Рішення
від 17.06.2023 по справі 320/20688/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, тел. +380 (044) 207 80 91

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2023 року № 320/20688/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНД КОНСАЛТ" до Міністерства оборони України, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Атомсервіс" про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРАНД КОНСАЛТ" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства оборони України, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Атомсервіс", в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення, оформлене витягом з протоколу №2/16/5 від 12.06.2023 у процедурі закупівлі оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу Прозорро за номером UA-2023-05-25-013852-а, про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "Атомсервіс" переможцем спрощеної закупівлі Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) та про намір укласти договір про закупівлю з Товариством з обмеженою відповідальністю "Атомсервіс".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 06.06.2023 року відповідачем проведено електронний аукціон, за результатами якого переможцем закупівель визначено ТОВ "Атомсервіс". У зазначеному аукціоні також приймав участь позивач.

Позивач не погоджується з визначенням переможця, оскільки вважає що ТОВ "Атомсервіс" у складі пропозиції не надало достатніх документів що визначені п.п. 2 п. 12.3 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Позивач стверджує що, враховуючи допущені ТОВ "Атомсервіс" порушення умов Оголошення, Міністерство оборони України повинно було відхилити пропозицію цього учасника, натомість, Замовник прийняв протиправне рішення про визнання ТОВ "Атомсервіс" переможцем та оприлюднив намір про укладання договору.

Відповідач у письмовому відзиві проти позову заперечував, мотивуючи тим, що замовником прийнято рішення щодо проведення спрощених закупівель за предметом закупівлі «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік» відповідно до ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі». На веб - сайті «Prozorro» 25.05.2023 було розміщено Оголошення про проведення спрощених закупівель «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік)» ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-25- 013852-а.

У спрощеній закупівлі подано пропозиції чотирма учасниками. Найбільш економічно вигідною пропозицією була пропозиція, що подана третьою особою.

ТОВ "Атомсервіс" на виконання п. 12.3 Оголошення було подано усі необхідні документи, а тому за результатами розгляду цінової пропозиції третю особу протокольним рішенням від 12.06.2023 № 2/16/5 визначено переможцем спрощеної закупівлі.

Третьою особою подано до суду пояснення, в яких вона проти позову заперечує та просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки товариством виконано усі вимоги Оголошення, документи, подані у пропозиції є чинними.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.05.2023 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 16.06.2023 об 11:00 год.

До початку судового засідання, у зв`язку із оголошенням повітряної тривоги, представником позивача подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження. Представник відповідача та третьої особи не заперечували щодо розгляду справи в письмовому провадженні, про що зазначили письмово.

Частиною третьою статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання підтримали всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Судом прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами та доказами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що Міністерством оборони України (Замовником) прийнято рішення щодо проведення спрощених закупівель за предметом закупівлі «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік» відповідно до ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі». Очікувана вартість закупівлі становила 1 432 556 720,22 грн.

На веб - сайті «Prozorro» 25.05.2023 замовником розміщено Оголошення про проведення спрощених закупівель «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік)» ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-25- 013852-а (далі - Оголошення).

З матеріалів справи встановлено, що у процедурі спрощеної закупівлі приймало участь чотири учасника: ТОВ «АТОМСЕРВІС», ТОВ "РКГ", ТОВ "ГРАНД КОНСАЛТ", ТОВ "ОХТИРКА М"ЯСОПРОДУКТ".

Учасниками були запропоновані наступні ціни:

ТОВ «АТОМСЕРВІС» запропонувало ціну: 1 145 675 880,18 грн. з ПДВ

ТОВ "РКГ" запропонувало ціну: 1 155 999 441,10 грн. з ПДВ

ТОВ "ГРАНД КОНСАЛТ" запропонувало ціну: 1 288 167 681,78 грн. з ПДВ

ТОВ "ОХТИРКА М"ЯСОПРОДУКТ" запропонувало ціну: 1 321 339 381,74 грн. з ПДВ.

Пунктом 8 Оголошення визначено перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції із зазначенням питомої ваги критеріїв, відповідно до якого єдиним критерієм оцінки пропозиції є ціна. Таким чином, за результатами аукціону переможцем закупівель автоматично визначено ТОВ "Атомсервіс", який надав найбільш економічно вигідну пропозицію.

ТОВ "ГРАНД КОНСАЛТ" не погоджується із рішенням відповідача, вважає його протиправним та таким, що прийняте всупереч вимогам Закону України "Про публічні закупівлі", Закону України "Про оборонні закупівлі" та вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі UA-2023-05-25- 013852-а, а тому звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Порядок, засади планування та особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони регулюється Законом України "Про оборонні закупівлі" та Законом України "Про публічні закупівлі".

Пункт 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить кваліфікаційні критерії до учасників спрощеної закупівлі відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" та до частини третьої статті 14 цього Закону (за наявності), вимоги, встановлені статтею 17 Закону України Про публічні закупівлі, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників спрощеної закупівлі визначеним критеріям і вимогам згідно із законодавством, а саме:

12.1. Для участі у спрощеній закупівлі учасник повинен відповідати наступним кваліфікаційним критеріям:

1) наявність в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально - технічної бази та технологій;

2) наявність в учасника спрощеної закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

3) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю;

12.2. Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у спрощеній закупівлі та зобов`язаний відхилити пропозицію в разі, якщо:

1) замовник має незаперечні докази того, що учасник спрощеної закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця спрощеної закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;

2) відомості про юридичну особу, яка є учасником спрощеної закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення;

3) службову (посадову) особу учасника спрощеної закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення спрощеної закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією;

4) суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України Про захист економічної конкуренції, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;

5) фізична особа, яка є учасником спрощеної закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

6) службова (посадова) особа учасника спрощеної закупівлі, яка підписала пропозицію, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

7) пропозиція подана учасником спрощеної закупівлі, який є пов`язаною особою з іншими учасниками спрощеної закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;

8) учасник спрощеної закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;

9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (крім нерезидентів);

10) юридична особа, яка є учасником спрощеної закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);

11) учасник спрощеної закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України Про санкції;

12) службова (посадова) особа учасника спрощеної закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення спрощеної закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;

13) учасник спрощеної закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.

Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у спрощеній закупівлі та може відхилити пропозицію учасника в разі, якщо учасник спрощеної закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.

Учасник спрощеної закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону України Про публічні закупівлі, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб`єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов`язався сплатити відповідні зобов`язання та відшкодування завданих збитків.

Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.

Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України Про доступ до публічної інформації та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.

Переможець торгів у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати оприлюднення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель рішення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати державному замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі".

12.3. Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, вимогам, установленим статтею 17 Закону, та іншим вимогам Закону, що подаються у складі пропозиції:

1) Сканована відомість про учасника

2) Наявність в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально - технічної бази та технологій, а саме: наявність загальною кількістю не менше ніж 2 000 кв.м. складських та/або інших приміщень з холодильною камерою не менше ніж 500 кв.м, які учасник використовує для ведення господарської діяльності та зберігання продуктів харчування; наявність вантажного автотранспорту в кількості не менше, ніж 20 одиниць для перевезення вантажу, з яких мінімум дві вантажівки - рефрижератори, для перевезення замороженої продукції. Учаснику необхідно надати у складі пропозиції підтвердження права користування (в тому числі логістичні послуги) або власності. Надати можливість замовнику комісійно перевіряти спроможності постачальника.

3) Скановану довідку у довільній формі про наявність в учасника спрощеної закупівлі працівників не менше ніж 50 осіб. Для підтвердження наданої інформації у складі пропозиції додати сканований оригінал/копію Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого Міністерства фінансів України 13 січня 2015 року № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 04 липня 2022 року № 189) без додатків, поданий за останній звітний період до дати Оголошення.

4) Для підтвердження фінансової спроможності надається:

- скановані оригінали/копії Балансу (Звіту про фінансовий стан) станом на 31.12.2020, 31.12.2021 та 31.12.2022, Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід), Звіту про рух грошових коштів, Звіту про власний капітал за 2020, 2021 та 2022 рік, за формами визначеними Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 або сканований оригінал/копія Фінансової звітності малого підприємства чи Фінансової звітності мікропідприємства за 2020, 2021 та 2022 роки, за формами визначеними Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39. Порядок заповнення вказаних форм фінансової звітності має відповідати вказаним Національним положенням (стандартам) бухгалтерського обліку.

- сканований оригінал/копія податкової декларації з податку на прибуток підприємств за звітний період в якому учасник закупівлі був платником податку на прибуток підприємств у 2020, 2021 та 2022 роках (Наказ Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 року N 897). Показник за рядком 02 Декларації «Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+, -)» має дорівнювати показнику рядка 2290 «Фінансовий результат до оподаткування» Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) або Звіту про фінансові результати (форма 2-м), відповідного звітного періоду приведеного до єдиного показника кратності грошової одиниці, в разі якщо учасник закупівлі був платником податку на прибуток підприємств протягом всього звітного року.

5) Сканована оригінал/копія Статуту (для юридичних осіб) або іншого установчого документу, з усіма змінами та доповненнями.

У разі, якщо учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію документа щодо рішення засновників про створення такої юридичної особи (вимога стосується учасника - юридичної особи) або рішення учасників товариства про перехід щодо провадження діяльності на підставі модельного статуту.

6) Скановані оригінали/копії документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника спрощеної закупівлі щодо підпису документів пропозиції учасника та договору про закупівлю:

- у разі, якщо документи пропозиції та договору про закупівлю підписуються керівником підприємства (організації), то повноваження щодо підпису документів учасника спрощеної закупівлі підтверджується протоколом установчих (загальних) зборів або рішенням засновника або рішенням учасника та наказом (розпорядження) про призначення або про вступ на посаду (для суб`єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців за наявності);

- у разі, якщо інтереси учасника представляє не керівник, а саме, якщо документи пропозиції та договору про закупівлю підписує не керівник, а уповноважена ним особа, яку уповноважено під час проведення спрощеної закупівлі підписувати документи пропозиції та договору про закупівлю, подається довіреність (доручення) на цю особу учасника про надання повноважень цій особі підписувати документи пропозиції та договору про закупівлю, а також протокол установчих (загальних) зборів або рішення засновника або рішення учасника та наказ (розпорядження) про призначення або вступ на посаду (для суб`єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців за наявності) на керівника, який надав довіреність (доручення) на цю особу учасника підписувати документи пропозиції та договору про закупівлю.

Якщо один із вищезазначених документів не передбачений (необов`язковий), учасник повинен надати довідку у довільній формі з викладенням обставин, що обґрунтовують відсутність у нього такого документа.

7) Сканована довідка у довільній формі, яка повинна містити інформацію про те, що:

- відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення;

- службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією;

- суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України Про захист економічної конкуренції, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;

- фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

- службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

- учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура;

- у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна або відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (крім нерезидентів);

- юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має або не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);

- учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України Про санкції;

- службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;

- учасник процедури закупівлі не має заборгованість із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника;

- учасник процедури закупівлі виконав або не виконав всі зобов`язання за раніше укладеним договором (договорами) з Замовником /не співпрацював з Замовником. У разі не виконання зобов`язань за договором (договорами), надати інформацію стосовно сплати або щодо зобов`язання сплатити відповідні зобов`язання та відшкодувати завдані збитки.

У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, учасник надає довідку у довільній формі з обґрунтуванням відсутності інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців громадських формувань з посиланням на відповідні положення чинного законодавства України.

8) Сканований оригінал/копія витягу з реєстру платників ПДВ - у разі сплати учасником ПДВ, або сканований оригінал або копія витягу з реєстру платників єдиного податку - у разі сплати учасником єдиного податку. У разі, якщо Учасник не є платником податку на додану вартість та платником єдиного податку, тоді він повинен подати скановану довідку у довільній формі з посиланням на конкретні статті законодавства України про те, що відповідно до законодавства України не передбачено наявність у нього зазначених витягів.

9) Сканований оригінал/копія антикорупційної програми юридичної особи та сканований оригінал/копія наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи відповідно до рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021р №794/21.

10) Скановану заповнену форму "Цінова пропозиція" (додаток 1, а саме таблиця "Початкова ціна цінової пропозиції") із зазначенням початкової ціни пропозиції. Учасник повинен зазначити у ціновій пропозиції ціну за одиницю товару (комплект) без податку на додану вартість (надалі - ПДВ) та з ПДВ, а також загальну вартість без ПДВ, крім того ПДВ та загальну вартість з ПДВ.

Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі пропозицій повинен надати:

1. Сканований гарантійний лист, в якому учасник гарантує що: зможе належним чином забезпечити особовий склад харчовими продуктами необхідної якості та у необхідній кількості (відповідно до Технічних вимог); має необхідну кількість кваліфікованих працівників, що пройшли медичне обстеження, або залучить необхідну кількість кваліфікованих працівників, які обов`язково пройдуть медичне обстеження (за необхідності); буде забезпечувати працівників спеціальним одягом; забезпечить підвезення продуктів харчування до визначених Замовником місць, транспортні засоби будуть відповідати вимогам статті 44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Також у гарантійному листі необхідно зробити посилання на номер оголошення, відповідно до якого проводиться спрощена закупівля, та дату його оприлюднення.

2. Скановану довідку у довільній формі про те, що постачальник НЕ є юридичною особою - резидентом російської федерації/республіки білорусь державної форми власності, НЕ є юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства російської федерації/республіки білорусь, та/або НЕ є юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) російської федерації/республіки білорусь, або НЕ є фізичною особою (фізичною особою - підприємцем) - резидентом російської федерації/республіки білорусь, або НЕ є суб`єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з російської федерації/республіки білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану).

Так, судом встановлено, що ТОВ "Атомсервіс" на виконання п. 12 Оголошення в складі пропозиції було надано, зокрема:

- довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 02.06.2023 № 3/06 ;

- довідку про наявність працівників від 02.06.2023 № 2/06;

- договір від 24.05.2023 № 24/05-1 укладений з ТОВ «ФУД МАРКЕТ КОМПАНІ», щодо оренди вантажних автомобілів у кількості 27 одиниць та акт приймання - передачі до договору № 24/05-1;

- договір від 24.05.2023 № 24/05-3, укладений з ФОП ОСОБА_1 щодо оренди автомобіля рефрижератора та акт приймання - передачі до договору № 24/05-3;

- договір від 24.05.2023 № 24/05-2, укладений з ФОП ОСОБА_2 , щодо оренди автомобіля рефрижератора та акт приймання - передачі до договору № 24/05-2;

- договір оренди від 24.05.2023 № 291, укладений з ТОВ «МИКОЛІЇВМОЛПРОМ» (Орендодавець), щодо оренди частини майнового комплексу (частини холодильної камери) за адресою: Миколаївська обл, Доманівський р-н, смт Доманівка, вул. Пастера, 31/1, площею 550 кв.м.;

- договір від 21.11.2022 № 20-11/22 ЗП, укладений з ПАТ «ПІРАМІС», щодо піднайму (суборенди) нежитлового приміщення під розміщення складу загальною площею 2000 кв.м.

- сканований оригінал затвердженої відповідно до рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21 антикорупційної програми та наказ від 01.02.2023 № 12/23 про визначення Уповноваженого з питань запобігання та протидії корупції;

- сканований оригінал витягу з реєстру платників податку на додану вартість, датою формування 14.08.2015, про те, що ТОВ «АТОМСЕРВІС» (індивідуальний податковий номер 399275826554) зареєстровано платником податку на додану вартість 01.09.2015 року;

- довідку ГУ ДПС у місті Києві про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, відповідно якої станом на 30.05.2023 у ТОВ «АТОМСЕРВІС» відсутня заборгованість;

- розцінений Каталог продуктів харчування;

- виписки банку по особовим рахункам від 02.06.2023 та банківська гарантія № 16-2600-17726-2023.

З матеріалів справи слідує, що Департаментом ресурсного забезпечення Міністерства оборони України відповідно до пункту 3.1. розділу 3 Порядку проведення оборонних закупівель у Міністерства оборони України за централізованими розрахунками під час дії правового режиму воєнного стану за тиловим напрямком забезпечення, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 12.05.2023 № 277, після проведення електронних аукціонів направлено до Директорату економічного аналізу і планування Міністерства оборони України та Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України інформацію про суб`єктів господарювання, які надали пропозиції щодо прийняття участі у закупівлях продуктів харчування для перевірки інформації про потенційного контрагента з яким планується укладання державного контракту (договору) від імені Міністерства оборони України на наявність/відсутність ознак ризиковості, зокрема, ТОВ «АТОМСЕРВІС».

Директорат економічного аналізу і планування Міністерства оборони України листом від 08.06.2023 № 424/1368 повідомило Департамент ресурсного забезпечення Міністерства оборони України, що ТОВ "Атомсервіс" має ознаки ризиковості, визначені п.п 14 п. 2-1.5 Інструкції з підготовки, погодження, укладання, реєстрації, обліку, зберігання та контролю за виконанням договорів, що укладаються від імені Міністерства оборони України, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 29.12.2020 № 500 (далі - Інструкція).

Департамент з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України листом від 08.06.2023 № 406/1187 повідомило Департаментом ресурсного забезпечення Міністерства оборони України, що ТОВ "Атомсервіс" надало на тендер недостовірну інформацію , що може бути однією з підстав відхилення пропозиції учасників.

Як слідує з протоколу засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) від 12.06.2023 № 2/16/5, за результатами проведеного аукціону електронною системою закупівель автоматично визначено наступну найбільш економічно вигідну пропозицію учасника - ТОВ "Атомсервіс".

Судом встановлено, що на засіданні колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення було досліджено лист Директорату економічного аналізу та планування Міністерства оборони України від 08.06.2023 № 424/1368 та лист Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України листом від 08.06.2023 № 406/1187 та за результатами розгляду та обговорення Комісією Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення наданих пропозицій та сканованих документів, розміщених в електронному вигляді на електронних майданчиках на предмет їх відповідності вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі, відповідності учасника ТОВ "Атомсервіс" кваліфікаційним та іншим вимогам замовника зроблено висновок, що у складі пропозиції "Атомсервіс" надано документи з недоліками, які не є суттєвими.

За результатами розгляду встановлено, що пропозиція ТОВ "Атомсервіс" відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.

Членами Комісії за результатами оцінки та розгляду пропозиції відповідно до вимог частини дванадцятої статті 14 Закону України Про публічні закупівлі визначено переможцем та прийнято рішення про намір укласти договір з ТОВ "Атомсервіс" щодо закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), які дислоковані у Полтавській та Сумській областях.

Голосували «за» - 5, «проти» - , «утримались» - 3.

Відповідачем опубліковано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю № UA-2023-05-25-013852-а.

Згідно ст. 16 Закону України «Про оборонні закупівлі» придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких закупівель:

1) закрита закупівля:

переговори;

поетапні переговори;

2) торги з обмеженою участю;

3) спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель.

Закриті закупівлі здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених статтею 18 цього Закону.

Торги з обмеженою участю здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про публічні закупівлі", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених розділом I, статтею 23 розділу II і розділом III цього Закону.

Торги з обмеженою участю, спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються державним замовником шляхом використання електронної системи закупівель.

Оборонні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених розділом IV цього Закону.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про оборонні закупівлі» державний замовник обирає один або декілька серед таких критеріїв оцінки пропозицій учасників процедур закупівель:

1) ціна;

2) ціна разом з іншими критеріями оцінки (питома вага ціни у складі критерію не може бути нижчою 60 відсотків), зокрема:

умови оплати;

строк виконання;

рівень забезпечення життєвого циклу (гарантійне та сервісне обслуговування, утилізація тощо);

локалізація виробництва (питома вага цього критерію не може бути нижчою 25 відсотків);

3) вартість життєвого циклу.

2. Державний замовник може додатково застосовувати такі критерії:

1) рівень експлуатаційних витрат;

2) проходження державних та інших випробувань державним замовником або факт прийняття державним замовником на озброєння;

3) наявність сертифікованої системи менеджменту якості (якщо це не є вимогою тендерної документації та якщо не встановлено відповідних кваліфікаційних критеріїв);

4) наявність сертифікатів відповідності вимогам стандартів НАТО (AQAP) за раніше виконаними учасником відбору протягом попереднього календарного року державними контрактами (договорами);

5) якість виконання раніше укладених аналогічних контрактів та договорів;

6) план якості;

7) коефіцієнт ефективності;

8) графік поставки (із зазначенням ризиків).

Статтею 24 Закону України «Про оборонні закупівлі» передбачено, що спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель - це процедура, що застосовується державним замовником під час дії особливого періоду в Україні або у період введення надзвичайного стану, у разі якщо відомості про закупівлю товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони не становлять державної таємниці.

Спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються у порядку, передбаченому для проведення відкритих торгів Законом України "Про публічні закупівлі", з урахуванням особливостей, встановлених статтею 23 та розділами I, III цього Закону.

Відповідно ст. 25 Закону України «Про оборонні закупівлі» у разі прийняття державним замовником рішення про проведення спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель відбір учасників здійснюється у порядку, визначеному цим Законом.

Оголошення про проведення відбору розміщується державним замовником в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня після прийняття рішення про закупівлю.

Період для подання цінових пропозицій визначається державним замовником та не може становити менше шести робочих днів з дати розміщення оголошення про проведення відбору на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель.

В оголошенні про проведення відбору обов`язково зазначаються:

1) найменування державного замовника, його код ЄДРПОУ, юридична та фактична адреса, електронна адреса;

2) найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора, що діє на день проведення закупівлі;

3) технічні, якісні та кількісні характеристики і вимоги до предмета закупівлі з урахуванням вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі";

4) очікувана вартість предмета закупівлі із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість;

5) кількість товару та місце його поставки, місце, в якому мають бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяг, строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

6) дата і час закінчення періоду подання цінових пропозицій;

7) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях (не менше 1 відсотка очікуваної вартості товару, роботи, послуги) та формула, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки (у разі їх обрання державним замовником);

8) перелік критеріїв та методика оцінки цінової пропозиції із зазначенням питомої ваги критеріїв;

9) розмір, строк, вид та умови повернення чи неповернення забезпечення цінової пропозиції (у разі якщо державний замовник вимагає його надання);

10) розмір, строк, вид та умови надання, умови повернення чи неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (у разі якщо державний замовник вимагає його надання);

11) прізвище, ім`я та по батькові, посада однієї чи кількох посадових осіб державного замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками відбору;

12) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" та до частини другої статті 22 цього Закону (за наявності), вимоги, встановлені статтею 17 Закону України "Про публічні закупівлі", та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників відбору визначеним критеріям і вимогам згідно із законодавством;

13) у разі закупівлі робіт - інформація відповідно до вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі";

14) необхідність надання одиниці товару (на вимогу державного замовника);

15) інша необхідна інформація залежно від предмета закупівлі.

Одночасно з розміщенням оголошення про проведення відбору державний замовник також оприлюднює проект договору про закупівлю.

Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і кваліфікаційні критерії до учасників відбору не можуть містити дискримінаційних умов та зменшувати рівень конкуренції.

Оголошення про проведення відбору обов`язково додатково оприлюднюється в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму:

для товарів і послуг - 500 тисяч гривень;

для робіт - 5 мільйонів гривень.

Обов`язковому опублікуванню підлягають відомості, передбачені пунктами 2, 4, 5 і 6 частини третьої цієї статті.

Державний замовник має право оприлюднити додатково англійською мовою інші відомості, передбачені частиною третьою цієї статті.

Державний замовник може обрати один або декілька критеріїв оцінки, визначених статтею 17 цього Закону.

У разі обрання державним замовником критеріїв оцінки, передбачених частиною сьомою цієї статті, ціна розраховується електронною системою закупівель з урахуванням показників таких критеріїв оцінки за математичною формулою, наведеною в оголошенні про проведення відбору.

Учасник відбору має право не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення строку подання цінових пропозицій звернутися через електронну систему закупівель до державного замовника за роз`ясненнями щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та/або щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору, та/або з вимогою про усунення порушення під час проведення закупівлі.

Державний замовник повинен протягом двох робочих днів з дня надходження такого звернення надати відповідь на нього в електронній системі закупівель.

У разі несвоєчасного надання або ненадання державним замовником відповіді на звернення строк подання цінових пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту надання відповіді до закінчення строку подання цінових пропозицій залишалося не менше трьох робочих днів.

Державний замовник може внести зміни до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та/або проекту договору, та/або кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору лише в період подання цінових пропозицій, який продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до закінчення періоду подання цінових пропозицій залишалося не менше трьох робочих днів.

Цінова пропозиція подається учасником відбору в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну або ціну з іншими критеріями оцінки (у разі обрання державним замовником інших критеріїв).

Одночасно з ціновою пропозицією учасник відбору надає державному замовнику забезпечення цінової пропозиції у вигляді гарантії або грошових коштів (депозиту) в розмірі, що не перевищує 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі робіт та 3 відсотки очікуваної вартості закупівлі товарів чи послуг, якщо таке забезпечення вимагалося в оголошенні про проведення відбору.

Інформація від учасника відбору про його відповідність кваліфікаційним вимогам, вимогам, визначеним статтею 17 Закону України "Про публічні закупівлі", включаючи інформацію про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи (крім громадських формувань, адвокатських об`єднань, торгово-промислових палат, об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій), а також про відповідність товару, роботи чи послуги технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зазначеним в оголошенні про проведення відбору, завантажується ним в електронну систему закупівель самостійно. У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про причину його відсутності.

Забезпечення цінової пропозиції не повертається учаснику відбору виключно у разі:

1) відмови учасника відбору, який став переможцем спрощених торгів, від укладення договору про закупівлю у визначений державним замовником строк;

2) ненадання учасником відбору документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону України "Про публічні закупівлі";

3) ненадання переможцем спрощених торгів забезпечення виконання договору про закупівлю у визначені державним замовником строки після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення вимагалося в оголошенні про проведення відбору.

Електронна система закупівель автоматично призначає час і дату проведення аукціону.

Ранжування всіх поданих учасниками відбору цін/приведених цін здійснюється в електронній системі закупівель автоматично, від найвищої запропонованої ціни/приведеної ціни до найнижчої, та оприлюднюється автоматично під час аукціону.

Під час проведення аукціону розкривається лише інформація про ціни/приведені ціни, запропоновані учасниками відбору, та їхні позиції в рейтинговій таблиці. Інформація про учасників відбору автоматично оприлюднюється електронною системою закупівель одразу після завершення аукціону.

Ціна, подана учасником відбору за результатами відбору, є остаточною. Учасник відбору, цінова пропозиція якого визнана електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, може зменшити її лише після оприлюднення протоколу про недоліки.

Державний замовник протягом трьох робочих днів з дня завершення аукціону розглядає цінову пропозицію учасника відбору, визнану електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, та інші документи і протягом одного робочого дня оприлюднює протокол з недоліками, виявленими під час розгляду цінової пропозиції.

За результатами розгляду цінових пропозицій у порядку, визначеному цією частиною, за умови відсутності будь-яких недоліків, державний замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю та оприлюднює його протягом одного робочого дня після прийняття рішення.

Переможець торгів у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати оприлюднення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель рішення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати державному замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі".

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про оборонні закупівлі» державний замовник відхиляє цінову пропозицію у разі, якщо:

1) учасник відбору:

не усунув недоліки у поданих ним документах протягом 24 годин з моменту його ознайомлення з такими недоліками в електронній системі закупівель;

не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, визначеним державним замовником відповідно до статті 22 цього Закону;

не надав забезпечення цінової пропозиції (якщо надання забезпечення вимагалося державним замовником в оголошенні про проведення відбору);

протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі більше двох разів не підписав або відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору учасником) із державним замовником, який проводить таку спрощену закупівлю;

не виконав умови (умов) договору щодо якості та/або строку поставки товарів, виконання робіт, надання послуг - більше одного разу.

Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.

Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб`єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов`язався сплатити відповідні зобов`язання та відшкодування завданих збитків.

Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі;

2) переможець:

не підписав або відмовився від підписання договору про закупівлю за поданою ним ціною/приведеною ціною за результатами проведеного аукціону;

не підписав або відмовився від підписання договору про закупівлю у визначений державним замовником строк;

не надав документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону України "Про публічні закупівлі".

У разі виявлення державним замовником невідповідності документів учасника відбору встановленим вимогам або відсутності будь-якого із документів учасник відбору може усунути недоліки в документах (крім випадку відсутності забезпечення цінової пропозиції) шляхом прикріплення уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту повідомлення учасника відбору про виявлені недоліки.

Рішення державного замовника стосовно учасника відбору, який вчинив порушення, зазначені в абзацах шостому і сьомому пункту 1 частини першої цієї статті, оприлюднюється у день виявлення порушення на офіційному веб-сайті державного замовника.

У такому рішенні зазначаються:

1) найменування суб`єкта господарювання - учасника відбору, його код ЄДРПОУ, місцезнаходження;

2) вид, дата та кількість порушень;

3) документ, що підтверджує порушення;

4) унікальний номер проведення аукціону в електронній системі закупівель.

З дня оприлюднення такого рішення державного замовника учасник вважається таким, що вчинив відповідне порушення, передбачене абзацами шостим і сьомим пункту 1 частини першої цієї статті.

Інформація про відхилення цінової пропозиції учасника відбору із зазначенням підстави оприлюднюється в електронній системі закупівель.

У разі відхилення цінової пропозиції учасника відбору, який запропонував найнижчу ціну/приведену ціну, розглядається наступна цінова пропозиція з найнижчою ціною/приведеною ціною.

Згідно ст. 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Оборонні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану здійснюються на основі принципів, визначених статтею 3 цього Закону.

Оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням таких вимог:

1) державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель.

Перелік інформації, яка включається до оголошення, визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

3) подання пропозицій учасниками;

4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

3. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

6) умови оплати;

7) очікувана вартість предмета закупівлі;

8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.

Відповідно до абз 4 п. 8 Постанови КМУ від 11.11.2022 № 1275 Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України Про публічні закупівлі, в електронній системі закупівель.

Щодо обставин, зазначених у позовній заяві, суд зазначає наступне. На підтвердження вимоги замовника щодо наявності в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (п. 12.1. Оголошення) учасником необхідно надати документи щодо:

- наявності загальною кількістю не менше ніж 2 000 кв.м. складських та/або інших приміщень з холодильною камерою не менше ніж 500 кв.м, які учасник використовує для ведення господарської діяльності та зберігання продуктів харчування;

- наявність вантажного автотранспорту в кількості не менше ніж 20 одиниць для перевезення вантажу, з яких мінімум дві вантажівки - рефрижератори, для перевезення замороженої продукції.

Учаснику необхідно надати у складі пропозиції підтвердження права користування (в тому числі логістичні послуги) або власності.

На підтвердження зазначеної вимоги замовника третьою особою завантажено:

довідку про наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій від 02.06.2023 № 3/06.

договір оренди 20/11-22 ЗП від 21.11.2022 піднайму (суборенди) нежитлового приміщення, відповідно до якого Орендар передає, а суборендар приймає в тимчасове платне користування приміщення загальною площею з урахуванням положень додаткової угоди № 1 від 24.05.2023 2300 кв.м. для розміщення складу.

договір оренди № 291 від 24.05.2023, укладений між Учасником та ТОВ «Миколаївмолпром», як орендодавцем, згідно якого орендодавець передав, а орендар прийняв частину майнового комплексу, а саме частину холодильної камери площею 550 кв.м. для зберігання продуктів масло - молочної групи та сирів із встановленим холодильно - морозильним обладнанням), які розташовані у приміщенні за адресою: Миколаївська обл, Доманівський район, смт. Доманівка, вул. Пастера 31/1.

Відповідно до ст. 283 ГК України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у володіння та користування майно для здійснення господарської діяльності.

За договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або єдиний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ).

Об`єктом оренди можуть бути, зокрема, нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення);

Відповідно до ст. 288 ГК України орендар має право передати окремі об`єкти оренди в суборенду, якщо інше не передбачено законом або договором оренди.

Крім того, судом встановлено, що частина майнового комплексу (частина холодильної камери) за адресою: Миколаївська обл., Доманівський р-н, смт. Доманівка, вул. Пастера, 31/1, яка є предметом зазначеного договору, належить ТОВ «МИКОЛІЇВМОЛПРОМ» на підставі договору оренди від 14.09.2021 № 14/09-21, який укладений з власником приміщення ТОВ «ДОМІНІК 2018».

Пунктом 1.7. Договору встановлено, що ТОВ «МИКОЛІЇВМОЛПРОМ» має право передавати вказане приміщення в суборенду як цілим об`єктом, так і частинами, без будь-якого письмового погодження з орендодавцем.

Згідно договору оренди від 24.05.2023 № 291, укладеного ТОВ "Атомсервіс" з ТОВ «МИКОЛІЇВМОЛПРОМ», юридична адреса орендодавця: Хмельницька область, смт. Чорний Острів, фактична адреса - Миколаївська область, смт. Доманівка.

Суд звертає увагу, що Оголошення про закупівлю не містило обмежень щодо дати укладання договорів, про наявність в Учасника складських приміщень та щодо наявності в Учасника складських та/або інших приміщень з холодильною камерою м`ясної, рибної, молочної, сирної та інших груп продуктів харчування.

Також суд зазначає, що умовами Оголошення не передбачалось надання документів, що підтверджують право власності Орендодавця на майно (у т.ч. витяги з Реєстру речових прав, Реєстру прав власності, тощо), а зазначено вимогу, що учаснику необхідно надати у складі пропозиції підтвердження права користування (в тому числі логістичні послуги) або власності.

Наданий у складі пропозиції договір оренди підтверджує вимогу Замовника в Оголошенні щодо наявності у користуванні складських приміщень або інших приміщень, у т.ч з холодильною камерою, не менше ніж 2300 кв.м та 500 кв.м. відповідно.

Щодо наявності та права користування транспортними засобами, суд зазначає наступне.

На підтвердження вимоги замовника щодо наявності вантажного автотранспорту в кількості не менше ніж 20 одиниць для перевезення вантажу, з яких мінімум дві вантажівки - рефрижератори для перевезення замороженої продукції, Учасником у складі пропозиції завантажено:

договір оренди вантажних автомобілів від 25.06.2023, укладеного Учасником з ТОВ «Фуд маркет компані», щодо оренди 27 вантажних фургонів ізотермічних ;

договір оренди від 24.05.2023 №24/5-03, укладений з ФОП ОСОБА_1 на оренду спеціалізованого напівпричепу рефрижератора та спеціалізованого вантажного сідлового тягача;

договір оренди від 24.05.2023 № 24/5-03, укладений з ФОП - ОСОБА_2 на оренду автомобіля.

Суд критично оцінює посилання позивача щодо обов`язковості нотаріально посвідченої форми договору оренди, оскільки відповідно до ст. 799 Цивільного кодексу України договір найму транспортного засобу укладається у письмовій формі. Разом з тим, частиною 2 зазначеної статті встановлено, що договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню. При цьому у наданих договорах оренди Орендодавцями є не фізичні особи, а фізичні особи підприємці.

Стаття 51 Цивільного кодексу України зазначає, що до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб. Це означає, що фізичні особи підприємці в деякій мірі прирівняні у правовому статусі до юридичних осіб суб`єктів підприємницької діяльності. Вони наділені таким же обсягом цивільних прав та обов`язків, що їх мають юридичні особи при здійсненні своєї підприємницької діяльності. Так, фізичні особи-підприємці так само, як і юридичні особи, мають право наймати працівників, зобов`язані у передбачених законом випадках одержати ліцензію на здійснення певних видів діяльності, сплачувати податки та інші обов`язкові платежі, вести облік результатів своєї підприємницької діяльності тощо.

Разом з цим, главою 5 Господарського кодексу України «Оренда майна та лізинг» не встановлено обов`язкової вимоги до нотаріального посвідчення договорів оренди, укладених у сфері господарювання.

Крім того, посилання позивача на те, що договір оренди спеціалізованого вантажного фургона рефрижератора від 24.05.2023 № 24/5-03, укладений з ФОП - ОСОБА_2 , в той час коли автомобіль належить на праві власності ОСОБА_3 , суд не приймає до уваги, оскільки як встановлено даний автомобіль передано ОСОБА_3 у розпорядження та експлуатацію ОСОБА_2 , відповідно до довіреності, посвідченої приватним нотаріусом Хмельницького міського нотаріального округу Наконечною М.І. 17.01.2023 року за реєстровим номером 176. Довіреність видана з правом передоручення до 17.01.2026 року.

Вимогами Оголошення Замовником також не встановлено вимоги щодо надання нотаріально посвідчених договорів оренди, зокрема, транспортних засобів, а також вимог щодо надання документів третіх осіб, що не є учасниками процедури.

Крім того, суд відхиляє твердження позивача про порушення третьою особою вимог п.12.3 Оголошення щодо не зазначення реквізитів інших банківських рахунків учасника, інформація про які зазначена у пропозиції, оскільки відповідно до примітки 3 у даному пункті Учасником зазначаються реквізити банку (банків), у якому (яких) в учасника відкриті рахунки та реквізити банку яким видана електронна банківська гарантія. Так, судом встановлено, що ТОВ "Атомсервіс" було надано виписки акціонерного банку "Південний" по особовим рахункам від 02.06.2023 та банківська гарантія № 16-2600-17726-2023 акціонерного банку "Південний". Отже, підстав для обов`язкового зазначення інших банківських рахунків на законодавчому рівні не закріплено.

Щодо помилки у сумі цінової пропозиції третьої особи, то суд перевіривши такі доводи позовної заяви, не погоджується з ними, у зв`язку із неправильними математичними розрахунками позивача.

З приводу зазначення, що ТОВ "Атомсервіс" має ознаки ризиковості та негативну згадку у публічних медіа, то суд зазначає, що в порядку адміністративного судочинства розглядає виключно питання дотримання процедури закупівлі та дій і рішень суб`єкта владних повноважень. В разі наявних інформації та доказів протизаконних дій товариства, така інформація повинна бути доведена до правоохоронних органів та розглядатися в порядку кримінального судочинства. Доказів звернення із заявами про незаконні дії ТОВ "Атомсервіс" суду надано не було.

Крім цього, суд вважає за необхідне звернути увагу, що відповідно до ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Так, на обґрунтування порушення своїх прав позивач зазначив, що у разі задоволення позовних вимог він може мати можливість бути визнаним переможцем закупівель.

Суд звертає увагу, що пропозиція позивача є третьою з поданих чотирьох пропозицій, при тому, що єдиним критерієм оцінки пропозиції є ціна. Твердження позивача, що пропозиція ТОВ "РКГ" була б відразу відхилена у зв`язку із відсутністю у останнього належних документів, не може братись до уваги, оскільки не досліджувалась судом та не була предметом судового розгляду.

Відповідно до правової позиції, викладеної Верховним Судом України у справі № 6- 1981цс16 від 12.10.2016 року, при вирішенні спорів, зокрема щодо оскарження проведення відкритих торгів (аукціонів), судам слід перевіряти, чи вплинули ці порушення на результати торгів, чи порушені внаслідок цього права і законні інтереси позивача, який оспорює результати торгів, оскільки підставою для пред`явлення позову про визнання прилюдних торгів недійсними є наявність не лише порушення норм закону під час проведення прилюдних торгів, а й порушення прав і законних інтересів особи, яка їх оспорює.

Позивачем при розгляді справи не доведено, що оскаржуване рішення вплинуло на його права та законні інтереси, зокрема, щодо ймовірної можливості бути визнаним переможцем закупівель.

Крім того, суд вважає за необхідне при вирішенні даного спору виходити з принципу пропорційності як одного з елементів верховенства права та враховувати співмірність наслідків реагування тим порушенням, які виявлені, та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг і публічними інтересами.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачем доведено належними та допустимими доказами правомірність прийнятих рішень.

Водночас докази, подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається на обґрунтування позовних вимог, та були спростовані доводами відповідача.

Виходячи з викладеного та беручи до уваги достатній і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов до висновку, що викладені у позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а його вимоги такими, що задоволенню не підлягають.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а доказів понесення ним витрат, пов`язаних з розглядом справи суду не надано, питання розподілу судових витрат не вирішується.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 282 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю "ГРАНД КОНСАЛТ" в задоволенні позовних вимог.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення.

Суддя Василенко Г.Ю.

Дата ухвалення рішення17.06.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111596707
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —320/20688/23

Постанова від 22.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 17.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 15.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні