Рішення
від 14.06.2023 по справі 160/6323/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2023 року Справа № 160/6323/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Серьогіної О.В., розглянувши за правиламиспрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

30.03.2023 року представник Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" - адвокат Базарна Ірина Олександрівна звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Волинській області, в якому просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674823/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 06.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №18 від 06.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 20.10.2022 року;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674819/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 06.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №16 від 06.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 20.10.2022 року;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674820/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 07.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №17 від 07.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 20.10.2022 року;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674821/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №56 від 17.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №56 від 17.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 15.11.2022 року;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674822/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №57 від 27.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №57 від 27.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 15.11.2022 року;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 17.11.2022 року №7657505/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної№41 від 14.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №41 від 14.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 20.10.2022 року;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 17.11.2022 року №7657506/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 05.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 05.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 20.10.2022 року;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 17.11.2022 року №7657507/39139860про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 03.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 20.10.2022 року;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 22.11.2022 року №7692245/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 05.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №15 від 05.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 20.10.2022 року.

В обґрунтування позову позивач посилається на протиправність та необгрунтованість оскаржуваних рішень з огляду на наступне. Як вбачається із оскаржуваних рішень підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунків-фактури /інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано необхідно підкреслити); а також документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано необхідно підкреслити). Однак, такі документи не були підкреслені в зазначених пунктах, а у додатковій інформації вказано, що товаро-супроводжуючі документи оформлені не належним чином (на ТТН відсутні підписи водіїв), відсутні рахунки на оплату, сертифікати, що стало підставою для відмови у реєстрації податкової накладної. При адміністративному оскарженні, платник податків надавав на розгляд комісії пакет документів в якому додатково було до ТТН внесено підписи водіїв, прикріплені копії рахунків на оплату від постачальників, до окремих податкових накладних підкріплені платіжні доручення, а також стосовно сертифікатів, то підприємством був направлений запит до ДП «ДНІПРОСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» стосовно обов`язкової сертифікації продукції, на що було отримано відповідь, в якій зазначено, що підшипники (код УКТЗЕД 8482,8482) - не підлягають обов`язковій сертифікації в Україні. Відповідь від ДП «ДНІПРОСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» додано було до скарги. Зазначає, що первинні документи, оформлені в рамках договору поставки, не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу ст.ст. 198, 201 ПК України, ч.2 ст. 9 Закочу України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п. 2.4. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості. Натомість, контролюючим органом не спростовано встановленої ст.204 Цивільного кодексу України презумпції правомірності вчиненого платником та його контрагентом правочину. Первинні документи позивача свідчать про факт реального виконання ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» та його контрагентами господарських зобов`язань, у зв`язку з чим відсутній ризик порушення норм податкового законодавства з боку позивача. На підставі викладеного, просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.03.2023 року позовну заяву було залишено без руху та надано строк протягом десяти днів з дня отримання даної ухвали для усунення недоліків.

21.04.2023 року позивачем були усунені недоліки зазначені в ухвалі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.03.2023 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.04.2023 року було відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами з 24.05.2023 року.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується доказами, що містяться в матеріалах справи.

15.05.2023 року на адресу суду через підсистему «Електронний суд» від представника Головного управління ДПС України у Волинській області надійшов письмовий відзив на позов, в якому він не погоджується із позовними вимогами, вважає їх безпідставними та необгрунтованими з наступних підстав. Обсяг поданих контролюючому органу документів та їх зміст не дозволяв однозначно з`ясувати фактичні обставини надання послуг, вважаємо обґрунтованим висновок комісії, що надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Документи, які надано позивачем лише під час розгляду справи в суді, але не надавалися до контролюючого органу разом із повідомленням, не можуть братися до уваги судом в якості допустимих доказів по справі, оскільки ці документи не оцінювалися (через їх відсутність) органом ДПС при прийнятті оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, судом фактично перебрано функції контролюючого органу в частині дослідження вказаних документів, які в силу приписів закону мають подаватися до ДПС для відповідного прийняття рішення. Враховуючи викладене, просить суд у задоволенні позовних вимог відмовити.

Від Державної податкової служби України письмовий відзив на позов на адресу суду не надходив.

Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідно до інформації наявної у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (код ЄДРПОУ 39139860) 18.03.2014 року зареєстроване як юридична особа, номер запису 12241020000068514, та до 31.12.2022 року перебувало на обліку платників податків у Головному управлінні ДПС у Миколаївській області.

З 01.01.2023 року товариство перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Соборна ДПІ.

З 01.05.2014 року ТОВ "ТД БЕНЕФІТ" зареєстрований як платник податку на додану вартість ІПН391398604634.

Основним видом діяльності позивача є неспеціалізована оптова торгівля (код 46.90).

На підставі договору поставки № 07-08/21 від 15.07.2021 року позивач реалізував товар (підшипники) на користь замовника ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОДЗЕРЖИНСЬКИЙ СТАЛЕЛИВАРНИЙ ЗАВОД" (код ЄДРПОУ 19309317).

На виконання умов поставки ТОВ "ТД БЕНЕФІТ" (як постачальником) було реалізовано на користь ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІІІРОДЗЕРЖИНСЬКИЙ СТАЛЕЛИВАРНИЙ ЗАВОД" (покупець) партію товару (підшипник у кількості 40 штук) відповідно до виписаної видаткової накладної №949 від 07.10.2022 року та рахунку на оплату №1528 від 30.09.2022 року на суму 31434,01грн. (у тому числі ПДВ 20%=5239,00 грн).

Оплата за відвантажений товар (підшипник) здійснюється у безготівковому розрахунку згідно вище зазначеного договору поставки.

Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» було складено податкову накладну №18 від 06.10.2022 року та направлено 20.10.2022 року її для реєстрації у Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією 20.10.2022 року до податкової накладної, така накладна прийнята, але її реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8482, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі (постачаються) виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, у зв`язку з чим, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п. 56.23 ст. 56 ПК України ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» направило в електронному вигляді до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 16.11.2022 року №1 з поясненнями щодо специфіки діяльності підприємства та суті здійснення господарської операції до податкової накладної №18 від 06.10.2022 року, а також 25 додатків, що підтверджують реальність здійснення операції, що підтверджується копією квитанції №2 від 16.11.2022 року.

Однак, рішенням комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.11.2022 року №7674823/39139860 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №18 від 06.10.2022 року з підстави ненадання платником податку копій документів, а саме: товаро-супроводжуючі документи оформлені неналежним чином (на ТТН відсутні підписи водіїв), відсутні рахунки на оплату, сертифікати.

Не погоджуючись з рішенням комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674823/39139860 позивач оскаржив його в адміністративному порядку шляхом направлення на адресу ДПС скарги з документами, що підтверджують реальність здійснення операції.

Однак, рішенням комісії ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішень №69616/39139860/2 від 07.12.2022 року залишено скаргу без задоволення та рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області без змін, з підстав не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.

Також 12.01.2022 року між позивачем та ТОВ ФІРМА "ДНПІРО-КОНТРАКТ" було укладено договір поставки № 120122/7, на підставі якого було здійснено реалізацію товару (підшипник).

На виконати умов поставки ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» (як постачальником) будо реалізовано на користь ТОВ ФІРМА "ДНПІРО-КОНТРАКТ" (код ЄДРПОУ 23359123) (покупець) партію товару (підшипник у кількості 12000 штук) відповідно до замовлень та виписаних видаткових накладних.

Оплата за відвантажений товар (підшипник) здійснюється у безготівковому розрахунку згідно вище зазначеного Договору поставки.

Відповідно до приписів п. 201,10 ст. 201 ПК України ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» було складено:

- податкову накладну №16 від 06.10.2022 року та направлено 20.10.2022 року її для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- податкову накладну №17 від 07.10.2022 року та направлено 20.10.2022 року її для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- податкову накладну №56 від 17.10.2022 року та направлено 15.11.2022 року її для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- податкову накладну №57 від 27.10.2022 року та направлено 15.11.2022 року її для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією до кожної такої податкової накладної, останні були прийняті, але їх реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8482, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі (постачаються) виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, у зв`язку з чим, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п. 56.23 ст. 56 ПК України ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» направило в електронному вигляді до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 15.11.2022 року №3 з поясненнями щодо специфіки діяльності підприємства та суті здійснення господарської операції до вказаних податкових накладних, а також 26 додатків, що підтверджують реальність здійснення операції, що підтверджується копією квитанції №2 від 16.11.2022 року.

Однак, рішеннями комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.11.2022 року №7674819/39139860 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №16 від 06.10.2022 року, від 21.11.2022 року №7674820/39139860 - № 17 від 07.10.2022 року, від 21.11.2022 року №7674821/39139860 - №56 від 17.10.2022 року, від 21.11.2022 року №7674822/39139860 - №57 від 27.10.2022 року, з підстави ненадання платником податку копій документів, а саме: товаро-супроводжуючі документи оформлені неналежним чином (на ТТН відсутні підписи водіїв), відсутні рахунки на оплату, сертифікати.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями комісії Головного управління ДПС у Волинській області позивач направив на адресу ДПС скарги від 21.11.2022 року разом із документами, що підтверджують реальність операції.

Однак, рішеннями комісії ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №69609/39139860/2 від 07.12.2022 року, №69564/39139860/2 від 07.12.2022 року, №69549/39139860/2 від року, №69660/39139860/2 від 07.12.2022 року залишено скаргу без задоволення та рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області без змін, з підстав не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси (підстави кожного рішення ідентичні).

Також між позивачем та ТОВ "ОСК- ТЕХНОЛОДЖІ" було укладено договір поставки № 120721/7 від 12.07.2021 року, на підставі якого було здійснено реалізацію товару (підшишшк).

На виконання умов поставки ТОВ "ТД БЕНЕФІТ" (як постачальником) було реалізовано на користь ТОВ "ОСК- ТЕХНОЛОДЖІ" (покупець) партію товару (підшипник у кількості 25100 штук) відповідно до замовлень та виписаних видаткових накладних.

Оплата за відвантажений товар (підшипник) здійснюється у безготівковому розрахунку згідно договору поставки.

Товар був відвантажений комірнику ТОВ "ОСК-ТЕХНОЛОДЖІ" (код ЄДРПОУ 41803243) згідно довіреності №295 від 01.10.2022 року зі складу ТОВ "ТД БЕНЕФІТ", що знаходиться за адресою м.Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 169.

Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» було складено:

- податкову накладну №41 від 14.10.2022 року та направлено 20.10.2022 року її для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- податкову накладну №1 від 03.10.2022 року та направлено 15.11.2022 року її для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- податкову накладну №2 від 05.10.2022 року та направлено 15.11.2022 року її для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією до кожної такої податкової накладної, останні були прийняті, але їх реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8482, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі (постачаються) виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, у зв`язку з чим, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п. 56.23 ст. 56 ПК України ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» направило в електронному вигляді до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 14.11.2022 року №1 з поясненнями щодо специфіки діяльності підприємства та суті здійснення господарської операції до вказаних податкових накладних та документами, що підтверджують реальність здійснення операції, що підтверджується копією квитанції №2 від 14.11.2022 року.

Однак, рішеннями комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.11.2022 року №7657505/39139860 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №41 від 14.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 17.11.2022 року №7657506/39139860 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 05.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 17.11.2022 року №7657507/39139860 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстави неподання платником податку копій документів, а саме товаро-супроводжуючі документи оформлені не належним чином (на ТТН відсутні підписи водіїв), відсутні рахунки на оплату, сертифікати (підстави кожного рішення ідентичні).

Не погоджуючись з вказаними рішенням комісії Головного управління ДПС у Волинській області позивач направив на адресу ДПС скарги від 17.11.2022 року, від 17.11.2022 року з документами, що підтверджують реальність здійснення операції.

Однак, рішенням комісії ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішень № 69579/39139860/2 від 07.12.2022 року, № 69627/39139860/2 від 07.12.2022 року, № 69578/39139860/2 від 07.12.2022 року залишено скаргу без задоволення та рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області без змін, з підстав не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси (підстави кожного рішення ідентичні).

Також 12.01.2015 року між позивачем та ТОВ "ФРЕГАТ" було укладено договір поставки № 120115/1, на підставі якого здійснено реалізацію товару (підшипник) на користь замовника ТОВ "ФРЕГАТ".

На виконання умов поставки ТОВ "ТД БЕНЕФІТ" (як постачальником) було реалізовано на користь ТОВ "ФРЕГАТ" (покупець) партію товару (підшипник у кількості 2000 штук) відповідно до виписаної видаткової накладної №942 від 05.10.2022 року та рахунку на оплату №1551 від 04.10.2022 року на суму 39000,00 грн (у тому числі ПДВ 20%=6500,00 грн). Оплата за відвантажений товар (підшипник) здійснюється у безготівковому розрахунку згідно договору поставки.

Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» було складено податкову накладну №15 від 05.10.2022 року та направлено 20.10.2022 року її для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією 20.10.2022 року до податкової накладної, така накладна прийнята, але її реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8482, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі (постачаються) виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсяг\ придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, у зв`язку з чим, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п. 56.23 ст. 56 ПК України ТОВ «ТД БЕНЕФІТ» направило в електронному вигляді до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 17.11.2022 року №2 з поясненнями щодо специфіки діяльності підприємства та суті здійснення господарської операції до податкової накладної №15 від 05.10.2022 року, а також документи, що підтверджують реальність здійснення операції, що підтверджується копією квитанції №2 від 18.11.2022 року.

Однак, рішенням комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.11.2022 року №7692245/39139860 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 05.10.2022 року відповідно з підстави ненадання платником податку копій документів, а саме неналежним чином оформлені товаро-супроводжуючі документи оформлені не належним чином (на ТТН відсутні підписи водіїв), відсутні рахунки на оплату, сертифікати.

Не погоджуючись з вказаним рішенням комісії Головного управління ДПС у Волинській області позивач направив скаргу на адресу ДПС разом з документами, що підтверджують реальність здійснення операції.

Однак, рішенням комісії ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішень №70156/39139860/2 від 08.12.2022 року залишено скаргу без задоволення та рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області без змін, з підстав з підстав не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.

Не погоджуючись із такими рішеннями контролюючого органу, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165(далі - Порядок №1165).

Відповідно до п.5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені в додатку 1 до Порядку № 1165.

Так, платник податку відповідає критеріям ризиковості, якщо:

1.Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5.Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6.Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 та абзацу першого п.49.2 і п.49.18 ст.49 ПК України.

7.Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 та п.46.2 ст.46 ПК України.

8.У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 5 та 6 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3). У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно п. 7, 8, 9 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет. Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет.

Додатком 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, якими є:

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної вподатковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок 520).

Відповідно до п. 2-11 Порядку 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстр платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження: інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питанні прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податково накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригуванню в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлене повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійсненню операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв`язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених і порушенням законодавства.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову і реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у томі числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахувань наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Тобто, первинним об`єктом судового дослідження в даній справі є обставини, за яких відповідач вчинив дії про зупинення реєстрації податкових накладних. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

З матеріалів справи вбачається, що підставами для відмови у реєстрації податкових накладних №18 від 06.10.2022 року, №16 від 06.10.2022 року, №17 від 07.10.2022 року, №56 від 17.10.2022 року, №57 від 27.10.2022 року, №41 від 14.10.2022 року, №2 від 05.10.2022 року, №1 від 03.10.2022 року та №15 від 05.10.2022 року є ненадання платником податку копій документів, а саме неналежним чином оформлені товаро-супроводжуючі документи оформлені не належним чином (на ТТН відсутні підписи водіїв), відсутні рахунки на оплату, сертифікати.

Головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Оскаржувані рішення Головного управління ДІІС в Дніпропетровській області не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на не можливість реалізації свого права або обов`язку платником податків щодо виконання юридичного волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Крім того, неправомірним є й посилання податкового органу у рішеннях про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних на неподання окремих документів, без оцінки достатності та належності первинних документів, наданих платником податків.

З наявних матеріалів справи вбачається, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд вважає оскаржувані рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відповідно до яких було відмовлено позивачу у реєстрації податкових накладних та розрахунку коригуванняпротиправними та такими, що підлягають скасуванню.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної. Податковий орган не позбавлений у випадку реєстрації податкової накладної перевіряти у подальшому реальність господарських операцій між позивачем та його контрагентом за механізмами, визначеними положеннями Податкового кодексу України.

Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.

При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

За таких обставин, враховуючи той факт, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкової накладної визнано судом протиправними та скасовано, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, суд вважає доцільним зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №18 від 06.10.2022 року, №16 від 06.10.2022 року, №17 від 07.10.2022 року, №56 від 17.10.2022 року, №57 від 27.10.2022 року, №41 від 14.10.2022 року, №2 від 05.10.2022 року, №1 від 03.10.2022 року та №15 від 05.10.2022 року, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ", датою їх фактичного надходження.

Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частина 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час, і ч. 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.

Разом з тим, відповідачі як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів на підтвердження правомірності рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Визначаючись щодо розподілу судових витрат, суд виходив з того, що відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України,при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог повністю, на користь позивача слід стягнути сплачений ним при поданні позовної заяви до суду судовий збір у сумі 24156,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області та Державної податкової служби України пропорційно.

Згідно із ч. 5ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства Українидатою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст.77, 90,241-246,250,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративнийпозов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674823/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 06.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ".

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №18 від 06.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860), у день її направлення, а саме 20.10.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674819/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 06.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ".

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №16 від 06.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860), у день її направлення, а саме 20.10.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674820/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 07.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ".

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №17 від 07.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860), у день її направлення, а саме 20.10.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674821/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №56 від 17.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ".

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №56 від 17.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860), у день її направлення, а саме 15.11.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 21.11.2022 року №7674822/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №57 від 27.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ".

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №57 від 27.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860), у день її направлення, а саме 15.11.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 17.11.2022 року №7657505/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної№41 від 14.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ".

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №41 від 14.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860), у день її направлення, а саме 20.10.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 17.11.2022 року №7657506/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 05.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ".

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №2 від 05.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860), у день її направлення, а саме 20.10.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 17.11.2022 року №7657507/39139860про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ".

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №1 від 03.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860), у день її направлення, а саме 20.10.2022 року.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 22.11.2022 року №7692245/39139860 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 05.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ".

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №15 від 05.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860), у день її направлення, а саме 20.10.2022 року.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860) понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 12078,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, буд. 4, код ЄДРПОУ 44106679).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ БЕНЕФІТ" (49000, м. Дніпро, вул. Ливарна, буд. 4, офіс 302, код ЄДРПОУ 39139860) понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 12078,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду оскаржується шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду.

Суддя О.В. Серьогіна

Дата ухвалення рішення14.06.2023
Оприлюднено16.06.2023
Номер документу111530847
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/6323/23

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 24.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні