Рішення
від 19.06.2023 по справі 400/1215/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 червня 2023 р. № 400/1215/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Миколаїв-Авто", вул. Казарського, 4, м.Миколаїв,54007,

до відповідача:Відділу державного нагляду (контролю) в Миколаївській області Державної служби України з безпеки на транспорті, вул. Космонавтів, 61, м.Миколаїв,54056,

про:визнання протиправною та скасування постанови від 25.01.2023 року №336671,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Миколаїв-Авто" звернулося з позовом до Відділ державного нагляду (контролю) в Миколаївській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови від 25.01.2023 року №336671 про застосування адміністративно - господарського штрафу у розмірі 17,000 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що на момент проведення перевірки у водія були наявні документи на здійснення перевезень, перевезення пасажирів при здійснені перевезень за маршрутом Миколаїв-Одеса здійснюється на підставі витягу з дозволу ДТБ №000991 виданого Державною службою з безепеки на транспорті 21.08.2019 року, який пред`явлено перевіряючим, на звортньому боці даного витягу з дозволу визначено розклад руху автобусів за маршрутом Миколаїв-Одеса, що фактично проігноровано перевіряючими, пред`явлена таблиця вартості проїзду та схема маршруту Миколаїв-Одеса затверджена директором ТОВ «МИКОЛАЇВ-АВТО» що є цілком законно.

Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 22.02.23 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач відзив на позов не подавав.

Справу розглянуто в письмовому провадженні.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

27.09.2022 року Відділом державного нагляду (контролю) в Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті складено акт №346502 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, яким нібито встановлено порушення статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме під час надання послуг з регулярних перевезень пасажирів за маршрутом Миколаїв-Одеса, перевізник не забезпечив водія документами, передбаченими ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду.

Відділом державного нагляду (контролю) в Миколаївській області Державної служби України з безпеки на транспорті на підставі акту Відділу державного нагляду (контролю) в Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті складено від 27.09.2022 року №346502 винесено постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів від 25.01.2023 року №336671, якою до позивача застосовано штраф у розмірі 17,000 грн.

Актом встановлено порушення статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме під час надання послуг з регулярних перевезень пасажирів за маршрутом Миколаїв-Одеса, перевізник не забезпечив водія документами, передбаченими ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду.

Позивачу направлено запрошення для участі у розгляді справи про допущене правопорушення, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Поясненнями з приводу порушень акту перевірки від 27.09.2022 року №346502 Позивачем були надані до Відділу державного нагляду (контролю) в Миколаївській області листом від 25.11.2022 року №25/11 з наданням схеми маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду але фактично не були взяті до уваги.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 р. № 103, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи (п. 8 вказаного Положення).

Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. № 1567 (далі - Порядок № 1567), визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Згідно з п. 4 Порядку № 1567 державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Пунктом 15 Порядку №1567 передбачено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Пунктом 20 Порядку № 1567 визначено, що виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

Згідно з п. 21 Порядку № 1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Статтею 1 Закону № 2344 визначено, що рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів суб`єкта господарювання на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагові комплекси та інші об`єкти, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту).

Відповідно до ч. 12 ст. 6 Закону № 2344 та п. 2 Порядку № 1567 державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують пасажирські перевезення.

Абзацом першим пункту 25 Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. № 1567, регламентовано - Справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Оскаржувана постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу винесена 25.01.2023 року проте як порушень акт перевірки складено 27.09.2022 року тобто з порушенням строку двох місяців з дня його виявлення.

З наданих позивачем доказів суд встановив, що на момент проведення перевірки у водія були наявні документи на перевезення пасажирів при здійснені перевезень за маршрутом Миколаїв-Одеса здійснюється на підставі витягу з дозволу ДТБ №000991 виданого Державною службою з безепеки на транспорті 21.08.2019 року, на звортньому боці якого визначено розклад руху автобусів за маршрутом Миколаїв-Одеса.

Надані таблиця вартості проїзду та схема маршруту Миколаїв-Одеса, які затверджені директором ТОВ «МИКОЛАЇВ-АВТО» є документами визначеними законодавством про автомобільний транспорт.

Відповідно до «Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 (зі змінами та доповненнями) вартість проїзду це сума тарифної вартості, страхового платежу (3 % від тарифної вартості) та податку на додану вартість(20 % від тарифної вартості).

Вартість квитка це сума, що складається з вартості проїзду автобусом, автостанційного збору, плати за послуги з попереднього продажу квитків (за наявності такої).

Згідно з наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 25.05.2006 N 503 «Про затвердження Типових форм квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу на маршрутах загального користування», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 21.09.2006 за N 1065/12939, тарифна вартість (для приміських та міжміських маршрутів) установлюється шляхом множення покілометрового тарифу на відстань від початку маршруту до середини тарифної зони.

Покілометровий тариф на автобусних маршрутах загального користування у приміському сполученні визначається згідно з Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 17.11.2009 № 1175, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.11.2009 за N 1146/17162.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 240, яка набула чинності 06.05.2015, були внесені зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», зокрема, виключені повноваження обласних державних адміністрацій щодо регулювання (встановлення) тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні, а також тарифів на перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті автобусі (який працює в звичайному режимі руху).

Діючим законодавством не передбачено державне регулювання тарифів на пасажирські перевезення, а вартість проїзду затверджується перевізником (керівником).

Відтак, на момент проведення перевірки схема маршруту, була чинною.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач не довів правомірності оскаржуваної постанови, що є підставою для задоволення позову.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав платіжне доручення про сплату судового збору в загальній сумі 2684,00 грн., що й підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Миколаїв-Авто" (вул. Казарського, 4, м.Миколаїв,54007 ЄДРПОУ 32056740) до Відділу державного нагляду (контролю) в Миколаївській області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Космонавтів, 61, м.Миколаїв,54056 ЄДРПОУ 39816845) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) в Миколаївській області про застосування адміністративно-господарського штрафу від 25.01.2023 року №336671.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, ідентифікаційний код 39816845) судовий збір у сумі 2684,00 грн. на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Миколаїв-Авто" (вул. Казарського, 4, м. Миколаїв, 54007, ідентифікаційний код 32056740).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя О.М. Мельник

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2023
Оприлюднено21.06.2023
Номер документу111623410
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —400/1215/23

Рішення від 19.06.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні