ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/6104/21
У Х В А Л А
з питань відстрочення виконання судового рішення
13 червня 2023 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Брильовського Р.М.,
при секретарі судових засідань Горонної О.В.
та осіб, що беруть участь у справі:
представників заявника Дудяка Р.А., Закопець Л. М.
представника позивача Герасимчука Ю.Ю.
розглянувши у судовому засіданні в залі суду у м. Львові заяву Львівського державного музичного ліцею іменні С. Крушельницької про відстрочку виконання судового рішення у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Львівської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені Соломії Крушельницької про зупинення експлуатації будівлі,-
Встановив:
На розгляді Львівського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Львівської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені Соломії Крушельницької про зупинення експлуатації будівлі.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 18.10.2022 у справі №380/6104/21 позовну заяву задоволено: зупинено експлуатацію будівлі навчального корпусу, будівлі гуртожитку, будівлі котельні, будівлі гаражу, господарського приміщення Львівської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені Соломії Крушельницької за адресою: 79005, Львівська область, місто Львів, вулиця Зелена, будинок 10 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20 квітня 2023 року апеляційну скаргу Львівського державного музичного ліцею імені С.Крушельницької залишено без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2022 року без змін.
7.05.2023 на адресу Львівського окружного адміністративного суду надійшла заява представника відповідача про відстрочення виконання судового рішення. В обґрунтування заяви представник відповідача зазначає, що з виявлених 13 пунктів порушень, з яких на ліцеєм усунуто 10 пунктів. Щодо усунення 3 пунктів порушення (придбання засобів індивідуального захисту, монтаж та установка аварійного освітлення в адміністративному корпусі, корпусі пансіону та навчальному корпусі ліцею, влаштування внутрішнього протипожежного водогону) ліцеєм постійно направляються листи до МКШ із потребою у виділенні на це коштів. Також зазначає, що за час виконання рішення суду для Ліцею ускладнюється у зв`язку тим, що в приміщеннях Львівського державного музичного ліцею імені С.Крушельницької знаходяться унікальні музичні інструменти вартістю 25 165 716,00 грн 00 коп, а залишення їх без належних умов зберігання спричинить збитки державному бюджету.
Від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у львівській області надійшла заява в якій просить відмовити у задоволенні заяви про відстрочку виконання судового рішення. В обґрунтування заяви зазначає, що порушення які зафіксовані в акті складеному за результатами проведення останньої перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створюють загрозу для життя і здоров`я працівників, дітей та інших людей що можуть перебувати у будівлях відповідача, а також загрозу виникнення пожежі, що в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з будівель відповідача. Також зазначає, що відстрочення виконання рішення, було б нічим іншим, як нівелюванням мети з якою зверталося ГУ ДСНС України у Львівській області та з якою прийнято рішення, а саме - запобіганню шкоди життю і здоров`ю людей, та суперечило б завданням адміністративного судочинства.
В судовому засіданні представник заявника заяву підтримав та просив задовольнити заяву про відстрочення виконання судового рішення.
Представник позивача в судовому засіданні проти заяви заперечив, просив у її задоволенні відмовити повністю.
Суд, розглянувши заяви про відстрочення виконання судового рішення, встановив наступне.
Згідно із ст.129 Конституції України, основними засадами судочинства є обов`язковість рішень суду.
Відповідно до частини 1 статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 КАС України).
Згідно з ч. 4 ст. 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч. 5 ст. 378 КАС України).
Отже, підставами для відстрочення виконання судового рішення можуть бути виняткові обставини, які ускладнюють його виконання. Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями ст. ст. 72 - 77 КАС України. При цьому, обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Суд звертає увагу, що інститут відстрочення виконання рішення суду спрямований на забезпечення виконання судового рішення протягом певних визначених проміжків часу у разі наявності "виняткових" обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Отже, метою застосування відстрочення виконання судового рішення є надання боржнику реальної можливості для виконання судового рішення.
Суд зазначає, що відповідачем надано пояснення щодо не виконання виявлених порушень 3 пунктів порушення (придбання засобів індивідуального захисту, монтаж та установка аварійного освітлення в адміністративному корпусі, корпусі пансіону та навчальному корпусі ліцею, влаштування внутрішнього протипожежного водогону), однак наявний стан вказаних будівель сприяє виникненню загрози життю та здоров`ю людей, які працюють та перебувають у приміщеннях відповідача, а також загрозу виникнення пожежі, що в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з будівель відповідача.
Щодо твердження заявника, що в приміщеннях Львівського державного музичного ліцею імені С.Крушельницької знаходяться унікальні музичні інструменти вартістю 25 165 716,00 грн 00 коп, а залишення їх без належних умов зберігання спричинить збитки державному бюджету, суд зазначає, що жодним чином вартість інструментів та залишення їх без належних умов зберігання не може впливати на виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду.
Згідно із ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Положеннями ст. 370 КАС України встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Конституційний Суд України розглядаючи справу № 1-7/2013 у рішенні від 26.06.2013 року звернув увагу, що вже неодноразово зазначав про те, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини рішення від 13.12.2012 року № 18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини рішення від 25.04.2012 № 11-рп/2012).
Таким чином, відповідно до зазначених правових норм, зокрема, Конституції України, норми якої є нормами прямої дії, рішення Львівського окружного адміністративного суду у цій справі є обов`язковим до виконання.
Відтак, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення заяви представника відповідача про відстрочення виконання судового рішення у справі.
Керуючись статтями 248, 256, 295, 378 КАС України,-
ухвалив:
У задоволенні заяви Львівського державного музичного ліцею іменні С. Крушельницької про відстрочку виконання судового рішення у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Львівської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернат імені Соломії Крушельницької про зупинення експлуатації будівлі - відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали суду.
Повний текст ухвали складена та підписано 15.06.2023.
Суддя Р.М. Брильовський
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2023 |
Оприлюднено | 19.06.2023 |
Номер документу | 111564908 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні