Справа № 344/9484/23
Провадження № 1-кс/344/3723/23
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2023 року м. Івано-Франківськ
Слідчий суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 ,
за участі
секретаря ОСОБА_2 ,
скаржника ОСОБА_3 , ОСОБА_3 ,
слідчого ОСОБА_4
розглянувши скаргу ОСОБА_3 , ОСОБА_3 на постанову старшого слідчого СУ ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_4 , про закриття кримінального провадження №12017090010001577 від 21 квітня 2023 року за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч.1 ст.366, ч.1 ст.384 КК України -
В С Т А Н О В И В:
Скаржники ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , 26.05.2023 звернулися до суду із скаргою на постанову старшого слідчого СУ ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_4 , про закриття кримінального провадження №12017090010001577 від 21 квітня 2023 року за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч.1 ст.366, ч.1 ст.384 КК України.
Скарга обґрунтована тим, що 21 квітня 2023 року старшим слідчим СУ ГУНП в Івано-Франківській області підполковником поліції ОСОБА_4 була винесена постанова про закриття зазначеного кримінального провадження, у зв`язку з відсутністю в діяннях складу кримінальних правопорушень.
Постанова про закриття кримінального провадження від 21.04.2023 була направлена потерпілому ОСОБА_3 19.05.2023 та отримана ним поштою 22.05.2023.
Вважають оскаржувану постанову незаконною, необгрунтованою та передчасною, оскільки обставини які встановлені під час досудового розслідування кримінального провадження свідчать про умисні та свідомі шахрайські дії посадових осіб ТОВ «Регістр», ТОВ «ТД Регістр» та ПрАТ «Взуття ІФ», направлені на заволодіння майном та грошовими коштами потерпілих.
У матеріалах кримінального провадження наявна достатня доказова база про факт вчинення кримінальних правопорушень, про що також зазначено у тексті постанови (проведені обшуки, тимчасові доступи, вилучені документи, допитані свідки, потерпілі та особи, які потенційно підозрюються у вчинення злочину, проведено судово-економічні експертизи), а тому невідомо чим керувався слідчий роблячи висновок про відсутність в діянні складу кримінального правопорушення та наявність ознак цивільно-правових (корпоративних) правовідносин. З висновків судово-економічних експертиз, вилучених документів, допитів свідків та потенційних підозрюваних, чітко прослідковується факт заволодіння майном та грошовими коштами потерпілих шляхом обману та зловживання їхньою довірою, факт завдання збитків, причини їх завдання, свідомі дії щодо незаконного ведення з рахунків ТОВ «Регістр» коштів та їх безпідставне зарахування в якості внеску в статутний капітал іншої юридичної особи, свідомі дії щодо виведення майнових активів підприємства та завдання збитків його засновникам (потерпілим).
Крім того, в матеріалах кримінального провадження уже наявний «проект» повідомлення про підозру, який був складений слідчим, та в якому зазначено про обставини вчинення кримінальних правопорушень та осіб, що підозрюються у їх вчиненні. Так, зокрема, у проекті повідомлення про підозру зазначено обставини вчинення кримінальних правопорушень, а саме: «на ґрунті особистих неприязних відносин, які склались з приводу управління Товариством у ОСОБА_5 виник злочинний умисел направлений на заволодіння майном, товарно-матеріальними цінностями ТОВ «Регістр» і усунення Карабіних від управління товариством та позбавлення їх можливості отримувати прибуток. З цих пір ОСОБА_5 здійснював управлінську діяльність в супереч інтересам очолюваного Товариства. З метою втілення свого злочинного умислу направленого на отримання неправомірної вигоди ОСОБА_5 весь товар ТОВ «Регістр» перевів на ТОВ «ТД Регістр», а також перевів на рахунки ТОВ «ТД Регістр» виручку ТОВ «Регістр», отриману від 3 тисяч постійних клієнтів за реалізацію товару. Свої протиправні дії замаскував під господарську діяльність між очолюваним Товариством та підприємством, де він є засновником.
Готуючи підґрунтя до розтрати товаро-матеріальних цінностей ТОВ «Регістр», 13.06.2016 ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та його дружина ОСОБА_8 створили номінальну юридичну особу - ТОВ «Адванс Карпати», код 40570528, яке не має будь-яких виробничих потужностей та сформували статутний фонд з виведених з ТОВ «Регістр» коштів наступними платежами: 12.09.2016 - 140.000 грн, 13.09.2016 -140.000 грн, 14.09.2016 120.000 грн, 24.10.2016 - 130.000 грн, 24.10.2016 - 130.000 грн, 25.10.2016 - 130.000 грн, 130.000 грн, 26.10.2016 - 147.000 грн, 27.10.2016 - 148.000 грн, 27.10.2016 - 135.000 грн, 28.10.2016 - 143.200 грн, 28.10.2016 - 143.200 грн, 28.10.2016 - 143.200 грн, 143.200 грн, 31.10.2016 - 143.200 грн.
В свою чергу ТОВ «Адванс Карпати» 27.06.2016 одноосібно створило ТOB «ТД Регістр», код 40600838 без будь-яких виробничих потужностей, та за тією ж юридичною адресою, що і попередні товариства, з часткою в статутному фонді 100%, який було сформовано внесеними на ТОВ «Адванс Карпати» коштами наступними платежами: 30.09.2016 - 390 000 грн, 26.10.2016 - 520 000 грн, 27.10.2016 - 430 000 грн, 31.10.2016 - 60 000 грн. Згідно висновку судово-економічної експертизи №36 від 31.08.2020, сума виручки отриманої ТОВ «Регістр» за проданий товар, що зазначено в журналі чорнової бухгалтерії на 950 000 грн. відповідає сумам внесеним під час формування статутного фонду ТОВ «ТД Регістр» від ТОВ «Адванс Карпати». Таким чином виручку ТОВ «Регістр» було виведено на інше пов`язане підприємство з якої сформовано його статутний фонд.
Наступним кроком на своєму злочинному шляху було укладення ТОВ «Регістр» в особі "директора ОСОБА_5 договору поставки товару від 31.08.2016 №323/1 з пов`язаною стороною ТОВ «ТД Регістр» в особі директора ОСОБА_9 , одноосібним засновником якого є юридична особа без будь-яких виробничих потужностей, де ОСОБА_10 15.09.2016 вніс свою частку у статутний фонд в розмірі 720 000,00 грн., що складає 36% від статутного капіталу, тобто є одним з бенефіціарів.
Розрахунок за поставлений товар ТОВ «ТД Регістр» проводило коштами самого ж ТОВ «Регістр», які здаватись до каси ТОВ «Регістр» торговими представниками, як виручка за реалізований товар, однак інкасацією не надходили до банківських установ та не були зараховані на рахунки ТОВ «Регістр», як виручка за раніше проданий товар. У такий спосіб ТОВ «ТД Регістр» розрахувалося за придбаний у ТОВ «Регістр» товар коштами самого ж ТОВ «Регістр» наступними платежами: 31.08.2016 - 600 000 грн, 01.09.2016 - 150 660 грн, - 271 000 грн, 08.09.2016 - 500 000 грн, 14.09.2016 - 260 000 грн, 16.09.2016 - 400 000 грн, 21.09.2016-200 000 грн, 30.09.2016 - 390 000 грн, 10.10.2016 - 120 000 грн, всього 2 391 660 грн.
В аналогічний спосіб коштами ТОВ «Регістр» 27.09.2016 було оплачено 500 000 грн. за ліцензію ТОВ «ТД Регістр» на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додавання спирту). Решту коштів в сумі 225 000,00 грн., отриманої торговою командою 27.09.2016 за проданий товар не було внесено у касу ТОВ «Регістр» як виручку за реалізований товар, а внесено ОСОБА_5 в сумі 100 000,00 грн. та ОСОБА_7 в сумі 25 000,00 грн. як позику на зворотній основі відповідно до договорів №22/16 та 23/16 від 27.09.2016. У такий саме спосіб 27.10.2016 з ТОВ «Регістр» було виведено кошти в сумі 500.00 грн. Вищевказане підтверджується висновком судово-економічної експертизи № 36 від 31.08.2020.
Крім того, директор ТОВ «Регістр» ОСОБА_5 будучи матеріально відповідальною собою, яка розпоряджалася матеріальними цінностями, які перебували на балансі ТОВ Регістр» та маючи право першого підпису, укладаючи вказаний договір умисно визначив його істотні умови, які не підтримують нормальну господарську діяльність, таким чином, щоб у подальшому вчиняючи протиправні дії на користь ТОВ «ТД Регістр», замаскувати свою злочинну діяльність під цивільно-правові та господарські відносини між контрагентами.
Згідно п. 3.3 договору покупець зобов`язаний здійснити оплату партії товару протягом 21 банківського дня з моменту отримання письмової вимоги від постачальника.
На виконання умов договору ТОВ «Регістр» у період з 31.08.2016 по 30.06.2018 здійснив поставку товарно-матеріальних цінностей на ТОВ «ТД Регістр» на суму 20 214 693,18 грн з ПДВ, однак згідно банківських виписок за поставлений товар сплачено грошових коштів на загальну суду 12 460 887,00 грн з ПДВ.
Таким чином, директор ТОВ «Регістр» ОСОБА_5 , діючи умисно на користь ТОВ «ТД Регістр», достовірно знаючи, що ТОВ «Регістр» має дебіторську заборгованість, не звертався до покупця із письмовими вимогами про перерахування коштів за поставлений товар та не здійснював жодних претензійно-позовних заходів щодо її стягнення. Згідно висновку судово-економічної експертизи № 1-18/05/2020-се від 18.05.2020 заборгованість ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» становить 7 355 707,18 грн. Згідно висновку судово-економічної експертизи №36 від 31.08.2020, заборгованість ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» становить 7 753 806,18 грн. Згідно висновку комісійної судово-економічної експертизи № 760/763/1290/1677-1679/19-28/24690/24691/19-72 від 17.02.2020 заборгованість ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» на кінець 2016 року за поставлений за договором 323/1 від 31.08.2016 товар, склала 96,13 % від загальної суми дебіторської заборгованості ТОВ «Регістр» та негативно вплинула на показники поточної платоспроможності та абсолютної ліквідності підприємства, що призвело до зниження прибутковості. Станом на кінець 2018 року заборгованість ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» за поставлені товари становить 9 015 530,79 грн., що складає 97,6% власного капіталу.
Як наслідок, 25.10.2016 ТОВ «Регістр» зупинило свою діяльність, а ТОВ «ТД Регістр» 10.11.2016 уклало договори постачання з попередніми клієнтами ТОВ «Регістр» та почало продаж переведеної з ТОВ «Регістр» продукції. Крім того більшість працівників ТОВ Регістр» перейшли на ТОВ «ТД Регістр».
Не зупиняючись на досягнутому ОСОБА_5 переслідуючи корисливу мету направлену на тримання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи передав на ТОВ «ТД Регістр» усі виробничі потужності очолюваного ТОВ «Регістр». Свої протиправні дії замаскував під господарську діяльність між очолюваним та пов`язаним Товариствами - уклав договір оренди №Р-101 від 30.09.2016 та додаткову угоду, згідно яких передано у строкове платне користування нежитлові приміщення, які знаходяться за адресою м. Івано-Франківськ, вул. Торгова, 3.
Згідно висновку судово-економічної експертизи №36 від 31.08.2020, ймовірна сума орендної плати, яка мала би бути нарахована відповідно до вказаного договору з моменту його укладення по 30.06.2018, становить 300 060,00 грн. Однак, документально підтверджено здійснення оплати ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» 183 613,00 грн. Таким чином ТОВ ТД Регістр» недоплатило ТОВ «Регістр» за вказаний період 116 447,00 грн.
У аналогічний спосіб було укладено ряд інших договорів, а саме: договір надання послуг вивантаження та вивантаження вантажу №44 від 24.10.2016; договір №45 оренди комп`ютерної техніки від 01.11.2016; договір №46 оренди вантажного автомобіля від 10.11.2016. Згідно висновку судово-економічної експертизи №36 від 31.08.2020, ймовірна сума орендної плати, яка мала би бути нарахована відповідно до вказаних договорів з моменту їх укладення по 30.06.2018, становить 965 140,00 грн. з ПДВ. Однак документально не підтверджено здійснення оплати ТОВ «ТД Регістр» на рахунки ТОВ «Регістр» вказаної суми. У наслідок зловживання своїми повноваженнями директором ТОВ «Регістр» ОСОБА_5 , який діяв у супереч інтересам очолюваного підприємства та на користь пов`язаної сторони - ТОВ «ТД Регістр», прибутки ТОВ «Регістр» у 2017 році знизились до 1 538 454 грн. у порівнянні з 109 919 813 грн. у 2016 році, тобто чистий дохід ТОВ «Регістр» в 2017 році, в порівнянні з 2016 роком зменшився на 108 660 000 грн. При цьому прибутки ТОВ «ТД Регістр» навпаки зросли з 19 258 517 грн. у 2016 році до 131 191 644 грн. у 2017 році.
За таких обставин, прибуток від реалізації продукції отримували ТОВ «ТД Регістр», ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , а ТОВ «Регістр», ОСОБА_3 та ОСОБА_3 впродовж тривалого часу отримували збиток.
Згідно висновку комісійної судово-економічної експертизи № 760/763/1290/1677- 1679/19-28/24690/24691/19-72 від 17.02.2020, фінансовим результатом ТОВ «Регістр» у 2015: був прибуток в сумі 2 261 000,00 грн., у 2016 прибуток в сумі 1 451 000,00 грн., в 2017 році збиток 615 тис. грн.. в І півріччі 2018 року - збиток в сумі 132 тис. грн.
Збиток ТОВ «Регістр» у 2017-2018 роках спричинило різке зменшення доходів від реалізації продукції. Крім того необоротні активи зменшилися з 1 947 000,00 грн в 2016 році до 47000,00 грн. на кінець 2018 року, тобто на 1 900 000.00 грн. Також зменшилися оборотні активи з 12 333 000,00 грн. в 2016 році до 112 000,00 грн, тобто на 12 221 000,00 грн., що складає 99% загальної вартості запасів на початок 2016 року.
Таким чином, зловживаючи своїми службовими повноваженнями по управлінню господарською діяльністю Товариства визначеними п. 7.12. Статуту, директор ТОВ «Регістр» ОСОБА_5 діючи всупереч інтересам ТОВ «Регістр» та його засновників ОСОБА_11 та ОСОБА_3 , в порушення підпункту а) (визначення основних напрямків діяльності Товариства, затвердження його планів та звітів про виконання) п. 7.2. Статуту, уклав договір поставки № 323/1 від 31.08.2016, договори оренди автомобілів, комп`ютерної техніки та меблів, складського обладнання, послуг з навантаження та вивантаження, договір оренди №Р-101 від 30.09.2016, що призвело до суттєвого зменшення надходження виручки.
Виконавши усі етапи задуманого, ОСОБА_5 реалізував свій злочинний намір, направлений на отримання неправомірної вигоди для ТОВ «ТД Регістр» та його засновників, чим завдав матеріальних збитків ТОВ «Регістр» та його засновникам на загальну суму 13 426 106,00 грн.».
Вважають, що досудовим слідством проведені не всі можливі слідчі дії, не назначені усі необхідні експертні дослідження та недопитані (повторно не допитані) усі свідки, внаслідок чого висновок про те, що у діях директора ТОВ «Регістр» та інших осіб, що підозрюються у вчиненні злочину, відсутні ознаки вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст. 190 КК України та висновок про те, що не знайшли свого підтвердження обставини щодо підробки протоколів загальних зборів ПрАТ «Взуття ІФ» є передчасними, а постанова про закриття кримінального провадження такою, яка підлягає скасуванню.
На підставі наведених обставин, просили суд скасувати постанову про закриття кримінального провадження.
Слідчий ОСОБА_4 надав до матеріалів скарги письмові пояснення, на обґрунтування яких зазначив, що вказане кримінальне провадження розпочате за заявою учасників ТОВ «Регістр» ОСОБА_3 та ОСОБА_3 про
те, що директор (співзасновник) товариства ОСОБА_5 починаючи з 25.10.2016 зловживаючи правом наданим п. 7.12 Статуту, діючи без їх відома фактично вчинили рейдерське захоплення вказаного підприємства. Встановлено, що ТОВ «Регістр» займається гуртово-роздрібною торгівлею бакалією, алкогольними напоями і продуктами харчування. Для підтримання стабільної господарської діяльності товариство отримувало позикові кошти від фізичних осіб. У 2006 році до складу учасників було включено кредитора Товариства - ОСОБА_3 , як гарантію повернення йому позикових коштів. При цьому, визначено його частку у статутному фонді 50%. У 2010 році ОСОБА_3 цю частку розподілив між собою та своєю дружиною ОСОБА_3 по 25% кожному. Таким чином до складу засновників було включено ОСОБА_3 ТОВ «Регістр» є суб`єктом господарювання, що діє на принципах самоокупності, функціонує та здійснює господарську діяльність у відповідності до Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про господарські товариства» та інших нормативних актів. Основним документом, що регулює його діяльність є статут. Згідно статуту ТОВ «Регістр», до числа засновників на той час входило 5 осіб з наступними часками у статутному фонді: ОСОБА_5 16,13%, його дружина ОСОБА_6 3,87%, ОСОБА_3 25%, його дружина ОСОБА_3 25% та ОСОБА_7 30%.
Вищим органом управління Товариства є загальні збори учасників. Учасники Товариства мають кількість голосів, пропорційну розміру їх часток у статутному капіталі. Загальні збори учасників обирають голову (директора) Товариства з числа учасників Товариства, який є виконавчим органом Товариства. Директор розробляє і пропонує на розгляд загальних зборів Товариства стратегічні напрями роботи Товариства. Питання визначення основних напрямків діяльності Товариства, затвердження його планів та звітів, їх виконання, внесення змін та доповнень до статуту Товариства, зміна його статутного капіталу, прийняття до складу учасників Товариства та виключення з нього, вирішуються шляхом голосування учасників, що володіють у сукупності більш як 50% загальної кількості голосів. Рішення про призначення та відкликання директора приймається простою більшістю голосів.
Під час здійснення господарської діяльності ТОВ «Регістр», співзасновники Товариства Карабіни на загальних зборах учасників неодноразово порушували питання щодо переобрання директора ОСОБА_5 , однак таке рішення не приймалось через відсутність простої більшості голосів. Згідно статуту Товариства до переобрання нового директора повноваження виконує чинний директор, тобто ОСОБА_5 . На ґрунті особистих неприязних відносин, які виникли в результаті протиріч щодо управління Товариством між сім`єю ОСОБА_12 та іншими засновниками виник конфлікт, який спонукав частину співзасновників ТОВ «Регістр» - ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 створили нову юридичну особу. Я наслідок, 13.06.2016 вони заснували ТОВ «Адванс Карпати» код 40570528. В свою чергу ТОВ «Адванс Карпати» 27.06.2016 одноосібно створило ТОВ «ТД Регістр» код 40600838, з часткою в статутному фонді 100%, за тією ж юридичною адресою
що і попередні товариства.
У процесі господарської діяльності ТОВ «ТД Регістр» 31.08.2016 уклало договір поставки товару № 323/1 з ТОВ «Регістр», згідно якого купляло у останнього товар, з метою подальшої реалізації кінцевим споживачам. Одна з істотних умов вказаного договору викладена в п. 3.3, згідно якого покупець зобов`язаний здійснити оплату партії товару протягом 21 банківського дня з моменту отримання письмової вимоги від постачальника. Крім того, були укладені договори оренди приміщень від 30.09.2016 № Р-101 та додаткові угоди від 01.01.2017 до договору № Р-101, договори оренди транспортних засобів, меблів, комп`ютерної техніки та ін.
Будучи допитаний та додатково допитаний у якості свідка директор ТОВ «Регістр» та співзасновник ТОВ «Адванс Карпати» ОСОБА_5 пояснив, що з 1995 року ТОВ «Регістр» займається торгівлею бакалією, алкогольними напоями та продуктами харчування. У 2006 році до складу учасників товариства увійшов ОСОБА_3 , який був на той час кредитором підприємства, і, для надання йому гарантій повернення коштів, його було включено до складу учасників товариства з часткою у статутному фонді 50%. У 2010 році на прохання ОСОБА_3 до статуту було вписано його дружину ОСОБА_3 і їх частки склали по 25%. Усі позичені у ОСОБА_3 кошти включно з відсотками були повернуті йому станом на 2011 рік. У 2012 році Карабіни ініціювали переобрання директора товариства, однак за переобрання було тільки 50% голосів, інші учасники проголосували за те, щоб на посаді залишався ОСОБА_5 , і він залишився директором до цього часу. З тих пір Карабіни фактично своїми діями блокують господарську та фінансову діяльність Товариства, а саме відмовлялись підписувати рішення загальних зборів про отримання кредитів, які необхідні були для підтримання діяльності підприємства. Натомість інші засновники Товариства - ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 неодноразово надавали свої особисті кошти, у вигляді поворотної фінансової допомоги, для забезпечення поточної діяльності підприємства. У 2016 році вони надалі не змогли працювати з Карабіними, оскільки без їх погодження не могли погасити попередні кредитні зобов`язання та отримати нові, не змогли продовжити ліцензію на гуртовий продаж алкоголю, вартість якої 500 000 грн в рік. Це призвело до того, що не змогли продати залишки алкогольної продукції, що значно ускладнило роботу товариства. Оскільки інші учасники товариства розуміли, що не зможуть надалі працювати з Карабіними, то було прийнято рішення про створення іншої юридичної особи ТОВ «Адванс Карпати», яка у свою чергу створила ТОВ «ТД Регістр» із залученням особистих коштів учасників на діяльність Товариств. Новостворене підприємство почало здійснювати свою діяльність з вересня 2016 року, а у жовтні отримано ліцензію на гуртовий продаж алкоголю. Цього ж місяця між ТОВ «Регістр» та ТОВ «ТД Регістр» було укладено договори оренди транспортних засобів та нежитлових приміщень, за що кожного місяця на рахунок ТОВ «Регістр» сплачуються кошти.
Допитано у якості свідків співзасновника ТОВ «Регістр» та директора ТОВ «Адванс Карпати» і ПрАТ «Взуття ІФ» ОСОБА_7 , співзасновницю ТОВ «Регістр», ТОВ «Адванс Карпати» та акціонера ПрАТ «Взуття ІФ» ОСОБА_6 , співзасновницю ТОВ «Адванс Карпати» та акціонера ПрАТ «Взуття ІФ» ОСОБА_8 , директора ТОВ «ТД Регістр» ОСОБА_9 , головного бухгалтера ТОВ «Регістр», ТОВ «ТД Регістр» та ПрАТ «Взуття ІФ» ОСОБА_13 , головного бухгалтера ТОВ «Регістр» ОСОБА_14 , бухгалтера ТОВ «Регістр» ОСОБА_15 , касирів ТОВ «Регістр» та ТОВ «ТД Регістр» ОСОБА_16 та ОСОБА_17 , торгових агентів ТОВ «ТД Регістр» ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , регіонального менеджера по Західному регіону України ПрАТ «Оболонь» ОСОБА_21 , його дружину ОСОБА_22 , жоден з яких не підтвердив доводи Карабіних.
У ході досудового розслідування проведено обшук на ТОВ «Регістр» та тимчасові доступи на ТОВ «Регістр», ТОВ «Адванс Карпати» та ТОВ «ТД Регістр», у ході яких вилучено установчі документи та первинну бухгалтерську документацію Товариств, а саме статути, головні книги, договори, Баланси (Звіти про фінансовий стан), Звіти про фінансові результати (Звіти про сукупний дохід), річні фінансові звіти, оборотно-сальдові відомості, інвентаризаційні документи, аудиторські висновки, касові книги, касові ордери, видаткові накладні, прибуткові накладні, перелік основних засобів, що перебувають на балансі, розшифровки дебіторської та кредиторської заборгованості, інформацію щодо залишків коштів на рахунках, звіти про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос), документи, що підтверджують залишкову вартість майна, документи щодо формування статутного фонду ТОВ « Адванс Карпати», документи щодо формування статутного фонду ТОВ «ТД Регістр», документів щодо оплати ліцензії ТОВ «ТД Регістр» на право оптової торгівлі алкогольними напоями, документи щодо надання поворотної фінансової допомоги та ін.
Потерпілий ОСОБА_3 , в порядку п. 3 ч. 1 ст. 56 КПК України, надав журнал чорнової бухгалтерії ТОВ «Регістр» із рукописними записами про надходження в касу та видачу з каси готівкових коштів, який оглянуто, визнано речовим доказом та на який ухвалою Івано-Франківського міського суду накладено арешт.
В ГУ ДФС в Івано-Франківській області отримано належним чином завірені копії актів камеральних перевірок податкової звітності, перевірки додержання суб`єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування ТОВ «Регістр» за досліджуваний період, згідно яких ГУ ДФС в Івано-Франківській області, Управлінням держпраці, в Івано-Франківській області, Івано-Франківським обласним центром зайнятості упродовж 2016-2017 років проведені перевірки господарської діяльності ТОВ «Регістр», за результатами яких не встановлено порушень вимог діючого законодавства.
Встановлено усі банківські рахунки вищевказаних суб`єктів господарювання та проведено тимчасові доступи до документів про рух коштів по наступних рахунках: ТОВ «Регістр» в Івано-Франківській філії ПАТ КБ «ПриватБанк» № НОМЕР_1 за період з 01.08.2016 по 11.06.2018, в Івано-Франківській філії АТ «Укрексімбанк» № НОМЕР_2 за період з 01.08.2016 по 13.02.2017, № НОМЕР_3 за період з 13.02.2017 по 16.05.2018; ТОВ «Адванс Карпати» в ПАТ КБ «ПриватБанк» № НОМЕР_4 за період 13.06.2016 по 19.07.2019; ТОВ «ТД Регістр» в Івано-Франківській філії ПАТ КБ «ПриватБанк» № НОМЕР_5 за період з 30.08.2016 по 19.06.2018, в АТ «Укрексімбанк» № НОМЕР_6 за період з 10.02.2017 по 08.06.2018.
В ГУ ДФС в Івано-Франківській області проведено тимчасовий доступ до декларацій про прибуток ТОВ «Регістр», ТОВ «Адванс Карпати» та ТОВ «ТД Регістр» за 2016-2019 роки.
У відділі з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних
осіб-підприємців управління реєстраційних процедур Івано-Франківської міської ради отримано оригінали договорів купівлі-продажу часток у статутному капіталі ТОВ «Адванс Карпати» від 15.09.2016 укладених між ОСОБА_23 про продаж частки в розмірі 14% ОСОБА_6 та частки в розмірі 6% ОСОБА_8 . Хоча іншими матеріалами провадження встановлено, що ОСОБА_23 на дату укладення вказаних договорів перебувала за межами України.
Крім того, 23.10.2018 ОСОБА_3 та ОСОБА_3 , як акціонери ПрАТ «Взуття ІФ» код 01554522, звернулись до Івано-Франківського ВП ГУНП в Івано-Франківській області із заявою про те, що 31.03.2014 та 16.04.2014 службові особи ПрАТ «Взуття ІФ» підробили завідомо офіційні документи, а саме протоколи загальних зборів акціонерів. Цього ж дня за даним фактом розпочато досудове розслідування за ч. 1 ст. 366 КК України.
28 грудня 2018 року кримінальні провадження об`єднані.
Статутний капітал ПрАТ «Взуття ІФ» становить 104 000 грн., який поділяється на 2080 простих іменних акцій. Карабіни є власниками 950 акцій, по 475 кожний, що становить 22,8365% у кожного та 45,673% в сукупності. Товариство розташоване за адресою м. Івано-Франківськ, вул. Торгова, 3, тобто за місцем знаходження ТОВ «Регістр». Директором підприємства є ОСОБА_7 .
Будучи допитані у якості потерпілих ОСОБА_3 та ОСОБА_3 пояснили, що у 2013 році ОСОБА_3 було обрано ревізором підприємства, а ОСОБА_3 обрано членом наглядової ради підприємства. Членів наглядової ради повідомляють про засідання за 10 днів до дати проведення. У вересні 2018 вони письмово звернулись до директора ПрАТ «Взуття ІФ» з метою отримання протоколів загальних зборів за 2014-2015 роки, на що було отримано відповідь про те, що збори за вказаний період часу не проводились. Після чого вони звернулись до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та 25.09.2018 отримали відповідь про те, що 31.03.2014 та 16.04.2014 відбулись загальні збори акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ», а 12 та 14.03.2014 проводились засідання наглядової ради, про які їм не повідомляли та участі в яких вони не приймали. Однак у протоколах загальних зборів зазначено, що проголосували всі 100% акціонерів. Тобто їх підписи у протоколах було підроблено. 23.10.2018 ПрАТ «Взуття ІФ» надіслав їм копію протоколу загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ» від 16.04.2014, на якому ніби то мав бути підпис ОСОБА_3 , оскільки вона зазначена як секретар, однак в дужках напроти її прізвища є напис «підпис, 16.04.2014». Згідно цього протоколу на зборах присутні усі акціонери. У протоколі також зазначено, що ОСОБА_3 у якості ревізора озвучив звіт і висновки щодо діяльності товариства у 2013 році. Крім того, кожен акціонер на початку зборів повинен пройти реєстрацію та підписатись у реєстрі акціонерів, які зареєструвались для участі у загальних зборах акціонерів, а потім у протоколі підведення підсумків голосування з питань порядку денного. Однак жоден з цих документів вони не підписували.
Допитаний у якості свідка голова реєстраційної комісії ПрАТ «Взуття ІФ» ОСОБА_24 , який пояснив, що вищезазначені збори учасників ПрАТ «Взуття ІФ» відбулись за участю Карабіних, однак, з невідомих причин секретар загальних зборів ОСОБА_3 відмовилась підписувати вказаний протокол. Про проведення зборів акціонери, на підприємстві зберігається поштовий реєстр із повідомленнями про проведення позачергових та чергових загальних зборів акціонерів, листи із повідомленнями по проведення зборів не повернулись на товариство, а відповідно твердження Карабіних про те, що вони не знали про проведення зборів є хибними. Аналогічні показання дали директор ПрАТ «Взуття ІФ» ОСОБА_7 , голова загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ» ОСОБА_5 , секретар лічильної комісії ПрАТ «Взуття ІФ» ОСОБА_8 , акціонер ПрАТ «Взуття ІФ» ОСОБА_6 .
З ПрАТ «Взуття-ІФ» отримано належним чином завірені копії протоколів №1/14 та 2/14 засідання наглядової ради ПрАТ «Взуття-ІФ» від 12.03.2014 та 14.03.2014, а також акт про втрату реєстрів акціонерів, які зареєструвались для участі у загальних зборах акціонерів 31.03.2014 та 16.04.2014.
З національної комісії з цінних паперів та фондового ринку отримано належним чином завірені копії протоколів підведення підсумків реєстрації учасників загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ», протоколу № 1/2014 позачергових загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ» від 31.03.2014, протоколу № 2/2014 річних загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ» від 16.04.2016.
З Національного депозитарію отримано інформацію щодо відсутності Протоколів загальних зборів ПрАТ «Взуття ІФ».
З метою відшукання протоколу загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ» від 16.04.2014 у філії АТ «Укрексімбанк» в м. Івано-Франківську проведено тимчасовий доступ та встановлено, що у банку відсутній вищевказаний протокол.
Крім того у філії АТ «Укрексімбанк» в м. Івано-Франківську проведено тимчасовий доступ та вилучено протокол № 1/2014 позачергових загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ» від 31.03.2014, протокол №3 зборів учасників ТОВ «Регістр» від 18.04.2014, завірені копії балансів (звітів про фінансовий стан) ТОВ «Регістр» на 31.12.2013 та 31.12.2014.
Проведено тимчасові доступи до реєстраційних справ ТОВ «Регістр», ТОВ «Адванс Карпати», ТОВ «ТД Регістр», ПрАТ «Взуття ІФ» та вилучено належним чином їх завірені копії.
26 вересня 2019 року розпочато досудове розслідування за фактом дачі завідомо неправдивих показань касирами ТОВ «Регістр» за ч. 1 ст. 384 КК України, які будучи допитані у якості свідків дали показання про те, що вони не вели будь-яких записів чорнової бухгалтерії, що не відповідає дійсності, оскільки згідно висновку судово-почеркознавчої експертизи від 31.05.2019 № СЕ-19/109/09-96/ПЧ записи у журналі чорнової бухгалтерії ТОВ «Регістр» виконані ОСОБА_17 та ОСОБА_16 , які згідно відповіді з Головного управління пенсійного фонду в Івано-Франківській області від 11.12.2019 №22600/11, перебували у трудових відносинах з ТОВ «Регістр» у період датований веденням журналу чорнової бухгалтерії ТОВ «Регістр».
01 жовтня 2019 року кримінальні провадження об`єднані.
Допитані у якості свідків касир ТОВ «Регістр» та ТОВ «ТД Регістр» ОСОБА_16 і колишній касир ТОВ «Регістр» ОСОБА_17 , пояснили, що наданий ОСОБА_3 журнал не є документом бухгалтерського чи податкового обліку, а зроблені у ньому записи не містять цілісності та назви.
Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 242 КПК України слідчий або прокурор зобов`язані забезпечити проведення експертизи щодо визначення розміру матеріальних збитків, заподіяних кримінальним правопорушенням.
Стаття 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.
З метою встановлення збитків прокурором у кримінальному провадженні 15.05.2019 та слідчим 19.02.2020 і 22.07.2020 призначено судово-економічні експертизи, на дослідження яких направлено усі матеріали здобуті у ході досудового розслідування.
Згідно висновку комісійної судово-економічної експертизи від 17.02.2020 № 760/763/1290/1677-1679/19-28/24690/24691/19-72, проведеної експертами Івано-Франківського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз: фінансовим результатом ТОВ «Регістр» у 2016 році був прибуток в сумі 1 451 тис. грн., в 2017 році - збиток 615 тис. грн., в І півріччі 2018 року - збиток в сумі 132 тис. грн.; ТОВ «Регістр» у 2015-2016 роках мало прибуток, а у 2017-2018 - збиток, що спричинило різке зменшення доходів від реалізації продукції; визначити чи показники фінансово-економічного стану Товариства за період з 01.08.2016 по 01.07.2018 мають ознаки доведення до банкрутства - неможливо; за умови внесення до статутного фонду 213 252,00 грн., розмір частки ОСОБА_3 у грошовому сумарному вираженні станом на найближчі звітні дати складає: на 31.12.2016 - 2 546 750 грн., на 30.06.2018 - 2 360 000 грн.; за умови внесення до статутного фонду 213 252,00 грн., розмір частки ОСОБА_3 у грошовому сумарному вираженні станом на найближчі звітні дати складає: на 31.12.2016 - 2 546 750 грн., на 30.06.2018 - 2 360 000 грн.; ТОВ «Регістр» може погашати свої поточні зобов`язання перед кредиторами за рахунок своїх активів, у тому числі поточних, станом на 01.10.2016 та 01.07.2018; сума заборгованості ТОВ «Регістр» перед іншими суб`єктами господарювання станом на 01.07.2018 становить 741 671,99 грн. залишкова вартість майна ТОВ «Регістр» станом на 01.07.2018 становить 807 тис. грн., в тому числі основних засобів 638 тис грн. та запасів 169 тис. грн.; розрахункові показники фінансового стану ТОВ «Регістр» за 2016-2018 роки свідчить про платоспроможність ТОВ «Регістр» та можливість виконувати вчасно свої зобов`язання; в 2016 році різко зменшилися запаси підприємства, в загальній вартості на 12 221 тис. грн., що складає 99% загальної вартості запасів на початок 2016 року (12 333 тис. грн.). Вищезазначене зменшення запасів ТОВ «Регістр» відбулось внаслідок укладання з ТОВ «ТД Регістр» № 323/1 від 31.08.2016, на виконання якого протягом 2016 року ТОВ «Регістр» для ТОВ «ТД Регістр» було поставлено товарів на 20 368 975,45 грн., з яких оплачено 6 938 699,00 грн. Заборгованість ТОВ «ТД Регістр» на кінець 2016 року за поставлені за договором № 323/1 від 31.08.2016 товари склала 96,13% від загальної суми дебіторської заборгованості ТОВ «Регістр» та негативно вплинула на показники поточної платоспроможності та абсолютної ліквідності підприємства, що призвело до зниження прибутковості. Станом на кінець 2018 року заборгованість ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» за поставлені товари становить 9 015 530,79 грн, що складає 97,6% власного капіталу підприємства, при цьому з наданих на дослідження матеріалів не вбачається, що уповноваженими особами ТОВ «Регістр» здійснювались заходи щодо її стягнення. Враховуючи вищезазначене, з наданих на дослідження матеріалів вбачається, що непогашення ТОВ «ТД Регістр» заборгованості в подальшому призведе до збитковості ТОВ «Регістр».
Згідно висновку судово-економічної експертизи від 18.05.2020
№ 1-18/05/2020-се, проведеної експертами ТОВ «Дослідницькій інформаційно консультаційний центр»: ТОВ «Регістр» реалізувало на адресу ТОВ «ТД Регістр» у відповідності до договору поставки № 323/1 від 31.08.2016 товар на суму 20 214 693,18 грн;
заборгованість ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» становить 7 355 707,18 грн;підтвердити вплив наявності заборгованості за товари у сумі 9 015 530,79 грн на сформований збиток ТОВ «Регістр» за 2017-2018 роки не надається можливим; ТОВ «Регістр» у період з 31.12.2016 по 31.12.2018 спроможне розраховуватись за своїми поточними зобов`язаннями; показники фінансово-економічного стану Товариства за період з 31.08.2016 по 01.07.2018 не мають ознак доведення до банкрутства (фіктивного банкрутства); підтвердити суму утраченої вигоди у якості недоотриманого прибутку у вигляді дивідендів учасників ТОВ «Регістр» ОСОБА_3 та ОСОБА_3 за умови, що їм належить по 25% у статутному капіталі товариства не надається можливим; підтвердити суму матеріальної шкоди (збитків) у зв`язку з простроченням дебіторської заборгованості по взаємовідносинам з ТОВ «ТД Регістр» та невиконанням зобов`язань за договорами оренди та поставки не надається можливим.
Крім того у висновку експерта зазначено, що при проведенні судово-економічних експертиз експерт може використовувати всі матеріали, що є в справі, проте основою для його висновку слугують офіційні документи бухгалтерського обліку, а саме: первинні й зведені документи (накладні, податкові накладні, акти приймання-передавання, касові ордери, платіжні доручення, чеки, квитанції, платіжні відомості, митні декларації (ВМД), інвентаризаційні описи тощо); облікові регістри (головні книги, касові книги, журнали-ордери, відомості аналітичного обліку, картки складського обліку, реєстри податкових накладних тощо); бухгалтерська, фінансова, податкова та статистична звітність (товарні звіти матеріально відповідальних осіб, касові звіти, авансові звіти, баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал, податкові декларації тощо). Враховуючи вищезазначене, журнал чорнової бухгалтерії ТОВ «Регістр», із рукописними записами про надходження в касу та видачу з каси готівкових коштів, який оглянуто, постановою слідчого визнано речовим доказом та на який ухвалою *907*19549875*1*1* від 28.02.2020 Івано-Франківським міським судом накладено арешт не є документом бухгалтерського обліку, оскільки в ньому відсутні притаманні бухгалтерським документам реквізити, тому не враховувався під час складання висновку.
Згідно висновку судово-економічної експертизи від 31.08.2020 № 36, проведеної судовим експертом ОСОБА_25 (свідоцтво № 669 від 12.06.2002, видане на підставі рішення Центральної експертно-кваліфікаційної комісії при Міністерстві юстиції України): підтверджується реалізація ТОВ «Регістр» на адресу ТОВ «ТД Регістр» товарів у відповідності до договору поставки № 323/1 від 31.08.2016, з моменту укладання договору та по 30.06.2018, на загальну суму 20 214 693,18 грн з ПДВ; підтверджується сплата ТОВ «ТД Регістр» постачальнику ТОВ «Регістр» за товари у відповідності до договору поставки № 323/1 від 31.08.2016, з моменту укладання договору та по 30.06.2018, на загальну суму
12 460 887,00 грн; фактична сума заборгованість ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» становить 7 753 806,18 грн; ймовірна сума орендної плати, яка мала би бути нарахована відповідно до договорів оренди автомобілів, комп`ютерної техніки та меблів, складського обладнання, послуг з навантаження та вивантаження, за період з моменту укладення даних договорів та по 30.06.2018, становить 965 140,00 грн; не підтверджується здійснення оплати ТОВ «ТД Регістр» на рахунки ТОВ «Регістр» відповідно до договорів оренди автомобілів, комп`ютерної техніки та меблів, складського обладнання, послуг з навантаження та вивантаження, за період з моменту укладення даних договорів та по 30.06.2018; ймовірна сума заборгованості ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» відповідно до договорів оренди автомобілів, комп`ютерної техніки та меблів, складського обладнання, послуг з навантаження та вивантаження, за період з моменту укладення даних договорів та по 30.06.2018, становить 965 140,00 грн; ймовірна сума орендної плати, яка мала би бути нарахована ТОВ «Регістр» відповідно до договору оренди нежитлових приміщень № Р-101 від 30.09.2016, за період з моменту укладення даних договорів та по 30.06.2018, становить 300 060,00 грн; підтверджується здійснення оплати ТОВ «ТД Регістр» на рахунки ТОВ «Регістр» відповідно до договору оренди нежитлових приміщень
№ Р-101 від 30.09.2016, за період з моменту укладення даних договорів та по 30.06.2018, становить 183 613,00 грн; ймовірна сума заборгованості ТОВ «ТД Регістр» перед ТОВ «Регістр» відповідно до договору оренди нежитлових приміщень № Р-101 від 30.09.2016, за період з моменту укладення даних договорів та по 30.06.2018, становить 116 447,00 грн (без сум компенсації витрат на утримання приміщення); частково відповідають суми отриманої ТОВ «Регістр» виручки від реалізації товарів, що зазначені в журналі чорнової бухгалтерії ТОВ «ТД Регістр» (який визнаний речовим доказом та на який судом накладено арешт), за період з 01.09.2016 по 28.10.2016, сумам розрахунків ТОВ «ТД Регістр» з
ТОВ «Регістр» за товар поставлений відповідно до договору поставки № 323/1 від 31.08.2016; грошові кошти, що використовувались ТОВ «ТД Регістр» для проведення оплати за товар посталений відповідно до договору поставки № 323/1 від 31.08.2016 надходили на рахунки ТОВ «ТД Регістр», як оплата за товар від кінцевих споживачів, що підтверджується наявними у матеріалах кримінального провадження видатковими накладними ТОВ «ТД Регістр» де покупцем вказано - «кінцевий споживач», та поповнення статутного фонду від ТОВ «Адванс Карпати»; суми отриманої ТОВ «Регістр» виручки від реалізації товарів, що зазначені в журналі чорнової бухгалтерії ТОВ «Регістр» (який визнаний речовим доказом та на який судом накладено арешт), за 26.10.2016 та 27.10.2016, в розмірі 520 000,00 грн та 430 000,00 грн, відповідає сумам формування статутного фонду ТОВ «ТД Регістр» від ТОВ «Адванс Карпати».
Також встановлено, що ОСОБА_3 звернувся до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до ТОВ «Регістр» та ТОВ «ТД Регістр» про визнання недійсними договору поставки № 323/1 від 31.08.2016 та договору оренди нежитлових приміщень № Р-101 від 30.09.2016. 19 липня 2019 року Господарський суд Івано-Франківської області ухвалив рішення про відмову в задоволенні позову ОСОБА_3 03 лютого 2020 року Західний апеляційний господарський суд прийняв рішення залишити апеляційну скаргу ОСОБА_3 без задоволення, а рішення Господарський суд Івано-Франківської області від 19.07.2019 - без змін. 22 грудня 2020 року Верховний суд у складі суддів Касаційного господарського суду прийняв рішення касаційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення.
У зв`язку з відсутністю в діяннях складу кримінальних правопорушень, 05.07.2018, 19.06.2020 та 11.01.2022 у кримінальному провадженні вже приймались процесуальні рішення про закриття. Однак враховуючи, що проведеними судово-економічними експертизами не встановлено матеріальних збитків, а проведеним досудовим розслідуванням не встановлено дій директора Товариства, направлених на заволодіння майном співзасновників ОСОБА_12 або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою, а отже не встановлено ознак складу злочину передбаченого ч. 4. ст. 190 КК України.
Крім того, не знайшли свого об`єктивного підтвердження доводи ОСОБА_12 щодо підробки протоколів загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ».
Досудовим розслідуванням встановлено, що записи у наданому ОСОБА_3 журналі чорнової бухгалтерії ТОВ «Регістр», виконані касирами ТОВ «Регістр» ОСОБА_17 та ОСОБА_16 , однак, з їх слів, вказаний журнал використовувався ними з метою самообліку та не є документом бухгалтерського обліку. За таких обставин у діях касирів ТОВ «Регістр» ОСОБА_17 та ОСОБА_16 відсутні ознаки складу злочину, передбаченого ч. 1 ст. 384 КК України.
Проаналізувавши усі матеріали кримінального провадження слідчий прийшов до висновку, що протиріччя щодо управління Товариством призвели до конфлікту між його учасниками, а саме сім`єю ОСОБА_12 , яким належить 50% статутного капіталу, та іншими засновниками, яким також належить 50% статутного капіталу. Суспільні відносини, які досліджені у ході досудового розслідування та вищеописані події, виникли на ґрунті особистих неприязних відносин та мають ознаки цивільно-правових (корпоративних) відносин, які неодноразово були предметом розгляду судів різних інстанцій.
Оскільки у ході досудового розслідування не встановлено об`єктивної сторони складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 384 КК України, то у вищеописаних діяннях відсутній склад цих злочинів. Згідно Кримінального кодексу України підставою для кримінальної відповідальності є вчинення особою суспільно небезпечного діяння, яке містить склад злочину.
За таких обставин, зареєстроване 21.04.2017 кримінальне провадження №12017090010001577 попередньо кваліфіковане за ч. 4 ст. 190, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 384 КК України, 21.04.2023 закриттю у зв`язку з відсутністю в діяннях складу цих злочинів.
Законність рішення про закриття кримінального провадження перевірена Івано-Франківською обласною прокуратурою, яка погодилась із зазначеним рішенням та не виявила жодних порушень.
На підставі наведеного слідчий просить відмовити у задоволенні скарги.
Скаржники ОСОБА_3 , та ОСОБА_3 , в судовому засіданні доводи скарги підтримали, додатково зазначили, що досудовим слідством проведені не всі можливі слідчі дії, не назначені усі необхідні експертні дослідження та недопитані (повторно не допитані) усі свідки, не вилучені касові та банківські документи ТОВ «Регістр». Вважають, що слід звернутися до Приват Банку та Укрексімбанку із тимчасовим доступом до рахунку ТОВ «Регістр» про надання руху коштів за період з березня 2016 року по липень 2016 року, касові документи за листопад 2016 року, для можливості здійснення повторної судово-економічної експертизи. Допитати свідка ОСОБА_26 , призначити почеркознавчу та графологічну експертизу. Також додатково до матеріалів скарги скаржники долучили протоколи загальних зборів акціонерів від 31.03.2014 та 16.04.2014. Стверджують, що дані протоколи зборів були підробленими, скаржники на таких зборах присутніми не були. Слідством з даного приводу не проведено необхідних слідчих дій. Просили суд скаргу задовольнити.
Слідчий ОСОБА_4 в судовому засіданні щодо задоволення скарги заперечив з підстав зазначених у письмових поясненнях. Додатково щодо підроблення протоколів зборів пояснив, що в ході тимчасового доступу слідством було отримано в банку протоколи зборів. Проте, такі протоколи не містили підписів (були «чисті»), що унеможливило проведення відповідних експертиз з метою підтвердження факту їх підроблення. В матеріалах справи також наявний проект підозри, який не був погоджений процесуальним прокурором. Вважає, що слідство вичерпало всі процесуальні можливості щодо зібрання доказів у справі, проте такі є не достатніми для доведення складу кримінального правопорушення. Просив суд відмовити у задоволенні скарги.
Вислухавши учасників справи, дослідивши матеріали скарги, слідчий суддя вважає наступне.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням ГУНП в Івано-Франківській області розслідується кримінальне провадження № 12017090010001577 від 21.04.2017 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 384 КК України.
Постановою старшого слідчого СУ ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_4 , закрито кримінальне провадження №12017090010001577 від 21 квітня 2023 року за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч.1 ст.366, ч.1 ст.384 КК України (а.с.8-13).
Скаржники із поданою скаргою звернулися до слідчого судді в межах строку визначеного ст. 304 КПК України.
З урахуванням встановлених підстав для закриття кримінального провадження, слідчий суддя зазначає наступне.
За змістом п.п. 1, 2, 3, 3-1 ч. 1 ст. 284 КК України кримінальне провадження закривається в разі, якщо: 1) встановлена відсутність події кримінального правопорушення; 2) встановлена відсутність в діянні складу кримінального правопорушення; 3) не встановлені достатні докази для доведення винуватості особи в суді і вичерпані можливості їх отримати; 3-1) не встановлено особу, яка вчинила кримінальне правопорушення, у разі закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, крім випадків вчинення особливо тяжкого злочину проти життя чи здоров`я особи або злочину, за який згідно із законом може бути призначено покарання у виді довічного позбавлення волі.
Слідчий суддя не бере до уваги проект підозри, який наявний в матеріалах кримінального провадження, оскільки будучи непогодженою прокурором такий проект підозри не має статусу документа, а відтак зроблені в ньому попередні висновки слідчого не мають жодного юридичного значення.
Водночас, слідчий суддя не погоджується з позицією слідчого щодо того, що у кримінальному провадження вичерпані всі можливості доказування.
Так, слідчий суддя звертає увагу на протокол № 1/2014 позачергових загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ» від 31.03.2014 та протокол № 2/2014 річних загальних зборів акціонерів ПрАТ «Взуття ІФ» від 16.04.2016.
Скаржники стверджують про підроблення даних документів (підписів), оскільки вони не брали участі у цих зборах акціонерів. Натомість, з позиції слідчого, отримані в ході тимчасового доступу зазначені протоколи зборів не містили підписів («чисті»), що виключає можливість проведення почеркознавчих експертиз та подальшого доказування.
Дослідивши копії зазначених протоколів зборів, слідчим суддею встановлено, що вони дійсно не містять підписів уповноважених осіб. Проте, слідчий суддя звертає увагу слідчого, що ці копії документів містять печатки ПАТ «ВЗУТТЯ-ІФ» та завірені: «Згідно з оригіналом», з підписом відповідальної особи (ПІП - невідоме).
З урахуванням цього, можна прийти до висновку, що невстановлена особа надала копіям зазначених протоколів зборів статусу оригіналу, що об`єктивно має відповідні юридичні наслідки.
Проте, слідчим в ході досудового розслідування не встановлено особи, яка надала цим копіям документів статусу оригіналу, та, в подальшому, не проведено всіх слідчих дій для підтвердження або спростування фактів підроблення зазначених документів.
Таким чином, слідчим суддею встановлено, що слідчим в кримінальному провадженні не вичерпано всіх можливостей доказування, а відтак постанова про закриття кримінального провадження є передчасною та підлягає скасуванню.
На підставі наведеного, керуючись вимогами ст. ст. 303, 304, 306, 307, 309 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Скаргу - задовольнити.
Скасувати постанову старшого слідчого СУ ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_4 , про закриття кримінального провадження №12017090010001577 від 21 квітня 2023 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч.1 ст.366, ч.1 ст.384 КК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 19.06.2023.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2023 |
Оприлюднено | 20.06.2023 |
Номер документу | 111606461 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування рішення слідчого про закриття кримінального провадження |
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Атаманюк Б. М.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Атаманюк Б. М.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Атаманюк Б. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні