Постанова
від 14.04.2023 по справі 760/687/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

справа №760/687/23

провадження №3/760/1009/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 квітня 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Федоренко Д.В., представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_2 , виданий 21.04.1999 Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській області, проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , на дату складання протоколу - керівника ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (08132, Київська область, Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Європейська, буд. 27, код ЄДРПОУ 43223386), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

11.01.2023 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №2157/10000/22 від 09.12.2022 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_2 , виданий 21.04.1999 Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській області, проживаючого за адресою АДРЕСА_2 , на дату складання протоколу - керівника ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (08132, Київська область, Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Європейська, буд. 27, код ЄДРПОУ 43223386), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Так, відповідно до протоколу №2157/10000/22 про порушення митних правил від 09.12.2022 року, 25.09.2020 об 11 год. 06 хв. через митний кордон України, пункт пропуску «Чорноморський морський торговельний порт» Одеської митниці Держмитслужби, на автомобільному транспортному засобі з р.н.з НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , шляхом поромної переправи, з території Туреччини на митну територію України ввезено товар «пряжа із синтетичних штапельних волокон», загальною вагою брутто 21047,55 кг (у кількості 679 вантажних місць).

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією №UA100000/2020/908214 (далі - ПМД), яка була подана до центральної бази даних ЄАІС Держмитслужби 19.09.2020 о 12 год. 37 хв. декларантом ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 43223386), в особі громадянина України ОСОБА_1 (далі - декларант), на підставі наступних документів: книжки МДП від 18.09.2020 №ХQ.82944250; інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002; міжнародної автомобільної накладної (CMR) від 18.09.2020 №0147595.

Після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, зазначений товар для вільного обігу на митній території України було заявлено декларантом на митному посту «Київ-західний» за митною декларацією від 26.09.2020 №UA100020/2020/043067 (далі - МД).

Разом із вказаною МД до митниці були надані декларантом зовнішньоекономічний контракт від 09.03.2020 №МА-09-20F, укладений між продавцем - турецькою компанією «MOST AKRILIK IPLIK INSAAT SAN. TIC. A.S.» (Baspinar 1.ORG.SAN.BOLG.83105 Nolu Cad.№42 Sehitkamil/Gaziantep/Туреччина) та покупцем - ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (вул. Фрометівська, буд. 2, корпус 5, м. Київ, 03039, ЄДРПОУ 43223386) в особі директора ОСОБА_1 , а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації, зокрема: інвойс від 18.09.2020 №IHC2020000000002; міжнародну автомобільну накладну (CMR) від 18.09.2020 №0147595; книжку МДП від 18.09.2020 №ХQ.82944250; висновок експерта №20-38/09-2020 від 21.09.2020 «Щодо визначення рівня контрактної вартості вантажу у доларах США»; розрахунок ціни (калькуляцію) виробника №б/н від 18.09.2020; некласифікований документ, який підтверджує заявлену митну вартість (комерційна пропозиція виробника № б/н від 18.09.2020); копію митної декларації країни відправлення (Туреччини) №20270100EX059884 від 18.09.2020.

Відповідно до CMR від 18.09.2020 №0147595 відправником товару виступала турецька компанія «MOST AKRILIK IPLIK INSAAT SAN. TIC. A.S.» (Baspinar 1.ORG.SAN.BOLG.83105 Nolu Cad.№42 Sehitkamil/Gaziantep/Turkiye), а одержувачем - ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (вул. Фрометівська, буд. 2, корпус 5, м. Київ, 03039) та при цьому сам вантаж було відправлено 18.09.2020 з м. Газіантеп (Туреччина) у вантажному автомобілі із р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 .

Згідно поданого до митного контролю митним органам України інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002, виставленого компанією «MOST AKRILIK IPLIK INSAAT SAN. TIC. A.S.» (Туреччина) для ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (Україна), загальна фактурна вартість переміщуваного товару (на умовах поставки CPT Україна Київ), вагою брутто 21 047, 55 кг та вагою нетто 20 121, 45 кг, становить 35 614,97 USD, що згідно курсу НБУ станом на 25.09.2020 складає 1 006 076, 6 грн.

У графах: №20, №22 та №42 Товару №1 вказаної МД, задекларовані декларантом відомості про фактурну вартість товару та його умови поставки співпадають з відомостями, які містяться у поданому до митного контролю митним органам України інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002.

У графі №12 вказаної МД декларант задекларував митну вартість переміщуваного товару на умовах поставки CPT UA Київ у розмірі 1 006 076, 6 грн., що еквівалентно фактурній вартості товару у розмірі 35 614,97 USD.

У графі № 22 вказаної вище ПМД від 19.09.2020, яка була подана до центральної бази даних ЄАІС Держмитслужби (ще до моменту переміщення через митний кордон України вказаного вантажу) - декларантом було також заявлено відомості, згідно яких фактурна вартість вказаного товару складає 35 614,97 USD, що у свою чергу також співпадає із заявленими відомостями про вартість товару у інвойсі від 18.09.2020 № IHC2020000000002, який у подальшому був поданий до митного контролю митним органам України.

У графах: №22 та №20 копії експортної митної декларації Туреччини №20270100ЕХ059884 від 18.09.2020, яка була подана 26.09.2020 декларантом разом із вказаною вище митною декларацією №UA100020/2020/043067, відомості про вартість переміщуваного товару та про його умови поставки також співпадають із відомостями, заявленими у інвойсі від 18.09.2020 №IHC2020000000002, який був поданий до митного контролю митним органам України та зазначеній вище МД.

26.09.2020 митне оформлення митної декларації №UA100020/2020/043067 було завершено, після чого вищевказаний товар випущено у вільний обіг на митну територію України.

Однак, з метою з`ясування усіх обставин здійснення вказаної поставки та перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України товару «пряжа кручена», загальною вагою брутто 21 047,55 кг (у кількості 679 вантажних місць), що надійшов на адресу ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (Україна), Державною митною службою України направлено запит до митних органів Турецької Республіки №15/15-02/11/2570 від 02.07.2021.

23.11.2022 листом Департаменту контролю та адміністрування митних платежів Держмитслужби від 23.11.2022 № 15/15-02/7.8/4233 до Київської митниці надійшла відповідь митних органів Турецької Республіки (вхід. митниці №33693/4).

Так, до своєї відповіді митні органи Турецької Республіки додали, зокрема: копію інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002; копію експортної митної декларації Турецької Республіки №20270100ЕХ059884 від 18.09.2020; копію книжки МДП від 18.09.2020 №ХQ.82944250; копію міжнародної автомобільної накладної (CMR) від 18.09.2020 №0147595; а також роздруківку «підтвердження експорту/реального вивезення товару» 23.09.2020 за межі митної території Туреччини згідно митної декларації №20270100ЕХ059884 від 18.09.2020.

З огляду даних документів встановлено, що загальна фактурна вартість переміщуваного товару, відправленого 18.09.2020 компанією «MOST AKRILIK IPLIK INSAAT SAN. TIC. A.S.» (Туреччина) з міста Газіантеп у вантажному автомобілі із р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на адресу українського підприємства ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (загальною вагою брутто 21 047, 55 кг, загальною вагою нетто 20 121, 45 кг, у загальній кількості 679 вантажних місць), становить 83 925, 18 USD, що згідно курсу НБУ станом на 25.09.2020 складає 2 370 777, 23 грн., при цьому умови поставки товару згідно отриманих документів заявлено як «EXW GAZIANTEP».

За результатами співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Турецької Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД №UA100020/2020/043067, встановлено, що відомості про переміщуваний товар, які необхідні для його визначення митної вартості (включаючи відомості про умови поставки товару) та які у свою чергу заявлені в:

- інвойсі від 18.09.2020 №IHC2020000000002 (який використовувався як підстава для переміщення товару через митний кордон України);

- попередній митній декларації №UA100000/2020/908214 (за якою було здійснено пропуск товару на митну територію України із заявленими у графі №22 неправдивими відомостями про фактурну вартість товару);

- копії примірника експортної митної декларації Туреччини від 18.09.2020 №20270100ЕХ059884 (яка подавалась під час випуску товарів з метою підтвердження законності зовнішньоекономічної операції),

не відповідають дійсності та являються неправдивими, оскільки під час експорту даного товару (на умовах поставки EXW GAZIANTEP) з території Туреччини його вартість значно вища відносно задекларованої вартості на митній території України (на умовах поставки СPT UA Київ).

Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів».

Згідно з абзацом 2 пункту 5 Постанови, «підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації…».

При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови «Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».

Отже, за результатами перевірки встановлено, що товар «пряжа із синтетичних штапельних волокон», загальною вагою брутто 21 047,55 кг (у кількості 679 вантажних місць) та вартістю 83 925, 18 Доларів США або 2 370 777, 23 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товару через митний кордон України (25.09.2020) 1 Долар США - 28,2487 грн.) був переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для такого переміщення, документів, що містять неправдиві відомості, які необхідні для визначення його митної вартості.

Згідно ст. 49 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до інформації, наявної в обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 43223386), на дату переміщення товару - «пряжа із синтетичних штапельних волокон» через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 43223386) перебував громадянин України ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Отже, 19.09.2020 гр. ОСОБА_1 було заявлено завідомо неправдиві відомості про фактурну вартість товару (запланованого для ввезення на митну територію України та який станом на вказану вище дату фактично перебував ще на території Туреччини) у ПМД №UA100000/2020/908214 (за якою у подальшому було здійснено пропуск товару «пряжа із синтетичних штапельних волокон» на митну територію України), а факт подання 19.09.2020 о 12 год. 37 хв. гр. ОСОБА_1 вказаної ПМД до центральної бази даних ЄАІС Держмитслужби, вказує на вчинення останнім дій, спрямованих на переміщення зазначеного товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

25.09.2020 о 11 год. 06 хв. за ПМД №UA100000/2020/908214 було здійснено переміщення через митний кордон України товару «пряжа із синтетичних штапельних волокон», загальною вагою брутто 21 047, 55 кг (у кількості 679 вантажних місць) з поданням митним органам України як підстави для такого переміщення інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002, який містив неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості (включаючи при цьому й неправдиві відомості про умови поставки).

26.09.2020 гр. ОСОБА_1 під час випуску даного товару за МД №UA100020/2020/043067 подав до митного оформлення примірник копії експортної митної декларації Туреччини від 18.09.2020 №20270100ЕХ059884, відомості в якому про загальну фактурну вартість товару та його умов поставки суттєво відрізнялися від таких відомостей, що містилися у копії примірника експортної митної декларації та примірника копії інвойсу від 18.09.2020 № IHC2020000000002, які у свою чергу, були отримані від митних органів Турецької Республіки.

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

В зв`язку з чим, 09.12.2022 року працівниками Київської міської митниці ДМС України відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_2 , виданий 21.04.1999 Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській області, проживаючого за адресою АДРЕСА_2 , на дату складання протоколу - керівника ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (08132, Київська область, Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Європейська, буд. 27, код ЄДРПОУ 43223386), складено протокол про порушення митних правил №2157/10000/22, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №2157/10000/22 від 09.12.2022 року доведеними та просив притягнути гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, застосувавши до нього стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а в разі неможливості конфіскації, просив вирішити питання про стягнення вартості безпосередніх предметів порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - гр. ОСОБА_1 не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання. Крім того, оголошення про день, час та місце розгляду справи було розміщено на офіційному веб-сайті Солом`янського районного суду м. Києва. Заперечення проти викладеного в протоколі про порушення митних правил не подавав та викладених у ньому обставин не спростував.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

За змістом ст. 483 МК України об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом порушення митних правил є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Судом встановлено, що 25.09.2020 об 11 год. 06 хв. через митний кордон України, пункт пропуску «Чорноморський морський торговельний порт» Одеської митниці Держмитслужби, на автомобільному транспортному засобі з р.н.з НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , шляхом поромної переправи, з території Туреччини на митну територію України ввезено товар «пряжа із синтетичних штапельних волокон», загальною вагою брутто 21047,55 кг (у кількості 679 вантажних місць).

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією №UA100000/2020/908214, яка була подана до центральної бази даних ЄАІС Держмитслужби 19.09.2020 о 12 год. 37 хв. декларантом ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 43223386), в особі громадянина України ОСОБА_1 , на підставі наступних документів: книжки МДП від 18.09.2020 №ХQ.82944250; інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002; міжнародної автомобільної накладної (CMR) від 18.09.2020 №0147595.

Після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, зазначений товар для вільного обігу на митній території України було заявлено декларантом на митному посту «Київ-західний» за митною декларацією від 26.09.2020 №UA100020/2020/043067.

Разом із вказаною МД до митниці були надані декларантом зовнішньоекономічний контракт від 09.03.2020 №МА-09-20F, укладений між продавцем - турецькою компанією «MOST AKRILIK IPLIK INSAAT SAN. TIC. A.S.» (Baspinar 1.ORG.SAN.BOLG.83105 Nolu Cad.№42 Sehitkamil/Gaziantep/Туреччина) та покупцем - ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (вул. Фрометівська, буд. 2, корпус 5, м. Київ, 03039, ЄДРПОУ 43223386) в особі директора ОСОБА_1 , а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації, зокрема: інвойс від 18.09.2020 №IHC2020000000002; міжнародну автомобільну накладну (CMR) від 18.09.2020 №0147595; книжку МДП від 18.09.2020 №ХQ.82944250; висновок експерта №20-38/09-2020 від 21.09.2020 «Щодо визначення рівня контрактної вартості вантажу у доларах США»; розрахунок ціни (калькуляцію) виробника №б/н від 18.09.2020; некласифікований документ, який підтверджує заявлену митну вартість (комерційна пропозиція виробника№ б/н від 18.09.2020); копію митної декларації країни відправлення (Туреччини) №20270100EX059884 від 18.09.2020.

Відповідно до CMR від 18.09.2020 №0147595 відправником товару виступала турецька компанія «MOST AKRILIK IPLIK INSAAT SAN. TIC. A.S.» (Baspinar 1.ORG.SAN.BOLG.83105 Nolu Cad.№42 Sehitkamil/Gaziantep/Turkiye), а одержувачем - ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (вул. Фрометівська, буд. 2, корпус 5, м. Київ, 03039) та при цьому сам вантаж було відправлено 18.09.2020 з м. Газіантеп (Туреччина) у вантажному автомобілі із р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 .

Згідно поданого до митного контролю митним органам України інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002, виставленого компанією «MOST AKRILIK IPLIK INSAAT SAN. TIC. A.S.» (Туреччина) для ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (Україна), загальна фактурна вартість переміщуваного товару (на умовах поставки CPT Україна Київ), вагою брутто 21 047, 55 кг та вагою нетто 20 121, 45 кг, становить 35 614,97 USD, що згідно курсу НБУ станом на 25.09.2020 складає 1 006 076, 6 грн.

У графах: №20, №22 та №42 Товару №1 вказаної МД, задекларовані декларантом відомості про фактурну вартість товару та його умови поставки співпадають з відомостями, які містяться у поданому до митного контролю митним органам України інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002.

У графі №12 вказаної МД декларант задекларував митну вартість переміщуваного товару на умовах поставки CPT UA Київ у розмірі 1 006 076, 6 грн., що еквівалентно фактурній вартості товару у розмірі 35 614,97 USD.

У графі № 22 вказаної вище ПМД від 19.09.2020, яка була подана до центральної бази даних ЄАІС Держмитслужби (ще до моменту переміщення через митний кордон України вказаного вантажу) - декларантом було також заявлено відомості, згідно яких фактурна вартість вказаного товару складає 35 614,97 USD, що у свою чергу також співпадає із заявленими відомостями про вартість товару у інвойсі від 18.09.2020 № IHC2020000000002, який у подальшому був поданий до митного контролю митним органам України.

У графах: №22 та №20 копії експортної митної декларації Туреччини №20270100ЕХ059884 від 18.09.2020, яка була подана 26.09.2020 декларантом разом із вказаною вище митною декларацією №UA100020/2020/043067, відомості про вартість переміщуваного товару та про його умови поставки також співпадають із відомостями, заявленими у інвойсі від 18.09.2020 №IHC2020000000002, який був поданий до митного контролю митним органам України та зазначеній вище МД.

26.09.2020 митне оформлення митної декларації №UA100020/2020/043067 було завершено, після чого вищевказаний товар випущено у вільний обіг на митну територію України.

Однак, з метою з`ясування усіх обставин здійснення вказаної поставки та перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України товару «пряжа кручена», загальною вагою брутто 21 047,55 кг (у кількості 679 вантажних місць), що надійшов на адресу ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (Україна), Державною митною службою України направлено запит до митних органів Турецької Республіки №15/15-02/11/2570 від 02.07.2021.

23.11.2022 листом Департаменту контролю та адміністрування митних платежів Держмитслужби від 23.11.2022 № 15/15-02/7.8/4233 до Київської митниці надійшла відповідь митних органів Турецької Республіки (вхід. митниці №33693/4).

Так, до своєї відповіді митні органи Турецької Республіки додали, зокрема: копію інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002; копію експортної митної декларації Турецької Республіки №20270100ЕХ059884 від 18.09.2020; копію книжки МДП від 18.09.2020 №ХQ.82944250; копію міжнародної автомобільної накладної (CMR) від 18.09.2020 №0147595; а також роздруківку «підтвердження експорту/реального вивезення товару» 23.09.2020 за межі митної території Туреччини згідно митної декларації №20270100ЕХ059884 від 18.09.2020.

З огляду даних документів встановлено, що загальна фактурна вартість переміщуваного товару, відправленого 18.09.2020 компанією «MOST AKRILIK IPLIK INSAAT SAN. TIC. A.S.» (Туреччина) з міста Газіантеп у вантажному автомобілі із р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на адресу українського підприємства ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (загальною вагою брутто 21 047, 55 кг, загальною вагою нетто 20 121, 45 кг, у загальній кількості 679 вантажних місць), становить 83 925, 18 USD, що згідно курсу НБУ станом на 25.09.2020 складає 2 370 777, 23 грн., при цьому умови поставки товару згідно отриманих документів заявлено як «EXW GAZIANTEP».

За результатами співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Турецької Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД №UA100020/2020/043067, встановлено, що відомості про переміщуваний товар, які необхідні для його визначення митної вартості (включаючи відомості про умови поставки товару) та які у свою чергу заявлені в:

- інвойсі від 18.09.2020 №IHC2020000000002 (який використовувався як підстава для переміщення товару через митний кордон України);

- попередній митній декларації №UA100000/2020/908214 (за якою було здійснено пропуск товару на митну територію України із заявленими у графі №22 неправдивими відомостями про фактурну вартість товару);

- копії примірника експортної митної декларації Туреччини від 18.09.2020 №20270100ЕХ059884 (яка подавалась під час випуску товарів з метою підтвердження законності зовнішньоекономічної операції),

не відповідають дійсності та являються неправдивими, оскільки під час експорту даного товару (на умовах поставки EXW GAZIANTEP) з території Туреччини його вартість значно вища відносно задекларованої вартості на митній території України (на умовах поставки СPT UA Київ).

Отже, за результатами перевірки встановлено, що товар «пряжа із синтетичних штапельних волокон», загальною вагою брутто 21 047,55 кг (у кількості 679 вантажних місць) та вартістю 83 925, 18 Доларів США або 2 370 777, 23 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товару через митний кордон України (25.09.2020) 1 Долар США - 28,2487 грн.) був переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для такого переміщення, документів, що містять неправдиві відомості, які необхідні для визначення його митної вартості.

Отже, 19.09.2020 гр. ОСОБА_1 було заявлено завідомо неправдиві відомості про фактурну вартість товару (запланованого для ввезення на митну територію України та який станом на вказану вище дату фактично перебував ще на території Туреччини) у ПМД №UA100000/2020/908214 (за якою у подальшому було здійснено пропуск товару «пряжа із синтетичних штапельних волокон» на митну територію України), а факт подання 19.09.2020 о 12 год. 37 хв. гр. ОСОБА_1 вказаної ПМД до центральної бази даних ЄАІС Держмитслужби, вказує на вчинення останнім дій, спрямованих на переміщення зазначеного товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

25.09.2020 о 11 год. 06 хв. за ПМД №UA100000/2020/908214 було здійснено переміщення через митний кордон України товару «пряжа із синтетичних штапельних волокон», загальною вагою брутто 21 047, 55 кг (у кількості 679 вантажних місць) з поданням митним органам України як підстави для такого переміщення інвойсу від 18.09.2020 №IHC2020000000002, який містив неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості (включаючи при цьому й неправдиві відомості про умови поставки).

26.09.2020 гр. ОСОБА_1 під час випуску даного товару за МД №UA100020/2020/043067 подав до митного оформлення примірник копії експортної митної декларації Туреччини від 18.09.2020 №20270100ЕХ059884, відомості в якому про загальну фактурну вартість товару та його умов поставки суттєво відрізнялися від таких відомостей, що містилися у копії примірника експортної митної декларації та примірника копії інвойсу від 18.09.2020 № IHC2020000000002, які у свою чергу, були отримані від митних органів Турецької Республіки.

У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до вимог ст.ст. 245, 280 КУпАП, суд зобов`язаний повно та всебічно з`ясувати усі обставини справи, зокрема, чи мало місце адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, наявність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, а також інші обставини, що мають суттєве значення для правильного її вирішення при цьому, встановити істину по справі необхідно з аналізу наявних доказів, які відповідно чинного законодавства, представляють собою будь - які фактичні дані, які підтверджують або спростовують ті чи інші обставини і мають суттєве значення для правильного вирішення справи по суті.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 265 МК України декларант може здійснювати декларування товарів самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Відповідно ст. 61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Відповідно до правил ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до ч.8 п.5є статті 257 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний вносити до митної декларації, крім інших відомостей, відомості про фактурну вартість товарів.

Згідно з ч. 4 ст. 368 Митного кодексу України, у разі наявності доказів недостовірності заявленої фактурної вартості товарів органи доходів і зборів визначають їх вартість самостійно, на підставі ціни на ідентичні або подібні (аналогічні) товари відповідно до вимог цього Кодексу.

Згідно зі ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об`єктивного дослідження доказів та з`ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Таким чином, в діях гр. України ОСОБА_1 вбачаються ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 статті 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Вина гр. ОСОБА_1 , у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, повністю підтверджується матеріалами справи, зокрема, протоколом про порушення митних правил №2157/10000/22 від 09.12.2022 року, та наявними в справі письмовими доказами (копією митної декларації, інвойсом, службовою запискою посадової особи митного органу).

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Судом встановлено, що загальна вартість предметів правопорушення, вилучених відповідно до протоколу про порушення митних правил №2157/10000/22 від 09.12.2022 року, а саме: товар «пряжа із синтетичних штапельних волокон», загальною вагою брутто 21047,55 кг (у кількості 679 вантажних місць) та вартістю 83925, 18 Доларів США або 2370777, 23 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товару через митний кордон України (25.09.2020) 1 Долар США - 28,2487 грн.).

Таким чином, з урахуванням обставин справи, суд приходить до висновку про накладення на гр. ОСОБА_1 , адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 2370777, 23 грн. та конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з гр. ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 536, 80 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1,8, 245, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488,491, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_2 , виданий 21.04.1999 Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській області, проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , на дату складання протоколу - керівника ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (08132, Київська область, Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Європейська, буд. 27, код ЄДРПОУ 43223386), визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України та піддати його адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 2370777 (два мільйони триста сімдесят тисяч сімсот сімдесят сім) грн. 23 коп., з конфіскацією в дохід держави безпосередніх предметів порушення митних правил, а у разі неможливості конфіскації товарів стягнути вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 2370777 (два мільйони триста сімдесят тисяч сімсот сімдесят сім) грн. 23 коп.

Стягнути з громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_2 , виданий 21.04.1999 Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській області, проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , на дату складання протоколу - керівника ТОВ «ФОРТЕКС ГРУП УКРАЇНА» (08132, Київська область, Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Європейська, буд. 27, код ЄДРПОУ 43223386) судовий збір у розмірі 536, 80 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.04.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111589614
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/687/23

Постанова від 14.04.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні