Рішення
від 19.06.2023 по справі 520/3701/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

19 червня 2023 року № 520/3701/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зоркіної Ю.В. розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агросвіт Плюс» (пл. Перемоги, 14, м.Дергачі, ЄДРПОУ 39032197) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне, ЄДРПОУ 44070166) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

установив

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом, у якому з урахуванням виправлення описки просить суд:

скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі ГУ ДПС у Харківській області від 24.01.2023р. № 8139716/39032197

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю " АГРОСВІТ ПЛЮС " (код ЄДРПОУ 39032197) № 12 від 30.12.2022р. на суму 4 560 000 грн, в т.ч. ПДВ 760 000 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання, тобто 05.01.2023р

стягнути судові витрати

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішеннями про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки підприємством надано всі необхідні документи для розблокування податкової накладної, реєстрація якої зупинена.

Головне управління ДПС у Харківській області надало суду клопотання про залишення позовної заяви без розгляду з тих підстав, що управління не приймало оскаржуваного рішення.

Ухвалою від 18.05.2023 клопотання про залишення позовних заяви без розгляду залишено без задоволення та залучено до участі у справі в якості співвідповідача ГУ ДПС у Рівненській області

Представник Головного управління ДПС у Рівненській області та ДПС України надав до суду відзив, в якому зазначив, що в оскаржуваному рішенні зазначено, яких саме документів, визначених Порядком №1165, позивачем не надано до повідомлення, а саме: первинних документів щодо постачання /придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури інвойсів. актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням певних типових форм та галузевої специфіки, накладних: розрахункових документів та або банківських виписок з особових рахунків, тощо. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається за формою згідно з додатком 3 Порядку №1165 та не може бути довільної форми. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області в протоколі додатково зазначено про ненадання позивачем повного пакету документів, передбаченого пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520. Платником податків не надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши оскаржувані рішення відповідача на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.

ТОВ «АГРОСВІТ ПЛЮС» є юридичною особою приватного права, що було створено у 2013р.

Видами діяльності Товариства згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 є: - 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур основний; - 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; - 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; - 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; - 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устатковання; - 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.; - 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; - 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; - 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; - 01.63 Післяурожайна діяльність; - 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладната/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пп.201.10. п.201 Податкового кодексу України позивачем складено податкову накладну № 12 від 30.12.2022 на суму 4 560 000 грн, в т.ч. ПДВ 760 000 грн, яку 05.01.2023 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією №1 від 05.01.2023податкову накладну доставлено до центрального рівня ДПС України та реєстрацію відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ зупинено із зазначенням: « Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0405, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=4.7439%, "P"=0 »;

Суд зауважує, що в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2-7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Так, судом встановлено, що контролюючим органом реєстрація податкових накладних зупинена та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Товариством надано «Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено» від 19.01.2023р. за №1 та пояснення в яких зазначено, що 9 червня 2022 року між позивачем та ТОВ «ВП Вільнянський молокозавод» (код ЄДРПОУ 43581147) укладено договір поставки № 1 від 09.06.2022 р., предметом якого була поставка масла селянського 72,5% жирності. З

а умовами цього договору, згідно рахунку № 11 від 14.06.2022 р., ТОВ « АГРОСВІТ ПЛЮС » за платіжним доручення № 101 від 22.06.2022 р зроблено передплату у розмірі 50% вартості договору, а саме 1480000,00 грн. у т.ч. ПДВ 20% 246666,67 грн.

Податкова накладна № 629 від 22.06.2022 р., складена на цю операцію, зареєстрована постачальником в ЄРПН вчасно.

08.07.2022 р. згідно рахунку № 13 від 07.07.2022 р. ТОВ «АГРОСВІТ ПЛЮС за платіжним доручення № 111 зроблено оплату наступних 50% вартості договору в розмірі 1480000,00 грн. у т.ч ПДВ 20% у сумі 246666,67 грн., податкова накладна № 685 від 08.07.2022 р., складена на цю операцію, зареєстрована постачальником в ЄРПН вчасно.

08.07.2022 р. продукція масло селянське в кількості 20000 кг. відвантажена ТОВ «АГРОСВІТ ПЛЮС» за накладною № 812 від 08.07.2022 р. (ТТН №812 від 08.07.2022 р.) на загальну суму 2960000,00 грн., у т.ч. ПДВ 20% 493333,33 грн.

На поставлену продукцію постачальником надано документи, підтверджуючі її якість декларація виробника № 2905 від 08.07.2022 р.

Для зберігання власної сільськогосподарської техніки між ТОВ «АГРОСВІТ ПЛЮС» та ПАТ Тетіївське ремонтно-транспортне підприємство (код ЄДРПОУ 03744936) укладений договір оренди приміщення № 01 від 30.05.2022 р., предметом якого є оренда частини приміщення (гараж загальною площею 900 кв.м.), розташованого за адресою Київська обл., Тетіївський р-н, м. Тетіїв, вул. Ломоносова, 3.

Для зберігання вищезазначеного масла селянського, між ТОВ «АГРОСВІТ ПЛЮС» та ТОВ «Тріо» (код ЄДРПОУ 32414336) укладено договір оренди обладнання № 2706-22 від 27.06.2022 р., предметом якого є оренда рефрижераторного контейнера. Даний контейнер було доставлено на адресу за місцем розташування орендованого приміщення, а саме Київська обл., Тетіївський р-н, м. Тетіїв, вул.. Ломоносова, 3. Ця операція підтверджується також актом здачі-прийому обладнання.

07.07.2022 р. між ТОВ «АГРОСВІТ ПЛЮС» та ТОВ «АСКО ПЛАСТ» укладено договір транспортно-експедиційного обслуговування № 339, предметом якого є доставка масла селянського в кількості 20000 кг на адресу Київська обл.. Тетіївський р-н, м. Тетіїв, вул.. Ломоносова, 3. 08.07.2022 за платіжним дорученням № 112 згідно рахунку № 339 від 07.07.2022 р., здійснено оплату цієї доставки в розмірі 30000,00 грн., у т.ч. ПДВ 20% 5000,00 грн.

Виконання доставки продукції підтверджується актом виконаних послуг № 339 від 11.07.2022 р. Податкова накладна № 4 від 08.07.2022 р., складена на цю операцію, зареєстрована виконавцем в. Таким чином до 30.12.2022 р. продукція масло селянське 72,5% жирності в кількості 20000 кг. зберігалась в орендованому рефрижераторному контейнері за адресою Київська обл., Тетіївський р-н, м. Тетіїв, вул.. Ломоносова, 3.

Факт надання оренди підтверджується актом виконаних послуг з надання оренди обладнання за період з липня по грудень 2022 р. , підписаний між нашим підприємством та ТОВ «Тріо» 30.12.2022 р. Сплату за оренду цього обладнання здійснено 23.12.2022 р. платіжним дорученням № 197 на підставі рахунку-фактури №1 від 19.12.2022 р.

В подальшому в межах здійснення власної господарської діяльності з метою отримання прибутку ТОВ "АГРОСВІТ ПЛЮС укладено з ТОВ «Агропартнер 2018» (код ЄДРПОУ 42641616) договір купівлі-продажу від 29.12.2022р. № 29122022, предметом якого є купівля-продаж масла селянського 72,5% жирності в кількості 20000 кг. на загальну суму 4560000,00 грн., у т.ч. ПДВ 20 % 760000,00 грн.

За умовами цього договору ТОВ "АГРОСВІТ ПЛЮС на умовах франко склад продавця зобов`язувалося поставити покупцю масло за ціною 190,00 грн. за 1 кг. без ПДВ.

30.12.2022 р. масло селянське в кількості 20000 кг. передано покупцю ТОВ «Агропартнер 2018» за накладною № 11 від 30.12.2022 р. на загальну суму 4560000,00 грн., у. т.ч. ПДВ 20% 760000,00 грн. (ТТН №11 від 30.12.2022 р.).

Поставка товару відповідно до умов договору купівлі-продажу від 29.12.2022р. № 29122022 здійснювалась на умовах Франко склад продавця.Право власності на товар перейшло до ТОВ «Агропартнер 2018» в момент підписання видаткової накладної на складі позивача.

За правилом першої події відвантаження товарів, ТОВ «АГРОСВІТ ПЛЮС» виписало та відправило на реєстрацію податкову накладну №12 від 30.12.2022 у сумі 4560000,00 грн. з урахуванням ПДВ 20% - 760000,00 грн.

За результатами розгляду наданих документів прийнято рішення № 8139716/39032197, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної з тих підстав ненадання платником податків достатнього обсягу документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме відсутні оборотно-сальдові відомості по рахунках 361, 631, 28, акти звірки, платіжні доручення / банківські виписки за оренду обладнання та приміщення. В ТТН на реалізацію товару не заповнено поле «автомобільний перевізник» та «замовник».

Суд зазначає, що первинні документи, долучені до повідомлення та пояснення стосовно здійсненої господарської операції позивачем надано до контролюючого органу, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами по справі.

Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної позивачем.

Згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Щодо підстави для відмови, як відсутність оборотно-сальдових відомостей по рахунках 361,631,28, актів звірки платіжних доручень/банківських виписок за оренду обладнання та приміщення, відстуності в ТТН на реалізацію товару заповненого поля « автомобільний перевізник» та «замовник», то вимогу податкового органу надати вказані документи не зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації спірних податкових накладних, а їх перелік з`явився лише в протоколі № 47/17-00-18-00-07 від 24.01.2023.

Оборотно-сальдова відомість - один із стандартних звітів, який містить для кожного розрахунку залишки на початок та кінець періоду та обробки за дебетом і кредитом за обраний період, тобто не є первинним документом в розумінні ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Акт звірки розрахунків - це документ, який не є первинним документом, відображає перелік документів про відвантаження товарів та про їх оплату, тобто цей документ відноситься до облікових (звітних) регістрів, підтверджуючих правильність розрахунків між підприємствами.

Щодо нарікань на не заповнення в ТТН граф «автомобільний перевізник» та « замовник», то поставка товару відповідно до умов договору купівлі-продажу від 29.12.2022р. № 29122022 здійснювалась на умовах Франко склад Продавця, то в товарно-транспортній накладній, яка складена Позивачем не заповнене поле «автомобільний перевізник» та «замовник» адже транспортування продукції підприємством не здійснювалось

Крім того, суд враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 року по справі № 500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі, як суб`єкти владних повноважень не довели правомірності прийнятих ними рішень.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.01.2023 № 8139716/39032197 є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено, а тому є такими, що підлягають скасуванню

Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що за приписами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.

Враховуючи викладене, суд для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 12 від 30.12., датою їх фактичного подання -05.01.2023

Оскільки Головне управління ДПС у Харківській області не приймало рішення з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають частковому задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу в порядку, визначеному ст.139 КАС України

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області від 24.01.2023 № 8139716/39032197

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю " АГРОСВІТ ПЛЮС " (код ЄДРПОУ 39032197) № 12 від 30.12.2022р. на суму 4 560 000 грн, в т.ч. ПДВ 760 000 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання, тобто 05.01.2023р

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт Плюс" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області суму сплаченого судового збору у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три) грн 60 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт Плюс" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України суму сплаченого судового збору у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три) грн 60 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Зоркіна Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2023
Оприлюднено21.06.2023
Номер документу111625443
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/3701/23

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Рішення від 19.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні