Ширяївський районний суд Одеської області
20.06.2023 Справа №: 518/1044/23 Провадження № 2-о/518/26/2023
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 червня 2023 року
Суддя Ширяївського районного суду Одеської області
Тарасенко М.С., розглянувши цивільну справу окремого провадження за заявою ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересована особа Центр надання соціальних послуг Ширяївської селищної ради Березівського району Одеської області, -
встановив:
ОСОБА_1 звернувся в суд в порядку окремого провадження з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересована особа Центр надання соціальних послуг Ширяївської селищної ради Березівського району Одеської області, в якій просить суд встановити факт, що він є єдиною особою, яка здійснює постійний догляд за ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який потребує постійного стороннього догляду.
Перевіривши матеріали заяви, приходжу до таких висновків.
Відповідно до ч. 1 ст.293 ЦПК України окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Статтею 315 ЦПК України визначено перелік справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення, які підлягають розгляду судом у порядку окремого провадження.
Згідно з ч. 1 ст. 315 ЦПК України суд розглядає справи про встановлення факту: 1) родинних відносин між фізичними особами; 2) перебування фізичної особи на утриманні; 3) каліцтва, якщо це потрібно для призначення пенсії або одержання допомоги по загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню; 4) реєстрації шлюбу, розірвання шлюбу, усиновлення; 5) проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу; 6) належності правовстановлюючих документів особі, прізвище, ім`я, по батькові, місце і час народження якої, що зазначені в документі, не збігаються з прізвищем, ім`ям, по батькові, місцем і часом народження цієї особи, зазначеним у свідоцтві про народження або в паспорті; 7) народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження; 8) смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті; 9) смерті особи, яка пропала безвісти за обставин, що загрожували їй смертю або дають підстави вважати її загиблою від певного нещасного випадку внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
ОСОБА_1 просить ухвалити рішення, яким встановити факт, що він є єдиною особою, яка здійснює постійний догляд за ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який потребує постійного стороннього догляду.
Подану заяву мотивує тим, що його дядько ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 потребує постійного догляду. ОСОБА_2 , який є інвалідом ІІ групи та перебуває на «Д» обліку в лікаря-психіатра. Враховуючи вік, стан здоров`я дядька, його залежність від інших осіб, повну нездатність до самообслуговування та те, що в родині немає нікого, хто би міг здійснювати за ним догляд, тому саме заявник змушений вести за ним постійний догляд.
В частині 2 статті 315 ЦПК України передбачено, що у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Згідно з п.1 Постанови Пленуму ВСУ №5 від 31.03.1995 року «Про судову практику в справах, про встановлення фактів, що мають юридичне значення», в порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, якщо, згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян; чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення; заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення; встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.
В частині 6 статті 13 Закону України «Про соціальні послуги» передбачено, що фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є: 1) особами з інвалідністю I групи; 2) дітьми з інвалідністю; 3) громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями; 4) невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися; 5) дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежні), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги.
23 вересня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №859 «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі», якою затверджено Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
У пункті 3 даного Порядку визначено, що компенсація призначається і виплачується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад за місцем проживання / перебування осіб, яким надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
З поданої заяви вбачається, що встановлення юридичного факту, про який просить ОСОБА_1 , фактично необхідно йому для призначення його особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Питання оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, відносяться до відання відповідних органів соціального захисту населення.
Разом з тим, до заяви не додано доказів звернення ОСОБА_1 до відповідного місцевого органу з питань соціального захисту населення з даного приводу та не додано відмови такого органу.
ОСОБА_1 у поданій заяві не вказав та не надав документів про те, що він використав всі передбачені законодавством можливості для встановлення даного факту в позасудовому порядку.
Також ОСОБА_1 стверджує, що ніхто, окрім нього не може здійснювати догляд за ОСОБА_2 , однак, доказів на підтвердження даної обставини не надано.
Тобто, з поданої заяви та доданих до неї документів вбачається спір про право з приводу призначення ОСОБА_1 особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та отримання ним соціальних пільг і виплат.
Згідно з ч.4 ст.315 ЦПК України та абз. 3 п.3 постанови Пленуму ВСУ №5 від 31.03.1995 року «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення», суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо з заяви про встановлення факту, що має юридичне значення, вбачається спір про право.
Враховуючи наведене, вважаю, що ОСОБА_1 слід відмовити у відкритті провадження за його заявою, оскільки з даної заяви вбачається спір про право.
Керуючись ст. 186, 315 ч.4, 353, 354 ЦПК України, -
ухвалив:
Відмовити у відкритті провадження по цивільній справі окремого провадження за заявою ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересована особа Центр надання соціальних послуг Ширяївської селищної ради Березівського району Одеської області.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвалу суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя М.Тарасенко
Суд | Ширяївський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2023 |
Оприлюднено | 21.06.2023 |
Номер документу | 111635051 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Ширяївський районний суд Одеської області
Тарасенко М. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні