Рішення
від 12.06.2023 по справі 340/9330/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/9330/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кравчук О.В. розглянув у порядку спрощеного позовного письмового провадження адміністративну справу

за позовом позовної заяви ОСОБА_1 (РНКОПП НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 )

до Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 04365106; адреса: вул. Центральна, 24, с. Суботці, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27444)

про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

ОСОБА_1 звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд :

- визнати протиправними та скасувати рішення Одинадцятої сесії восьмого скликання Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 27.07.2021 № 1590 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність гр. ОСОБА_1 »;

- зобов`язати Суботцівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області (код ЄДРГІОУ 04365106) затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (код за КВЦПЗ 01.03) на території Казарнянської сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області площею 2 га з кадастровим номером 3522282600:02:000:5216 та надати йому у власність зазначену земельну ділянку.

В обґрунтування вимог позивач вказує, що маючи дозвіл ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області на розроблення проекту землеустрою про відведення йому у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, замовив виготовлення проекту землеустрою земельної ділянки та надалі звернувся до відповідача із заявою про затвердження такого проекту землеустрою та надання йому у власність земельної ділянки. Проте, всупереч вимогам Земельного кодексу України, відповідач відмовив ОСОБА_1 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою земельної ділянки.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2023 року відкрито провадження у відповідній адміністративній справі; справу вирішено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області (далі -відповідач) подала відзив на позовну заяву, у якому заперечує щодо задоволення позову, оскільки мала повноваження для відмови у затвердженні проекту землеустрою і ці повноваження регламентовані ст.186 ЗК України, а підстави такої відмови зазначені спірному рішенні №1590 від 27.07.2021 року з посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти. У відзиві зазначено про те, що земельна ділянка, яку має намір отримати у власність позивач, припинила своє існування як об?єкт цивільних прав у жовтні 2021 року її було поділено на дві земельні ділянки із присвоєнням нових кадастрових номерів. Рішенням Суботцівської сільської ради №2204 від 25.11.2021 року затверджено проекти землеустрою вказаних ділянок та передано їх у приватну власність третій особі.

? .

Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, додані до них документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно і неупереджено оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В:

22 жовтня 2020 року ОСОБА_1 звернувся до ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Казарнянської сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області.

За результатами розгляду вказаної заяви Головне Управління Держгеокадастру у Кіровоградській області видало наказ від 26.11.2020 року №11-16586/14-20-СГ про надання позивачеві дозволу на розроблення проекту землеустрою бажаної земельної ділянки.

У подальшому, на підставі укладеного між позивачем та ФОП ОСОБА_2 договору було розроблено проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, який, відповідно до висновку про розгляд проекту від 29 січня 2021 року, погоджено експертом державної експертизи та здійснено реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі з присвоєнням кадастрового номера 3522282600:02:000:5216.

26 березня 2023 року позивач через свого представника подав до ЦНАП м.Кропивницького адресовану відповідачеві заяву про затвердження проекту землеустрою оначеної земельної ділянки.

За результатами розгляду такої заяви Суботцівська сільська рада прийняла рішення Одинадцятої сесії восьмого скликання від 27 липня 2021 року №1590 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведеня земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_1 », яким відмовила позивачу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у зв`язку з невідповідністю місця розташування бажаної земельної ділянки вимогам законів та прийнятих до них нормативно - правових актів.

Вважаючи таке рішення протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Порядок набуття права на землю громадянами та юридичними особами регламентований главою 19 Земельного кодексу України (далі - ЗК України).

Згідно з частинами першою, другою статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до частини третьої статті 116 ЗК України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Частинами четвертою, п?ятою статті 116 ЗК України передбачено, що передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду цільового призначення.

Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам визначені у статті 121 ЗК України. Відповідно до частини 1 цієї статті громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами врегульовано статтею 118 ЗК України.

Відповідно до частини шостої статті 118 ЗК України (у редакції, чинній на момент надання позивачу дозволу на розроблення проекту землеустрою) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною сьомою статті 118 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність особи, якій належить право власності на об`єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. (частина восьма статті 118 ЗК України).

З 27 травня 2021 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин" №1423-IX від 28.04.2021 року (далі - Закон №1423-IX).

Цим Законом частину сьому статті 118 Земельного кодексу України викладено у такій редакції:

"7. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність особи, якій належить право власності на об`єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо

відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин".

Разом із тим,Законом №1423-IX від 28.04.2021 року частину восьму статті 118 ЗК України виключено.

Частиною дев?ятою статті 118 ЗК України (у редакції Закону №1423-IX від 28.04.2021 року) передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

На підставі частин десятої, одинадцятої статті 118 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Законом №1423-IX статтю 186 ЗК України ("Погодження і затвердження документації із землеустрою") викладено у новій редакції, а статтю 186-1 ЗК України ("Повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок") - виключено.

Так, відповідно до пункту 6 частини третьої статті 186 ЗК України проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Згідно із частиною восьмою статті 186 ЗК України підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Частиною першою статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради наділені повноваженнями щодо передання земельних ділянок у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

За правилами абзацу 2 частини другої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (у редакції Закону №1423-IX ) рішення ради щодо безоплатної передачі земельної ділянки комунальної власності у приватну власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, та випадків передачі земельної ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Крім того, Законом №1423-IX від 28.04.2021 року розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 24 такого змісту:

"24. З дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель: а) що використовуються органами державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями на праві постійного користування (у тому числі земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні державних лісогосподарських підприємств, та земель водного фонду, що перебувають у постійному користуванні державних водогосподарських підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, національних галузевих академій наук); б) оборони; в) природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення в межах об`єктів і територій природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, лісогосподарського призначення; г) зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи; ґ) під будівлями, спорудами, іншими об`єктами нерухомого майна державної власності; д) під об`єктами інженерної інфраструктури загальнодержавних та міжгосподарських меліоративних систем державної власності; е) визначених у наданих до набрання чинності цим пунктом дозволах на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, наданих органами виконавчої влади з метою передачі земельних ділянок у постійне користування державним установам природно-заповідного фонду, державним лісогосподарським та водогосподарським підприємствам, установам та організаціям, якщо рішення зазначених органів не прийняті.

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.

Перехід земельних ділянок із державної власності у комунальну власність згідно з вимогами цього пункту не є підставою для припинення права оренди та інших речових прав, похідних від права власності, на такі земельні ділянки. Внесення змін до договору оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту із зазначенням нового органу, що здійснює розпорядження такою земельною ділянкою, не вимагається і здійснюється лише за згодою сторін договору.

З дня набрання чинності цим пунктом до державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, що передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними.

Надані до дня набрання чинності цим пунктом рішеннями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади дозволи на розроблення документації із землеустрою щодо земельних ділянок державної власності, які відповідно до цього пункту переходять у комунальну власність, є чинними. Особи, які отримали такі дозволи, а також органи, що їх надали, зобов`язані повідомити про це протягом місяця відповідні сільські, селищні, міські ради з дня набрання чинності цим пунктом. Рішення про затвердження такої документації, що не була затверджена на день набрання чинності цим пунктом, приймають сільські, селищні, міські ради….".

Суд установив, що позивач, бажаючи отримати у приватну власність для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку державної власності, звернувся із заявою про надання йому дозволу на розроблення проекту землеустрою до ГУ Держеокадстру у Кіровоградській області тобто до органу виконавчої влади, який на той час був розпорядником земель державної власності сільськогосподарського призначення, розташованих на території Кіровоградської області.

За наслідками розгляду заяви позивача ГУ Держеокадстру у Кіровоградській області не встановило невідповідності місця розташування обраної земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, та надало відповідний дозвіл, про що прийняло Наказ №11-16586/14-20-СГ від 26.11.2020 року.

На підставі пункту 24 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України цей дозвіл є чинним.

Розроблений на підставі цього Наказу на замовлення позивача проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, якій в процесі формування присвоєно кадастровий номер 3522282600:02:000:5216, позивач у березні 2021 року подав на затвердження до Суботцівської сільської ради.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України №716-р від 12.06.2020 року "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Кіровоградської області" на території Кіровоградської області затверджено 49 громад, зокрема Суботцівську сільську територіальну громаду, до складу території якої увійшла територія Казарнянської сільської територіальної громади.

Підпунктом 11 пункту 1 постанови Верховної Ради України №807-IX від 17.07.2020 року "Про утворення та ліквідацію районів"постановлено утворити у Кіровоградській області, зокрема, Кропивницький район, до складу якого увійшла територія Суботцівської сільської територіальної громади, а підпунктом 11 пункту 3 цієї постанови постановлено ліквідувати у Кіровоградській області зокрема Знамянський район.

Відтак, на підставі пункту 24 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України з 27.05.2021 року земельна ділянка з кадастровим номером 3522282600:02:000:5216 вважається комунальною власністю Суботцівської сільської територіальної громади, а Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області набула повноважень щодо розпорядження нею.

Попри те, що у заяві від 26 березня 2021 року ОСОБА_1 просив затвердити проект землеустрою, розроблений на підставі чинного наказу ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області №11-16586/14-20-СГ від 26.11.2020 року, спірним рішенням Суботцівської сільської ради 27.07.2021 року № 1590, позивачеві відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою.

За наведених обставин суд прийшов до висновку, що спірне рішення як індивідуальний акт суб`єкта владних повноважень прийнято відповідачем необґрунтовано та нерозсудливо, а отже - позов про визнання його протиправним та скасування слід задовольнити.

Воднораз, вирішуючи похідну позовну вимогу про зобов`язання відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 3522282600:02:000:5216 у приватну власність позивачеві, суд установив, що рішенням Суботцівської сільської ради №1878 від 18 вересня 2021 року затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу, зокрема, цієї земельної ділянки на дві рівні частини для ведення особистого селянського господарства.

Внаслідок поділу земельної ділянки сформовано дві нові земельні ділянки, які зареєстровані у Державному земельному кадастрі з кадастровими номерами 3522282600:02:000:5346 і 3522282600:02:000:5347.

При цьому у Державному земельному кадастрі скасована державна реєстрація земельної ділянки за кадастровим номером 3522282600:02:000:5216, вона набула статусу архівної, а відомості про неї перенесено до архівного шару даних геоінформаційної системи Державного земельного кадастру.

Вже 28 жовтня 2021 року Суботцівська сільська рада прийняла рішення №2078, яким, розглянувши заяву громадянки ОСОБА_3 , надала їй дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок раніше сформованих земельних ділянок з кадастровими номерами 3522282600:02:000:5346 і 3522282600:02:000:5347, а надалі - рішення №2204 від 25.11.2021 року, яким затвердила проект землеустрою та передала вказаній особі у приватну власність зазначені земельні ділянки.

На підставі рішення Суботцівської сільської ради №2204 від 25.11.2021 року в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно було зареєстровано право приватної власності ОСОБА_3 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3522282600:02:000:5346 та 3522282600:02:000:5347. Наразі до Державного рестру речових прав нерухоме майно внесено відомості про набуття права приватної власності на такі земельні ділянки іншими особами на підставі укладених договорів купівлі-продажу.

Відповідно до частини 13 статті 79-1 ЗК України земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується зокрема в разі поділу або об`єднання земельних ділянок.

Наведене свідчить, що наразі земельна ділянка комунальної власності з кадастровим номером 3522282600:02:000:5216, на яку позивач заявляє права, припинила існування як об`єкт цивільних прав, а сформовані внаслідок її поділу земельні ділянки перебувають у приватній власності третьої особи, яка не є учасником даної справи.

Тож оскільки земельна ділянка фактично вибула з комунальної власності Суботцівської сільської ради, суд у межах наданих йому повноважень не може зобов`язати відповідача затвердити проект землеустрою та передати земельну ділянку у власність позивачу і відмовляє у задоволенні цієї позовної вимоги.

Відповідно до частин 1, 3 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

При зверненні до суду з цим позовом позивач сплатив судовий збір у розмірі 908 грн. Зважаючи на часткове задоволення позову, на користь позивача слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати на сплату судового збору в сумі 454 грн.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 132, 139, 143, 242-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНКОПП НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ) до Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 04365106; адреса: вул. Центральна, 24, с. Суботці, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27444) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення Одинадцятої сесії восьмого скликання Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 27.07.2021 № 1590 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність гр. ОСОБА_1 »;

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Суботцівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04365106) на користь ОСОБА_1 (РНКОПП НОМЕР_1 ) судовий збір у сумі 454,00 грн.

Копію рішення надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтями 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржене у 30-денний строк з дня його складення до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд (а у разі початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи - безпосередньо до суду апеляційної інстанції).

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду О.В. КРАВЧУК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2023
Оприлюднено15.06.2023
Номер документу111497452
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —340/9330/21

Рішення від 12.06.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. КРАВЧУК

Ухвала від 10.02.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні