Рішення
від 06.06.2023 по справі 620/3979/23
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 червня 2023 року м. Чернігів Справа № 620/3979/23

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіКлопота С.Л.,

за участю секретаряШевченко А.В.,

представника позивача Оліфір А.В.,

представники третьої особи Шерепо Ю.Г., Страшного М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Заступника керівника Чернігівської обласної прокуратури до Любецької селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Штиль» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Чернігівської обласної прокуратури звернувся до суду з адміністративним позовом до Любецької селищної ради та просить: визнати протиправною бездіяльність Любецької селищної ради щодо не проведенні інвентаризації земельної ділянки площею 89 га, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю «Штиль» на підставі договору на право тимчасового користування землею від 22.10.2001, та не виготовленні відповідної документації із землеустрою (землевпорядної документації), та зобов`язати Любецьку селищну раду вжити заходи, спрямовані на проведення інвентаризації земельної ділянки площею 89 га, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю «Штиль» на підставі договору на право тимчасового користування землею від 22.10.2001, та виготовлення відповідної документації із землеустрою (землевпорядної документації).

Свої вимоги обґрунтовує тим, що бездіяльність Любецької селищної ради щодо не проведення інвентаризації земельної ділянки площею 89 га, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю «Штиль» на підставі договору на право тимчасового користування землею від 22.10.2001, та не виготовлення відповідної документації із землеустрою (землевпорядної документації) є протиправною та суперечить інтересам держави в цілому та територіальної громади. Відсутність документації з інвентаризації щодо земельної ділянки, яка перебуває у користування ТОВ «Штиль», є перешкодою для забезпечення здійснення державного контролю за її використанням та охороною, позбавляє реальної можливості визначення норм законодавства, які підлягають застосуванню до правовідносин з використання цієї земельної ділянки.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та просила його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. До суду надійшла заява про розгляд справи у відсутності його представника.

Представники третьої особи в судовому засіданні заперечували проти задоволення позовних вимог.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом установлено, що у користуванні ТОВ «Штиль» на підставі договору на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди), укладеного 22.10.2001 з Любецькою селищною радою та зареєстрованого в книзі записів договорів на право тимчасового користування землею 12.11.2001 за № 65, перебуває земельна ділянка для ведення рибного господарства, розміщення та експлуатації основних допоміжних будівель і споруд площею 89,46 га.

За договором земельну ділянку передано у користування на 50 років.

Відповідно до звітності ТОВ «Штиль» з виробництва продукції з аквакультури у користуванні вказаного суб`єкта господарювання перебуває водний об`єкт - нагульний став площею 89 га.

Поруч з цим, опрацюванням відомостей, відображених на Публічній кадастровій карті та внесених до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, установлено, що дані про вказану земельну ділянку відсутні.

За інформацією Держрибагенства від 10.03.2023 відомості про рибогосподарський об`єкт, який перебуває у користуванні ТОВ «Штиль», у Державному реєстрі рибогосподарських водних об`єктів (їх частин) відсутні.

Згідно даних Деснянського басейнового управління водних ресурсів, паспорт рибогосподарської технологічної водойми в управлінні відсутній.

Комісією з інвентаризації земель водного та лісового фондів, водних об`єктів, лісових ресурсів, об`єктів державної та комунальної власності Любецької селищної ради 10.11.2021 затверджено інформацію щодо площинних водних об`єктів (озера, ставки, водосховища, водойми) на території Любецької селищної ради, до вказаного переліку включено зокрема і ставок наливний площею 88,7 га, який перебуває у користуванні ТОВ «Штиль».

Згідно з інформації щодо площинних водних об`єктів на території Любецької територіальної громади відомості про паспорт водного об`єкта, паспорт рибогосподарської технологічної водойми та кадастровий номер земельної ділянки під водним об`єктом, який перебуває у користуванні ТОВ «Штиль», відсутні. Форма власності на земельну ділянку не визначена.

Протоколом вказаної комісії від 09.06.2022 № 1 з переліку площинних водних об`єктів виключено вказану рибогосподарську технологічну водойму, оскільки остання «помилково включена в переліку, як таку, що не є наливним ставком, а земельна ділянка не належить до земель водного фонду».

Відтак, на даний час межі земельної ділянки, яка понад 20 років перебуває у користуванні приватного суб`єкта господарювання, в натурі не визначені, інвентаризація земельної ділянки для встановлення точного її місця розташування, її меж, розмірів, правового статусу не проводилася, кількісні та якісні характеристики, необхідні для ведення земельного кадастру не встановлювалися, кадастровий номер земельній ділянці не присвоювався, право комунальної власності на ділянку органом місцевого самоврядування не реєструвалося.

Наведене свідчить, що Любецькою селищною радою протягом тривалого часу не вживаються відповідні заходи щодо визначення меж земельної ділянки, яка перебуває у користуванні ТОВ «Штиль», внесення відомостей про неї до Державного земельного кадастру та реєстрації речових прав на неї у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

За приписами статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 3 Водного кодексу України визначає, що усі води (водні об`єкти) на території України становлять її водний фонд, до якого належать поверхневі води, та зокрема штучні водойми (водосховища, ставки) і канали.

Відповідно до положень ст. 6 Водного кодексу України води (водні об`єкти) є виключно власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Український народ здійснює право власності на води (водні об`єкти) через Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим і місцеві ради. Окремі повноваження щодо розпорядження водами (водними об`єктами) можуть надаватись відповідним органам виконавчої влади та Раді міністрів Автономної Республіки Крим.

Так, ст. 19 Земельного кодексу України виділяє землі водного фонду в окрему категорію.

До земель водного фонду належать землі, зайняті: а) морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об`єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; б) прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; в) гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; г) береговими смугами водних шляхів; ґ) штучно створеними земельними ділянками в межах акваторій морських портів (ст. 58 Земельного кодексу України).

Аналогічні положення щодо визначення земель водного фонду, наведено у ст. 4 Водного кодексу України.

Землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності (ч. 1 ст. 59 Земельного кодексу України).

Відповідно до ст. 51 Водного кодексу України водні об`єкти надаються у користування за договором оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об`єктом у порядку, визначеному земельним законодавством України. Право оренди земельної ділянки під водним об`єктом поширюється на такий водний об`єкт.

Водні об`єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства.

Таким чином, водні об`єкти та земля, на яких такі об`єкти розміщуються, є нерозривно пов`язаними, а вирішення питання щодо використання об`єкта водного фонду здійснюється одночасно з вирішенням питання щодо використання земельної ділянки під ним, у порядку визначеному саме земельним законодавством.

За ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, про меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Державний земельний кадастр ведеться з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб при регулюванні земельних відносин; управлінні земельними ресурсами; організації раціонального використання та охорони земель; здійсненні землеустрою; проведенні оцінки землі; формуванні та веденні містобудівного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів; справлянні плати за землю (ст. 2 Закону України «Про Державний земельний кадастр»).

Державний земельний кадастр базується на таких основних принципах обов`язковості внесення до Державного земельного кадастру відомостей про всі його об`єкти; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі; безперервності внесення до Державного земельного кадастру відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру, що змінюються (ст. З Закону України «Про Державний земельний кадастр»).

Землі в межах державного кордону України є об`єктами Державного земельного кадастру (ст. 10 Закону України «Про Державний земельний кадастр»).

Згідно із ч. 1 ст. 11 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до норм та правил, технічних регламентів.

До Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування, у тому числі дані Державного адресного реєстру (за наявності); опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об`єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів, координат поворотних точок, геометричних параметрів, назв, адрес будівель, споруд та інженерних мереж, ідентифікаторів об`єктів будівництва та закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; частину земельної ділянки, на якій може проводитися гідротехнічна меліорація; відомості про назву, код (номер) меліоративної мережі, яка забезпечує гідротехнічну меліорацію відповідної земельної ділянки; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку. Відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в ч. 2 ст. 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ст. 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр»).

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема, на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених ст. 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до ст. 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками; на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель.

Відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру:

а) щодо категорії земель: на підставі відповідної документації із землеустрою, що розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі заяви власника (розпорядника, у визначених законом випадках - користувача) земельної ділянки та комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту - щодо земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється на підставі такої документації; на підставі технічної документації із землеустрою - щодо інвентаризації земель;

б) щодо виду цільового призначення в межах певної категорії земель: на підставі відповідної документації із землеустрою, що розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі заяви власника (розпорядника, у визначених законом випадках - користувача) земельної ділянки відповідно до комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту.

Таким чином, виключно на підставі технічної документації із землеустрою, зокрема щодо інвентаризації земель, до Державного земельного кадастру вносяться відомості щодо меж земельної ділянки, її площі, цільового призначення, виду цільового призначення в межах певної категорії земель та інші ідентифікуючі дані конкретної земельної ділянки. При цьому чинне законодавства не визначає можливості встановлення наведених вище даних щодо земельної ділянки та внесення їх до Державного земельного кадастру на підставі будь-яких інших документів.

Землеустрій - сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб`єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил. Документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель тощо (ст. 1 Закону України «Про землеустрій»).

Згідно із ст. 19 Закону України «Про землеустрій» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності; організація та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом.

Землеустрій здійснюється на підставі: рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою (у тому числі при розробленні містобудівної документації); укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; в) судових рішень (ст. 22 Закону України «Про землеустрій).

Статтею 25 Закону України «Про землеустрій» визначено види документації із землеустрою. Серед них зокрема виділяють: проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно- заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів; проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Замовниками документації із землеустрою за ст. 26 Закону України «Про землеустрій» можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи.

При здійсненні землеустрою з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування проводиться інвентаризація земель (ст. 35 Закону України «Про землеустрій»). У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.

Порядок проведення інвентаризації земель затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 № 513.

Відповідно до ст. 57 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель розробляється за рішенням власників (розпорядників) земельних ділянок або за рішенням сільських, селищних, міських рад. Рішення про розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення приймається у порядку, визначеному ст. 35 цього Закону. При цьому, за ч 2 цієї статті земельна ділянка може бути сформована за технічною документацією із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Таким чином, орган місцевого самоврядування може бути замовником документації із землеустрою та на підставі його рішень може здійснюватися землеустрій. Більше того, саме за рішенням органів місцевого самоврядування розробляється технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» від 28.04.2021 року № 1423-ІХ, що набули чинності 27.05.2021, розділ X «Перехідні положення» Земельного кодексу України доповнено пунктом 24, з дня набрання чинності яким землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель зазначених у підпунктах «а» - «е» даного пункту Перехідних положень.

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.

Перехід земельних ділянок із державної власності у комунальну власність згідно з вимогами цього пункту не є підставою для припинення права оренди та інших речових прав, похідних від права власності, на такі земельні ділянки. Внесення змін до договору оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту із зазначенням нового органу, що здійснює розпорядження такою земельною ділянкою, не вимагається і здійснюється лише за згодою сторін договору.

Тобто з 27.05.2021 розпорядниками земель сільськогосподарського призначення та водного фонду, які знаходяться за межами населених пунктів, у т.ч. які перебувають в оренді, право державної власності на які у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень зареєстровано за державою, є відповідні територіальні громади, а такі землі комунальною власністю.

Ураховуючи наведене, фактичним власником земельної ділянки, яка перебуває у користуванні ТОВ «Штиль», є територіальна громада Любецької селищної ради.

Відтак, для проведення інвентаризації земельної ділянки та виготовлення відповідної документації у даному випадку достатньо лише волевиявлення власника та прийняття відповідного рішення уповноваженим на те органом.

Відповідно до вимог ст. ст. 13, 14 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України є об`єктами права власності Українського народу, а земля перебуває під особливою охороною держави.

Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (ч. 1 ст. 10, ч. ч. 1,3 ст. 16, п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Від так, саме до повноважень Любецької селищної ради відноситься прийняття рішення щодо інвентаризації земельної ділянки та виготовлення технічної документації із землеустрою, якою буде встановлено місце розташування конкретної земельної ділянки, її межі, розміри, правовий статус, кількісні та якісні характеристики, необхідні для ведення Державного земельного кадастру, що необхідно для забезпечення здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, прийняття на їх основі відповідних рішень уповноваженими на те органами.

Як вбачається з інформації Любецької селищної ради від 14.03.2023 № 02-09/286 заходи щодо проведення інвентаризації чи замовлення документації із землеустрою щодо земельної ділянки, яка перебуває у користуванні ТОВ «Штиль», органом місцевого самоврядування не вживалися.

Як вбачається з поданих суду доказів земельна ділянка, яка перебуває у користуванні ТОВ «Штиль», виключена з переліку площинних водних об`єктів на території Любецької селищної ради.

Згідно інформації Головного управління Держгеокадастру в області від 10.03.2023 № 10-25-0.2-1196/2-23 за даними державного реєстру земель станом на 01.01.2013 за ТОВ «Штиль» обліковуються земельні ділянки площею 89,46 га. Цільове призначення яких - для ведення рибного господарства, розміщення та експлуатації основних та допоміжних будівель і споруд, категорія земель - землі водного фонду, форма власності - державна, угіддя: 0,463 га - дід господарськими будівлями і дворами, 89 га - під ставками.

Не зважаючи на наявність суперечливих відомостей щодо статусу та цільового призначення означеної земельної ділянки та реальної потреби у вирішенні вказаного питання єдиним законодавчо визначеним шляхом інвентаризація земельної ділянки, жодним органом державної влади чи місцевого самоврядування протягом всього часу (майже 22 роки) її використання ТОВ «Штиль» заходи, спрямовані отримання відповідної технічної документації не вживалися.

При цьому, слід зазначити, що у випадку встановлення технічною документацією із землеустрою, що наведена земельна ділянка відноситься до земель водного фонду, до правовідносин з її використання слід також застосовувати законодавство у сфері водних правовідносин.

У Любецької селищної ради правові підстави для проведення інвентаризації земельної ділянки, яка перебуває у користуванні ТОВ «Штиль», виникли ще 27.05.2021.

Однак селищною радою майже 2 роки будь-які заходи, спрямовані на проведення інвентаризації цієї ділянки, виготовлення технічної документації та встановлення місця розташування цієї земельної ділянки, її меж, розмірів, правового статусу, кількісних та якісних характеристик, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, не вживалися.

З урахуванням наведеного, така бездіяльність Любецької селищної ради є протиправною та суперечить інтересам держави в цілому та територіальної громади зокрема. Відсутність документації з інвентаризації щодо земельної ділянки, яка перебуває у користування ТОВ «Штиль», є перешкодою для забезпечення здійснення державного контролю за її використанням та охороною, позбавляє реальної можливості визначення норм законодавства, які підлягають застосуванню до правовідносин з використання цієї земельної ділянки.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Заступника керівника Чернігівської обласної прокуратури (вул.Князя Чорного, 9, м.Чернігів,14000) до Любецької селищної ради (вул.Добринінська, 60, смт.Любеч, Ріпкинський район, Чернігівська область,15041), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Штиль» (вул. Нестеренка, 12, смт. Любеч, Чернігівського району, 15041) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Любецької селищної ради щодо не проведенні інвентаризації земельної ділянки площею 89 га, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю «Штиль» на підставі договору на право тимчасового користування землею від 22.10.2001, та не виготовленні відповідної документації із землеустрою (землевпорядної документації), та зобов`язати Любецьку селищну раду вжити заходи, спрямовані на проведення інвентаризації земельної ділянки площею 89 га, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю «Штиль» на підставі договору на право тимчасового користування землею від 22.10.2001, та виготовлення відповідної документації із землеустрою (землевпорядної документації).

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлено 14 червня 2023 року.

Суддя С.Л. Клопот

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111566977
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —620/3979/23

Рішення від 06.06.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Рішення від 06.06.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні