Ухвала
від 15.06.2023 по справі 240/30097/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

(про відстрочення чи розстрочення виконання рішення суду,

зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення)

15 червня 2023 року м. Житомир справа № 240/30097/21

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Чернової Г.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про відстрочення виконання судового рішення від 10.11.2022 в адміністративній справіза позовом ОСОБА_1 до Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області про визнання незаконним рішення, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області про визнання незаконним рішення 12 сесії 8 скликання від 27.08.2021 щодо ненадання дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки 1820886500:08:000:0093 площею 9,8га.

Житомирський окружний адміністративний суд рішенням від 10.11.2022 позов задовольнив частково. Визнав протиправним рішення Гришковецької селищної ради, 12 сесії 8 скликання від 27.08.2021 щодо ненадання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки 1820886500:08:000:0093 площею 9,8га, зобов`язав Гришковецьку селищну раду Бердичівського району Житомирської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 1820886500:08:000:0093 площею 9,8га.

Представник відповідача 15.05.2023 подано до суду заяву №вх.№35234/23 про відстрочення виконання рішення суду у зазначеній справі. На обґрунтування поданої заяви зазначено, що зазначене рішення суду не може бути виконано у період дії воєнного стану в Україні. Окрім цього, звертає увагу на законодавчі зміни, запроваджені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022 №2145-ХІ, що набрав чинності 07.04.2022, яким внесено зміни до Земельного кодексу України, згідно з якими Розділ X «Перехідні положення» Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, відповідно до якого, під час дії воєнного стану, серед іншого, забороняється безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації. Відтак до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу земель комунальної власності у приватну власність.

Частиною 2 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, що заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Враховуючи визначену частиною 2 статті 378 КАС України можливість розгляду питання про відстрочення виконання рішення суду без участі осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, суд вважає можливим розглянути заяву про відстрочення виконання рішення суду без участі сторін.

Частиною 1 статті 378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Відповідно до частини 5 статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Згідно з частиною 3 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Частиною 4 статті 378 КАС України передбачено, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Так, в контексті обставин, повідомлених представницею Івано-Франківської міської ради у заяві про відстрочення виконання судового рішення, суд враховує наступне.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 з 5:30 24 лютого 2022 року введений воєнний стан у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації.

Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 №133/2022, затвердженого Законом України №7168 від 16.03.2022 воєнний стан продовжений до 25.04.2022.

Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 18 квітня 2022 року №259/2022, затвердженого Законом України №2212-ІХ від 21.04.2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 17 травня 2022 року №341/2022, затвердженого Законом України № 2263-ІХ від 22.05.2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 12 серпня 2022 року №573/2022, затвердженого Законом України № 2500-IX від 15.08.2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 07 листопада 2022 року №757/2022, затвердженого Законом України №2738-IX від 16.11.2022, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 06 лютого 2023 року №58/2023, затвердженого Законом України №2915-IX від 07.02.2023, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», від 1 травня 2023 року № 254/2023, затвердженого Законом України №3057-IX від 02.05.2023 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 2023 року 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб (тобто до 18 серпня 2023 року).

Таким чином, на дату ухвалення рішення у цій справі та на момент розгляду цієї заяви на території України діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII.

Законом України від 24.03.2022 №2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022, внесені зміни до деяких законодавчих актів України, зокрема до Земельного кодексу України.

Так, вказаним законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей:

5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом.

Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу у приватну власність земель державної та комунальної власності, на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, а також на розроблення відповідної документації.

При цьому, незважаючи на те, що суд рішенням від 10.11.2022 Гришковецьку селищну раду Бердичівського району Житомирської області зобов`язано надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 1820886500:08:000:0093 площею 9,8га. Відтак, виконання цього рішення відповідачем у бажаний для позивача спосіб (на черговому пленарному засіданні) є неможливим через встановлену законодавчу заборону.

Отже, суд дійшов висновку про існування обставин, що унеможливлюють виконання відповідачем рішення суду в зобов`язальній частині, а тому відповідно до частини 3 статті 378 КАС України наявні підстави для відстрочення виконання судового рішення в цій частині до усунення таких обставин.

З огляду на зазначене, заява представника відповідача про відстрочення виконання рішення суду підлягає задоволенню, шляхом відстрочення виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 10.11.2022 у справі №240/30097/21 у зобов`язальній частині до припинення (скасування) воєнного стану в Україні, або до внесення відповідних змін у законодавство, що регулює дані правовідносини.

Керуючись статтями 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

заяву представника Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області про відстрочення виконання судового рішення - задовольнити.

Відстрочити виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 10.11.2022 у справі №240/30097/21 в частині зобов`язання Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 1820886500:08:000:0093 площею 9,8га., до припинення (скасування) воєнного стану в Україні, або до внесення відповідних змін у законодавство, що регулює дані правовідносини.

Ухвалу суду може бути оскаржено в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Суддя Г.В. Чернова

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2023
Оприлюднено16.06.2023
Номер документу111563802
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —240/30097/21

Постанова від 03.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 11.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 15.06.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Рішення від 10.11.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 22.10.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні