ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2023 року Чернігів Справа № 620/7428/22
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Падій В.В.,
за участі секретаря Михайлової І.О.,
позивача ОСОБА_1
представника відповідача Заболотного О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за правилами загального позовного провадження за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Чернігівської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рада адвокатів Чернігівської області про скасування рішення кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 ) звернувся до суду з адміністративним позовом до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Чернігівської області (далі КДКА Чернігівської області), в якому просить:
- скасувати рішення кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Чернігівської області № 8-13/22 від 14.09.2022.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач вказує на порушення відповідачем у спірних правовідносинах чинного законодавства України на момент їх виникнення, що стало підставою для звернення до суду.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 26.10.2022 позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та позивачу встановлено п`ятиденний строк, з дня отримання зазначеної ухвали суду, для усунення недоліків поданої позовної заяви, а саме подання до суду позовної заяви оформленої у відповідності до вимог статті 160 КАС України, а також надання всіх необхідних доказів на підтвердження викладених обставин.
Ухвалою суду від 01.11.2022 позовну заяву ОСОБА_1 повернуто позивачу.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15.12.2022 задоволено апеляційну скаргу ОСОБА_1 ; скасовано ухвалу Чернігівського окружного адміністративного суду від 01.11.2022, справу направлено до Чернігівського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 23.01.2023 відкрито провадження та призначено до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Ухвалою суду від 24.03.2023 вирішено провести розгляд справи №620/7428/22 за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 14:00 год. 29.03.2023.
Ухвалою суду від 19.04.2023 без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновлено строк звернення позивачу до суду; в задоволенні клопотання відповідачу про залишення позову без розгляду відмовлено.
Ухвалою суду від 19.04.2023 без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, задоволено клопотання відповідача та залучено в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Раду адвокатів Чернігівської області.
Ухвалою суду від 19.04.2023 строк підготовки справи №620/7428/22до розгляду по суті продовжено до11:30 год. 10.05.2023.
Ухвалою суду від 24.04.2023 підготовче провадження закрито і призначено справу до судового розгляду по суті на 10:00 год. 07.06.2023.
Відповідачем, у встановлений судом строк, подано до суду відзив, в якому просить відмовити позивачу у задоволенні позову, вважає позов не обґрунтованим, оскільки оскаржуване рішення прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рада адвокатів Чернігівської області правом на подання пояснень щодо позову не скористалась.
Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в їх задоволенні з підстав, викладених у відзиві на позов.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рада адвокатів Чернігівської області про дату, час та місце слухання справи повідомлена належним чином, причини неявки суду не повідомила.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
ОСОБА_1 з 10.04.2009 має право на зайняття адвокатською діяльністю, що підтверджується витягом з Єдиного реєстру адвокатів України (свідоцтво від 10.04.2009 № 434, видане Чернігівською обласною КДКА) (а.с. 46, 54).
Позивач внесений до Єдиного реєстру адвокатів України (далі ЄРАУ) та здійснює адвокатську діяльність за адресою: 14000, Чернігівська область, Чернігівський район, м. Чернігів, просп. Миру, буд. 269/93 (а.с. 138-139).
03.08.2022 на адресу КДКА Чернігівської області надійшло подання Ради адвокатів Чернігівської області від 02.08.2022 №42 про притягнення до дисциплінарної відповідальності адвоката, який порушив, встановлений рішенням Ради адвокатів України, строк сплати щорічного внеску на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування у 2022 році і не сплатив цей внесок станом на 02.08.2022 (а.с.64-68).
На виконання доручення голови дисциплінарної палати КДКА Чернігівської області від 04.08.2022р. членом дисциплінарної палати КДКА Чернігівської області адвокатом ОСОБА_2 була проведена перевірка фактів та обставин, викладених у поданні.
Членом дисциплінарної палати КДКА Чернігівської області ОСОБА_2 06.08.2022 надіслано на адресу робочого місця адвоката ОСОБА_1 , зазначену в ЄРАУ, станом на 05.08.2022, лист №293 від 05.08.2022 з проханням надати пояснення з приводу обставин, викладених у поданні, і до цього листа додано примірник подання з додатками. Факт направлення листа підтверджується списком згрупованих відправлень рекомендованих листів від 06.08.2022 та службовим чеком від цієї ж дати (а.с. 136-136).
Даний лист не отриманий позивачем і повернувся до КДКА Чернігівської області; причина повернення - за закінченням терміну зберігання (а.с. 137 на звороті).
Рішенням КДКА Чернігівської області (складом дисциплінарної палати за участі голови КДКА) від 14.09.2022 № 8-13/22 порушено дисциплінарну справу стосовно адвоката ОСОБА_1 і розгляд справи призначено на 11.10.2022 (а.с.64-68).
Судом також встановлено, що у профайлі адвоката ОСОБА_1 в ЄРАУ не вказана його адреса електронної пошти (еmail) (а.с. 138-139).
Також судом встановлено, що за результатами розгляду дисциплінарної справи щодо ОСОБА_1 , 11.10.2022 КДКА Чернігівської області прийняла рішення про притягнення ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності та застосування дисциплінарного стягнення, яке передбачено пунктом 3 частини 2 статті 31 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" (за грубе порушення Правил адвокатської етики), а саме: зупинення права на зайняття адвокатською діяльністю строком на три місяці.
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 13.01.2023 у справі № 620/7884/22 в задоволенні позову ОСОБА_1 до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Чернігівської області про визнання неправомірним та скасування рішення КДКА Чернігівської області від 11.10.2022 №9-9/22 щодо притягнення його до дисциплінарної відповідальності відмовлено повністю. Вказане рішення суду залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.04.2023 (а.с.141-143).
Позивач, вважаючи рішення КДКА Чернігівської області від 14.09.2022 про порушення дисциплінарної справи протиправним, звернувся до суду з даним позовом.
Правові засади організації і діяльності адвокатури та здійснення адвокатської діяльності в Україні визначаютьсяЗаконом України від 05.07.2012 № 5076-VI "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" (далі - Закон №5076-VI).
Згідно пункту 2 частини першої статті 1 Закону №5076-VI адвокатська діяльність - це незалежна професійна діяльність адвоката щодо здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту
Адвокатом у розумінні пункту 1 частини 1статті 1 Закону№ 5076-VI є фізична особа, яка здійснює адвокатську діяльність на підставах та в порядку, що передбачені цим Законом.
Частиною 1 статті 2 Закону№ 5076-VI визначено, що адвокатура України - недержавний самоврядний інститут, що забезпечує здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги на професійній основі, а також самостійно вирішує питання організації і діяльності адвокатури в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону№ 5076-VI адвокатуру України складають всі адвокати України, які мають право здійснювати адвокатську діяльність.
З метою забезпечення належного здійснення адвокатської діяльності, дотримання гарантій адвокатської діяльності, захисту професійних прав адвокатів, забезпечення високого професійного рівня адвокатів та вирішення питань дисциплінарної відповідальності адвокатів в Україні діє адвокатське самоврядування (частина 3 статті 2 Закону №5076-VI).
За змістом пункту 3 частини 1 статті 1 Закону№ 5076-VI адвокатське самоврядування - гарантоване державою право адвокатів самостійно вирішувати питання організації та діяльності адвокатури в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно із частиною 1 статті 43 Закону №5076-VIадвокатське самоврядування ґрунтується на принципах виборності, гласності, обов`язковості для виконання адвокатами рішень органів адвокатського самоврядування, підзвітності, заборони втручання органів адвокатського самоврядування у професійну діяльність адвоката.
До завдань адвокатського самоврядування, згідно із статтею 44 Закону№5076-VI віднесено, зокрема, забезпечення незалежності адвокатів, захист від втручання у здійснення адвокатської діяльності; підтримання високого професійного рівня адвокатів; утворення та забезпечення діяльності кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури; створення сприятливих умов для здійснення адвокатської діяльності; забезпечення відкритості інформації про адвокатуру та адвокатську діяльність; забезпечення ведення Єдиного реєстру адвокатів України.
Відповідно до положень статті 33 Закону №5076-VI адвоката може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності у порядку дисциплінарного провадження з підстав, передбачених цим Законом. Дисциплінарне провадження - це процедура розгляду письмової скарги, яка містить відомості про наявність у діях адвоката ознак дисциплінарного проступку. Дисциплінарне провадження стосовно адвоката здійснюється кваліфікаційно-дисциплінарною комісією адвокатури за адресою робочого місця адвоката, зазначеною в Єдиному реєстрі адвокатів України.
Приписами статті 34 Закону №5076-VI визначено, що підставою для притягнення адвоката до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку. Дисциплінарним проступком адвоката є: 1) порушення вимог несумісності; 2) порушення присяги адвоката України; 3) порушення правил адвокатської етики; 4) розголошення адвокатської таємниці або вчинення дій, що призвели до її розголошення; 5) невиконання або неналежне виконання своїх професійних обов`язків; 6) невиконання рішень органів адвокатського самоврядування; 7) порушення інших обов`язків адвоката, передбачених законом. У свою чергу, не є підставою для притягнення адвоката до дисциплінарної відповідальності винесення судом або іншим органом рішення не на користь його клієнта, скасування або зміна судового рішення або рішення іншого органу, винесеного у справі, в якій адвокат здійснював захист, представництво або надавав інші види правової допомоги, якщо при цьому не було вчинено дисциплінарного проступку.
Згідно з нормами частин 1, 2 статті 36 Закону №5076-VI право на звернення до кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури із заявою (скаргою) щодо поведінки адвоката, яка може бути підставою для дисциплінарної відповідальності, має кожен, кому відомі факти такої поведінки. Не допускається зловживання правом на звернення до кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, у тому числі ініціювання питання про дисциплінарну відповідальність адвоката без достатніх підстав, і використання зазначеного права як засобу тиску на адвоката у зв`язку із здійсненням ним адвокатської діяльності.
Приписами статті 37 Закону №5076-VI передбачено, що дисциплінарне провадження складається з таких стадій: 1) проведення перевірки відомостей про дисциплінарний проступок адвоката; 2) порушення дисциплінарної справи; 3) розгляд дисциплінарної справи; 4) прийняття рішення у дисциплінарній справі.
Перевірка відомостей про дисциплінарний проступок адвоката здійснюється в порядку, передбаченому статтею 38 Закону №5076-VI. Заява (скарга) щодо поведінки адвоката, яка може мати наслідком його дисциплінарну відповідальність, реєструється кваліфікаційно-дисциплінарною комісією адвокатури та не пізніше трьох днів з дня її надходження передається до дисциплінарної палати.
Член дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури за дорученням голови палати проводить перевірку відомостей, викладених у заяві (скарзі), та звертається до адвоката для отримання письмового пояснення по суті порушених питань.
Під час проведення перевірки член дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури має право опитувати осіб, яким відомі обставини вчинення діяння, що має ознаки дисциплінарного проступку, отримувати за письмовим запитом від органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, керівників підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань, фізичних осіб необхідну для проведення перевірки інформацію, крім інформації з обмеженим доступом.
Орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, фізичні особи, яким надіслано запит члена дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, зобов`язані не пізніше десяти робочих днів з дня отримання запиту надати відповідну інформацію, копії документів.
Відмова в наданні інформації на запит члена дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, тягнуть за собою відповідальність, передбачену законом.
За результатами перевірки відомостей членом дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури складається довідка, яка має містити викладення обставин, виявлених під час перевірки, висновки та пропозиції щодо наявності підстав для порушення дисциплінарної справи.
Заява (скарга) про дисциплінарний проступок адвоката, довідка та всі матеріали перевірки подаються на розгляд дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.
Положеннями статті 39 Закону №5076-VI визначено, що за результатами розгляду заяви (скарги) про дисциплінарний проступок адвоката, довідки та матеріалів перевірки дисциплінарна палата кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури більшістю голосів членів палати, які беруть участь у її засіданні, вирішує питання про порушення або відмову в порушенні дисциплінарної справи стосовно адвоката.
Рішення про порушення дисциплінарної справи з визначенням місця, дня і часу її розгляду чи про відмову в порушенні дисциплінарної справи надсилається або вручається під розписку адвокату та особі, яка ініціювала питання про дисциплінарну відповідальність адвоката, протягом трьох днів з дня прийняття такого рішення. До рішення про порушення дисциплінарної справи, яке надсилається або вручається адвокату, додається довідка члена дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, складена за результатами перевірки.
Рішення про порушення дисциплінарної справи або про відмову в порушенні дисциплінарної справи може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його прийняття до Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури або до суду.
Також в силу статті 17 Закону №5076-VI Рада адвокатів України забезпечує ведення Єдиного реєстру адвокатів України з метою збирання, зберігання, обліку та надання достовірної інформації про чисельність і персональний склад адвокатів України, адвокатів іноземних держав, які відповідно до цього Закону набули права на заняття адвокатською діяльністю в Україні, про обрані адвокатами організаційні форми адвокатської діяльності. Внесення відомостей до Єдиного реєстру адвокатів України здійснюється радами адвокатів регіонів та Радою адвокатів України.
До Єдиного реєстру адвокатів України вносяться такі відомості: 1) прізвище, ім`я та по батькові адвоката; 2) номер і дата видачі свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, номер і дата прийняття рішення про видачу свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю (номер і дата прийняття рішення про включення адвоката іноземної держави до Єдиного реєстру адвокатів України); 3) найменування і місцезнаходження організаційної форми адвокатської діяльності, номери засобів зв`язку; 4) адреса робочого місця адвоката, номери засобів зв`язку; 5) інформація про зупинення або припинення права на заняття адвокатською діяльністю; 6) інші відомості, передбачені цим Законом.
Адвокат протягом трьох днів з дня зміни відомостей про себе, що внесені або підлягають внесенню до Єдиного реєстру адвокатів України, письмово повідомляє про такі зміни раду адвокатів регіону за адресою свого робочого місця, крім випадків, якщо ці зміни вносяться на підставі рішення кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.
Інформація, внесена до Єдиного реєстру адвокатів України, є відкритою на офіційному веб-сайті Національної асоціації адвокатів України. Рада адвокатів України і відповідні ради адвокатів регіонів надають витяги з Єдиного реєстру адвокатів України за зверненням адвоката або іншої особи.
Відомості, що підлягають внесенню до Єдиного реєстру адвокатів України, включаються до нього не пізніше дня, наступного за днем отримання радою адвокатів регіону відповідної інформації, крім випадків, установлених цим Законом.
Судом встановлено, що 03.08.2022 на адресу КДКА Чернігівської області надійшло подання Ради адвокатів Чернігівської області від 02.08.2022 №42 про притягнення до дисциплінарної відповідальності адвоката, який порушив, встановлений рішенням Ради адвокатів України, строк сплати щорічного внеску на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування у 2022 році і не сплатив цей внесок станом на 02.08.2022.
На виконання доручення голови дисциплінарної палати КДКА Чернігівської області від 04.08.2022р. членом дисциплінарної палати КДКА Чернігівської області адвокатом Кушнеренком Є.Ю. була проведена перевірка фактів та обставин, викладених у поданні.
Членом дисциплінарної палати КДКА Чернігівської області Кушнеренком Є.Ю 06.08.2022 надіслано на адресу робочого місця адвоката Левченка М.А., зазначену в ЄРАУ, станом на 05.08.2022, лист №293 від 05.08.2022 з проханням надати пояснення з приводу обставин, викладених у поданні, і до цього листа додано примірник подання з додатками. Факт направлення листа підтверджується списком згрупованих відправлень рекомендованих листів від 06.08.2022 та службовим чеком від цієї ж дати (а.с. 136-137).
Даний лист не отриманий позивачем і повернувся до КДКА Чернігівської області; причина повернення - за закінченням терміну зберігання (а.с. 137 на звороті).
В судовому засіданні позивач наголошував, що відповідачем порушений порядок прийняття оскаржуваного рішення, оскільки відповідач перед його прийняттям зобов`язаний був отримати пояснення адвоката, проте матеріали дисциплінарної справи не містять його пояснень щодо дисциплінарного проступку.
Проте суд відхиляє таке твердження позивача, оскільки матеріали справи містять належні та допустимі докази направлення відповідачем листа позивачу з проханням надати пояснення з приводу обставин, викладених у поданні, і до цього листа додано примірник подання з додатками, проте даний лист не отриманий позивачем і повернувся до КДКА Чернігівської області; причина повернення - за закінченням терміну зберігання.
Суд відхиляє посилання позивача на той факт, що у зв`язку з воєнним станом у державі він вимушений був знаходитися по АДРЕСА_1 , оскільки в силу статті 17 Закону №5076-VI адвокат протягом трьох днів з дня зміни відомостей про себе, що внесені або підлягають внесенню до Єдиного реєстру адвокатів України, письмово повідомляє про такі зміни раду адвокатів регіону за адресою свого робочого місця, крім випадків, якщо ці зміни вносяться на підставі рішення кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.
Належного та допустимого доказу на підтвердження повідомлення Раду адвокатів Чернігівської області про зміну місця знаходження, що внесені до ЄРАУ позивач суду не надав.
Твердження позивача, що в цей період Рада адвокатів Чернігівської області не працювала не відповідає дійсності, оскільки з квітня 2022 року на території міста Чернігів жодні воєнні дії не велись, що є загальновідомим та всі державні органи, підприємства та установи працювали.
Твердження позивача, що відповідач під час проведення перевірки відомостей про дисциплінарний проступок позивача та вирішення питання про порушення дисциплінарної справи не перевірив усіх фактів обставин не сплати позивачем щорічного внеску на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування за 2022 рік є необґрунтованим, виходячи з того, що витребування інформації, необхідної для проведення перевірки відомостей про дисциплінарний проступок адвоката, є правом члена дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, а не обов`язком.
Аналогічна правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду від 12.07.2018 по справі №822/759/17, від 12.07.2018 по справі №826/13442/15.
Суд також враховує позиції, зазначені у постановах Верховного Суду від 25.06.2018 у справі №810/1972/17, від 20.06.2019 у справі №641/463/16-а, від 05.07.2019 у справі 815/2954/17, від 05.07.2019 у справі 820/3167/18, та вказує, що адвокатура в Україні - це недержавний самоврядний інститут, який самостійно вирішує питання своєї організації та діяльності. Вирішення питань, що стосуються дисциплінарної відповідальності адвокатів в Україні законом віднесено до виключної компетенції адвокатського самоврядування в особі відповідної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.
При цьому правомочність відповідної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії на власний розсуд за наслідками оцінки обставин та фактів прийняти рішення за своєю правовою природою є дискреційним повноваженням, під яким розуміється можливість суб`єкта владних повноважень самостійно (на власний розсуд) обрати один з кількох юридично допустимих варіантів управлінського рішення.
Під дискреційними повноваженнями слід розуміти встановлені законом права і обов`язки владних суб`єктів, які визначають ступінь самостійності їх реалізації з урахуванням принципу верховенства права і полягають у тому, що при вчиненні дій та прийнятті рішень владний суб`єкт здійснює свої повноваження з певною свободою розсуду, тобто коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих дій або рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин (Рекомендація Комітету Міністрів Ради Європи № R (80) 2 від 11.03.1980).
У свою чергу, суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленими частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.
Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень. Єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності. Перевірка доцільності переступає компетенцію адміністративного суду і виходить за межі завдання адміністративного судочинства.
Таким чином правову оцінку рішенню КДКА Чернігівської області слід надавати виключно у контексті дотримання відповідної процедури, не втручаючись у надану відповідачем юридичну оцінку доказам, зібраним у ході процедури проведення перевірки відомостей про дисциплінарний проступок адвоката на предмет їх достатності.
Відтак вирішення питання про порушення дисциплінарної справи відносно адвоката належить до виключної компетенції дисциплінарних органів, а саме Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури відповідної області, а тому, встановлення наявності або відсутності підстав для прийняття відповідного рішення, є дискреційними повноваженнями відповідної Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.
Отже жоден інший суб`єкт чи орган, в тому числі і суд, не може здійснювати втручання у здійснення суб`єктом владних повноважень своєї компетенції.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.07.2020 у справі №813/2876/18.
За таких обставин суд дійшов висновку, що відповідачем прийнято оскаржуване рішення у відповідності до вимог Закону №5076-VI.
Крім того суд зауважує, що рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 13.01.2023 у справі № 620/7884/22 в задоволенні позову ОСОБА_1 до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Чернігівської області про визнання неправомірним та скасування рішення КДКА Чернігівської області від 11.10.2022 №9-9/22 щодо притягнення його до дисциплінарної відповідальності відмовлено повністю. Вказане рішення суду залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.04.2023 (а.с.141-143).
При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 2 статті 2 та частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення даного позову.
За правилами статті 139 КАС України, у разі відмови у задоволенні позову судовий збір, сплачений позивачем, стягненню на його користь не підлягає.
Керуючись статтями 14, 73-78, 90, 242-246, 250, 255Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбаченістаттею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено 13 червня 2023 року.
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ).
Відповідач: Кваліфікаційно-дисциплінарна комісія адвокатури в Чернігівській області (вул. Зелена, буд. 10, м. Чернігів, 14005, код ЄДРПОУ - 25621312).
Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Рада адвокатів Чернігівської області (пр-т. Перемоги, буд. 139, оф. 704-706, м. Чернігів, 14013).
Суддя В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2023 |
Оприлюднено | 15.06.2023 |
Номер документу | 111502510 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні