АС-41/260-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" серпня 2006 р.
о 11:10год. Справа № АС-41/260-06
вх. № 7881/1-41
Суддя господарського суду Харківської області Мінаєва О.М.
за участю секретаря судового засідання Данилко В.О.
представників сторін :
позивача - Видрін М.І. керівник.
відповідача - Федоренко О.А. дов.
по справі за позовом ПП "Відродження", м. Х-в
до ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова
про зобов'язання видати свідоцтво
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом про зобов*язання відповідача видати йому Свідоцтво про право сплати єдиного податку за ставкою 10% з 01.07.2006р.
Відповідач у відзиві на позов та судовому засіданні проти вимог позивача заперечує, посилаючись на те, що відповідно до Указу Президента України від 28.06.1999р. № 746 "Про внесення змін до Указу Президента України від 03.07.1998р. № 727 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності" рішення про перехід на іншу систему оподаткування може бути прийнято платником податку не більше одного разу за календарний рік, та відповідно до Порядку видачі Свідоцтва про право сплати єдиного податку суб*єктом малого підприємництва - юридичною особою (у редакції наказу ДПА України від 12.10.1999р. № 555), рішення про перехід на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, незалежно від вибраної ставки єдиного податку - 6 чи 10 відсотків, може бути прийнято платником податку не більше одного разу за календарний рік. У зв*язку з тим, що позивачу видано Свідоцтво про право сплати єдиного податку на 2006 рік за № 2030009702 від 09.12.2005р. за ставкою 6 %, згідно поданої заяви від 08.12.2005р., то перехід в межах одного року на спрощену систему оподаткування за ставкою 10% на думку відповідача є неможливим.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, суд встановив, що позивач є платником єдиного податку за ставкою 6% у 2005, 2006 роках. У червні 2006 року ним було прийнято рішення про перехід у межах спрощеної системи оподаткування на іншу ставку - з 6% на 10%, про що 13.06.2006р. позивач подав відповідну заяву до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова.
Однак, відповідач у своєму листі від 19.06.2006р № 10004/10/15-128 відмовив позивачу в задоволенні його заяви посилаючись на абз.5 п.4. Указу Президента України від 03.07.1998р. № 727 та на п.З «Порядку видачі свідоцтва про право сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою», затвердженого наказом ДПА України від 13.10.98р № 476., де вказано, що рішення про перехід на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, незалежно від вибраної ставки єдиного податку - 6 чи 10 відсотків, може бути прийняте платником податку не більше одного разу за календарний рік.
Суд, з огляду на матеріали справи, прийшов до висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
П. 3 Указу Президента України від 03.07.1998р. № 727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» зазначає, що суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, який перейшов на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності самостійно обирає одну з наступних ставок єдиного податку:
- 6 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), без урахування акцизного збору, у разі сплати податку на додану вартість згідно із Законом України "Про податок на додану вартість";
- 10 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), за винятком акцизного збору, у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.
Чинним податковим законодавством України встановлено обмеження щодо переходу з одного типу системи оподаткування на іншу (з загальної на спрощену або навпаки). Особливості застосування кожного з цих типів системи оподаткування на протязі календарного року або іншого визначеного законодавством терміну не обмежуються. Виходячи з цього деталізація, уточнення якого-небудь елементу системи оподаткування не є зміною типу системи оподаткування. Цілісний механізм окремої системи оподаткування передбачає наявність чітко визначеного набору елементів (платник, об'єкт, ставка тощо). Уточнення або зміна будь-якого із них не є зміною типу системи оподаткування. Тому зміна ставки в межах застосування одного типу системи оподаткування не можна вважати переходом з одного типу на інший.
Таким чином, відповідач неправомірно відмовив позивачу в задоволенні його заяви про перехід на іншу ставку у межах спрощеної системи оподаткування.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб*єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати понесені позивачем присуджуються йому з Державного бюджету України.
Керуючись статтями 2, 4, 8, 51, 69, 86, 94, 160- 163 , Прикінцевими та перехідними положеннями Кодексу адміністративного судочинства України , суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Зобов*язати ДПІ у Дзержинському районім.Харкова (м.Харків, пр.Леніна,9, код 22705936) видати ПП "Відродження" (м.Харків, вул.Данилевського,30, код 30377759) Свідоцтво про право сплати єдиного податку за ставкою 10% з 01.07.2006р.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь ПП "Відродження" (м.Харків, вул.Данилевського,30, код 30377759) 3,40грн. судового збору.
4. На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.
Апеляційна скарга може бути подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.
Постанова у повному обсязі складена 22.08.2006р.
Суддя Мінаєва О.М.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 111635 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Мінаєва О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні