номер провадження справи 9/88/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.06.2023 Справа № 908/792/23
м.Запоріжжя Запорізької області
За позовом: Заступника керівника Мелітопольської окружної прокуратури Запорізької області (69002, м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 14) в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах -
позивач: Державна екологічна інспекція Південного округу (Запорізька та Херсонська області), код ЄДРПОУ 43877338 (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 72-А)
про стягнення суми 223152 грн збитків
Суддя Боєва О.С.
Без виклику учасників справи
СУТЬ СПОРУ:
До Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Заступника керівника Мелітопольської окружної прокуратури Запорізької області подана в порядку ст.53 ГПК України в інтересах держави в особі позивача: Державної екологічної інспекції Південного округу (Запорізька та Херсонська області) про стягнення з відповідача: Комунального підприємства «Надія» Якимівської селищної ради Якимівського району Запорізької області на користь держави збитків, завданих порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, внаслідок самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів в сумі 223152 грн.
Підставою для звернення з позовом зазначено самовільне використання водних ресурсів відповідачем у період з 14.05.2016 по 08.10.2019 за відсутності дозвільних документів, що є порушенням п. 9 ч.1 ст. 44 Водного кодексу України.
Позов обґрунтовано, зокрема, ст.ст. 13, 16, 66, 68, 131-1 Конституції України, ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", ст.ст. 149, 151 ГК України, ст. 1166 ЦК України, ст.ст. 3, 5, 35, 38, 41, 47, 68, 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст.ст. 16, 17 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", ст.ст. 3, 18, 19, 44, 46, 48, 110, 111 Водного кодексу України, ст.ст. 16, 19, 21, 23, 65, 67 Кодексу України про надра, п. 7 ч. 3 ст. 29, п. 4 ч. 1 ст. 69-1 Бюджетного кодексу України.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу від 13.03.3023 здійснено автоматичний розподіл судової справи між суддями, присвоєно єдиний унікальний номер судової справи 908/792/23 та визначено до розгляду судді Боєвій О.С.
Ухвалою господарського суду від 22.03.2023 позовну заяву на підставі ч. 1 ст. 174 ГПК України залишено без руху, позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви. 30.03.2023 до господарського суду надійшла заява прокурора про усунення недоліків на виконання ухвали суду від 22.03.2023.
Ухвалою суду від 05.04.2023 позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження у справі № 908/792/23, присвоєний номер провадження 9/88/23, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Ухвалою суду від 20.04.2023 задоволено клопотання Мелітопольської окружної прокуратури Запорізької області про виправлення описок у назві та юридичній адресі відповідача у справі.
На адресу суду від Державної екологічної інспекції Південного округу (Запорізька та Херсонська області) 20.04.2023 надійшло письмове пояснення щодо заявлених прокурором позовних вимог. Позивач підтримав заявлені прокурором позовні вимоги з підстав, що викладені у позові. Просив позов задовольнити, стягнути з відповідача збитки, завдані порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, внаслідок самовільного використання водних ресурсів за відсутності дозвільних документів в сумі 223 152,00 грн.
Відповідач своїм правом на подання відзиву не скористався, відзив на позов суду не подав. Будь-яких заяв, клопотань від відповідача до суду не надходило.
Відповідач про розгляд даної справи був повідомлений належним чином у відповідності до вимог статті 12-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території», а саме: через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України, шляхом розміщення тексту ухвали про відкриття провадження у справі № 908/792/23 від 05.04.2023 на вказаному сайті. Також вказана ухвала суду направлялась відповідачу на повідомлену прокурором адресу електронної пошти відповідача: kр.nadiya@i.ua.
Із змісту ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України слідує, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
На підставі викладеного, суд дійшов до висновку про розгляд справи за наявними матеріалами.
У зв`язку з введенням воєнного стану в Україні, погіршенням безпекової ситуації в місті Запоріжжі, постійними повітряними тривогами через загрозу ракетних обстрілів обласного центру і, відповідно, наявністю обставин, що загрожують життю, здоров`ю та безпеці працівників апарата суду та відвідувачів суду в умовах збройної агресії проти України справу розглянуто 14.06.2023. За наслідками розгляду справи судом прийнято рішення.
Розглянувши матеріали справи, суд
ВСТАНОВИВ:
Матеріали справи свідчать, що Державною екологічною інспекцією Південного округу у період з 11.05.2021 по 12.05.2021 на підставі ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. ст. 6, 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Положення про Державну екологічну інспекцію Південного округу (Запорізька та Херсонська області), затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 02.02.2021 № 61, проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання КП «Надія» Якимівської селищної ради Мелітопольського (Якимівського - на час виникнення спірних правовідносин) району (код ЄДРПОУ 30802478) вимог законодавства у сфері навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Основним видом господарської діяльності підприємства є забір, очищення та постачання води.
За результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) складено Акт від 12.05.2021 № 06/1-14/266/21, у якому зафіксовано виявленні порушення вимог законодавства, примірник якого отримано 12.05.2021 директором КП «Надія» Лисак О.В. та підписано без зауважень, у судовому порядку не оскаржувався.
Перевіркою встановлено, що у період з 14.05.2016 по 08.10.2019 КП «Надія» здійснювало самовільний забір води з підземних водоносних горизонтів (свердловин), без дозволу на спеціальне водокористування, що є порушенням ст. ст. 44, 49 Водного кодексу України, та без дозволу на користування надрами ст. ст. 16, 19, 21 Кодексу України про надра, ст. 17 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення».
Діючій на час перевірки дозвіл на спеціальне водокористування № 1025/ЗП/49-Д-19 відповідач отримав 09.10.2019, попередній дозвіл на спеціальне водокористування №Укр.6119/Зап терміном дії з 22.01.2013 по 31.12.2015, тобто КП «Надія» в т.ч. у період з 14.05.2016 по 08.10.2019 здійснювало спеціальне водокористування без дозвільних документів.
Відповідно до довідки КП «Надія» від 11.05.2021 вих. № 35, в період з 14.05.2016 по 08.10.2019 підприємством з підземного водоносного горизонту (свердловин) було забрано та використано 80 тис куб.м.
Державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища згідно з Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища від 20.07.2009 № 389 (далі - Методика), на підставі даних з довідки КП «Надія» від 11.05.2021 № 35, проведено розрахунок розміру відшкодування збитків, заподіяних внаслідок самовільного використання підземних вод. Відповідно до вказаного розрахунку сума збитків склала 223 152,00 грн.
Розрахунок був здійснений за формулою: Зсам = 5 х W х Тар, (грн.), (23), де: W - об`єм води, використаної самовільно без дозволу на спеціальне водокористування, куб.м.; Тар - розмір, аналогічний ставці рентної плати за спеціальне використання води, встановлений статтею 255 Податкового кодексу України на дату виявлення порушення, грн./100куб.м.; що загалом складає: Зсам = 5 х 80000 куб.м. х 27.894грн/100куб.м х 2 = 223 152,00 грн.
Відповідно до висновку судової економічної експертизи №155/156-22 від 21.02.2022, проведеної під час здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021082070000155 від 28.12.2021, за результатами арифметичного перерахунку розрахунок розміру відшкодування збитків, заподіяних державі КП «Надія», обумовлений самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів за період з 14.05.2016 по 08.10.2019 у сумі 223152 грн., складений спеціалістами Державної екологічної інспекції Південного округу 31.08.2021 документально підтверджується.
Зокрема, у висновку зазначено, що при співставленні результатів дослідження звітів КП «Надія» Якимівської селищної ради про результати використання води форми №2-ТП водгосп (річна) за 2016-2019 роки та результатів дослідження Журналів КП «Надія» Якимівської селищної ради обліку забору води з артсвердловини с.Петрівка, с.Куйбишево, с.Чорноземне за 2016-2019 роки з даними довідками КП «Надія» №35 від 11.05.2021 відхилень не виявлено.
З метою досудового врегулювання спору Держекоінспекцією Південного округу на адресу КП «Надія» 07.09.2021 було скеровано претензію № 4464/10-06/06/2-34 про відшкодування збитків, заподіяних державі порушенням вимог природоохоронного законодавства, яка залишена підприємством без реагування.
Претензія залишена відповідачем без реагування, заподіяні збитки в добровільному порядку не сплачені.
Невиконання відповідачем зобов`язання з відшкодування заподіяних збитків стало підставою для звернення прокурора до Господарського суду Запорізької області з позовною заявою, за якою відкрито провадження у даній справі.
Проаналізувавши норми законодавства, оцінивши докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно із ч. 2 ст. 2 Водного кодексу України водні відносини в Україні регулюються цим Кодексом, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища" та іншими актами законодавства.
Згідно з Водним кодексом України підземні води належать до державного водного фонду України, а згідно з Кодексом України про надра вони є частиною надр (є корисними копалинами загальнодержавного значення відповідно до Переліку корисних копалин загальнодержавного значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.1994 № 827).
Стаття 2 Водного кодексу України містить посилання на гірничі відносини, які виникають під час користування водними об`єктами та регулюються відповідним законодавством України. Тобто прісні підземні води - це природний ресурс із подвійним правовим режимом, а тому, використовуючи підземні води, слід керуватися як водним законодавством, так і законодавством про надра.
Відповідно до визначення, наданого у статті 1 Кодексу України про надра, надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибші, доступних для геологічного вивчення та освоєння.
Частиною 1 статті 149, статтею 151 Господарського кодексу України передбачено, що суб`єкти господарювання використовують у господарській діяльності природні ресурси в порядку спеціального або загального природокористування відповідно до Господарського кодексу України та інших законів. Суб`єктам господарювання для здійснення господарської діяльності надаються в користування на підставі спеціальних дозволів (рішень) уповноважених державою органів земля та інші природні ресурси (в тому числі за плату або на інших умовах). Порядок надання у користування природних ресурсів громадянам і юридичним особам для здійснення господарської діяльності встановлюється земельним, водним, лісовим та іншим спеціальним законодавством.
Відповідно до Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держскоінспекції, затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07.04.2020 № 230, Держекоінспскція в області здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів.
За змістом п. 9 ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов`язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Згідно зі ст. 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
Стаття 49 Водного кодексу України містить норму права, згідно з якою, спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.
Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на спеціальне водокористування здійснюється відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Видача (переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на спеціальне водокористування здійснюється безоплатно.
Подання юридичною або фізичною особою, фізичною особою - підприємцем заяви про одержання (переоформлення, одержання дубліката, анулювання) дозволу на спеціальне водокористування та відповідних документів, а також видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) їй цього дозволу здійснюються в паперовій або електронній формі.
Для одержання дозволу на спеціальне водокористування юридична або фізична особа, фізична особа - підприємець звертається до органів, зазначених у частині другій цієї статті, із заявою, до якої додаються документи, визначені у даній статті.
Видача або надання відмови у видачі дозволу на спеціальне водокористування здійснюється протягом 30 календарних днів з дня надходження заяви та документів, необхідних для видачі дозволу.
Органи, зазначені у частині другій цієї статті, зобов`язані протягом п`яти робочих днів з дня надходження заяви на отримання дозволу на спеціальне водокористування надіслати копії відповідних документів:
у разі використання підземних вод - до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;
у разі використання водних об`єктів, віднесених до категорії лікувальних, - до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, зобов`язані протягом 15 календарних днів з дня одержання копій документів надати безоплатно органу, що приймає рішення про видачу дозволу на спеціальне водокористування, висновки в електронній формі щодо можливості його видачі.
Обмін документами між органами виконавчої влади, зазначеними в цій статті, здійснюється в електронній формі у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Органи, зазначені в частині другій цієї статті, під час прийняття рішення про видачу дозволу на спеціальне водокористування або про відмову в його видачі враховують відповідні висновки центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я.
У разі ненадання протягом встановленого строку центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, висновку щодо можливості видачі дозволу на спеціальне водокористування вважається, що відповідний центральний орган виконавчої влади не заперечує проти видачі такого дозволу.
Згідно до п. 6 ст. 110 Водного кодексу України відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні у недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування.
Виходячи з положень статті 111 Водного кодексу України, підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи зобов`язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.
Відшкодування збитків, завданих внаслідок порушень водного законодавства, не звільняє винних від збору за спеціальне водокористування, а також від необхідності здійснення заходів щодо ліквідації шкідливих наслідків.
Притягнення винних у порушенні водного законодавства до відповідальності не звільняє їх від обов`язку відшкодування збитків, завданих ними внаслідок порушення водного законодавства.
Відносини в галузі охорони навколишнього природного середовища в Україні регулюються Конституцією України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища", а також земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра, про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законодавством.
З положень статей 68, 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» слідує, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Відшкодування шкоди, заподіяної порушенням природоохоронного законодавства, за своєю правовою природою є відшкодуванням позадоговірної шкоди, тобто деліктною відповідальністю.
Згідно зі статтею 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Підставою деліктної відповідальності є протиправне шкідливе винне діяння особи, яка завдала шкоду. Для відшкодування завданої шкоди необхідно довести такі факти як неправомірність поведінки особи; вину заподіювача шкоди; наявність шкоди; причинний зв`язок між протиправною поведінкою та заподіяною шкодою.
Наявність всіх зазначених умов є обов`язковим для прийняття судом рішення про відшкодування шкоди. Відсутність хоча б одного з цих елементів виключає відповідальність за заподіяну шкоду.
У деліктних правовідносинах на позивача покладається обов`язок довести наявність шкоди, протиправність (незаконність) поведінки заподіювача шкоди та причинний зв`язок такої поведінки із заподіяною шкодою. У свою чергу відповідач повинен довести, що в його діях (діях його працівників) відсутня вина у заподіянні шкоди.
Порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів встановлено "Методикою розрахунку розміру відшкодування збитків, заподіяних державі, внаслідок порушення законодавства про охорону і раціональне використання водних ресурсів", затвердженої Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009 року за № 389 (надалі - Методика).
Цією Методикою (п. 1.2) встановлено порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, у тому числі у разі самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування).
Вказана Методика застосовується державними інспекторами України з охорони навколишнього природного середовища при розрахунку розмірів збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які виявлені за результатами державного контролю за додержанням вимог суб`єктами господарювання природоохоронного законодавства (п. 1.4).
Згідно із пунктами 9.1, 9.2 Методики розрахунок розміру відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води), здійснюється за формулою: Зсам = 5 х W х Тар (грн.), (23), де W - об`єм води, що використана самовільно без дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води); Тар - розмір, аналогічний ставці рентної плати за спеціальне використання води, встановленої ст. 255 Податкового кодексу України, на дату виявлення порушення (для поверхневих, підземних, шахтних, кар`єрних та дренажних вод - грн/100 куб.м, води для потреб гідроенергетики та рибництва -грн/10000 куб.м, води, яка входить до складу напоїв, - грн/куб.м). Фактичний об`єм води, що використана самовільно без дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води) визначається на основі даних: первинної документації, статистичної звітності, ліміту забору та використання води, індивідуальних норм водоспоживання та водовідведення або довідки фізичної особи - підприємця або юридичної особи за підписом керівництва, завіреної печаткою (за наявності).
Судом встановлено, що розрахунок шкоди в розмірі 223 152,00 грн. здійснено позивачем у відповідності до п. 9.1., 9.2 Методики, за формулою: Зсам = 5 х 80000 куб. м. х 27,894грн/100куб.м х 2 = 223152,00 грн., де 80000 - об`єм води, що використана самостійно без дозволу за спеціальне водокористування; 27,894 грн. - розмір, аналогічний ставці рентної плати за спеціальне використання води, встановлений статтею 255 Податкового кодексу України на дату виявлення порушення, грн./100куб.м., 0,3 - коефіцієнт, що застосовується житлово-комунальними підприємствами до ставок рентної плати.
Доказів сплати нарахованої шкоди в сумі 223 152 грн. відповідачем суду не надано.
Суд вважає за необхідне зазначити, що заподіяння шкоди не зводиться до віднесення до неї будь-якого знецінення, погіршення, зменшення, знищення блага, що охороняється законом, або сукупність негативних змін у якості та структурі навколишнього природного середовища, або його окремих елементів: псування, знищення, руйнування об`єктів природи, порушення екологічних зв`язків і систем, загальне погіршення стану природного середовища тощо.
В даному випадку, шкода полягає в самовільному використанні водних ресурсів без спеціального дозволу на користування водами. Сам лише факт наявності використання водних ресурсів без такого дозволу є підставою для стягнення шкоди.
КП «Надія» не доведено відсутність своєї вини у допущеному порушені, оскільки факт здійснення відповідачем забору води із підземного водоносного горизонту (свердловинами) у період з 14.05.2016 по 08.10.2019 без дозволу на спеціальне водокористування підтверджується Актом перевірки, висновком експертів №115/156-22 від 21.02.2022 за результатами проведення судової економічної експертизи по кримінальному провадженню №42021082070000155.
Отже факт самовільного використання відповідачем водних ресурсів без отримання відповідного дозволу, завдання збитків державі саме в сумі 223 152,00 грн., протиправність (незаконність) поведінки заподіювача шкоди, причинний зв`язок такої поведінки із заподіяною шкодою, наявність вини відповідача суд вважає доведеним.
На підставі викладеного, позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Згідно з приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241, 247, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства «Надія» Якимівської селищної ради Якимівського району Запорізької області, код ЄДРПОУ 30802478 (72511, Запорізька область, Якимівський район, с. Чорноземне, вул. Макаренка, буд. 1) на користь держави збитки, завдані порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, внаслідок самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів в сумі 223 152 (двісті двадцять три тисячі сто п`ятдесят дві гривні) грн 00 коп. на користь Державної екологічної інспекції Південного округу (Запорізька та Херсонська області) (вул. Незалежної України, 72-А, м. Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 43877338), зарахувавши кошти на розрахунковий рахунок UА138999980333119331000008405, Головне управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області/ТГ смт Якимівка, код бюджетної класифікації - 24062100).
Стягнути з Комунального підприємства «Надія» Якимівської селищної ради Якимівського району Запорізької області, код ЄДРПОУ 30802478 (вул. Макаренка, 1, с. Чорноземне, Якимівський район, Запорізька область, 72511) на користь Запорізької обласної прокуратури в особі Мелітопольської окружної прокуратури (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 02909973, 69002, м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 17, розрахунковий рахунок: UА438201720343180001000000271, відкритий в державній казначейській службі України, м. Київ, МФО 820172, отримувач: Запорізька обласна прокуратура, ЄДРПОУ 02909973, код класифікації видатків бюджету - 2800) суму 3347 (три тисячі триста сорок сім) грн 28 коп.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення складено та підписано 14.06.2023.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено впродовж двадцяти днів з дня складання повного судового рішення, у порядку встановленому ст. 257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя О.С. Боєва
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2023 |
Оприлюднено | 15.06.2023 |
Номер документу | 111518473 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань про відшкодування шкоди |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Боєва О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні