ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 380/6533/23
провадження № П/380/6592/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2023 року
Зал судових засідань №7,
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Братичак У.В.,
секретар судового засідання Богданова А.В.,
за участю сторін:
представника відповідача Павліша О.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові, в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Фід» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Еко-Фід» (місцезнаходження: вул. Белзька, 20, с. Варяж, Червоноградський район, Львівська область, 80014; код ЄДРПОУ: 44167270) звернулося з позовною заявою до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79003; код ЄДРПОУ ВП: 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: Львівська площа, 8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393), в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 08.02.2023 №8229094/4416727, від 08.02.2023 №8229095/4416727, від 08.02.2023 №8229097/4416727, від 08.02.2023 №8229096/4416727, від 08.02.2023 №8229092/4416727, від 08.02.2023 №8229093/4416727, від 08.02.2023 №8229090/4416727, від 08.02.2023 №8229091/4416727 про відмову в реєстрації податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ПН №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021, №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021 датою їх подання.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021, №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021. Податковим органом вказані податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено. Позивач зазначає, що після подання ним письмових пояснень та додаткових документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН, відповідачем було прийнято спірні рішення про відмову у реєстрації таких податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Окрім того, зазначає, що Головним управлінням ДПС у Львівській області не зазначено, які саме документи згідно з вичерпним переліком необхідно надати позивачу для перевірки, і які були б достатні для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відтак, вважає спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних протиправними, тому просить суд такі скасувати.
Ухвалою судді від 10.04.2023 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі.
28.04.2023 від представника відповідачів на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області розглянуто повідомлення позивача щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, з яких встановлено, що позивачем не надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Зокрема, не надано: документів щодо наявності основних засобів (у т.ч. ТЗ); документів щодо наявності складських приміщень; первинних документів щодо походження товару (зокрема оплати за Товар); передбачених Договорами документів щодо підтвердження відповідності продукції.
Крім того, згідно умов Договорів, поставка Товару здійснюється силами, засобами та за рахунок Постачальника. Позивач до матеріалів справи долучив ТТН, згідно з якими перевезення Товару здійснювалося власними ТЗ, зокрема спеціалізованими контейнеровозами, автомобілем ДАФ НОМЕР_1 , причіп НОМЕР_2 , автомобілем ДАФ НОМЕР_3 , причіп НОМЕР_4 . Звертає увагу суду, що згідно з інформацією з АІС «Податковий блок» про об`єкти оподаткування (довідка форми 20-ОПП), у ТзОВ «Еко-Фід» відсутні такі ТЗ як ДАФ НОМЕР_1 , причіп НОМЕР_2 , ДАФ НОМЕР_3 , причіп НОМЕР_4 .
Враховуючи вищенаведене, вважає, що у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а тому такі є правомірними. Крім того, вказав, що
Щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, зауважує, що повноваження щодо реєстрації податкових накладних є дискреційними, та виключною компетенцією уповноваженого органу. Вказані обставини, на думку представника відповідачів, є підставами для відмови в задоволенні позовних вимог.
Протокольною ухвалою суду від 01.05.2023 закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.
Представник позивача у судове засідання не з`явився, подав клопотання про розгляд справи без його участі, в якому також просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідачів в судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити у його задоволенні з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Еко-Фід» (код ЄДРПОУ: 44167270) зареєстроване у встановленому законодавством порядку, як юридична особа 02.06.2021; основним видом діяльності згідно КВЕД є 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів.
Окрім цього, додатковим видом діяльності позивача є: 01.26 Вирощування олійних плодів; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.10 Складське господарство.
1) Між ТзОВ «Еко-Фід» (Продавець) та ТОВ «Укрполь-2005» (Покупець) укладено Договір купівлі-продажу сільськогосподарської продукції від 06.12.2021 №06/12/21, відповідно до умов якого Позивач зобов`язується передати у власність Покупця Товар, а Покупець - прийняти та оплатити Товар. Найменування, вага та ціна вказується у Специфікаціях. Передача Товару здійснюється на складі Покупця. Право власності переходить після оплати та підписання видаткових накладних.
За умовами вказаного договору ТзОВ «Еко-Фід» здійснило поставку товару (макуха соєва) ТОВ «Укрполь-2005» власним транспортом згідно з ТТН №39 від 06.12.2021 та підписано видаткову накладну №39 від 06.12.2021 на загальну суму 443 664,00 грн., у т.ч. ПДВ - 73 944,00 грн.
Оплату за товар здійснено згідно з платіжним дорученням від 14.02.2022 №4733 на суму 369 720,00 грн.
2) Між ТзОВ «Еко-Фід» (Постачальник) та ТОВ «Грінфід» (Покупець) укладено Договір купівлі-продажу сільськогосподарської продукції від 06.12.2021 №06/12/21, відповідно до умов якого Позивач зобов`язується передати у власність Покупця Товар, а Покупець - прийняти та оплатити Товар. Найменування, вага та ціна вказується у Специфікаціях. Передача Товару здійснюється на складі Покупця. Право власності переходить після оплати та підписання видаткових наклданих.
За умовами вказаного договору ТзОВ «Еко-Фід» здійснило поставку товару (макуха соєва) ТОВ «Грінфід» власним транспортом згідно з ТТН №40 від 09.12.2021 та підписано видаткову накладну №40 від 09.12.2021 на загальну суму 411 207,00 грн., у т.ч. ПДВ - 68 534,00 грн.
Оплату за товар здійснено згідно з платіжними дорученнями від 24.01.2022 №5215 на суму 100 000,00 грн., від 21.01.2022 №70 на суму 100 000,00 грн., від 20.01.2022 №5205 на суму 100 000,00 грн., від 18.01.2022 №60 на суму 111 207,00 грн.
3) Між ТзОВ «Еко-Фід» (Продавець) та ПП «М`ясний край» (Покупець) укладено Договір купівлі-продажу сільськогосподарської продукції від 15.11.2021 №15/11/21, відповідно до умов якого Позивач зобов`язується передати у власність Товар, а Покупець - прийняти та оплатити Товар. Найменування, вага та ціна вказується у Специфікаціях. Передача Товару здійснюється на складі Покупця. Право власності переходить після оплати та підписання видаткових наклданих.
За умовами вказаного договору ТзОВ «Еко-Фід» здійснило поставку товару (макуха соєва) ПП «М`ясний край» власним транспортом згідно з ТТН №№ РНФ-47, РНФ-48 від 13.12.2021 та підписано видаткові накладні від 13.12.2021 №47 на загальну суму 273 751,50 грн., у т.ч. ПДВ - 45 625,25 грн., від 13.12.2021 №48 на загальну суму 104 676,00 грн., у т.ч. ПДВ - 17 446,00 грн.
Оплату за товар здійснено згідно з платіжними дорученнями від 11.01.2022 №1657 на суму 104 676,00 грн., від 11.01.2022 №1656 на суму 273 751,50 грн.
4) Між ТзОВ «Еко-Фід» (Продавець) та ПП «Гові» (Покупець) укладено Договір купівлі-продажу сільськогосподарської продукції від 25.11.2021 №25/11/21, відповідно до умов якого Позивач зобов`язується передати у власність Товар, а Покупець - прийняти та оплатити Товар. Найменування, вага та ціна вказується у Специфікаціях. Передача Товару здійснюється на складі Покупця. Право власності переходить після оплати та підписання видаткових накладних.
За умовами вказаного договору ТзОВ «Еко-Фід» здійснило поставку товару (макуха соєва) ПП «Гові» власним транспортом згідно з ТТН від 25.11.2021 №35, від 29.11.2021 №38 та підписано видаткові накладні від
25.11.2021 №35 на загальну суму 487 812,00 грн., у т.ч. ПДВ - 81 302,00 грн., від 29.11.2021 №38 на загальну суму 177 957,00 грн., у т.ч. ПДВ - 29 659,00 грн.
Оплату за товар здійснено згідно з платіжними дорученнями від 25.11.2021 №1360 на суму 487 812,00 грн., від 10.12.2021 №1423 на суму 177 957,00 грн.
5) Між ТзОВ «Еко-Фід» (Продавець) та ПП «Гові» (Покупець) укладено Договір купівлі-продажу сільськогосподарської продукції від 25.11.2021 №25/11/21, відповідно до умов якого Позивач зобов`язується передати у власність Товар, а Покупець - прийняти та оплатити Товар. Найменування, вага та ціна вказується у Специфікаціях. Передача Товару здійснюється на складі Покупця. Право власності переходить після оплати та підписання видаткових накладних.
За умовами вказаного договору ТзОВ «Еко-Фід» здійснило поставку товару (макуха соєва) ПП «Гові» власним транспортом згідно з ТТН від 30.11.2021 №41, від 13.12.2021 №42 та підписано видаткові накладні від 30.11.2021 № 41 на загальну суму 446 545,00 грн., у т.ч. ПДВ - 74 424,17 грн., від 13.12.2021 №42 на загальну суму 505 849,00 грн., у т.ч. ПДВ - 84 308,17 грн.
Оплату за товар здійснено згідно з платіжними дорученнями від 10.12.2021 №1424 на суму 446 545,00 грн., від 29.12.2021 №1508 на суму 505 849,00 грн.
За наслідками проведених господарських операцій, позивачем складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021, №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021.
Вказані податкові накладні доставлені до ДПС України, документи прийнято, реєстрацію зупинено, що підтверджено квитанціями від 15.12.2021, 20.12.2021, 04.01.2022.
Так, відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.12.2021 зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2304, 1507 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Відповідно ж до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.01.2022 та від 20.12.2021 зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
У всіх випадках запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
26.01.2023, 27.01.2023, 25.01.2023, 24.01.2023 позивачем подано до контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021, №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021. До таких долучено по 18, 20, 23, 24, 26 додатків на власний розсуд, на підтвердження факту здійснення господарських операцій, а саме: договори, видаткові накладні, платіжні доручення, ТТН, специфікації, довідки за формою 20-ОПП.
В подальшому Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.02.2023 №8229094/4416727, від 08.02.2023 №8229095/4416727, від 08.02.2023 №8229097/4416727, від 08.02.2023 №8229096/4416727, від 08.02.2023 №8229092/4416727, від 08.02.2023 №8229093/4416727, від 08.02.2023 №8229090/4416727, від 08.02.2023 №8229091/4416727.
Підставою прийняття таких рішень вказано ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що на переконання позивача, вищезгадані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних прийнято за формальних підстав, без належного пояснення, які саме документи згідно з вичерпним переліком слід надати для перевірки і які були б достатні для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку із цим останній вважає свої права порушеними та такими, що потребують захисту, тому звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Відповідно до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі Порядок №1246).
Згідно з пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку №1246.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 11 грудня 2019 № 1165, який набрав чинності з 01 лютого 2020 року (далі - Порядок № 1165).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з абзацом 1 пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пунктів 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Відповідно до абзацу другого пункту 25, абзацу першого пункту 26 Порядку № 1156 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Як встановлено судом вище, реєстрацію податкових накладних позивача №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021 зупинено з тих підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2304, 1507 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критерії ризикованості здійснення операцій.
Реєстрацію податкових накладних позивача №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021 зупинено з тих підстав, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Критерії ризиковості здійснення операцій визначено у додатку 3 до Порядку №1165.
Зокрема, відповідно до пункту 1 відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
При цьому, зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Таким чином, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Аналогічного правового висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 23.02.2023 у справі № 420/9924/20.
Перелік критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість наведений в Додатку 1 до Порядку № 1165.
Пунктом 8 зазначеного Додатку 1 передбачено такий критерій ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Водночас, у частині зазначення критерію ризиковості відповідач посилається лише на номер пункту та не конкретизує, про який саме ризик платника податку йдеться.
Суд звертає увагу на те, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021 контролюючим органом не було зазначено яка саме податкова інформація, зумовила висновки про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.
Поряд з цим, навіть сам лише факт наявності рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків не є достатнім для відмови в реєстрації податкової накладної. Позивач повинен мати можливість спростувати належними доказами сумніви податкового органу щодо законності своєї господарської діяльності. Тобто, в кожному конкретному випадку позивач повинен знати, які саме обставини йому необхідно підтвердити чи спростувати для доведення реальності спірної господарської операції та відсутності ризиків.
Як встановлено судом з матеріалів справи, надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Крім того, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Відповідно до пункту 11 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Верховний Суд за результатами аналізу наведених норм у постанові від 18 листопада 2021 року у справі №380/3498/20 дійшов висновку, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік обставин, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку № 520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним. В залежності від виду господарської операції, за наслідками якої подається податкова декларація для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також відповідних договірних зобов`язань між суб`єктами господарювання, обсяг документів може бути відмінним.
У постанові від 03 листопада 2021 року у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Вказану правову позицію Верховний суд підтримав також і у постановах від 23.02.2023 у справі № 420/9924/20, від 27.07.2022 у справі № 520/15348/2020, від 29.06.2022 у справі № 380/5383/21, від 28.06.2022 у справі № 380/9411/21, від 20.01.2022 у справі № 140/4162/21, від 01.12.2021 у справі № 600/1878/20-а.
Так, суд звертає увагу, що Головним управлінням ДПС у Львівській області за наслідками проведеного моніторингу зупинено реєстрацію вказаних вище податкових накладних та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про їх реєстрацію, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.
З огляду на наведене, необхідно звернути увагу на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 27.07.2022 у справі №520/15348/2020, згідно з яким суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючого органу щодо легальності відповідної операції, щодо якої складено податкову накладну, направлену для реєстрації в ЄРПН, хоч і визначений у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між ними, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів, наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН, реєстрація якої була зупинена.
Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 18 червня 2019 року (справа № 0740/804/18), від 23 жовтня 2018 року (справа № 822/1817/1).
Згідно з оскаржуваними рішеннями позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Водночас, відповідачем 1 в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не вказано про необхідність долучення саме вказаних документів.
Далі в тексті шаблону рішень про відмову у реєстрації податкових накладних вказано, що при прийнятті цього рішення комісії слід підкреслити ті документи з наведеного примірного переліку, котрі не надано платником податків в конкретній справі.
Суд констатує, що відповідачем 1 жоден документ в оскаржуваних рішеннях не підкреслено, тому для позивача залишалося неочевидним, відсутність котрого документа(ів) із наведеного орієнтовного переліку в типовій формі рішення зумовило висновок комісії про відмову в реєстрації податкових накладних підприємства.
При цьому, лише під час судового розгляду, представник відповідачів у відзиві на позовну заяву пояснив, що причиною відмови, в реєстрації податкової накладної позивача стала відсутність документів щодо наявності основних засобів (у т.ч. ТЗ); документів щодо наявності складських приміщень; первинних документів щодо походження товару (зокрема оплати за Товар); передбачених Договорами документів щодо підтвердження відповідності продукції.
Крім того, згідно умов Договорів, поставка Товару здійснюється силами, засобами та за рахунок Постачальника. Позивач до матеріалів справи долучив ТТН, згідно яких перевезення Товару здійснювалося власними ТЗ, зокрема спеціалізованими контейнеровозами, автомобілем ДАФ НОМЕР_1 , причіп НОМЕР_2 , автомобілем ДАФ НОМЕР_3 , причіп НОМЕР_4 .
Звертає увагу суду, що згідно інформації з АІС «Податковий блок» про об`єкти оподаткування (довідка форми 20-ОПП), у ТзОВ «Еко-Фід» відсутні такі ТЗ як ДАФ НОМЕР_1 , причіп НОМЕР_2 , ДАФ НОМЕР_3 , причіп НОМЕР_4 .
Вказані доводи представника відповідачів суд відхиляє, оскільки:
- по-перше: як вже зазначалося вище, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів. Контролюючим органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не вказано про необхідність долучення саме вказаних документів, зазначені доводи також не були покладені в основу спірних рішень. Відтак позивач надав контролюючому органу копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем 1 в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено, які саме конкретно документи та на підтвердження яких обставин позивачу необхідно подати;
- по-друге: Верховний Суд неодноразово, зокрема у постановах від 12 листопада 2019 року у справі № 816/2183/18, від 18 лютого 2020 року у справі № 360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі № 360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі № 824/245/19-а та ряді інших наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Вказана позиція підтримана Верховним Судом також і в постановах від 28 червня 2022 року у справі № 380/9411/21 та від 07 грудня 2022 року у справі № 500/2237/20, від 27.04.2023 у справі №460/8040/20;
- по третє: предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. При розгляді таких спорів судами, крім іншого, має бути встановлено настання обставини, яка обумовлює обов`язок платника податків скласти податкову накладу та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За таких обставин, оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та документи, суд вважає, що позивач надав Комісії усі документи, які повною мірою підтверджують обставини, зазначені у податкових накладних, відправлених на реєстрацію.
Враховуючи вищевказане, суд зазначає, що під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача та не навели обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень, якими відмовлено позивачу у реєстрації податкових накладних №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021, №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021 в ЄРПН.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Підсумовуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що спірні рішення ГУ ДПС у Львівській області від 08.02.2023 №8229094/4416727, від 08.02.2023 №8229095/4416727, від 08.02.2023 № 8229097/4416727, від 08.02.2023 №8229096/4416727, від 08.02.2023 №8229092/4416727, від 08.02.2023 №8229093/4416727, від 08.02.2023 №8229090/4416727, від 08.02.2023 №8229091/4416727, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021, №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних є такими, що не відповідають встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому такі підлягають скасуванню як протиправні.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021, №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021, суд зазначає таке.
Відповідно до вимог п.п.201.1, 201.10 ст.201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно з нормами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (надалі по тексту - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Як вже встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства, були достатніми для реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних судом не встановлено.
Відповідно до ч.3 ст.245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта, суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Водночас, суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення. За таких обставин, суд вважає, що в даному випадку ефективним способом захисту порушених прав, свобод чи інтересів позивача буде зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Фід» №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021, №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021 датою їх подання на реєстрацію.
Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Щодо судового збору, то згідно ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України такий відшкодовується позивачу в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 132, 159, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.02.2023 №8229094/4416727, від 08.02.2023 №8229095/4416727, від 08.02.2023 №8229097/4416727, від 08.02.2023 №8229096/4416727, від 08.02.2023 №8229092/4416727, від 08.02.2023 №8229093/4416727, від 08.02.2023 №8229090/4416727, від 08.02.2023 №8229091/4416727.
Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Фід» (місцезнаходження: вул. Белзька, 20, с. Варяж, Червоноградський район, Львівська область, 80014; код ЄДРПОУ: 44167270) №39 від 06.12.2021, №40 від 09.12.2021, №47 від 13.12.2021, №48 від 13.12.2021, №35 від 25.11.2021, №38 від 29.11.2021, №41 від 30.11.2021, №42 від 13.12.2021 датою їх подання на реєстрацію
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79003; код ЄДРПОУ ВП: 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Фід» (місцезнаходження: вул. Белзька, 20, с. Варяж, Червоноградський район, Львівська область, 80014; код ЄДРПОУ: 44167270) судовий збір у сумі 21784 (двадцять одну тисячу сімсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складено та підписано 16.06.2023.
Суддя Братичак Уляна Володимирівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2023 |
Оприлюднено | 19.06.2023 |
Номер документу | 111592895 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні