Рішення
від 06.06.2023 по справі 904/922/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.06.2023м. ДніпроСправа № 904/922/23

за позовом Адвокатського об`єднання "Де-Факто", м. Дніпро

до Відповідача-1: Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут", м. Кам`янське, Дніпропетровська область

Відповідача-2: Товариства за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д", м. Кам`янське, Дніпропетровська область

про визнання протиправними дій; скасування протоколу від 20.02.2023 № 66; визнання недійсним договору

Суддя Ніколенко М.О.

При секретарі судового засідання Стрюк О.В.

Представники:

від позивача: не з`явився

від відповідача-1: Буденкова Н.В., дов. від 01.05.2023 № 04

від відповідача-2: Дудник О.С., наказ №1-К від 27.04.2022, витяг з ЄДР

РУХ СПРАВИ.

Адвокатське об`єднання "Де-Факто" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут" про визнання протиправними дій відповідача в частині відхилення тендерної пропозиції Адвокатського об`єднання "Де-Факто" у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а та зобов`язання Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут" визнати Адвокатське об`єднання "Де-Факто" переможцем у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а.

Ухвалою суду від 27.02.2023 позовну заяву Адвокатського об`єднання "Де-Факто" №б/н від 21.02.2023 залишено без руху.

Заявою від 15.03.2023 позивачем було змінено предмет спору та склад відповідачів. Так, позивачем було визначено у якості відповідача-2 Товариство за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д". У прохальній частині позову позивач просив суд:

- визнати протиправними дії відповідача-1 в частині відхилення тендерної пропозиції Адвокатського об`єднання "Де-Факто" у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а та скасувати протокол уповноваженої особи Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут" від 20.02.2023 № 66;

- визнати недійсним договір про закупівлю послуг від 02.03.2023 № 8-23, укладений між Комунальним підприємством Кам`янської міської ради "Добробут" та Товариством за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д".

Ухвалою суду від 27.03.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито загальне провадження у справі. Призначено підготовче засідання на 12.04.2023.

Ухвалою суду від 12.04.2023 відкладено підготовче засідання на 11.05.2023.

Ухвалою суду від 11.05.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 06.06.2023.

Протокольною ухвалою від 06.06.2023 відмовлено у задоволенні клопотання позивача про відкладення судового засідання.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЇ ПОЗИВАЧА.

Позивач зазначив, що Комунальним підприємством Кам`янської міської ради "Добробут" було проведено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а. Предметом закупівлі є послуги з юридичного консультування та юридичного представництва на основі CPV за ДК 021:2015- код 79110000-8 (надалі закупівля).

Учасниками закупівлі, зокрема, стали Адвокатське об`єднання "Де-Факто" та Товариство за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д".

Тендерною документацію на закупівлю послуг було встановлено, зокрема, такі вимоги до учасників закупівлі:

- На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати сканований оригінал аналогічного договору, сканований оригінал акту (ів) приймання виконаних робіт/надання послуг за договором (ами), що зазначений (і) у довідці (якщо актів виконаних робіт/надання послуг по даному договору більше одного, то додатково надається довідка в довільній формі, в якій зазначається перелік актів виконаних робіт/надання послуг із зазначенням номеру та суми кожного акту), сканований оригінал позитивного листа - відгуку від контрагента за договором (ами), що зазначений (і) в довідці (оригінал позитивного листа-відгука повинен обов`язково містити дату і номеру договору (на який надано відгук), ціну (вартості) договору та інформацію про суму та належне виконання договору (ів), у тому числі стосовно якості та строків);

- На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 1 Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або трудові договори. Довідка за Формою встановлена замовником форма довідки, якої учасники повинні дотримуватись. В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3-х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, зазначених у довідці, не менше ніж 3-х працівників);

- Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж; одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, стосовно зобов`язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами);

- Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому пункту 44 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. У разі якщо під час подання тендерної пропозиції учасника буде відсутня технічна можливість самостійно декларувати відсутність підстав визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), то учаснику необхідно надати у довільній формі лист пояснення щодо відсутності технічної можливості у здійснені самостійного декларування відсутності таких(ої) підстав(и) в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції тощо;

- Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку/довідки з обслуговуючого банку/банків про наявність рахунків в банківських установах, про відсутність (наявність) позичкової заборгованості за кредитами та про залишок коштів на рахунку (ах). Довідка/довідки повинні бути надана надані з тих обслуговуючих/обслуговуючого банку/банків, які учасник зазначив в довідці про учасника, тобто з банку через який будуть здійснюватися розрахунки за виконання договору по результатам даної закупівлі.

За твердженням позивача, замовником закупівлі, 19.02.2023 на електронному майданчику закупівель було висунуто вимогу до позивача щодо виправлення виявлених у тендерній пропозиції невідповідностей тендерної пропозиції учасника вищевказаним вимогам.

Позивач вказав, що на виконання такої вимоги позивач, 20.02.2023, завантажив додаткові документи до електронної системи закупівель.

Однак, як стверджує позивач, протокольним рішенням уповноваженої особи від 20.02.2023 № 66 було відхилено пропозицію Позивача з підстав:

1. На вимогу Додатку 1 «На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 1. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або трудові договори. Довідка за Формою встановлена замовником форма довідки, якої учасники повинні дотримуватись. В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3-х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, зазначених у довідці, не менше ніж 3-х працівників)» подано довідку № 2023/01-01/1-9 від 08.02.2023, в якій зазначено 2 штатних працівника (адвоката), 3 працівника за трудовим договором (2 помічника адвоката, 1 економіст), 1 адвокат за договором надання послуг, накази про призначення, трудові договори, договір на надання послуг. Учасником подано три свідоцтва на право заняття адвокатською діяльністю (Воловик Максим Олександрович - штатний працівник, Іванов Леонід Валерійович штатний працівник, Мельник Максим Сергійович - адвокат за договором надання послуг) та додаткову довідку № 2023/01-01/1-4 від 20.02.2023. Учасником не підтверджено досвід 3-х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю.

Оскільки Мельник М.С. не є ні штатним працівником, ні працівником за трудовим договором, а є адвокатом за договором надання послуг, то Мельник М.С. не є працівником учасника. Учасником не виконано вимогу щодо подання свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3-х працівників (підтверджено тільки 2-х працівників);

2. На вимогу п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж; одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, стосовно зобов`язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами)» подано довідку № 2023/01-01/1-43 від 08.02.2023 та додаткову довідку № 2023/01-01/1-3 від 20.02.2023, але дані довідки не містить інформації на вимогу ТД, а також: не подано документи/інформацію на виконання/підтвердження досвіду по оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника). Учасник не підтвердив у довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та не підтвердив документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж: одна). Учасник не підтвердив у довільній формі досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та. зобов`язання вчинити певні дії, стосовно зобов`язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами.).

Протокольним рішенням уповноваженої особи від 24.02.2023 № 69 була прийнята пропозиція ТОВ «Юридична перспектива Д». За результатами спірної закупівлі Комунальним підприємством Кам`янської міської ради "Добробут" та Товариством за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д" було укладено договір № 8-23 від 02.03.2023.

Позивач вважає, що ним було повністю дотримано вимоги спірної тендерної документації, а вимоги відповідача-1, внаслідок невиконання яких позивачу було відмовлено у прийнятті тендерної пропозиції, є дискримінаційними та не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ЗАПЕРЕЧЕНЬ ВІДПОВІДАЧА-1.

Відповідач-1 заперечив проти задоволення позовних вимог за таких обставин.

Відповідач-1 наполягає на тому, що позивачем не виконано кваліфікаційних вимог та умов тендерної документації, адже остання передбачала наявність саме 3-х штатних працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю, а не осіб, які працюють за договором надання послуг.

Крім того, за твердженням відповідача-1, на вимогу п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого учасника або працівника учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (учасником або працівником учасника) учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, стосовно зобов`язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами).

Натомість, як зазначив відповідач-1, позивачем подано довідки № 2023/01-01/1-43 від 08.02.2023 та додаткову довідку № 2023/01-01/1-3 від 20.02.2023, але дані довідки не містять інформації на вимогу тендерної документації, а також не подано документи/інформацію на виконання/підтвердження досвіду по оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (учасником або працівником учасника). Позивач не підтвердив у довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та не підтвердив документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна). Позивач не підтвердив у довільній формі досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, стосовно зобов`язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами).

Відповідач-1 зазначив, що позивач не скористався своїм правом та не оскаржив протокол про визначення переможця закупівлі у строки, передбачені Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (надалі - Особливості). За таких обставин, відповідач-1 у строки та порядку, передбаченому Особливостями, акцептував наступного учасника.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ЗАПЕРЕЧЕНЬ ВІДПОВІДАЧА-2.

Відповідач-2 заперечив проти задоволення позовних вимог. Відповідач-2 підтримав позицію представника Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут" про те, що позивачем не дотримано кваліфікаційних вимог та умов тендерної документації у частині подання доказів наявності 3-х штатних працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю, та не подано документів/інформації на виконання/підтвердження досвіду по оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (учасником або працівником учасника); не підтверджено документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж одна).

Відповідач-2 наполягає на відсутності правових підстав для визнання недійсним договір про закупівлю послуг від 02.03.2023 № 8-23.

ПЕРЕЛІК ОБСТАВИН, ЯКІ Є ПРЕДМЕТОМ ДОКАЗУВАННЯ У СПРАВІ.

Предметом цього судового розгляду є вимоги позивача про:

- визнати протиправними дії відповідача-1 в частині відхилення тендерної пропозиції Адвокатського об`єднання "Де-Факто" у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а та скасувати протокол уповноваженої особи Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут" від 20.02.2023 № 66;

- визнати недійсним договір про закупівлю послуг від 02.03.2023 № 8-23, укладений між Комунальним підприємством Кам`янської міської ради "Добробут" та Товариством за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д".

Предметом доказування у справі є дотримання відповідачем-1 вимог чинного законодавства під час проведення процедури закупівлі.

Також для правильного вирішення цього спору необхідно встановити, чи було дотримано позивачем процедуру оскарження тендерної документації та рішень замовника.

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ.

НОРМИ ПРАВА, ЯКІ ЗАСТОСУВАВ СУД. ПОЗИЦІЯ СУДУ.

Комунальним підприємством Кам`янської міської ради "Добробут" було проведено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а. Предметом закупівлі є послуги з юридичного консультування та юридичного представництва на основі CPV за ДК 021:2015- код 79110000-8 (надалі закупівля).

Учасниками закупівлі, зокрема, стали Адвокатське об`єднання "Де-Факто" та Товариство за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д".

Тендерною документацію на закупівлю послуг було встановлено, зокрема, такі вимоги до учасників закупівлі:

- На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати сканований оригінал аналогічного договору, сканований оригінал акту (ів) приймання виконаних робіт/надання послуг за договором (ами), що зазначений (і) у довідці (якщо актів виконаних робіт/надання послуг по даному договору більше одного, то додатково надається довідка в довільній формі, в якій зазначається перелік актів виконаних робіт/надання послуг із зазначенням номеру та суми кожного акту), сканований оригінал позитивного листа - відгуку від контрагента за договором (ами), що зазначений (і) в довідці (оригінал позитивного листа-відгука повинен обов`язково містити дату і номеру договору (на який надано відгук), ціну (вартості) договору та інформацію про суму та належне виконання договору (ів), у тому числі стосовно якості та строків);

- На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 1 Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або трудові договори. Довідка за Формою встановлена замовником форма довідки, якої учасники повинні дотримуватись. В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3-х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, зазначених у довідці, не менше ніж 3-х працівників);

- Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж; одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, стосовно зобов`язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами);

- Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому пункту 44 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. У разі якщо під час подання тендерної пропозиції учасника буде відсутня технічна можливість самостійно декларувати відсутність підстав визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), то учаснику необхідно надати у довільній формі лист пояснення щодо відсутності технічної можливості у здійснені самостійного декларування відсутності таких(ої) підстав(и) в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції тощо;

- Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку/довідки з обслуговуючого банку/банків про наявність рахунків в банківських установах, про відсутність (наявність) позичкової заборгованості за кредитами та про залишок коштів на рахунку (ах). Довідка/довідки повинні бути надана надані з тих обслуговуючих/обслуговуючого банку/банків, які учасник зазначив в довідці про учасника, тобто з банку через який будуть здійснюватися розрахунки за виконання договору по результатам даної закупівлі.

Замовником закупівлі, 19.02.2023 на електронному майданчику закупівель було висунуто вимогу до позивача щодо виправлення виявлених у тендерній пропозиції невідповідностей тендерної пропозиції учасника вищевказаним вимогам.

На виконання такої вимоги позивач, 20.02.2023, завантажив додаткові документи до електронної системи закупівель.

Однак, протокольним рішенням уповноваженої особи від 20.02.2023 № 66 було відхилено пропозицію Позивача з підстав:

1. На вимогу Додатку 1 «На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 1. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або трудові договори. Довідка за Формою встановлена замовником форма довідки, якої учасники повинні дотримуватись. В даній довідці повинно бути зазначено не менше ніж 3-х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю (у складі пропозиції подаються свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, зазначених у довідці, не менше ніж 3-х працівників)» подано довідку № 2023/01-01/1-9 від 08.02.2023, в якій зазначено 2 штатних працівника (адвоката), 3 працівника за трудовим договором (2 помічника адвоката, 1 економіст), 1 адвокат за договором надання послуг, накази про призначення, трудові договори, договір на надання послуг. Учасником подано три свідоцтва на право заняття адвокатською діяльністю (Воловик Максим Олександрович - штатний працівник, Іванов Леонід Валерійович штатний працівник, Мельник Максим Сергійович - адвокат за договором надання послуг) та додаткову довідку № 2023/01-01/1-4 від 20.02.2023. Учасником не підтверджено досвід 3-х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю.

Оскільки Мельник М.С. не є ні штатним працівником, ні працівником за трудовим договором, а є адвокатом за договором надання послуг, то Мельник М.С. не є працівником учасника. Учасником не виконано вимогу щодо подання свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю зазначених у довідці не менше ніж 3-х працівників (підтверджено тільки 2-х працівників);

2. На вимогу п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, в якій зазначаються дані про досвід (досвід самого Учасника або працівника Учасника) зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків). По оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника) Учасник повинен підтвердити в довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та підтвердити документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж; одна). Учасник має надати інформаційну довідку про досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, стосовно зобов`язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами)» подано довідку № 2023/01-01/1-43 від 08.02.2023 та додаткову довідку №2023/01-01/1-3 від 20.02.2023, але дані довідки не містить інформації на вимогу ТД, а також: не подано документи/інформацію на виконання/підтвердження досвіду по оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника). Учасник не підтвердив у довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та не підтвердив документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж: одна). Учасник не підтвердив у довільній формі досвід зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та. зобов`язання вчинити певні дії, стосовно зобов`язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами.).

Протокольним рішенням уповноваженої особи від 24.02.2023 № 69 була прийнята пропозиція ТОВ «Юридична перспектива Д». За результатами спірної закупівлі Комунальним підприємством Кам`янської міської ради "Добробут" та Товариством за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д" було укладено договір № 8-23 від 02.03.2023.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі».

При цьому, порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування визначені Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом; предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку; тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації; уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту); учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об`єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», цей Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.

За положеннями частин 1-5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб`єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог.

Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Для проведення відкритих торгів має бути подано не менше двох тендерних пропозицій (частини 1, 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону (ч. 1 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.

Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав. (ч.1 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Частинами 2, 4 вказаної статті передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Частиною 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.

Порядок подання тендерних пропозицій/пропозицій визначений у ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пунктів 38, 39 Особливостей, розкриття тендерних пропозицій відбувається відповідно до ст. 28 Закону (положення абзацу третього частини першої статті 28 Закону не застосовується). Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей.

Відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.

Щодо відхилення тендерної пропозиції позивача з підстави не підтвердження учасником досвіду 3-х працівників, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю.

Так, як зазначено вище, на підтвердження відповідності учасника вказаному критерію позивачем було подано: довідку № 2023/01-01/1-9 від 08.02.2023, в якій зазначено 2 штатних працівника (адвоката), 3 працівника за трудовим договором (2 помічника адвоката, 1 економіст), 1 адвокат за договором надання послуг, накази про призначення, трудові договори, договір на надання послуг. Учасником подано три свідоцтва на право заняття адвокатською діяльністю (Воловик Максим Олександрович - штатний працівник, Іванов Леонід Валерійович штатний працівник, Мельник Максим Сергійович - адвокат за договором надання послуг) та додаткову довідку № 2023/01-01/1-4 від 20.02.2023.

Частиною 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб`єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.

За таких обставин, залучення позивачем з метою надання послуг, що є предметом закупівлі, ОСОБА_1 за договором надання послуг не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».

А отже, пропозиція Адвокатського об`єднання "Де-Факто" відповідала критерію наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Щодо відхилення тендерної пропозиції позивача з підстави не надання інформації на вимогу ТД; не подання документів/інформації на виконання/підтвердження досвіду по оскарженню висновків моніторингу Держаудитслужби (Учасником або працівником Учасника). Не підтвердження у довільній формі (із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення) та не підтвердження документально (шляхом надання винесених рішень) задоволення позовних вимог в першій інстанції (не менше двох) та задоволення апеляційної скарги в повному обсязі (не менше ніж: одна). Не підтвердження у довільній формі досвіду зі складання апеляційних скарг на оскарження рішень адміністративних судів першої інстанції щодо визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, стосовно зобов`язання прийняти на зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку (не менше двох справ з частковим або повним задоволенням вимог апеляційної скарги із зазначенням номеру справ та дати винесення рішення апеляційними судами.).

Як зазначено вище, на підтвердження відповідності учасника вказаному критерію позивачем було подано: довідку № 2023/01-01/1-43 від 08.02.2023 та додаткову довідку № 2023/01-01/1-3 від 20.02.2023

У таких довідках учасник зазначив, що працівники АО "Де-Факто" мають великий та професійний досвід роботи у галузі права. Так, на офіційному сайті АО «ДЕ-ФАКТО» в розділі «Новини» містяться посилання на значну кількість судових справ, в рамках яких представниками були працівники АО "Де-Факто". Крім того, даний розділ містить й посилання на судові рішення (позитивні), які були ухвалені за результатами представництва інтересів клієнтів адвокатами АО "Де-Факто".

Відтак, учасник гарантує, що будь-які послуги в рамках даної Закупівлі, в т.ч. й послуги зі складання документів на оскарження висновків моніторингу Держаудитслужби (позовних заяв та/або відповіді на відзив та/або апеляційні скарги та/або відзиви на апеляційні скарги в рамках оскарження таких висновків), будуть надаватися професійно та якісно.

Крім того, учасник вказав, що керуючий партнер АО "Де-Факто" Воловик М.О. має певну практику з оскарження дій Державної аудиторської служби України.

Слід звернути увагу, що за змістом тендерної документації замовник вимагав не тільки підтвердження у довільній формі наявність у учасника певного професійного досвіду, а й надання відповідних підтверджуючих документів.

Однак, АО "Де-Факто" не було виконано вимог тендерної документації під час проведення закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а у частині надання підтверджуючих документів наявності у учасника необхідного професійного досвіду.

Щодо посилань позивача на те, що вказані вимоги тендерної документації є дискримінаційними, слід зазначити про таке.

Статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено порядок оскарження процедури закупівлі.

Також порядок оскарження відкритих торгів, у тому числі тендерної документації, визначено умовами Особливостей.

Пункт 56 Особливостей передбачає, що скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.

Згідно з п. ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» органом оскарження є Антимонопольний комітет України.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов`язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.

Частиною 8 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.

Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом 10 днів з дня, коли суб`єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за чотири дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб`єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п`яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.

Згідно з ч. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:

1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);

2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов`язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз`яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

З аналізу наведених приписів чинного законодавства вбачається, що законодавцем передбачено процедуру оскарження рішень замовника у разі незгоди з вимогами тендерної документації шляхом звернення з відповідною скаргою до Антимонопольного комітету України.

За наявності підстав вважати, що спірна тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, учасник мав змогу оскаржити тендерну документацію відповідача-1 та процедуру закупівлі.

Проте, у матеріалах справи відсутні докази оскарження позивачем тендерної документації відповідача-1 та докази встановлення відповідним органом невідповідності тендерної документації вимогам чинного законодавства та наявності дискримінаційних вимог, а також оскарження цієї документації в судовому порядку.

За таких обставин, позивач при поданні тендерної пропозиції для участі у спірній закупівлі, усвідомлював зміст тендерної документації та викладені у ній вимоги, а відсутність в матеріалах справи доказів оскарження цієї документації свідчить про згоду позивача з її умовами.

А отже, посилання позивача на дискримінаційність вимог тендерної документації є необґрунтованими.

Додатково слід зазначити, що у даному випадку у діях відповідача-1 у частині вимоги надання підтверджуючих документів наявності у учасника необхідного професійного досвіду не вбачається надмірного формалізму. Оскільки замовником, 19.02.2023 було направлено позивачу вимогу, у якій замовник звертав увагу на наявність у тендерній пропозиції учасника недоліків та надав останньому можливість такі недоліки усунути.

Враховуючи викладене, дії відповідача-1 в частині відхилення тендерної пропозиції Адвокатського об`єднання "Де-Факто" у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а та протокол уповноваженої особи Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут" від 20.02.2023 № 66 є правомірними.

Відповідно, вимога позивача про визнання протиправними дій відповідача-1 в частині відхилення тендерної пропозиції Адвокатського об`єднання "Де-Факто" у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а та скасування протоколу уповноваженої особи Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут" від 20.02.2023 № 66 - є необґрунтованою.

Стосовно вимоги позивача про визнання недійсним договору про закупівлю послуг від 02.03.2023 № 8-23, укладений між Комунальним підприємством Кам`янської міської ради "Добробут" та Товариством за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д" слід зазначити таке.

Вказана вимога є похідною від вимоги про визнання протиправними дій відповідача-1 в частині відхилення тендерної пропозиції Адвокатського об`єднання "Де-Факто" у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-01-23-003663-а та скасування протоколу уповноваженої особи Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут" від 20.02.2023 № 66.

З огляду на встановлення судом під час розгляду цієї справи безпідставності первісної позовної вимоги, вимога позивача про визнання недійсним договору є необґрунтованою.

ВИСНОВКИ СУДУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ.

За результатами розгляду справи суд дійшов висновку, у задоволенні позовних вимог слід відмовити у повному обсязі.

РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.

Відповідно статті 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати зі сплати судового збору слід покласти на позивача.

Керуючись положеннями Господарського Кодексу України, Цивільного кодексу України, ст. 73, 74, 123, 129, 232, 233, 236-241, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні позовних вимог Адвокатського об`єднання "Де-Факто" (місце реєстрації: 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 2Л/2; ідентифікаційний код 41893316) до Відповідача-1: Комунального підприємства Кам`янської міської ради "Добробут" (місце реєстрації: вул. Любавичського Ребе, 3, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 51925; ідентифікаційний код 43057390); Відповідача-2: Товариства за обмеженою відповідальністю "Юридична перспектива Д" (місце реєстрації: пр. Металургів, 76А/13, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 52940; ідентифікаційний код 44743011) про визнання протиправними дій; скасування протоколу від 20.02.2023 № 66; визнання недійсним договору.

Витрати зі сплати судового збору за подання позову покласти на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено в порядку, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України, протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений та підписаний 16.06.2023.

Суддя М.О. Ніколенко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення06.06.2023
Оприлюднено20.06.2023
Номер документу111609360
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань

Судовий реєстр по справі —904/922/23

Рішення від 06.06.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 11.05.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 12.04.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 27.03.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні