490/1140/23 09.06.2023
н\п 1-кс/490/4857/2023
Центральний районний суд м. Миколаєва
Справа № 490/1140/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2023 року м. Миколаїв
Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Херсонської окружної прокуратури ОСОБА_3 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування,
ВСТАНОВИВ:
До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання прокурора Херсонської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022232010000318 від 21.10.2022 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 4 ст. 185 КК України.
На обґрунтування клопотання вказано, що Слідчим відділом Херсонського районного управління поліції ГУНП в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022232010000318 від 21.10.2022 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 4 ст. 185 КК України.
Матеріали кримінального провадження містять відомості про те, що грунтуючись на Декларації про державний суверенітет України та Конституції України, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Відповідно до пунктів «а», «b», «c», «d, «g» статті 3 Резолюції 3314 (ХХІХ) Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних націй «Визначення агресії» від 14 грудня 1974 року застосування російською федерацією збройної сили проти України становить злочин збройної агресії та порушує Меморандум про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05 грудня 1994 року.
У світлі положень IV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12 серпня 1949 року та Додаткового протоколу Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів (Протокол 1) від 08 червня 1977 року, одним із наслідків збройної агресії російської федерації проти України стала тимчасова окупація частини території України.
Резолюцією Генеральної асамблеї Організації Об`єднаних Націй «Агресія проти України» A/RES/ES-11/1 від 02 березня 2022 року визнається, що російська федерація (далі - рф) вчинила агресію проти України, порушивши базові норми ООН, і від російської організації вимагається припинити збройну агресію проти України, включаючи де окупацію Криму та Донбасу, негайно, повністю та безумовно вивести всі свої збройні сили з території України в межах міжнародно визнаних кордонів. Рішенням міжнародного суду Організації Об`єднаних Націй від 16 березня 2022 року на найвищому юридичному рівні констатовано факт вторгнення рф на територію України.
24 лютого 2022 року президент рф оголосив початок так званої «спеціальної військової операції», наслідком чого є повномасштабне збройне вторгнення на територію України, що полягає у здійсненні окупації частини території суверенної держави Україна, в тому числі Херсонської області, за допомогою збройних формувань рф, що складаються з регулярних з`єднань та підрозділів, підпорядкованих міністерству оборони російської федерації, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам російської федерації, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих російською федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації російської федерації, яку складають її державні органи та структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України та підконтрольні рф самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 на всій території України введено воєнний стан, який продовжено відповідним Указом Президента України №341/2022 від 17.05.2022 терміном на 90 діб, Указом Президента України №573/2022 від 12.08.2022, Указом Президента України №757/2022 від 21.11.2022 строком на 90 діб, Указом Президента України №58/2023 від 06.02.2023 строком на 90 діб з подальшим затвердженням вказаних вище указів Президента України відповідними Законами України.
Так, 24 лютого 2022 року військовослужбовці збройних сил російської федерації та підконтрольні їм учасники незаконних збройних формувань шляхом збройної агресії незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Харківській, Київській, Сумській, Чернігівській, Миколаївській, Запорізькій, Херсонській, інших областях та здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, після чого здійснили окупацію частини України, в тому числі міста Херсон, Херсонської області.
Відповідно доч.1ст.1Закону України«Про забезпеченняправ ісвобод громадянта правовийрежим натимчасово окупованійтериторії України» № 1207-VII, від 15.04.2014, тимчасово окупована російською федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється діяКонституціїта законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Тимчасова окупація рф територій України, визначенихчастиною 1 статті 3 Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для рф жодних територіальних прав. За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території.
Згідно статті 42 IV-ї Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додаток до неї Положення про закони і звичаї війни на суходолі (1907 року), територія визнається окупованою, якщо вона фактично перебуває під армією супротивника.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) з 01.03.2022 до 11.11.2022» Херсонська міська територіальна громада, в тому числі місто Херсон перебували в тимчасовій окупації.
Після окупації Херсонської міської територіальної громади Херсонської області представниками збройних формувань російської федерації встановлено фактичний контроль над суспільним життям на цій території України та узурповані всі владні повноваження шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, впровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади міста, фактичної ліквідації приватної власності, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного та психологічного впливу окремих категорій та верств населення, в тому числі незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.
Разом з тим, в період квітня травня 2022 року, представники збройних формувань рф всупереч порядку, встановленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Херсонської міської територіальної громади цілеспрямовано створили підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію - так звану «військово-цивільну адміністрацію Херсонської області», в яку входили органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.
При цьому, представники контрольованих російською федерацією самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних та комунальних підприємств, установ, організацій на тимчасово окупованій частині Херсонської міської територіальної громади Херсонської області, здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незаконних самопроголошених органах, державних та комунальних підприємствах, у тому числі із числа громадян України, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території, та мали за мету інтеграцію і подальше незаконне включення захопленої частини суверенної України до складу російської федерації.
У кінці червня 2022 року (більш точної дати в ході досудового розслідування не встановлено), ОСОБА_6 , який 17.06.2022 був звільнений з посади директора МКП «Гарантія» Херсонської міської ради, перебуваючи за адресою: м. Херсон, вул. Театральна, 21, представившись заступником голови так званої військової цивільної адміністрації м. Херсону по житлово-комунальному господарству та у порушення вимог пункту 5.2 Статуту Міського комунального підприємства «Гарантія» Херсонської міської ради, затвердженого рішенням міської ради № 2540 від 16.10.2020 (далі-Статут) у присутності співробітників цього комунального підприємства, представив ОСОБА_5 як нового директора комунального підприємства, а в подальшому вживав заходи щодо управління підконтрольного йому підприємства.
Починаючи з 24.06.2022 громадянин України ОСОБА_5 , знаходячись у м.Херсон Херсонської області умисно, тобто усвідомлюючи, що окупаційний орган влади - «військово-цивільна адміністрація Херсонської області» вчиняє дії, які завдають шкоду Україні,розуміючи пронегативні наслідкивід такихдій,добровільно погодивсяна пособництво окупаційній адміністрації держави-агресора, шляхом реалізації та підтримки дій та її рішень.
24.06.2022 так званим головою військово-цивільної адміністрації міста Херсону ОСОБА_7 видано розпорядження № 7-К про призначення з 27.06.2022 виконувачем обов`язків директора міського комунального підприємства «Гарантія» ОСОБА_5 . Будучи обізнаним, що міське комунальне підприємство «Гарантія» Херсонської міської радипідпорядковане Херсонській міській раді, виконуючи свій протиправний умисел, ОСОБА_5 , у свою чергу шляхом видачі наказу № 1 від 27.06.2022, приступив до виконання обов`язків директора міського комунального підприємства «Гарантія», чим добровільно погодився на пропозицію представників окупаційної адміністрації щодо його призначення.
Таким чином ОСОБА_5 , усупереч вимог пунктів 1.2, 1.5, 5.2 Статуту приступив до виконання організаційно розпорядчих та адміністративно-господарських функцій захопленого окупаційною адміністрацією міського комунального підприємства «Гарантія» Херсонської міської ради та вчинив дії щодо подальшої реалізації рішень окупаційної адміністрації держави-агресора, зокрема організував та особисто, за усною вказівкою так званого заступника голови незаконно створеної військової цивільної адміністрації м. Херсону по житлово-комунальному господарству ОСОБА_6 на матеріальній базі МКП «Гарантія» Херсонської міської ради зареєстрував нове підприємство «городское коммунальное предприятие «Гарантия» (номер облікового запису 1022102168).
Так, 01.07.2022 в «Реестре юридическихлиц, осущесталяющихдеятельность в Херсонскойобласти», зареєстровано під номером 1022102168 «Городское коммунальное предприятие «Гарантия» за юридичною адресою: Херсонська область, м. Херсон, вул. Театральна, 21, керівником якого визначено ОСОБА_5 .
Перебуваючи на посаді директора підприємства, ОСОБА_5 , діючи умисно, з метою підтримки рішень окупаційної адміністрації держави-агресора, а саме указу так званого голови військово-цивільної адміністрації Херсонської області ОСОБА_8 № 027-рвід 23.05.2022, яким затверджено на території Херсонської області введення «бівалютної зони», проведення безготівкових операцій суб`єктами господарювання в російських рублях та конвертацію української гривні в російський рубль, у липні 2022 року (більш точного часу досудовим розслідуванням не встановлено), уклав з «ПАО ПРОМСВЯЗЬБАНК» договір, за яким здійснено відкриття розрахункового рахунку так званого «ГКП «Гарантия» № НОМЕР_1 у валюті російський рубль,а такождоговір з«ООО КБ«Международный расчетныйбанк», заяким здійсненовідкриття розрахунковогорахунку такзваного «ГКП«Гарантия» № НОМЕР_2 у валюті російський рубль, чим підтримав та реалізував рішення окупаційної адміністрації держави-агресора щодо введення в обіг в місті Херсон російського рубля як платіжного засобу та єдиної грошової одиниці на окупованій території міста Херсон для інтеграції в банківську систему російської федерації.
Після відкриття рахунків у незаконно діючих на території Херсонської області «ПАО ПРОМСВЯЗЬБАНК» та «ООО КБ «Международный расчетный банк», ОСОБА_5 організував видачу заробітної плати співробітникам підприємства у російських рублях на підставі затвердженого штатного розпису, місячний оклад якого також визначено у валюті російський рубль.
Крім того, ОСОБА_5 , діючи умисно, забезпечивши підпорядкування полігону площею 30,8 га по вул. Ракетній у м. Херсоні міському комунальному підприємству «Гарантія», який згідно рішення виконавчого комітету Херсонської міської ради від 16.02.2021 № 55 перебував у користуванні Комунального підприємства «Екополіс» Херсонської міської ради, з метою підтримки та реалізації рішення окупаційної адміністрації держави-агресора, а саме розпорядження так званого голови військово-цивільної адміністрації Херсонської територіальної громади Херсонського району ОСОБА_7 № 167/1 від 05.09.2022 «Об утверждении тарифа на вывоз и захоронение твердых бытовых отходов для бюджетних организаций и коммунальных предприятий города Херсона», яким затверджено з 05.09.2022 тарифи на вивіз та захоронення твердих побутових відходів, організував та забезпечив прийняття на захоронення твердих побутових відходів на полігоні за тарифом 340 рублів за 1 м3.
Крім того ОСОБА_5 , продовжуючи злочинну діяльність, діючи на шкоду державі, з метою забезпечення діяльності та функцій незаконно створеного МКП «Гарантія», покладених на нього окупаційною владою та з метою підтримки та реалізації рішень окупаційної адміністрації держави-агресора, організував та особисто виконував наступні рішення окупаційної влади, щодо прийняття підприємством в оперативне управління приміщення та майно, що на законних підставах перебувало у володінні комунальних підприємств Херсонської міської ради:
-«приказ замести теля главы вга г. Херсона Херсонской териториальной общины по ЖКХ ОСОБА_9 № 88жкх от 07.09.2022 «о передаче директору ГПК «Гарантия» ОСОБА_10 в оперативное управление административное здание на територии парка Ленина, а также основне фонды (здания, сооружения, технику) КП «Парки Херсона» (код ЭДРПОУ 40713306);
-«распоряжение главы вга г. Херсона Херсонской териториальной общины ОСОБА_7 № 298 от 13.09.2022 «о передаче директору ГПК «Гарантия» ОСОБА_10 в оперативное управление помещение по ул.Б. Мозолевского, 3, а также технические средства, оборудование, компьютерную технику и все имущество, находящееся на територии этого объекта «Сервис ЦЕНТР, ПКФ, МЧП»;
-«распоряжение главы вга г. Херсона Херсонской териториальной общины ОСОБА_7 № 238 от 31.08.2022 «о передаче директору ГПК «Гарантия» ОСОБА_10 на баланс фактически установленные основне фонды, оборотне активы ГКП «Сервис-Опт».
За вказаних вище обставин, громадянин України ОСОБА_5 ,займаючи посадудиректора МКП«Гарантія», виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції,вчив умисні дії, спрямовані на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки дій та рішень окупаційної адміністрації держави-агресора, чим намагався сприяти створенню її позитивного іміджу серед місцевого населення.
Окрім цього встановлено, що на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президенту України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №2102-ІХ, із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався в установленому законом порядку, востаннє Указом Президента України № 58/2023 від 06.02.2023 з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у період часу з 19.09.2022 по 22.09.2022 в денний час доби (більш точну дату та час досудовим розслідуванням не встановлено), ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , діючи за попередньою змовою з невстановленою особою, переслідуючи прямий умисел та корисливий мотив, спрямований на порушення права власності особи, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, діючи в умовах воєнного стану, шляхом пошкодження та заміни замків на вхідних дверях, проник до приміщення « ІНФОРМАЦІЯ_2 », розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , звідки таємно викрав наступне майно: телевізор марки «Samsung» моделі «QE55Q60TAUXUA», який був у використанні, вартістю 22499,67 грн.; два нових холодильники марки «BOSCH» модель KGN36VL326, вартістю 21659,05 грн. кожний; пральну машину марки «LG» модель FH0B8ND1, яка перебувала у використанні, вартістю 6400 грн.; холодильник марки «ATLANT» модель XM 6024-100, який перебував у використанні, вартістю 9000 грн., після чого покинув місце вчинення кримінального правопорушення та розпорядився вказаним майном на власний розсуд, чим спричинив Херсонському міському центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді (ідентифікаційний код 22731365) матеріальну шкоду, згідно висновків експерта Херсонського НДЕКЦ № СЕ 19/122-23/1264-ТВ від 19.05.2023 та № СЕ-19/122-23/1253-ТВ від 23.05.2023 на загальну суму 81 217,77 грн.
18.04.2023 ОСОБА_5 повідомлено пропідозру,а 12.05.2023про змінураніше повідомленоїпідозри увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.111-2КК Україниу порядкустатей 278-279КПК України,а самеу пособництвідержаві агресору,тобто увчиненні умиснихдій, спрямованих на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки дій та рішень окупаційної адміністрації держави-агресора.
30 травня 2023 ОСОБА_5 повідомлено про нову підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2 КК, ч. 4 ст. 185 КК України у порядку статей 278- 279 КПК України.
У передбачений законом спосіб повідомлення про підозру, про зміну раніше повідомленої підозри та про нову підозру та повістки про виклик ОСОБА_5 опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генерального прокурора України.
Підозрюваний ОСОБА_5 відповідно до статей 133, 135 КПК України викликалася22.04.2023, 24.01.2023,27.04.2023,15.05.2023,16.05.2023,18.05.2023у період часу з 09 год.00 хв. по 17.год.00 хв. до слідчого відділу ХРУП ГУНП в Херсонської області або до найближчого територіально розташованого підрозділу органів поліції. Проте підозрюваний жодного разу не з`явився та про причини своєї неявки не повідомив.
28.04.2023 беручи до уваги те, що на теперішній час ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області, а також те, що останній неодноразово викликався до органу досудового розслідування, шляхом опублікування повістки в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генерального прокурора України, але жодного разу на виклики слідчого не з`явився, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, у зв`язку з чим підозрюваний ОСОБА_5 оголошений в розшук.
Посилаючись на те, що ОСОБА_5 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 4 ст. 185 КК України, на виклики слідчого до органу досудового розслідування не з`являється, про причини своєї неявки не повідомляє, прокурор просить про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 4 ст. 185 КК України.
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримала, пославшись на обставини, у ньому викладені.
Захисник підозрюваного - адвокат ОСОБА_4 проти задоволення клопотання заперечив, пославшись на те, що ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій територій, зв`язок з ним відсутній та відсутня можливість узгодити позицію з підзахисним.
Вислухавши доводи прокурора, захисника підозрюваного, дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення.
Так, ч. 1 ст. 297-1 КПК України встановлено, що спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.
Згідно із ч. 2 ст. 297-1 КПК України передбачено, зокрема, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених ст. 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.
Відповідно до ст. 297-5 КПК України повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.
Копії процесуальних документів, що підлягають врученню підозрюваному, надсилаються захиснику.
Згідно до ч. 5 ст. 139 КПК України встановлено, що ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.
Пунктом 20-1 Розділу XІ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КПК України визначено, що тимчасово, але не пізніше дня початку діяльності Державного бюро розслідувань (опублікування у газеті «Урядовий кур`єр» відповідного повідомлення його керівником): спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 365, 368, 368-2, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цьому абзаці, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.
Положення частини п`ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.
У клопотанні слідчого, прокурора про здійснення спеціального досудового розслідування мають також зазначатися фактичні дані про перебування особи за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.
Судовий розгляд у кримінальному провадженні щодо злочинів, зазначених у частині другій ст. 297-1 цього Кодексу, а також у цьому пункті, може здійснюватися за відсутності обвинуваченого (inabsentia), крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності (спеціальне судове провадження) та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.
Вимоги щодо особливостей застосування глави 24-1 цього Кодексу, передбачені цим пунктом, поширюються на кримінальні провадження, у яких підозрюваний, крім неповнолітнього, на момент звернення до суду з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування або обвинувальним актом оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні відомості, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.
Згідно ч. 5 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 4 ст. 185 КК України, підтверджується даними: протоколу допиту свідка ОСОБА_11 від 27.03.2023 р.; протоколу допиту свідка ОСОБА_12 від 28.03.2023 р.; протоколу допиту свідка ОСОБА_13 від 26.03.2023 р.; протоколу допиту свідка ОСОБА_14 від 24.03.2023 р.; протоколу допиту свідка ОСОБА_15 від 08.04.2023 р.; протоколу допиту свідка ОСОБА_16 від 13.01.2023 р.; протоколу допиту свідка ОСОБА_17 від 22.02.2023 р.; протоколів пред`явлення особи для впізнання за фотознімками зі свідками ОСОБА_17 від 22.02.2023 р., ОСОБА_11 від 23.02.2023 р., ОСОБА_12 від 22.02.2023 р.; протоколу пред`явлення особи для впізнання за фотознімками зі свідком ОСОБА_15 від 08.04.2023 р.; протоколу допиту свідка ОСОБА_18 від 13.01.2023 р.; протокол3 проведення слідчого експерименту зі свідком ОСОБА_18 від 01.02.2023 р.; протоколу допиту свідка ОСОБА_19 від 13.01.2023 р.; протоколу пред`явлення особи для впізнання за фотознімками зі свідком ОСОБА_19 від 13.01.2023 р.; протоколу допиту свідка ОСОБА_20 від 13.01.2023 р.; протоколу пред`явлення особи для впізнання за фотознімками зі свідком ОСОБА_20 13.01.2023 р.; протоколу пред`явлення особи для впізнання за фотознімками зі свідком ОСОБА_16 від 13.01.2023 р.; протоколу огляду від 23.02.2023 р.; заяви провчинення злочинуз додаткамивід 20.10.2022р.;заяви свідка ОСОБА_21 від 14.03.2023р.;протоколу оглядувід 14.03.2023р.;протоколуогляду від13.03.2023;протоколу обшуку від 07.05.2023, за місцем проживання ОСОБА_22 за адресою: АДРЕСА_2 ;протоколу обшуку від 07.05.2023, за місцем проживання ОСОБА_23 за адресою: АДРЕСА_3 ;висновків експертів Херсонського НДЕКЦ № СЕ 19/122-23/1264-ТВ від 19.05.2023 та № СЕ-19/122-23/1253-ТВ від 23.05.2023,.
Досліджені у судовому засіданні дані є достатньо вагомими у своїй сукупності для висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 4 ст. 185 КК України.
18.04.2023р. ОСОБА_5 повідомлено пропідозру увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.111-2КК України,12.05.2023р.повідомлено прозміну ранішеповідомленої підозриу вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.111-2КК України,а 30.05.2023р.повідомлено пронову підозруу вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.1ст.111-2,ч.4ст.185КК України,про щоу загальнодержавномузасобі масовоїінформації газеті «Урядовийкур`єр»,а такожна офіційномувеб-сайтіОфісу Генеральногопрокурора розміщено відповіднеповідомленняв порядку ст. 135, ч. 1 ст. 278 КПК України.
Вказаний факт підтверджений прокурором у судовому засіданні документально.
Підозрюваний ОСОБА_5 , будучи викликаним до органу досудового розслідування шляхом публікацій в засобах масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик на 22.04.2023, 24.01.2023,27.04.2023,15.05.2023,16.05.2023,18.05.2023до слідчого не з`явився, не повідомивши про причини неявки, що в тому числі свідчить про переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
У зв`язку з неприбуттям підозрюваного ОСОБА_5 на неодноразові виклики до органу досудового розслідування, переховуванням з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 28.04.2023 р. ОСОБА_5 оголошено у розшук.
В ході проведення слідчих (розшукових) дій встановлено, що на теперішній час ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України, лівому березі Дніпра у м. Скадовську, що підтверджується показами свідків ОСОБА_14 , ОСОБА_13 , ОСОБА_11 .
З урахуванням наведеного, а також того, що ОСОБА_5 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111-2, ч. 4 ст. 185 КК України, за які передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна, будучи призначеним на посаду виконувачем обов`язків директора міського комунального підприємства «Гарантія» та погодився на пособництво окупаційній адміністрації держави-агресора, шляхом реалізації та підтримки дій та її рішень переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності за ймовірно вчинений ним особливо тяжкий злочини, виїхавши на тимчасово окуповану рф територію України, за викликом слідчого у загальнодержавному засобі масової інформації газеті «Урядовий кур`єр» та офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора про необхідність його прибуття до слідчого, неодноразово не з`явився, у зв`язку із чим був оголошений у розшук, наявні підстави для здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваного, а відтак, і задоволення клопотання.
Керуючись ст. ст. 135, 139, 297-1, 297-5, п. 20-1 Розділу XІ Перехідних положень КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №42022232010000318 від 21.10.2022 відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.111-2, ч.4 ст.185 КК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2023 |
Оприлюднено | 15.06.2023 |
Номер документу | 111487030 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Демінська О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні