порушення складено на місці перевірки в присутності водія. В акті проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт № 340483, водію надано можливість ознайомитися з складеним актом, підписати його та надати пояснення про причини порушень, водій від ознайомлення та підпису відмовився. Враховуючи вищезазначене, у спростування виявлених у ході рейдової перевірки порушень водієм жодного доказу та заперечень щодо суті порушення не було надано.
18.05.2023 до суду поступила відповідь на відзив, в якій позивач вказує, що відповідачем невірно зазначено ініціали водія, який керував ТЗ на момент проведення перевірки, акт № 340483 від 30.01.2023 не містить відомостей про відсутність особистої картки водія ОСОБА_2 поза слотом цифрового тахографа, відповідачем не вказано і не спростовано, якої саме іншої особи картка водія була встановлена в слоті тахографа на момент проведення перевірки, і відповідач ігнорує вимоги Інструкції № 385, щодо порядку використання особистої картки водія та не вказує, що йому перешкоджало для перевірки особистої картки водія, яка є альтернативною до роздруківки даних роботи тахографа.
З`ясувавши обставини, на які сторони посилаються, як на підставу своїх вимог, так і заперечень, та оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.
Інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Чернівецькій області в рамках проведення заходів державного контролю шляхом проведення рейдової перевірки, 30.01.2023 перевірено транспортний засіб марки Scania, реєстраційний номер НОМЕР_1 .
Згідно Акту № 340483 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 30.01.2023, під час перевірки виявлено порушення: «Водій здійснював міжнародні вантажні перевезення згідно CMR № 649922 за маршрутом Північна Македонія-Україна на момент контролю встановлено, що ТЗ обладнано цифровим тахографом діючим та відкаліброваним, але у водія ОСОБА_2 відсутня роздруківка з даних особистої картки водія за 30.01.2023, чим порушено вимоги ЄУТР, у т.ч. порушення, відповідальність за які передбачена ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт» абз. 6 ч. 1 виконання резидентами України міжнародних вантажних перевезень без документів, а саме відсутня роздруківка з даних особистої картки водія за 30.01.2023.
Постановою Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №348522 від 15.03.2023 до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМТРАНС" застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 34000,00 грн. Вказано про допущення порушення вимог ст. 53 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за що передбачена абзацом 6 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України від 5 квітня 2001 року № 2344-III Про автомобільний транспорт (далі - Закон № 2344-III), відповідно до ч. 12 ст. 6 якого, державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.
Згідно з ст. 53 Закону № 2344-III, зокрема, при виконанні міжнародних перевезень вантажів нерезиденти України повинні мати: дозвіл України; дозвіл щодо узгодження умов та режимів перевезення в разі перевищення вагових або габаритних обмежень чи документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових (габаритних) обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу; сертифікат відповідності транспортного засобу вимогам законодавства України щодо безпеки руху та екологічної безпеки, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України; документи на вантаж. У транспортних засобах, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, установлюються і використовуються контрольні пристрої - тахографи. Водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.
Відповідно до абз. 6 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за виконання резидентами та/або нерезидентами України міжнародних перевезень пасажирів чи вантажів без документів, визначених статтею 53 цього Закону, - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, приписами ст. 53 Закону № 2344-III встановлено обов`язок водіїв роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи.
Сторонами не оспорюється виконання позивачем міжнародних перевезень вантажів та факт встановлення в автомобілі позивача цифрового тахографа (діючого та відкаліброваного), при цьому позивач помилково вважає, що водій не повинен мати роздруківку на паперовому носії з інформацією про роботу та відпочинок водія, що спростовується вимогами ч. 8 ст. 53 Закону № 2344-III.
Відповідно до п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, суд вважає і приходить до висновку, що позивач не довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, довів правомірність прийняття оскаржуваної постанови, що підтверджено доказами, перевіреними в суді, тому позов не задовольняється.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи відмову в задоволенні позову, судові витрати не підлягають відшкодуванню на користь позивача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІМТРАНС" від 11.04.2023, залишити без задоволення.
Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 12 червня 2023 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ТІМТРАНС" (вул. Єрмакова, буд. 3, Кам`янець-Подільський, Хмельницька область,32302 , код ЄДРПОУ - 32993773) Відповідач:Державна служба України з безпеки на транспорті Відділ державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області (вул. Соборна, 75, Хмельницький, Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39816845)
Головуючий суддя А.І. Петричкович
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2023 |
Оприлюднено | 14.06.2023 |
Номер документу | 111467818 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні