Справа № 948/44/23
Номер провадження 2/948/5/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.06.2023 Машівський районний суд Полтавської області в складі:
головуючого судді Косик С.М.,
за участю секретаря Ткач Н.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт Машівка цивільну справу в порядку спрощеного позовного провадження за позовом Полтавського обласного центру зайнятості до ОСОБА_1 , про стягнення коштів, -
в с т а н о в и в :
у січні 2023 року Полтавський обласний центр зайнятості звернувся до суду зі вказаною позовною заявою, у якій просить стягнути з ОСОБА_1 на його користь грошові кошти в розмірі 2225,81 грн, як неправомірно отриману допомогу по безробіттю, а також судовий збір у розмірі 2481,00 грн.
Ухвалою від 12.01.2023 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін (а.с.35).
У судове засідання сторони не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та завчасно, зокрема відповідач за зареєстрованим місцем проживання, про що свідчить рекомендоване повідомлення про відсутність адресата (а.с.44,4565-68,71), представник позивача подав заяву про розгляд справи за його відсутності, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі (а.с.57,60), відповідач причини неявки не повідомив
Суд уважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін, дослідивши письмові докази.
Судом установлено, що 16 квітня 2020 року ОСОБА_1 звернувся до Машівської районної філії Полтавського обласного центру зайнятості із заявою про надання йому статусу безробітного та в цей же день йому надано такий статус, призначено допомогу по безробіттю (а.с.14-18).
В той же час, в липні 2020 року був виявлений факт отримання доходу відповідачем від ТОВ «Виробничо-торгівельна компанія «Крок» за травень 2020 року (а.с.19-23).
Відповідно до пункту 18 частини 2статті 22 Закону України «Про зайнятість населення», центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників
31.07.2020 року Полтавською міськрайонною філією Полтавського обласного центру зайнятості проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним відповідно доЗакону України "Про зайнятість населення", за результатами якого складено акт № 468 від 31.07.2020 та наказ №48 від 03.08.2020 року про повернення допомоги по безробіттю ОСОБА_1 , про що повідомлено відповідача (а.с. 22-26).
З огляду на те, що відповідачем суму допомоги по безробіттю в розмірі 2225,81 грн не відшкодовано (а.с.27), позивач звернувся із позовом про стягнення її із відповідача.
Згідно з пунктом 2 частини 1статті 1 Закону України «Про зайнятість населення», безробітним визнається особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Відповідно до пункту 7 частини 1статті 1 Закону України «Про зайнятість населення», зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов`язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім`ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб`єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно.
Згідно зістаттею 4 Закону України «Про зайнятість населення», до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти та поєднують навчання з роботою.
Нормою ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення»визначено, що зареєстровані безробітні серед іншого мають право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги відповідно доЗакону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»та цьогоЗакону.
Пунктом 9 ч. 1 ст. 45 Закону України «Про зайнятість населення»передбачено, що реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг).
Згідно положень ч. ч. 2, 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг. Відповідно до п. 8 ст. 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до положень ч.ч. 2,3 ст.1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
Факт зайнятості особи виникає не лише на підставі перебування її у трудових відносинах, а і за наявності цивільно-правового договору, стороною якого є особа, яка претендує на статус безробітного або вже перебуває на обліку.
При цьому перешкодою для перебування на обліку та виплати допомоги не є важливим сам факт отримання доходу від зайнятості за цивільно-правовим договором, достатньо лише доведення факту укладення такою особою цивільно-правового договору.
Отже, з відповідача на користь позивача потрібно стягнути незаконно отриману допомогу по безробітю в розмірі 2225,81 грн та позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідно до вимог ст. 141 ЦПК України судові витрати підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 1-18, 81, 141, 209-245, 259, 264, 265, 268, 273, 354, 355 ЦПК України, суд, -
у х в а л и в :
позов Полтавського обласногоцентру зайнятостідо ОСОБА_1 ,про стягненнякоштів задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Полтавського обласного центру зайнятості кошти в розмірі 2225,81 грн та судовий збір у розмірі 2481,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Полтавського апеляційного суду.
Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 цього Кодексу.
Позивач Полтавський обласний центр зайнятості, місцезнаходження: вул. Сінна, 45, м. Полтава Полтавської області, код ЄДРПОУ 41464267.
Відповідач ОСОБА_1 ,зареєстроване місцепроживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .
Суддя С.М.Косик
Суд | Машівський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2023 |
Оприлюднено | 15.06.2023 |
Номер документу | 111489552 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів) |
Цивільне
Машівський районний суд Полтавської області
Косик С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні